Gå til innhold
Hundesonen.no

Til klikkerfolk


Ka

Recommended Posts

Nei egentlig ikke.. For du svarer ikke hva du ville gjort. Du svarer mot deg selv. I det ene øyeblikket sier du at hunden aldri skal få lov til å bite, mens etterpå sier du at selvforsvar er noe helt annet. Det ligger jo nesten alltid et snev av forsvar i det når hunden biter. Du sier at du ikke tollerer biting, men det sier jo ikke særlig mye om hvordan du ville taklet situasjonen.. Ingen tollerer vel biting, men det finnes mange veier til Rom!

Ok, la meg si det sånn da.. : Fia var ute å gikk en tur med Fido. De skulle går forbi en hund, og Fido var nysgjerrig og ville bort til den andre hunden. Den andre hunden reagerte med å bite Fido (av en eller annen grunn).Fido forbandt det å gå forbi en annen hund i bånd på gangveien, med noe negativt. Den ble usikker neste gang det kom en hund. Fido var redd den skulle angripe og svarte med å angripe selv...

Ha ville du gjort i en slik situasjon?

Dette er IKKE for å henge deg ut eller noe.. Men jeg synes det er vanskelig å forståå hv du egentlig mener, for du svarer liksom så veldig generelt..

fikk ikke svart før nå. det var noe tull med hundenett igår.

Jeg hadde aldri latt min hund hillse på en annen hund uten at jeg vet hunden er god og normal. Og jeg hadde hvis hunden hadde blitt bitt: roet ned hunden og latet som om alt var normalt, også vise hunden at situasjonen er helt grei. Også la den være med andre greie hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar
Min hund kan være aggresiv mot andre hunder, spesielt andre tisper.

Jeg godtar ikke at hun bare flyr rett på de, men det er alltid en grunn til at de gjør dette.

I min situasjon er det fordi hun er usikker, men hun har lov og si ifra hvis det er urettferdig på noe vis.

Isteden for å fokusere så mye på det negative så roser jeg henne heller mye når hun oppfører seg fint i møte med andre hunder.

Det som er et stort problem med mange hunde eiere i skien er at de alltid skal la hundene "gjøre opp" noe som er helt feil.

Det blir det samme som og godta at hunden din sloss med andre.

normale og friske hunder kan fint ordne opp selv. prøver du å dra hundene fra hverandre kan jeg love at hunden tror du også er med i kampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svaret der viste at du har veldig lite kunnskap om atferd og jeg håper inderlig du aldri får en fryktaggresiv hund for hos deg villle den hunden blitt en potensiell fare for omgivelsene...(du har tydligvis ingen reèll erfaring enda..)

Og jeg ble plutselig ganske så sikker på at min forrige gronnis har stiftet bekjennskap med den berømte Berith Larsen.Du får hilse henne å si at alt gikk så mye bedre med litt pølser og sunt bondevett. :wink:

Rein skjær idioti...Og det kan jeg faktisk si med en etterhvert ganske så stor erfaringsmessig tyngde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske så enig med loke her. å hvordan skulle du fått tatt bikkja til riktig tid hvis du først måtte ta på deg hanskene? ville en fryktaggressiv hund forstå at nå fikk jeg juling pga akkurat det?tror du hunden blir enklere eller stødigere etter å "ha blitt satt i respekt hos lederen",hvis det er frykt som står i sentrum hos denne hunden? blir veldig ulogisk for meg dette her... så det hadde vært veldig flott om du kunne forklart det litt mer utdypenede,sånn at jeg kanskje forstår logikken i dette her :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener begge deler - både aggresjon og andre situasjoner, som f.eks. overivrige hunder som VIRKER aggressive for omgivelsene, for eksempel

Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du lurer på?Klikkerfolk skiller seg da ikke så mye fra andre folk(med litt peil) når det gjelder oppdragelse?

