Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange sonenhunder ville du kjent igjen?


Symra&Pippin

Recommended Posts

Flyttet fra Alt-mulig-tråden.

Altså: Hvor mange sonenhunder ville du kjent igjen om de sto i en gruppe av hunder av samme rase (eller svært like blandingshunder). Eventuelt hvem?

Jeg ville kjent igjen Moby og Milla til SusanneL, kanskje Moses også. Willy til Siri (innbiller meg iallefall det), Ingvild sin Tinka, LinKr sin Callaway og Ida sin Scilos. Jeg tror jeg kommer på noen få til hvis jeg tenker meg om.

Edit: jeg ville nok kjent igjen Sara sin Selma også. :icon_confused:

Og kanskje Monab88 sin Albin, men jeg er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Tibrà garantert! På Nesbyen når jeg møtte Caroline så gikk jeg rundt Sheltie valpe ringen og så etter verdens nydeligste Aussie. Og rett før jeg skulle gi opp så jeg søte lille Tibrà som lå og sov i buret. Deretter var det bare å finne eieren av den søte vofsen :icon_confused:

Jeg ville nok også kjent igjen:

Albin til Monab88

Tia til Labbis

Extra til Marthe

Demi til LeneG

Villa til Caroline

Emma og My til Anniken

Kenzo til civga

Sikkert flere, men det er dem jeg kommer på ihvertfall.

Egentlig føler jeg det er lettere å kjenne igjen personene enn hundene. Mange hunderaser virker ganske lik på utseende og man tørr gjerne ikke å spørre personen om det er den fra hundesonen om du ikke syns personen virker kjent også. Jeg ser gjerne først etter hundene og deretter opp på personen og ser om jeg tror det er riktig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjent igjen de fleste/alle bernerne og en god del av aussiene i alle fall. Og Tinka til Ingvild. :wub: Muligens Selma og mest sannsynlig Cita. Vet faktisk ikke om jeg hadde kjent igjen så mange flere jeg.. Kommer litt an på om det er snakk om 100 av samme rase eller bare 10. :icon_confused:

Hvem finner Albin og Bella på dette bildet?

2637_90833940224_723220224_2776132_3625958_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjent igjen de fleste/alle bernerne og en god del av aussiene i alle fall. Og Tinka til Ingvild. :wub: Muligens Selma og mest sannsynlig Cita. Vet faktisk ikke om jeg hadde kjent igjen så mange flere jeg.. Kommer litt an på om det er snakk om 100 av samme rase eller bare 10. :icon_confused:

Hvem finner Albin og Bella på dette bildet?

2637_90833940224_723220224_2776132_3625958_n.jpg

Albin er hvertfall nr. 3 fra venstre, også er vel Bella helt til venstre? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem finner Albin og Bella på dette bildet?

2637_90833940224_723220224_2776132_3625958_n.jpg

Okei, Albin er hvertfall nummer tre fra venstre. Bella kjenner jeg jo alltid igjen, men på det bildet var det faktisk ikke så lett, men det er Bella som står litt baki der ved siden av Albin? (som unghund i såfall)

Eller helt til venstre :icon_confused: Hun har hvertfall en hvit flekk over mot skulderen, men det hadde jo begge disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella klarer jeg ikke å skille ut, men Albin ligger.

Hadde kjent igjen Kahlo tipper jeg, Selma, Pippin (i alle fall om resten hadde sort nese hehe), Tinka (til Ingvild), Odin tror jeg. Kommer ikke på flere i farten som jeg mener jeg ville kjent igjen.

