Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem skal på WORLD DOG SHOW 2010?


SaraS

Recommended Posts

Jeg tolket det som storcert siden det sto "DTK arranger stor cert. udstilling med flere specialdommere i Hedenstedhallerne" i kalenderen til Dansk terrier klub.

Men har de ikke storcert?

Cert er cert i Danmark - jeg tolker det som at de arrangerer en stor certutstilling (i motsetning til utstillinger uten cert, for eksempel open shows og matchshow).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Cert er cert i Danmark - jeg tolker det som at de arrangerer en stor certutstilling (i motsetning til utstillinger uten cert, for eksempel open shows og matchshow).

Ok, da vet jeg det :whistle: Da er det cert-sjanse begge dagene da. En i regi av terrierklubben og en spesial. Det står "Flere racer under DTK arrangerer "deres egne" cert. udstillinger.

Hvilke racer oplyses senere" på den andre dagen. Det sto jo hvilke raser på WDS2010 sine sider, men ble litt usikker når det står at det opplyses senere hvilke raser det gjelder i kalenderen til Dansk terrier klub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg tolket det som storcert siden det sto "DTK arranger stor cert. udstilling med flere specialdommere i Hedenstedhallerne" i kalenderen til Dansk terrier klub.

Men har de ikke storcert?

Er vel litt forskjell på stor cert.udstilling og storcert utstilling, er det ikke? :whistle: Jeg tolker den teksten du skrev som at det er en stor utstilling hvor man kan oppnå cert, og ikke "storcert"... (men det finnes vel norsklærere inne på dette forumet som kan svare på den setningsoppbygningen :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt forskjell på stor cert.udstilling og storcert utstilling, er det ikke? :whistle: Jeg tolker den teksten du skrev som at det er en stor utstilling hvor man kan oppnå cert, og ikke "storcert"... (men det finnes vel norsklærere inne på dette forumet som kan svare på den setningsoppbygningen :whistle: )

Jeg vet godt hvordan det ville blitt skrevet på norsk, men jeg vet ikke hvordan de deler ord eller bygger opp setninger i Danmark :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nedover med Bambi :whistle: men om det blir uten eller med hundene har jeg ikke heelt 100% bestemt meg for. :wub:

Skal også sitte på med Bambi :hmm:

Bajnok er påmeldt og vi venter kun på at det skal gå 120 dager så vi får tatt blodprøva på rabiesen. Blir moro! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg ser at vi egentlig er ferdige med denne tråden, men prøver meg likevel:

Jeg meldte på trollbolla i Junior-klassen i går, og venter nå på å få tatt blodprøve etter rabiesvaksina. Det blir ekstremt tight, men om vi får positivt svar, drar vi selvsagt nedover. Utfordringa er bare det at jeg ikke kjenner noen andre som skal stille (så vidt jeg foreløpig veit) og har lyst til å finne noen å sitte på med og kanskje også bo med?

Jeg kjører ikke bil sjøl, men kan bidra med sang i bilen, hundepass og hjemmelagde wraps, selvfølgelig bensinpenger og evig optimisme på vegne av deg og hunden, samt roligtrening for nervøse handlere. Bor i Oslo, men møter deg gjerne haikende langs en vei. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at vi egentlig er ferdige med denne tråden, men prøver meg likevel:

Døh! Denne tråden har så vidt starta assa! ;)

Ellers hadde jeg ikke så mye å komme med...Håper du finner skyss.

Vi er allerede stappfull av folk og hunder i bilen vår e035.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at vi egentlig er ferdige med denne tråden, men prøver meg likevel:

Jeg meldte på trollbolla i Junior-klassen i går, og venter nå på å få tatt blodprøve etter rabiesvaksina. Det blir ekstremt tight, men om vi får positivt svar, drar vi selvsagt nedover. Utfordringa er bare det at jeg ikke kjenner noen andre som skal stille (så vidt jeg foreløpig veit) og har lyst til å finne noen å sitte på med og kanskje også bo med?

Jeg kjører ikke bil sjøl, men kan bidra med sang i bilen, hundepass og hjemmelagde wraps, selvfølgelig bensinpenger og evig optimisme på vegne av deg og hunden, samt roligtrening for nervøse handlere. Bor i Oslo, men møter deg gjerne haikende langs en vei. :)

kanskje du vil sitte på med oss? :) Kjører ikke selv heller så pappa blir med. Jeg har med meg en stykk flat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Husker ikke om jeg har skrevet her før jeg. Men ingen reise på oss i år ettersom Talli sikkert er drektig da og Blaze pelsløs.