Hvis Loke hopper oppå folk så sier jeg "nei" og tar han ned.Jeg roser han hvis han ikke hopper opp når jeg kommer fra jobb,hopper han så sier jeg nei og snur meg halveis bort.Slik som alle andre gjør.Å straffe en hund som ikke skjønner hva den gjør galt bare fordi omgivelsene kanskje forventer det,man blir flau på hundens vegne etc synes jeg er helt lavmål og der er nok de fleste hundefolk enige..både klikkere og andre..Loke lekebiter enda,noe jeg sier i fra til møtende om.Vil de hilse på min hund så må de ta det i betraktning.Lekebiter han så sier jeg nei og tar han vekk.Lekebiter han på meg sier jeg "au"og gir han time-out..(han har blitt mye bedre i det siste ,men han har tross alt 14mnd erfaring i det så ting tar tid)

Veldig få folk straffer hunden sin i situasjoner hund-menneske;uansett metodevalg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har trent hunder med problemer som aggressjon, og det har aldri vært noe problem. :) Ser du hisser deg skikkelig opp. Du mener jeg jobber feil, greit du kan mene hva du vil, men noen supertrener vil du selv aldri bli. Og hvorfor du ikke fikk det til hos Berith Larsen : du hørte ikke og gjorde ikke som hun sa da. Hadde du gjort det ville du fått orden på hunden din. så enkelt er det. Og man kan ikke gå rundt med en sånn holdning: jeg vet riktig og du feil. Jeg sier, la oss heller se det i ringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske så enig med loke her. å hvordan skulle du fått tatt bikkja til riktig tid hvis du først måtte ta på deg hanskene? ville en fryktaggressiv hund forstå at nå fikk jeg juling pga akkurat det?tror du hunden blir enklere eller stødigere etter å "ha blitt satt i respekt hos lederen"' date='hvis det er frykt som står i sentrum hos denne hunden? blir veldig ulogisk for meg dette her... så det hadde vært veldig flott om du kunne forklart det litt mer utdypenede,sånn at jeg kanskje forstår logikken i dette her :wink:[/quote']

aggresjon og biting er ikke lov, uansett hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan vel Loke sikkert svare for seg selv, men det er tydelig at du ikke leser innleggene hennes! Hun skriver klart og tydelig at hunden var en omplasseringshund som forrige eier hadde trent nordenstam med..Hunden var i elite i lydighet, så metoden funka det, bortsett fra at den stadig ble mer aggressiv...

Og forresten er jeg sikker på at Loke kommer snart opp i elliten han og, trent med positive metoder:) Han må bare lande litt først:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har trent hunder med problemer som aggressjon, og det har aldri vært noe problem. :) Ser du hisser deg skikkelig opp. Du mener jeg jobber feil, greit du kan mene hva du vil, men noen supertrener vil du selv aldri bli. Og hvorfor du ikke fikk det til hos Berith Larsen : du hørte ikke og gjorde ikke som hun sa da. Hadde du gjort det ville du fått orden på hunden din. så enkelt er det. Og man kan ikke gå rundt med en sånn holdning: jeg vet riktig og du feil. Jeg sier, la oss heller se det i ringen :)
Problemet var vel heller at forrige eier gjorde som h*n ble fortalt.Hvordan hunden fungerer i ringen er meg revne likegyldig mot hvordan hunden har det...Den hunden gjorde det bra i ringen den(opprykk Elite)men hva hjalp vel det når de ikke klarte å håndtere aggresjonen hans.Som tidligere nevnt,han ble eksludert fra konkuranser fordi han fløy ut av ringen for å angripe andre hunder.

Og ja jeg hisser meg opp,for folk som prøver å skryte på seg at de er så tøffe at de tør å banke en forsvarsløs redd hund er noe av det mest patetiske og stakkarslige jeg hører...Etter å ha sett hvordan den hunden meldte seg ut fra omverdenen eller gikk i overslag når jeg presenterte han for oppgaver han ikke visste hvordan han skulle løse, av frykt for å få juling ,har jeg all mulig rett til å hisse meg opp.