Forøvrig vil alle som hat møtt C en gang klare å kjenne henne igjen senere, rett og slett fordi hun er liten av størrelse og et skjegg en diger hannhund kan misunne henne *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjent igjen dalmatinerne her inne (Debbie sin Zebra og Anita sin Jubi), men nå har jeg jo møtt menneskene bak flere ganger og da :icon_confused:

Men sånn ellers, bortsett fra dalmatinere, så synes jeg ikke det er så lett å skille hunder av samme rase fra hverandre, de er liksom så like, iallefall hvis det er raser jeg ikke har så stor interesse av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tror ikke det er så mange egentlig. Tror jeg ville kjent igjen Chilli til Monica, Tekla til Helene, Ask til Marie/Buhundjenta, Tinka til Ingvild. My til Anniken tror jeg også jeg ville kjent igjen. Og Zima til Aya. Hey, ble flere enn jeg tenkte da jeg så spørsmålet. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albin er hvertfall nr. 3 fra venstre, også er vel Bella helt til venstre? :P

Imponert jeg! Du som omtrent aldri har møtt de en gang. :D

Okei, Albin er hvertfall nummer tre fra venstre. Bella kjenner jeg jo alltid igjen, men på det bildet var det faktisk ikke så lett, men det er Bella som står litt baki der ved siden av Albin? (som unghund i såfall)

Eller helt til venstre :icon_confused: Hun har hvertfall en hvit flekk over mot skulderen, men det hadde jo begge disse.

Bella er veldig fornøyd over å bli forvekslet med vakre Dropse! :P

Bella er den helt til venstre ja!

Bella klarer jeg ikke å skille ut, men Albin ligger.

Jupp, Albin ligger.

Da lurer jeg på om dere klarer å finne X'en her :wub:

x-kull6uker005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig imponert over dere asså! Eller så er det bare jeg som er supersløv... for jeg ville nok ikke kjent igjen andre enn de jeg virkelig kjenner eller har sett MASSE bilder av om de var blant andre hunder som var temmelig like... :icon_confused: Og så er det jo generelt lettere å kjenne igjen hunder av samme rase som man har selv da, så kaaaanskje jeg kunne sett noe kjent i en og annen hund fra mine "hjerteraser"... men bare kanskje.... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at jeg vil kjenne igjen Selma, Pippin (men ikke Symra av en eller annen grunn).

Tibra, Kee-Kee, Amy og Lundii (selvsagt), Callaway, X'en (tror jeg), Bridie må man jo kjenne igjen. Også tror jeg at jeg ville kjent igjen Emma & My, Willy. Muligens flere? rolleyes2.gif

Edit: Mulig Tia også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jooo jeg kjente jo igjen Kee-kee og Lundii da! Men hvor mange basenji'er og etnahunder møter man sammen liksom :wub: Pluss at jeg kjente igjen damen med det umulige nicket fra bilder.

Også kjente jeg nesten igjen Frøken (papilon) på dogs4all, måtte spørre eier om hun var fra sonen, for syntes det var noe kjent.

Også kjente jeg igjen dalmatiner-blandingen Falco på dogs4all :icon_confused:

Edit; skumleste visst tråden litt her, jeg tror jeg ville hatt problemer med å kjenne igjen noen hunder om de sto i en klynge med samme rase ja, bortsett fra dalmatiner, men de skiller seg jo faktisk veldig fra hverandre og mtp tegninger i ansiktet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på om dere klarer å finne X'en her :wub:

x-kull6uker005.jpg

Klarte Albin og Bella og X'en er nr to fra høyre ja :D Men i en flokk av samme rase hadde jeg nok ikke funnet igjen så mange av de andre...Kanskje Blaze og Talli men tviler på resten.

Ikke vakre Willy engang sammen med en gjeng fra Star Wars :P Med litt flaks kunne jeg funnet Noah og Supra.... Argyr og Qui såklart :P

Men står det en flokk med svarte labradorer sammen f.eks.tror jeg ikke jeg hadde skilt ut noen... :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg trodde jeg var verre enn alle andre når det gjelder å huske hunder ...

Jeg kjenner naturlig nok flere beardiser fra hverandre enn andre raser, men jeg må si jeg får problemer når en større flokk beardiser er samlet. Da kan jeg finne på å spørre: Er det Albert? Og få til svar: Nei, det er Molly, hun er så stor vet du. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...