Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange sonenhunder ville du kjent igjen?


Symra&Pippin

Recommended Posts

Klarte Albin og Bella og X'en er nr to fra høyre ja :wub: Men i en flokk av samme rase hadde jeg nok ikke funnet igjen så mange av de andre...Kanskje Blaze og Talli men tviler på resten.

Ikke vakre Willy engang sammen med en gjeng fra Star Wars :D Med litt flaks kunne jeg funnet Noah og Supra.... Argyr og Qui såklart :P

Men står det en flokk med svarte labradorer sammen f.eks.tror jeg ikke jeg hadde skilt ut noen... :icon_confused:

Skikkelig utfordring det der. :P Norges eneste blå KO med masse hvitt på.

Tror ikke jeg ville kjent igjen mange, gitt. Kommer ikke på andre enn Supra sånn i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Noah og Supra skulle jeg klart å plukke ut og *flir*

Jeg er ikke sikker på hvor mange jeg ville kjent igjen, men jeg syns det er forbausende ofte vi får spørsmålet "Er det Norris, det der?" fra folk som for meg er ukjente.. Er ikke helt sikker på om det er positivt eller negativt, jeg? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange. Tør nesten å si at jeg ville ha kjent igjen mesteparten :wub:

Disse er de jeg kan komme på å ha kjent igjen tidligere:

*Tia, Cita og Benedicte( :icon_confused: Som forøvrig hadde verdens feteste hår :D )

*Marco og Hanne.

*Toiwo.

*Nemi, Baghera og Camilla.

*Frøken og Kristin.

*Yodel-familien :P

*Kokos, Kenya og Martine

*Julie(IW, dessverre uten hund :P)

*(jeg er veldig sikker på at jeg sneiet forbi) Extra og Marthe(en gang :P)

Jeg VET det er fler, men kommer ikke på akkurat nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte Albin og Bella og X'en er nr to fra høyre ja :wub: Men i en flokk av samme rase hadde jeg nok ikke funnet igjen så mange av de andre...Kanskje Blaze og Talli men tviler på resten.

Ikke vakre Willy engang sammen med en gjeng fra Star Wars :D Med litt flaks kunne jeg funnet Noah og Supra.... Argyr og Qui såklart :P

Men står det en flokk med svarte labradorer sammen f.eks.tror jeg ikke jeg hadde skilt ut noen... :icon_confused:

:P:P;)

Jeg tror ikke jeg hadde kjent igjen så mange dersom jeg så dem uten eieren sin gitt... Det er brått ikke sikkert jeg ville kjent igjen en sonis med hunden i en annen setting enn på utstilling engang. Jeg hadde nok sett at det var noe kjent, men sikkert ikke koblet det til Sonen *ler*. Jeg vet - jeg er skikkelig håpløs på sånt, men gi meg litt tid, så demrer det som regel *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke på så mange, men troor jeg hadde kjent igjen:

Kenzo, Scilos, My, Selma, Chantie, Nitro og Tibrà. :icon_confused: Den eneste jeg er helt sikker på er My. :P

EDIT:

Hvem er Felix på disse bildene ? :wub:

untitled.jpg

5894_151943976071_692486071_3966709.jpg

Kristin Hoff har tatt det siste bildet

Felix er nummer tre forfra på det første bildet? Og nummer tre fra venstre på det andre? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde kjent igjen Marthe sin Extra og Tassa, Aya sin Knottis og Zima, 2ne sine jenter - Dina og Nora. Og jeg vet jeg kjenner igjen bcAmira sine hunder for de så jeg på Bø i år. :icon_confused:

Herre min hatt, kommer jo ikke på nesten noen jo.

Hun hadde iallefall kjent igjen deg *himle littegrann over ellevill hund*

Jeg hadde kjent igjen Cane, det er jeg nesten helt sikker på, men samtidig er han stor og svart, og hvis han hadde stått ved siden av en rekke andre store, svarte grønniser så er jeg litt i tvil. Hadde jeg fått hilse hadde det vært null problem tror jeg! Ville også kjent igjen Bertil og Enya til Silje, Tibra til Caroline, Pyh til Gråtass, Amira til BcAmira (ligner på knottisen) og ... ehm ... Det er kanskje det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville kjent igjen en god del hunder nå, siden jeg har vært medlem en stund nå :P

Men de jeg kommer på nå:

Marit (jeg klarer ikke skrive inn det brukernavnet :icon_confused: ) sin Bridie

Selma til SaraS

Pippin til Pippin&Symra

Tinka til Ingvild

Nora til 2ne

Yppie til bcAmira

Willy til Siri (men jeg er ikke heelt sikker på den da..)

Ike som Tonje eide

Extra til Marthe

Tia til benedickte

Arn til Poter

Lyra til Mailin

My og Emma til Anniken&rotta

Yakita til armagnac

Vegas til Christine

Kenzo til civga

Marvin til Supermarvin

Ekko til Therese

Ask til Marie

..det er de jeg rimlig sikker på at jeg kan skille ut om jeg ser de i en gruppe med sammerase. Og forresten folkens, dere må da kjenne igjen Zorba, ingen ES'er som har den fargen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Guri malla" - for en interessant tanke!

Men altså - kjenne igjen UTEN at eieren der??

I så fall vil jeg si: 4 stykker - MINE egne!

Men jo - Selma ville jeg nok kunne kjenne igjen(hvis ikke alle er tegnet akkurat sli, såklart)!

Muuuuligens Willy - men ikke sammen med flere andre unge sorte store og like "heftige" briardgutter... Men vis meg en stooor unghundklasse - så skal jeg nok kunne plukke han ut, selv om han skulle vært stilt av noen annen enn Siri.