Han var 6 år når det "klikka" for han og han ble omplassert i all stillhet,før det var han en meget lovende hund,får håpe det går bedre med Vicky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er hundens ve og vel det viktigste! Det er jo det vi hunde eiere lever for, å gjøre hundens liv perfekt.

Jeg har ikke sagt banke en hund, men ta tak i den og fortelle den hva som er lov og ikke lov. og er det ikke litt pinglete å omplassere en problemhund? sånt har jeg null respekt for. Det blir å skyve problemet over til andre.

hahahahahaha :) Har helt latterkrampe. Vicky en problemhund? nei vettuhva! Hun er det mest perfekte og fullkomne jeg vet om. Hun er snill som en engel og hun elsker lederen sin ;) Sånn vil jeg ha mine hunder. Kunne ikke vært mer fornøyd med oppdragelsen hennes jeg har gitt henne. Hun er en rein stolthet for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten er jeg sikker på at Loke kommer snart opp i elliten han og, trent med positive metoder:) Han må bare lande litt først:P

he he..Godt du har troen på oss da :) .Jeg er litt usikker på om han noensinne lander jeg..føler at vi er lengre og lengre fra debuten for hver kurskveld,han kommer visst aldri over at det finnes andre hunder her i verden :)

Pessimist jeg nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke: tror du sliter litt med hva du skal si nå. Folk som deg som snakker stygt til andre er kun sjalue og har det ikke godt med seg selv pleier jeg å si .

??? :?

Hva skal jeg svare på?At forrige eier valgte å omplassere en problemhund kan vel ikke jeg svare for?Jeg hadde ikke tatt i hunden med ildtang hadde jeg visst hva han sleit med.Han burde vært avlivd..Hva skulle jeg være sjalu på?Deg?Forrige eier?Hva prater du om? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? :?

Hva skal jeg svare på?At forrige eier valgte å omplassere en problemhund kan vel ikke jeg svare for?Jeg hadde ikke tatt i hunden med ildtang hadde jeg visst hva han sleit med.Han burde vært avlivd..Hva skulle jeg være sjalu på?Deg?Forrige eier?Hva prater du om? :?

Kjente du deg spesiellt lur når du omplasserte en hund med problemer? Skyve problemet over på andre liksom :?

det er jo tydelig at du er sjalu når du snakker så negativt om min hund og mitt hundehold. Det er ikke bare litt tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke: tror du sliter litt med hva du skal si nå. Folk som deg som snakker stygt til andre er kun sjalue og har det ikke godt med seg selv pleier jeg å si .

Eeeh? Hvor er det Loke har snakket stygt til deg a? Hun sier at hun håper det går bra med Vicky, det er vel ikke negativt?

Tror heller du har litt problemer med hva du skal si nå, når du hører om en hund som er trent med metodene dine og som ble ødelagt av dem..Du er nok heller sjalu på Loke du, som tar seg av problem hunden og får den på riktig spor igjen.. :)

Skjønner du ikke at Loke ikke omplasserte hunden da? Hun fikk den av eier, det var eieren som skjøv problemet over på andre...Og eier trente nordentam..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente du deg spesiellt lur når du omplasserte en hund med problemer? Skyve problemet over på andre liksom :?

det er jo tydelig at du er sjalu når du snakker så negativt om min hund og mitt hundehold. Det er ikke bare litt tydelig

Hallo? :?

Forrige eier omplasserte han.Jeg hadde han til han ble gammel og syk og måtte avlives.Gjør du deg til?

Nei,jeg er ikke sjalu på deg,overhodet ikke...Men jeg er bitter på min forrige gronnis vegne,han slet med angst til den dagen han døde..(noe som sikkert også skyldes genetikk i tillegg til feilbehandling,bare så det er sagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo? :?

Forrige eier omplasserte han.Jeg hadde han til han ble gammel og syk og måtte avlives.Gjør du deg til?

