Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem skal på WORLD DOG SHOW 2010?


SaraS

Recommended Posts

Jeg tolket det som storcert siden det sto "DTK arranger stor cert. udstilling med flere specialdommere i Hedenstedhallerne" i kalenderen til Dansk terrier klub.

Men har de ikke storcert?

Cert er cert i Danmark - jeg tolker det som at de arrangerer en stor certutstilling (i motsetning til utstillinger uten cert, for eksempel open shows og matchshow).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Cert er cert i Danmark - jeg tolker det som at de arrangerer en stor certutstilling (i motsetning til utstillinger uten cert, for eksempel open shows og matchshow).

Ok, da vet jeg det :whistle: Da er det cert-sjanse begge dagene da. En i regi av terrierklubben og en spesial. Det står "Flere racer under DTK arrangerer "deres egne" cert. udstillinger.

Hvilke racer oplyses senere" på den andre dagen. Det sto jo hvilke raser på WDS2010 sine sider, men ble litt usikker når det står at det opplyses senere hvilke raser det gjelder i kalenderen til Dansk terrier klub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg tolket det som storcert siden det sto "DTK arranger stor cert. udstilling med flere specialdommere i Hedenstedhallerne" i kalenderen til Dansk terrier klub.

Men har de ikke storcert?

Er vel litt forskjell på stor cert.udstilling og storcert utstilling, er det ikke? :whistle: Jeg tolker den teksten du skrev som at det er en stor utstilling hvor man kan oppnå cert, og ikke "storcert"... (men det finnes vel norsklærere inne på dette forumet som kan svare på den setningsoppbygningen :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt forskjell på stor cert.udstilling og storcert utstilling, er det ikke? :whistle: Jeg tolker den teksten du skrev som at det er en stor utstilling hvor man kan oppnå cert, og ikke "storcert"... (men det finnes vel norsklærere inne på dette forumet som kan svare på den setningsoppbygningen :whistle: )

Jeg vet godt hvordan det ville blitt skrevet på norsk, men jeg vet ikke hvordan de deler ord eller bygger opp setninger i Danmark :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nedover med Bambi :whistle: men om det blir uten eller med hundene har jeg ikke heelt 100% bestemt meg for. :wub:

Skal også sitte på med Bambi :hmm:

Bajnok er påmeldt og vi venter kun på at det skal gå 120 dager så vi får tatt blodprøva på rabiesen. Blir moro! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg ser at vi egentlig er ferdige med denne tråden, men prøver meg likevel:

Jeg meldte på trollbolla i Junior-klassen i går, og venter nå på å få tatt blodprøve etter rabiesvaksina. Det blir ekstremt tight, men om vi får positivt svar, drar vi selvsagt nedover. Utfordringa er bare det at jeg ikke kjenner noen andre som skal stille (så vidt jeg foreløpig veit) og har lyst til å finne noen å sitte på med og kanskje også bo med?

Jeg kjører ikke bil sjøl, men kan bidra med sang i bilen, hundepass og hjemmelagde wraps, selvfølgelig bensinpenger og evig optimisme på vegne av deg og hunden, samt roligtrening for nervøse handlere. Bor i Oslo, men møter deg gjerne haikende langs en vei. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at vi egentlig er ferdige med denne tråden, men prøver meg likevel:

Døh! Denne tråden har så vidt starta assa! ;)

Ellers hadde jeg ikke så mye å komme med...Håper du finner skyss.

Vi er allerede stappfull av folk og hunder i bilen vår e035.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at vi egentlig er ferdige med denne tråden, men prøver meg likevel:

Jeg meldte på trollbolla i Junior-klassen i går, og venter nå på å få tatt blodprøve etter rabiesvaksina. Det blir ekstremt tight, men om vi får positivt svar, drar vi selvsagt nedover. Utfordringa er bare det at jeg ikke kjenner noen andre som skal stille (så vidt jeg foreløpig veit) og har lyst til å finne noen å sitte på med og kanskje også bo med?

Jeg kjører ikke bil sjøl, men kan bidra med sang i bilen, hundepass og hjemmelagde wraps, selvfølgelig bensinpenger og evig optimisme på vegne av deg og hunden, samt roligtrening for nervøse handlere. Bor i Oslo, men møter deg gjerne haikende langs en vei. :)

kanskje du vil sitte på med oss? :) Kjører ikke selv heller så pappa blir med. Jeg har med meg en stykk flat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Husker ikke om jeg har skrevet her før jeg. Men ingen reise på oss i år ettersom Talli sikkert er drektig da og Blaze pelsløs.

