Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem skal på WORLD DOG SHOW 2010?


SaraS

Recommended Posts

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Ørekupering før 09 og halekupering før 96?? Dvs at vi ikke vil se noen helkuperte hunder der da, om jeg forstår dette riktig.. :lol:

Ja tror du har skjønt det riktig da :) Slik jeg tolket det også :D haha hvis ikke noen kliner til med en 14 år gammel veteran, noe som er lite trolig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror du har skjønt det riktig da :) Slik jeg tolket det også :P haha hvis ikke noen kliner til med en 14 år gammel veteran, noe som er lite trolig :D

Hyyyysj... Må ikke si at sånt er umulig.. Blondie har lovet meg å bli minst 30 år :lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.453 påmeldte til nå.. og fristen er forlenget for andre gang.

Regner med at alle HER inne som skal nedover i alle fall har greid å melde på, men hvis man vil ha med seg noen flere er det muligheter for det fram til den 10. mai, i alle fall.

Lo litt for meg selv - fant en brosjyre hos camp.forhandleren "min" når vi var der i går - oversikt over en kjede campingplasser. Der var det "plottet" inn på et kart over Danmark som et utslett - men manglet TOTALT rundt Herning-området.

Sånn at man nesten begynner å lure på om det er noe spes, med Herning...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.453 påmeldte til nå.. og fristen er forlenget for andre gang.

Regner med at alle HER inne som skal nedover i alle fall har greid å melde på, men hvis man vil ha med seg noen flere er det muligheter for det fram til den 10. mai, i alle fall.

Lo litt for meg selv - fant en brosjyre hos camp.forhandleren "min" når vi var der i går - oversikt over en kjede campingplasser. Der var det "plottet" inn på et kart over Danmark som et utslett - men manglet TOTALT rundt Herning-området.

Sånn at man nesten begynner å lure på om det er noe spes, med Herning...

Susanne

Tror så absolutt de hadde fått flere påmeldte dersom de hadde valgt et annet sted (Bellacenteret e.l. har vært foreslått av de som bor der nede), men spennende blir det jo uansett! Spesielt i aussieringen, da det er mange harde konkurrenter i Danmark. Men man er jo bare junior en gang :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye om og men ble det til at vi har bestillt båt - og skal ha med oss 3 av 4 påmeldte hunder. For å være litt ekkel, så har vi meldt på bare for show. Jeg tror ikke vi egentlig har noe der å gjøre, men det vil tiden vise. :ahappy: Morro er det, likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvordan unngår man at hundene blir slitne og leie på en sånn tur? Vi skal altså først på trippelen i Jönköping, så til Herning og derfra videre til circuiter. Symra skal på fem utstillinger, Selma på seks. :wub:

Da vi meldte på til alt dette så tenkte vi ikke på at dette blir slitsomt for vofsene. Vi får prøve å slappe av innimellom slagene, gå turer og leke, men likevel.

Vi gleder oss iallefall noe inni granskauen! 2uge4p4.gif

Edit: I dag kom PM'en til circuiten! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, da kan vi kanskje vente oss PM til Verdensutstillingen snart også, da! :P

Jeg prøver desperat å finne nytt utstillingsantrekk,- det er jamen i meg ikke enkelt når det skal se pent ut, være et passelig sikkel og håravstøtende stoff, ikke vise puppene når man bøyer seg framover, ikke vise rumpe når man setter seg ned, være godt å løpe i, være i riktig farge, ha lommer og i tillegg være tilnærmet gratis :aww: Noen ideer hvor jeg kan ta en titt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra om/når du finner DET antrekket, da...

Ang. slitne hunder etter 5 dagers utstilling, ja...

Noen hunder stråler jo på slike events - dag etter dag etter dag... Min Moby på 4-dagers'en i Danmark for noen år siden var minst like showete siste dagen som første. Milla (tispen min) var bare litt lei siste dagen (hadde sluttet å logre til dommerne)

Men nå merker jeg at også han har blitt eldre (8 nå), blir mye fortere sliten og trøtt. Så jeg har ikke meldt på til Sverige i det hele tatt.. Så vi tar en slapp-av tur nedover til Danmark - camper på veien nedover og prøver å holde hundene på "feriemodus" så lenge som mulig.

Jeg tror at viktige poeng er å sørge for at hundene får nok ro og søvn. Merker det på noen av mine - campinglivet tar virkelig på nattesøvnen deres, og de blir klart mere uthvilt hvis de får en time eller tre i bilen på kvelden, fremfor å ligge i bingen foran vognen. De sover da "ordentlig" på en måte.

Moby'n min skal nok også få overnatte i bilburet (vi har et digert!), fremfor i camp.vogna' - hvis været tillater det. Han sover myyye bedre der, alene, i mørket.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg prøver desperat å finne nytt utstillingsantrekk,- det er jamen i meg ikke enkelt når det skal se pent ut, være et passelig sikkel og håravstøtende stoff, ikke vise puppene når man bøyer seg framover, ikke vise rumpe når man setter seg ned, være godt å løpe i, være i riktig farge, ha lommer og i tillegg være tilnærmet gratis :P Noen ideer hvor jeg kan ta en titt?

Onepiece :aww:

Kan syes selv også, fins i alle farger!

Kjenner jeg er litt missunelig. Men som antatt så sitter jeg her med att stk nedrøytet hund som de barberte flekkene ikke er vokst ut på enda (Blaze) og ett stk nyparret hund. Så jeg har minimalt der nede å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt missunelig. Men som antatt så sitter jeg her med att stk nedrøytet hund som de barberte flekkene ikke er vokst ut på enda (Blaze) og ett stk nyparret hund. Så jeg har minimalt der nede å gjøre.

Det er litt deilig at en fikk rett - X'en røyter og vil være helt naken innen WDS, og da er det bortkastet å gå inn i en åpen klasse med kanskje 40-50 påmeldte. Påmeldingsavgiften er satt av til shopping, for jeg skal nedover, og jeg håper jeg finner en pen en som kan gjøre X'en nyparret også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan unngår man at hundene blir slitne og leie på en sånn tur? Vi skal altså først på trippelen i Jönköping, så til Herning og derfra videre til circuiter. Symra skal på fem utstillinger, Selma på seks. :P

Da vi meldte på til alt dette så tenkte vi ikke på at dette blir slitsomt for vofsene. Vi får prøve å slappe av innimellom slagene, gå turer og leke, men likevel.

Vi gleder oss iallefall noe inni granskauen! 2uge4p4.gif

Edit: I dag kom PM'en til circuiten! :aww:

Vi gjorde noe lignende i fjor.

Reiste på en onsdag, var borte tre uker, og hadde utstillinger alle de tre helgene vi var borte.

Ellers var i vanlige turister, kosa oss med lange turer, bada med hundene og slappa av.

Fungerte supert det for begge to, merka ikke tegn til stress eller at de var slitne.

Så vi har gjort det samme i år, men utvidet det med en helg ekstra.

Stiller først på Trippelen, Herninge, Borås og til slutt Gällivare siden jeg missa påmeldingsfristen i Oulo.

Blir 6 utstillinger for Linus, 5 for Hampus, fordelt på 4 helger.

Men massevis av tid å være hund i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh noen som vil sjekke AK?

Jeg sitter i Spania med ett nettverk som er lite samarbeidsvillig og får ikke sjekket.

Det ligger ikke noe på nett enda, som jeg kan finne, så om noen kan se hvor mange bernere det er også i sine papirer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...