Nei,jeg er ikke sjalu på deg,overhodet ikke...Men jeg er bitter på min forrige gronnis vegne,han slet med angst til den dagen han døde..(noe som sikkert også skyldes genetikk i tillegg til feilbehandling,bare så det er sagt)

ok, da missforstå jeg den for jeg trodde du omplasserte. det hørtes sånn ut. Jeg gjør meg ikke til :) jeg er meg selv bestandig :)

Det bare virker som du er det. og la meg spørre om en ting: hvorfor sier du : "håper det går bedre med Vicky"? Det er da ingen problemhund. Helt perfekt og fullkommen hund er det jeg vil kalle henne. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at han roer seg ned etterhvert..Du har jo knapt hatt han noen måneder!Tok en stund før Lassie skjønte at alle hunder ikke ville angripe han også..Loke vil jo bare hilse:) Bortsett fra han har alle gronendael jeg har møtt prøvd å spise Lassie (Lassie er flink til å provosere og da) Jeg veldig imponert over at han er så grei med andre hunder!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bare virker som du er det. og la meg spørre om en ting: hvorfor sier du : "håper det går bedre med Vicky"? Det er da ingen problemhund. Helt perfekt og fullkommen hund er det jeg vil kalle henne. :)

Enn med gamle groenendaeen min.Sannsynligvis gjør det det.Han hadde nok noen problemer som lå i arveanleggene som bare ble håndtert veldig feil når de dukket opp.Vicky er så vidt jeg har skjønt enn sunn og robust hund av sunne linjer og det blir noe helt annet :wink: En normal hund tåler å bli trent med positiv straff.Men det gjelder faktisk å være såpass oppegående at man skjønner hva man ikke bør straffe og hvilke hunder som tåler litt mindre enn andre når man først velger en slik treningsmetode.Det var tydligvis ikke tilfelle med gamlegutten min;der ble all aggresjon oppfattet som dominans og "behandlet" deretter :) .Istedet for å se på det som et symptom på noe underliggende..

Å sraffe en fryktaggresiv hund er og blir helt feil.Der er faktisk Geir Nordenstam enig med meg og alle andre... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn med gamle groenendaeen min.Sannsynligvis gjør det det.Han hadde nok noen problemer som lå i arveanleggene som bare ble håndtert veldig feil når de dukket opp.Vicky er så vidt jeg har skjønt enn sunn og robust hund av sunne linjer og det blir noe helt annet :wink: En normal hund tåler å bli trent med positiv straff.Men det gjelder faktisk å være såpass oppegående at man skjønner hva man ikke bør straffe og hvilke hunder som tåler litt mindre enn andre når man først velger en slik treningsmetode.Det var tydligvis ikke tilfelle med gamlegutten min;der ble all aggresjon oppfattet som dominans og "behandlet" deretter :) .Istedet for å se på det som et symptom på noe underliggende..

Å sraffe en fryktaggresiv hund er og blir helt feil.Der er faktisk Geir Nordenstam enig med meg og alle andre... :wink:

hvorfor skrev du da: "håper det går bedre med Vicky". Hørtes ut som du mente hun var agressiv eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at han roer seg ned etterhvert..Du har jo knapt hatt han noen måneder!Tok en stund før Lassie skjønte at alle hunder ikke ville angripe han også..Loke vil jo bare hilse:) Bortsett fra han har alle gronendael jeg har møtt prøvd å spise Lassie (Lassie er flink til å provosere og da) Jeg veldig imponert over at han er så grei med andre hunder!:(

Han får så mye pølse og karbonadebiter at han ikke orker å spise små sheltier :)

Neida,jeg er i bunn og grunn veldig fornøyd med han.Han har stor arbeidsvilje og er positiv..veldig positiv :)

Men han krever jo endel jobbing utover lydighetstreningen en stund fremover.Lassie er herlig da..så konsentrert og kvikk :x

Til tross for at det står en stor svart ulv og hopper på hjørnet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...