Gå til innhold
Hundesonen.no

Mens vi venter på en basenji


Raksha

Recommended Posts

Er du like rastløs av denne ventingen som meg eller?? :P

Våknet idag, å det første jeg tenke var, Det er fredag, valpene er 7 uker, EN UKE IGJEN! Å så hive på seg klær, løpe ned å skru på pc for å sjekke om Liv hadde lagt ut nye bilder. Som hun ikke hadde gjordt :) Men så var klokka halv ti også da :aww: Ivrig? jeg nei? PØØH :) Nesten synd at oppdrettere har andre ting å gjøre enn å legge ut bilder altså *fnis*. Skal lage tråd jeg også når vi har valgt hvem vi vil ha, det hærsjens valget går meg på nervene, de var jo såå fine begge to, å har jeg skikkelig flaks så har de blitt enda finere, så det blir umulig å velge :x

Ja, tuller du eller? Jeg går snart på veggene her. :P Førte over resten av pengene i går, så nå er han min - bare vente på klarsignal til når jeg kan hente han. :x

Jeg misunner deg virkelig ikke å måtte velge mellom de to nydelige jentene. Har du lagt ut bildene dere tok noen plass forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 212
  • Created
  • Siste svar

Ler litt :)

Har vært litt hektisk, så har ikke hatt tid til å ta nye bilder av Gkullet enda.

Det kommer i løpet av helgen!

Jørgen var her og hentet Fogo (Figaro) i dag, så nå er det bare 10 igjen.

Ellers kan jeg røpe at jeg er 95% sikker på hvem som bør flytte til trondheim :aww:

(Hvisker lavt tispe 2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodel: Jeg er en tålmodig jente, så å vente pitte litt til på nye bilder skal jeg klare, haha! Å jeg har vært innstilt på at det er jente2 vi vil ha, siden vi var der, så det høres lovende ut! Åååå som jeg gleder meg! Sender deg en mail etterpå med diverse spørsmål. Anette: Ja jeg har lastet opp noen, de ble ikke så bra da, for skylde på min flinke amatør samboer! Endte opp med 300 bilder vi da, men lastet opp "bare" hundre av dem :aww: De finner du her: Photobucket

Håper det ble riktig! Må innrømme det er mest bilder av de to røde jentene da, kan ikke fatte hvorfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å le av valpekjøpere da! Bare fordi vi er litt ivrige? *fnys*

:) :)

Herlig bilde! Klart det er greit at du legger det ut, og Kasko er jo med på det jo. :aww:

*tusle inn på PB* Hihi skjønner ikke hvorfor det ble mest røde jenter på bildene deres... Snedig du. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke er bare meg som ikke helt vet hvem man ender opp med enda. Jeg har ikke peiling på hvilken belger valp som jeg skal ha, oppdretteren min skulle ta et valg på Søndagen ca. Så jeg venter i spenning med deg gitt! Skal dere ha valp fra samme kull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag eller torsdag tror jeg - skal hente han på OsloS så må passe for Yodelmannen og jobb. :)

Gleder meg, gleder meg, gleder meg, gleder meg! :aww: Og gruer meg litt da *fnis* Tog med ny valp og antakeligvis snusern i tillegg... Jaja, Kasko får være inni jakka mi han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tog er da ingenting. Flyplass i to timer og fly derimot..DET er skumle greier med ny valp det..Hjelpes som jeg gruer mege gentlig. Men gleder meg til å få valpen hjem for å kose masse( men da sovner sikkert valpen godt da det har vært så mye inntrykk:P).

Henter du før meg altså...det er dårlig gjort*le* :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi nei tog er greit nok egentlig - 1time og 45 min pr vei + 30 min med bil herfra til togstasjon pr vei - buss har vi ikke her. Heldigvis har jeg verdens snilleste taximann som stiller opp og gir meg litt rabatter. Ser for meg at det kan bli pes med snusern med - men siden jeg garantert ikke får sove natta før uansett så blir det nok en goooood tur på henne før vi drar.

Eventuelt en gooood tur også lar jeg henne være alene - sende ut nabovarsel først. :aww: Må ta det litt på sparket - kan ikke gå fra henne om jeg har nervene uttapå huden og stresset står i taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om dette funker jeg, film av alle valpene, Billy, Dennis og Luna:

http://www.kingwanas.com/Liv%20Internett/valpene6-7uker.wmv

Egenhendig stjælt fra oppdretters side. :P

En uke igjen nå....

:aww:

Der var det full fart,og jeg er misunnelig så det holder :) Tenk å ha huset fullt av sånne styggasser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herreguud! :) Full rulle! :aww:

Der var det full fart,og jeg er misunnelig så det holder :) Tenk å ha huset fullt av sånne styggasser :x

Hihi jaaaa - var full fart og stormende jubel da vi var der. Men helt ærlig så tror jeg at det holder med en av dem her. Stakkars Yodel fikk jo knapt tid til annet enn å redde MiniYodel fra valpeangrep og tørke tiss og plukke valpebæsj :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :icon_redface: Ja - liker de svarte supergodt jeg og - og mye mer praktisk med to hunder i nesten samme farge. *fnis* Og minst mulig hvite hår den kan legge fra seg.

Moro å se hvor langbeint han har blitt bare på en uke. Fyh så fort de vokser. :devilbanana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig søt Raksha. Han der skal nok holde deg i gang med istykkertygde saker og tissedammer framover! :lol:

Åh ja, helt garantert. Har hamstret billige tørkeruller allerede.

Oppdaget til min store skrekk at det faktisk ikke er mulig å valpesikre alt jeg har av ledninger - så nå blir det på med falkeblikk og røntgensyn. :devilbanana: Jeg har *bank i bordet* enda ikke hatt valp som tygger på ledninger. Men en gang må jo være den første? Jeg har jo heldigvis en stk stor Kahlo som forhåpentligvis tar jobben som tyggeleke. :icon_redface: Teller på knappene om jeg skal nappe henne ned før Kasko kommer eller om det er mer humant for henne å være lurv når stiftemaskinvalpen ankommer. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja, helt garantert. Har hamstret billige tørkeruller allerede.

Oppdaget til min store skrekk at det faktisk ikke er mulig å valpesikre alt jeg har av ledninger - så nå blir det på med falkeblikk og røntgensyn. :devilbanana: Jeg har *bank i bordet* enda ikke hatt valp som tygger på ledninger. Men en gang må jo være den første? Jeg har jo heldigvis en stk stor Kahlo som forhåpentligvis tar jobben som tyggeleke. :icon_redface: Teller på knappene om jeg skal nappe henne ned før Kasko kommer eller om det er mer humant for henne å være lurv når stiftemaskinvalpen ankommer. :lol:

Jeg skulle gitt mye for å ha hatt en langhåret hund i hus da jeg fikk lukisvalpen min for to uker siden. Men boxeren min har ikke så mye pels å spare på...... Så ikke napp du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gitt mye for å ha hatt en langhåret hund i hus da jeg fikk lukisvalpen min for to uker siden. Men boxeren min har ikke så mye pels å spare på...... Så ikke napp du!

:icon_redface: Tenkte faktisk på det da jeg så tråden din. Tipper lille (snart store) lurv kan få være lurv litt til, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...