Så vi kommer sterkere tilbake i Frankrike!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vist Danmarkstur på Kita også :) Være med opdretteren nedover :) Stille i avl- opdrettsklassen og stille i unghund for tispe :)

Trenger jeg nevne at jeg er spent på resultatet og hvordan snuppa mi gjør det utenfor Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det vil nok doble seg antallsmessig, antar jeg. I Stockholm var det vel litt over 20.000,- og de har jo mye strengere importregler for hunder enn Danmark.

Tror det blir flott i Danmark, jeg - det er alltid så koselig på danske utstillinger. Litt "kjedelig" at de velger oppdrettere som dommere, som de gjorde i Sverige, men samtidig så er det jo dyktige rasefolk, så man får jo bare si at man skjønner dem jo. Det som er synd er jo at man litt lettere kan skrive resultatene på forhånd (man vet jo hva de liker), men, men.

Man får jo sørge for å være der bare for å "se og bli sett" - ikke regne med noen plasseringer, så blir det i alle fall en hyggelig affære.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok doble seg antallsmessig, antar jeg. I Stockholm var det vel litt over 20.000,- og de har jo mye strengere importregler for hunder enn Danmark.

Tror det blir flott i Danmark, jeg - det er alltid så koselig på danske utstillinger. Litt "kjedelig" at de velger oppdrettere som dommere, som de gjorde i Sverige, men samtidig så er det jo dyktige rasefolk, så man får jo bare si at man skjønner dem jo. Det som er synd er jo at man litt lettere kan skrive resultatene på forhånd (man vet jo hva de liker), men, men.

Man får jo sørge for å være der bare for å "se og bli sett" - ikke regne med noen plasseringer, så blir det i alle fall en hyggelig affære.

Susanne

Hva slags beardiser liker Hans E Pedersen? Sånne som Symra forsempel? :icon_redface:

Vi gleder oss uansett vi, og har allerede begynt å planlegge sånn at formkurven er på topp 24 juni. :icon_redface: (Håper bartene til Symra har vokst seg til, og at vi har fått trent fram litt muskler her og der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt på Selma i dag, så nå er det bare å glede seg! Weee!

Men må jo ennå melde på circuitene og trippelutstillinga. Blir en uke med MASSE utstilling det der ja :icon_redface: Tipper vi blir litt sliten også gitt. Men skal da sørge for at Selma får ro og hvile innimellom ringløpinga :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvilke av mine hunder han liker best i alle fall. Så utifra det vil jeg si at han liker litt stilige og elegante hunder.

Han er en av de bedre handlere og kan "presentere" pelser bedre enn andre der nede, så velstelt vil nok også være viktig.

Og han er en rolig og behagelig dommer å stille ut for - bortsett fra at han snakker så "kudervelsk" at man bare skjønner en tredjedel av det han sier... (så se hvor han peker!) :icon_redface:

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Denne tråden må jo fram i lyset nå. Det begynner å bli på tide å detaljplanlegge reiserute og overnattinger. Jeg har sendt mail til Vejle Fjord Camping nær Hedensted, der terrierene sine circuiter skal være. Håper de fortsatt har en gressflekk og en stikkontakt til campingvogna vår. Er det flere her som skal på terriercircuit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Blir en av våre som skal stille, men vår utrolig flinke fôrvert skal også ivei :icon_cry: Så da blir det 2 hunder, mulig at det kommer noen av våre utenlandske også (de har jeg ikke fått 100% i boks enda...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selvfølgelig til Herning :icon_redface: Det blir meg, samboern min, en vennine av meg og 5 hunder! 3 dvergpinschere, 1 basenji og en golden retriever ;) Har resertvert sommerhus, men det er litt langt unna utstillingen (to timer) så om noen har noen gode linker eller vet av noe som er ledig og som ligger litt nermere utstillingen må dere bare rope ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt plass på MesseCamp'en deres, jeg. 200,- pr natt - tirsdag til fredag. Vi har under en mil å kjøre til der spesialutstillingen skal være på onsdagen, og så skal vi på VV på torsdag.

Finner vel en eller annen koselig camp.plass i DK en time eller tre unna for å overnatte fra mandag til tirsdag, og så fra fredag til lørdag.

Skal stille tre av mine (2 på spesialen og 3 på VV), så selv om jeg tok blodprøve på 4'e mann nå nylig, regner jeg med at han likevel får bli hjemme hos min far og bror.

Det kan jo bli veldig varmt - så man bør jo prøve å unngå å ha med fler enn nødvendig, antar jeg..

Sjekket pris på ferga fra Göteborg-Fr.havn - og når den ble rundt 4000,- bestemte vi oss kjapt for å kjøre via Malmö og over til København. Jada, med ekstra diesel, broene etc er det kanskje ikke mye spart - men det føles i alle fall ikke så dyrt..

Gleder meg, jeg...

Og forresten: totalt 12.843 hunder påmeldt til nå...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...