Gå til innhold
Hundesonen.no

Til klikkerfolk


Ka

Recommended Posts

Haha' date=' greit. Du får gjoere som du vil. Men ikke beskyld meg for å vaere ute etter bråk bare fordi jeg sier min mening! Min mening om noe vi faktisk diskuterer.[/quote']

ja, men den saken var ferdig diskutert. Så hvorfor rippe opp? jeg svarte litt feil, og formulerte meg feil og det har jeg innrømt. Men ikke kom her å lat som du er en sånn altviter når diskusjonen er over. sorry er i sinnsykt dårlig humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar
det virker jo noen ganger som du tror at du vet veeeeldig mye. Men jeg gir meg her nå. Orker ikke sånne idiotiske diskusjoner. er pissd nok fra før av.

Jeg har jo sagt foer; jeg har ikke mye erfaring. Jeg vil ikke si jeg kan allverdens. Men som alle andre, har jeg rett til å ha en mening, og jeg kan tro akkurat hva jeg vil, og si akkurat hva jeg vil uansett hva det gjelder. Ingen kan si at min oppfatning er feil, eller at jeg er en bedreviter bare fordi jeg sier meningen min.

Jeg har aldri kalt deg bedreviter fordi du påstår hardt at Nordenstam er det beste, og mye annet er bare tull. Jeg har aldri sagt til deg at du bare er ute etter bråk "as usual."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo sagt foer; jeg har ikke mye erfaring. Jeg vil ikke si jeg kan allverdens. Men som alle andre, har jeg rett til å ha en mening, og jeg kan tro akkurat hva jeg vil, og si akkurat hva jeg vil uansett hva det gjelder. Ingen kan si at min oppfatning er feil, eller at jeg er en bedreviter bare fordi jeg sier meningen min.

Jeg har aldri kalt deg bedreviter fordi du påstår hardt at Nordenstam er det beste, og mye annet er bare tull. Jeg har aldri sagt til deg at du bare er ute etter bråk "as usual."

nei, men du har jo sagt at bikkja mi er unormal osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at man aldri skulle gripe inn når hunden sloss med en annen, men la de ordne opp selv.

Man lar aldri to hunder ordne opp selv, det være seg tisper eller hanner eller whatever. Blir jo som å si fra seg alle lederoppgaver, heh. Lederen holder ro og orden, skaper trygghet, forutsigbarhet og passer på de "mindre" i flokken, samtidig som vedkommende bygger dem opp og lar dem få gjøre ting de er gode til.

Å overlate "de små" til seg selv og be dem passe på seg selv i den store verden blandt alle andre "galningene" blir jo det samme som å si at deg vil jeg ikke ha noe med å gjøre, i hvert fall ikke være lederen din, ordne deg sjæl!

Usj! Vil hunden skal ha det trygt hos meg og vite at her blir det ikke bråk, derfor trenger den heller ikke være på vakt utover hele tiden, blåse seg opp og belgerbrumle og buste til alt og alle, for nemmelig, mor passer på meg såh, så konsentrerer meg heller om å ha det kjekt med henne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg tydeliggjort veldig nøye at dette er DITT syn på det og ikke Nordenstams. Så gjør du oss andre en gedigen tjeneste :)

slapp av. jeg trener mest etter Nordenstam, men det er ikke ALT jeg er enig i. Man må jo også tenke litt selv. Hvis man har to kranglefanter på agility banen som aldri gir seg uansett syns jeg man like greit kan la dem ordne opp. Dette synet syns jeg er bra, og det har jeg lært av landslagstrener i Agility; Per Kirkevold. Han hadde noen veldig gode eksempler på et kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med vipsen her..Bare at jeg nok er enda strengere..jeg bestemmer hvem som skal hilse på min hund.Jeg bestemmer også hvem min hund skal hilse på.Og jeg bestemmer at min hund ikke får lov til å sloss..

Hva i alle dager skulle det være godt for?Jeg kan ikke se for meg noen situasjoner hvor hunder har godt av å "gjøre opp".Tilmed ikke når jeg hadde 2 hunder under samme tak (blandingstispe og groenendaelhanne)tillot jeg noen slossing.Knuffing og småkrangling er greit mellom 2 hunder som bor sammen,men all tilløp til slossing sa "mamma"klart i fra om at var strengt forbudt.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med vipsen her..Bare at jeg nok er enda strengere..jeg bestemmer hvem som skal hilse på min hund.Jeg bestemmer også hvem min hund skal hilse på.Og jeg bestemmer at min hund ikke får lov til å sloss..

Hva i alle dager skulle det være godt for?Jeg kan ikke se for meg noen situasjoner hvor hunder har godt av å "gjøre opp".Tilmed ikke når jeg hadde 2 hunder under samme tak (blandingstispe og groenendaelhanne)tillot jeg noen slossing.Knuffing og småkrangling er greit mellom 2 hunder som bor sammen,men all tilløp til slossing sa "mamma"klart i fra om at var strengt forbudt.. :wink:

Hooooldt! Folkens, dekk! Heeeiii, du? Kobler du hunden eller? "jomen...." Hmm? "Jomen...." KOBLER hunden ja! Deeer var dekk ja folkens. Går du utenom hundene her er du grei? "jomen..."