Det samme med Tibra, tror jeg...

Og ja, den blå KO'en til Argyros (husker ikke navnet) - men da kanskje mest fordi han er blå (og jeg ELSKER den fargen)og har et nokså fabelaktig uttrykk...

Men nei - jeg er nok ganske ubrukelig på å kjenne igjen hundene til folk. Har faktisk av og til problemer med mine egne på større beardistreff!

Så jeg har full forståelse for folk som sier; "Næææ - er DET Moby?" (Min "kremhund", en diger, hannhund med en haug titler) - og jeg må svare - "nei, det er Milla..." (tispen min)

Jeg forstår dfaktisk et SÅ godt, og prøver sjelden (eller aldri) å gjette på hvilken hund folk står med heller.. (Har driti meg ut mer enn EN gang!)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi ja, C skulle jeg kjent igjen, og Freya, og Eddie og Blade og antakeligvis Bridie. Men vet ikke så mange mer altså.

hehe, håper du hadde kjent igjen Bri ja, Hu er den som flyr og sånn :icon_confused:

ellers hadde jeg generelt slitt med raser der "alle er like". Sånn type i farge og sånn. For meg er en berner en berner, en gronnis en gronnis (bortsett fra størrelse), en riesen en riesen osv. Men det er nok fordi jeg generelt har sett få av dem sammen med andre av samme raser liksom. Og lært meg å se forskjellen.

Men TIA tror jeg at jeg hadde kjent igjen uansett. For det finnes ikke søtere snuppe. Skeptisk på Tibra faktisk, spesielt om hun hadde stått sammen med fler "thornapple-aktige blue merle" hunder :wub: Fler med kattepoter... :P hehe. (digger labbene hennes)

Men ja, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig utfordring det der. :D Norges eneste blå KO med masse hvitt på.

Tror ikke jeg ville kjent igjen mange, gitt. Kommer ikke på andre enn Supra sånn i farta.

:P

Supra er klett å kjenne igjen, hun er garantert den minste i flokken :P

Akkurat,hvertfall den minste jeg har sett :P

Mange. Tør nesten å si at jeg ville ha kjent igjen mesteparten :P

Disse er de jeg kan komme på å ha kjent igjen tidligere:

*Tia, Cita og Benedicte( :icon_confused: Som forøvrig hadde verdens feteste hår :P )

*Marco og Hanne.

*Toiwo.

*Nemi, Baghera og Camilla.

*Frøken og Kristin.

*Yodel-familien ;)

*Kokos, Kenya og Martine

*Julie(IW, dessverre uten hund :P)

*(jeg er veldig sikker på at jeg sneiet forbi) Extra og Marthe(en gang :D)

Jeg VET det er fler, men kommer ikke på akkurat nå :wub:

Klarer du alle dem UTEN eiere og sammen med mange av samme rase er jeg meget imponert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjette vilt:

Håper jeg ville kjent igjen de fleste bernerne (derfor ramser jeg dem ikke opp) og så er det jo lettere med de man har møtt da.

Men troor i tilfeldig rekkefølge:

Bocca

Chilli

Sico

Cita

Tia

Bajnok

Zaira

Qui

Indiana

Bess

Juta

Wilma

Norma

Tulla

Selma

Casper

Betty

Bali

Grim

Dina (til Marit)

Tinka Tequila

Bridie

Tíbrá

My

Kenzo

Yakita

Nitro

Lisa

Chicka

Garm

Bertil

Villa

Scilos

(jeg er ikke så god på belgere og bartedyr... :icon_confused: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjent igjen alle de jeg kjenner jeg, men ikke så mange andre tror jeg :icon_confused:

*kanskje med unntak av den vakre røde til Mrs.Powers for han har festet seg på netthinnen min*

Og jeg tror at alle hadde kjent igjen min Frk.Brun (ikke bare Marie) da hun er den eneste sjoko-brune salukien i Norge pr nå :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt elendig på sånt :icon_confused:

Jeg ville kjent igjen:

- Villa til Caroline (det burde jeg klare hihi) Saeta og Silma hadde jeg ikke kjent igjen.

- Bridie til Marit kunne jeg kanskje kjent igjen. Hun har så spesiellt blikk.

- Qui til Tøfflus (han er meeeeget spesiell :wub: )

- Amira til BcAmira har jeg kjent igjen flere ganger. Kjenner igjen den lille søte vippen

på øret.

Ellers tror jeg jeg kommer til kort altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjent igjen alle de jeg kjenner jeg, men ikke så mange andre tror jeg :icon_confused:

*kanskje med unntak av den vakre røde til Mrs.Powers for han har festet seg på netthinnen min*

Og jeg tror at alle hadde kjent igjen min Frk.Brun (ikke bare Marie) da hun er den eneste sjoko-brune salukien i Norge pr nå :wub:

Enn at jeg glemte dine når jeg skrev lista da - hadde kjent igjen både den brune damen og Qui.

Men kjenne igjen hunder fra bilder og om man har møtt dem først er jo to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg tror jeg kunne ha kjent igjen er (utenom mine egne):

Fenris og Spot til Fannhvit (men Coda, Frost og Shira hadde jeg fått kjempeproblemer med :icon_confused: )

Bertil til Silje

Tulla til Huldra (Aynï tror jeg ikke jeg hadde kjent igjen :wub: )

Agyr til Agyros

Callaway (og kanskje Freya) til LinKr

Felix til Tonje (jeg plukket han ut på begge bildene, men fikk ikke til å multiquote igjen :P )

Tror faktisk det var alle, kanskje hoffen til -Mia (husker ikke navnet på den akkurat nå :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...