Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem skal på WORLD DOG SHOW 2010?


SaraS

Recommended Posts

jeg har visst meldt på elektronisk, det ligger i allefall inne som elektronisk påmelding på dansk hundeweb, så da kommer det sikkert snart til meg også, får en håpe :flowers:

Har du fått?+ eller skal du ikke i år?

Vi er ikke påmeldt, hun har ikke pels den helga. Så det blir titting og shopping :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

morro det og, jeg har en misstanke om at det kommer til å gå en del kr her også... hehe

Ja, men jeg har jo allerede spart mye penger ved ikke å melde på, så jeg kan jo shoppe masse :flowers:

Det er satt opp to dommere på berner, det forundrer meg ikke om det blir utvidet til tre (det ble det i Sverige i 2008), så planen er å sitte ved hannhundringen og finne en kjekkas til henne. Piece of cake...

Jeg skal reise med ei venninne som skal stille dagen før berner går, så jeg kan få shoppet unna da, og bruke søndagen til bare å se på berner. Me likes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeanette: 73 AK.

Bare 20 valp/junior aussie :flowers: Og vi har fått Gunnel Holm :D *lykke* 64 øvrige, heller ikke spesielt mye. Det var rundt 60 på nordisk/finsk vinner i fjor, og da uten valpeklasse.

55 sheltietisper, 62 hanner + valper. Ikke spesielt mye det heller.. Og såvidt jeg kan se er det i samme ring, bare med dommerbytte underveis? Det er i såfall helt genialt for min del. Rekker nesten alt ser det ut til :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

286 bernere, og opprettholdt to dommere - enda det er minst 50 flere enn i Sverige. Men, de sparer vel inn tiden på ikke å skrive kritikk. Ser for meg at dommerne må bli slitne av å dømme 140 hunder, kan umulig bli like grundig og god bedømmelse som når de dømmer bare halvparten av de hundene på enhver annen utstilling... Jaja, vinnerne som står igjen er sikkert velfortjente og gode - det er alle andre som vil være usikre på hva dommer egentlig mente, når en drar derfra med et silkebånd og ikke noe annet.

Og til sammen 115 av de andre sennenhundene, jeg må jo gløtte litt dit også, sjelden å se så mange samlet. Dette blir gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen trenger hotellrom så har jeg, men blir ikke å dra. Er ikke sikker på om det er lov med hund eller ikke siden jeg bestillte kun til meg uten hund. Det er Bestwestern Paladshotel i Viborg. Et stykke unna utstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har PM'n kommet. 21 mudier. Samme som i Stockholm, men det blir nok ikke så jeg kommer meg nedover. Mamma orker ikke av diverse helsegrunner, og jeg har ikke råd til å dra nedover alene... Det var de 700 kronene ut vinduet. Kanskje jeg kan få sendt Bajnok med noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har PM'n kommet. 21 mudier. Samme som i Stockholm, men det blir nok ikke så jeg kommer meg nedover. Mamma orker ikke av diverse helsegrunner, og jeg har ikke råd til å dra nedover alene... Det var de 700 kronene ut vinduet. Kanskje jeg kan få sendt Bajnok med noen..

Jeg kommer meg nedover allikevel! :whistle: Har tilogmed fått ordnet overnatting!! :lol: Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke til VI reiser... Og det er meldt flott vær i Oslo hele uka!

Det underletter såklart forberedelsene våre litt - man kan stå ute på verandaen og børste igjennom dyrene, de holder seg rene og pene litt lengre også er det såklart mye enklere å rydde/pakke camp.vogn og bil hvis det ikke stri-regner, da!

Myyye man må huske på å ta med, da - vi blir jo borte fra mandag til fredag. (Uvanlig lenge å være på camp.ferie for å være oss)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser neste tirsdag kveld - med båten fra Larvik til Hirtshals - uhorvelig billig egentlig :P. Jeg vet ikke om jeg gleder eller gruer meg, faktisk :P. Jeg blir litt stressa av at det er så stort, kjenner jeg, men det blir nok bra bare man har kommet seg ned dit :). Det er jo heller ikke så morsomt å stille en hund som ikke er helt i topp pelskondisjon, men søren heller - man er iallefall MED :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

105 DSG... ? Oj, så moro, da!

Tror det blir gedigent - men ikke "værre" enn i Stockholm, da. Og når man står ringside er det jo bare en utstilling som alle andre...

Men moro å se levenet rundt det hele, alle standsene og en gjeng raser man aldri før har sett.