I den første delen her hører man som oftest "jo, men den er bare snill" "jo, men de må jo få hiiiilse"

Takk skal du ha, god tur videre! :) Folkens, deeeenne vei! (Folkens er her betegnelse på gjengen man har med seg, være seg en, to, fem, åtte eller ti (ja, så mange faktisk, med Full Kontroll :())

Vi er nok helt enige, Loke. INGEN hilser på mine hunder, hverken mann eller hund eller mus for jeg ettertrykkelig har gitt beskjed. Ingen av mine hunder hilser heller på noen uten å lov, uansett om det er hunder fra samme husstand man treffer ute, kompiser fra kurs osv. Slåssing er aldri, med store fete bokstaver, understreker og utropstegn, tillat. Ferdig diskutert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten' date=' når sa jeg at jeg kun snakker for Nordenstam? Jeg er da et menneske som har rett til å snakke for meg selv?[/quote']

Du har bare ettertrykkelig gitt inntrykk av, opptil mange ganger at det er Nordenstam du trener, tilhører, har kurset osv. Om du med dette avkrefter det er det jo greit.

Alle mennesker har rett til å si det de mener, jfr ytringsfriheten osv. På et forum som dette mener jeg man skal stå for det man gir inntrykk av også, når du ved flere anledninger sier eller bekrefter andres spørsmål om du er en "Nordenstammer" (for et ord), at du virkelig har peiling på denne metoden og dette er virkelig det du trener og vil formidle til flest mulig andre, så blir det i mine øyne feil. Nå har vi jo fått avkreftet dette,

takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hooooldt! Folkens, dekk! Heeeiii, du? Kobler du hunden eller? "jomen...." Hmm? "Jomen...." KOBLER hunden ja! Deeer var dekk ja folkens. Går du utenom hundene her er du grei? "jomen..."

I den første delen her hører man som oftest "jo, men den er bare snill" "jo, men de må jo få hiiiilse"

Takk skal du ha, god tur videre! :) Folkens, deeeenne vei! (Folkens er her betegnelse på gjengen man har med seg, være seg en, to, fem, åtte eller ti (ja, så mange faktisk, med Full Kontroll :())

Vi er nok helt enige, Loke. INGEN hilser på mine hunder, hverken mann eller hund eller mus for jeg ettertrykkelig har gitt beskjed. Ingen av mine hunder hilser heller på noen uten å lov, uansett om det er hunder fra samme husstand man treffer ute, kompiser fra kurs osv. Slåssing er aldri, med store fete bokstaver, understreker og utropstegn, tillat. Ferdig diskutert.

jeg lar helst ikke folk hilse på min hund heller på tur. Hva er det godt for? Er så komisk når jeg er på tur av og til kommer det en fyr med en svær schæfer som blotter tenner og ser illsinna ut. OG mannen spør selvsagt: "han vil jo så gjerne leke". Snodige folk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hooooldt! Folkens, dekk! Heeeiii, du? Kobler du hunden eller? "jomen...." Hmm? "Jomen...." KOBLER hunden ja! Deeer var dekk ja folkens. Går du utenom hundene her er du grei? "jomen..."

I den første delen her hører man som oftest "jo, men den er bare snill" "jo, men de må jo få hiiiilse"

Takk skal du ha, god tur videre! :) Folkens, deeeenne vei! (Folkens er her betegnelse på gjengen man har med seg, være seg en, to, fem, åtte eller ti (ja, så mange faktisk, med Full Kontroll :())

Vi er nok helt enige, Loke. INGEN hilser på mine hunder, hverken mann eller hund eller mus for jeg ettertrykkelig har gitt beskjed. Ingen av mine hunder hilser heller på noen uten å lov, uansett om det er hunder fra samme husstand man treffer ute, kompiser fra kurs osv. Slåssing er aldri, med store fete bokstaver, understreker og utropstegn, tillat. Ferdig diskutert.

#-o Tror ikke det er meningen at en fòringsautomat og en hundemishandler skal være så ofte enige...

Det der må vi nesten slutte med...sånn for syns skyld i det minste..vi kan jo forvirre noen :wink::(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også inntrykk av at det er slik "nordenstammere" gjør det når hunden sloss' date=' siden Astrid nevnte instruktøren sin, og tidligere sa at nordenstam-hunder aldri er agressive fordi de blir "tatt" når de viser tegn til aggresjon.[/quote']

Å "ta" hunden når den viser aggresjon er noe annet enn å la hunden ordne opp selv. Så kan man diskutere videre hva "å ta" er. Hvordan man løser situasjonen må man se etter hva hund man har med å gjøre, hva omgivelsene er, hva type aggresjon det er osv, men løsningen er ALDRI å la hundene rydde opp selv!

Det at en Nordenstam-hund aldri er aggresiv. Hehe. Det som skjer med en riktig trent Nordenstamhund som gjerne har vært trent sånn fra valpestadiet av er at den ikke vil se på aggresjon som en løsning eller nødvendighet, den har aldri vært i en setting den har vært satt til å løse selv, den har blitt "skjermet" fra hunder som buser på den, fra hunder av typen "jaaaaa, men de må jo få hiiiiilse, se så lyst den har til å leke!". Hvorfor skal den da være aggressiv? Ergo den er ikke det.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...