Så vi kommer sterkere tilbake i Frankrike!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vist Danmarkstur på Kita også :) Være med opdretteren nedover :) Stille i avl- opdrettsklassen og stille i unghund for tispe :)

Trenger jeg nevne at jeg er spent på resultatet og hvordan snuppa mi gjør det utenfor Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det vil nok doble seg antallsmessig, antar jeg. I Stockholm var det vel litt over 20.000,- og de har jo mye strengere importregler for hunder enn Danmark.

Tror det blir flott i Danmark, jeg - det er alltid så koselig på danske utstillinger. Litt "kjedelig" at de velger oppdrettere som dommere, som de gjorde i Sverige, men samtidig så er det jo dyktige rasefolk, så man får jo bare si at man skjønner dem jo. Det som er synd er jo at man litt lettere kan skrive resultatene på forhånd (man vet jo hva de liker), men, men.

Man får jo sørge for å være der bare for å "se og bli sett" - ikke regne med noen plasseringer, så blir det i alle fall en hyggelig affære.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok doble seg antallsmessig, antar jeg. I Stockholm var det vel litt over 20.000,- og de har jo mye strengere importregler for hunder enn Danmark.

Tror det blir flott i Danmark, jeg - det er alltid så koselig på danske utstillinger. Litt "kjedelig" at de velger oppdrettere som dommere, som de gjorde i Sverige, men samtidig så er det jo dyktige rasefolk, så man får jo bare si at man skjønner dem jo. Det som er synd er jo at man litt lettere kan skrive resultatene på forhånd (man vet jo hva de liker), men, men.

Man får jo sørge for å være der bare for å "se og bli sett" - ikke regne med noen plasseringer, så blir det i alle fall en hyggelig affære.

Susanne

Hva slags beardiser liker Hans E Pedersen? Sånne som Symra forsempel? :icon_redface:

Vi gleder oss uansett vi, og har allerede begynt å planlegge sånn at formkurven er på topp 24 juni. :icon_redface: (Håper bartene til Symra har vokst seg til, og at vi har fått trent fram litt muskler her og der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt på Selma i dag, så nå er det bare å glede seg! Weee!

Men må jo ennå melde på circuitene og trippelutstillinga. Blir en uke med MASSE utstilling det der ja :icon_redface: Tipper vi blir litt sliten også gitt. Men skal da sørge for at Selma får ro og hvile innimellom ringløpinga :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvilke av mine hunder han liker best i alle fall. Så utifra det vil jeg si at han liker litt stilige og elegante hunder.

Han er en av de bedre handlere og kan "presentere" pelser bedre enn andre der nede, så velstelt vil nok også være viktig.

Og han er en rolig og behagelig dommer å stille ut for - bortsett fra at han snakker så "kudervelsk" at man bare skjønner en tredjedel av det han sier... (så se hvor han peker!) :icon_redface:

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Denne tråden må jo fram i lyset nå. Det begynner å bli på tide å detaljplanlegge reiserute og overnattinger. Jeg har sendt mail til Vejle Fjord Camping nær Hedensted, der terrierene sine circuiter skal være. Håper de fortsatt har en gressflekk og en stikkontakt til campingvogna vår. Er det flere her som skal på terriercircuit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Blir en av våre som skal stille, men vår utrolig flinke fôrvert skal også ivei :icon_cry: Så da blir det 2 hunder, mulig at det kommer noen av våre utenlandske også (de har jeg ikke fått 100% i boks enda...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selvfølgelig til Herning :icon_redface: Det blir meg, samboern min, en vennine av meg og 5 hunder! 3 dvergpinschere, 1 basenji og en golden retriever ;) Har resertvert sommerhus, men det er litt langt unna utstillingen (to timer) så om noen har noen gode linker eller vet av noe som er ledig og som ligger litt nermere utstillingen må dere bare rope ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt plass på MesseCamp'en deres, jeg. 200,- pr natt - tirsdag til fredag. Vi har under en mil å kjøre til der spesialutstillingen skal være på onsdagen, og så skal vi på VV på torsdag.

Finner vel en eller annen koselig camp.plass i DK en time eller tre unna for å overnatte fra mandag til tirsdag, og så fra fredag til lørdag.

Skal stille tre av mine (2 på spesialen og 3 på VV), så selv om jeg tok blodprøve på 4'e mann nå nylig, regner jeg med at han likevel får bli hjemme hos min far og bror.

Det kan jo bli veldig varmt - så man bør jo prøve å unngå å ha med fler enn nødvendig, antar jeg..

Sjekket pris på ferga fra Göteborg-Fr.havn - og når den ble rundt 4000,- bestemte vi oss kjapt for å kjøre via Malmö og over til København. Jada, med ekstra diesel, broene etc er det kanskje ikke mye spart - men det føles i alle fall ikke så dyrt..

Gleder meg, jeg...

Og forresten: totalt 12.843 hunder påmeldt til nå...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...