Vi planlegger å "kjøre rundt", vi. Dvs via Malmö/København-broa. Myyye lengre, men det ble veeeldig dyrt på fergene med vogn også, så det går nok omtrent sånn "opp i opp".

Stopper da opp og overnatter en gang på veien - fordelen med å ha med seg "huset", såklart.

Gleder meg, ja...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det er til uka allerede... Bør kanskje begynne å tenke pakking og slikt, da... Selv om en ikke skal stille, må en jo pakke med seg litt av hvert. Vi drar ned tidlig fredag. Lørdag skal reisefølget mitt stille, søndag stiller berner - så da får vi shoppet hver vår dag, og fulgt med på egen rase® den andre dagen. Hjem igjen på mandag. Reisefølget mitt bor derimot 70 mil unna, så hun starter torsdag og er hjemme tirsdag. Jeg gleder meg sikkert, men jeg har ikke rukket å kjenne etter enda. Det skal i hvert fall bli snålt å være på utstilling uten egen hund, det har jeg ikke vært siden september 2007, da var X'en fire uker gammel og åpenbart for liten til å stille :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi planlegger å "kjøre rundt", vi. Dvs via Malmö/København-broa. Myyye lengre, men det ble veeeldig dyrt på fergene med vogn også, så det går nok omtrent sånn "opp i opp".

Stopper da opp og overnatter en gang på veien - fordelen med å ha med seg "huset", såklart.

Det koster jo både skjorta og ræva å dra med campingvogn... Jeg betaler i underkant av 300 kr for bil og meg selv ned til Hirtshals :P. Det er egentlig en sånn t/r-billett samme dag, men den er jo billigere enn en ordinær enkeltbillet, så jeg kjøper to slike t/r-billetter i stedet :P. Kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke til VI reiser... Og det er meldt flott vær i Oslo hele uka!

Det underletter såklart forberedelsene våre litt - man kan stå ute på verandaen og børste igjennom dyrene, de holder seg rene og pene litt lengre også er det såklart mye enklere å rydde/pakke camp.vogn og bil hvis det ikke stri-regner, da!

Myyye man må huske på å ta med, da - vi blir jo borte fra mandag til fredag. (Uvanlig lenge å være på camp.ferie for å være oss)

Susanne

Vi blir borte i minst tretten dager vi! Vi var kanskje litt vel tøffe i trynet da vi meldte på både i Jönköping og alle circuitene i tillegg til WDS. Vi får vel se an forma på dyrene litt, de skal få slippe å stilles på alle utstillinger hvis de blir for slitne, dette er ferietur! Gleder oss! :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyttifnatter hvor jeg gleeeder meg til denne utstillingen :banana: 105 gårdshunder påmeldt, det er vist mye mer i en Sverige (kom ikke som en bombe på meg, danskene er rimelig aktive i ringen) :innocent:

Gleder meg også helt vilt mye!

Vet du om det er mange nordmenn som har meldt på?

Er ganske så mange DSG påmeldt på Trippelen også.

Merkbart flere for Ole Staunskjær ( 47 stk ) enn de to andre dommerne ( 35 og 33 stk ).

Blir spennende det og.

Stakkars Johnny må nok i ringen for første gang.

Full kræsj både lørdag og mandag...hehe...

Måtte jo skje en gang det også.

Så han får æren av å stille Hampus om jeg ikke ror det i land på annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange norske.

Vi kommer (Tarzan, Tjalfe, Betty & Tjorven) - Bjørg og Signe (Dagny, Dante og Bjarka) - Anette (Frida) - Jan Henrik og Kristine (Miro og Møyfrid) - Roy (aner ikke hvilke hunder) - Ole Morten og Sissel (Grevinne Danner) - Så vet jeg at de med Per Pebbernød kommer, og muligens Inger(?)

Av svenskene så vet jeg at disse kommer:

Marika (Osheila - Matrix og Isabella + Ollie som er ute på deleier) - Jeg gjør regning med Malte og Tuffe-Nuffe blir å se i ringen. Lene med den tispen som vant på tollarp kommer sikkert óg. Erika (Tinka & sikkert noen av sine egne avkom)

Så rekner jeg med det kommer en haug med dansker :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katalogen finner dere her, ser ut til at kun de rasene som bedømmes i dag er tilgjengelig, men greit å følge med utover, og resultat kommer fortløpende. Også masse spennende statistikk - jeg fant ut at 48 av de påmeldte bernerne er norske. Det blir jo norsk utstilling! :flowers:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...