Gå til innhold
Hundesonen.no

Mega-sonentreff!


SoppenCamilla

Recommended Posts

alle de helgene passer for meg, for da er jeg ferdig utdannet og selvstendig næringsdrivende :lol: men koselig om det er litt varme ute :)

kan jo ha "søks konkuranse" etter folk eller godis;)

Noe vanskelig å legge opp en søks-konkurranse, og bedømme den, når det er en del hunder, ellers skulle vi nok prøvd å få til dette. :D

Ble det ikke sakt for noen sider siden at ingen skulle ta avsvar for de under 18? Og evt. hvem skal den skriftelige beskjeden leveres til? (Om en 16'åring kan like sågodt skrive et brev selv og undertegne foreldrens navn liksom...)

Og synes det blir veldig dumt at de under 16 må ha med en over 20 (som vill si en voksen) for at de skal få være med, det er ikke alle foreldre/voksene som har tid heller ikke lyst til og være med. Synes dere sa at alle var velkommene jeg?

Det vill si at bla. synnøve, Eva&embla ikke får komme siden de ikke er over 16 men de har fått lov av foreldrene sine.

På f.eks. rideleirer har de ikke noe regel om at de under 16 må ha med voken, og der har det godt kjempebra!

Synes det er litt dumt at da muligens ikke alle for delta når reglene blir så strenge.

Og til megselv da, jeg kommer mest sannsynligvis ikke til og kommer da jeg synes det er litt langt, og jeg er litt sjenert :D

Vis ingen evt. kjører fra trondheim da :D

Ingen av de som arrangerer, vil ta ansvar for de under 18. Vi er tre personer som arrangerer dette, vi vil ikke ha ansvar for at personer under atten som kommer langveis fra(eller fra kort unna) og skal overnatte, rekker et fly eller tog, at de ikke roter seg borti noe tull, og at de ikke drukner (eller lignende). Vi vil ikke ha det ansvaret.

Jeg har jobbet på ridesenter som holdt rideleir om sommeren, og der er det de voksne som driver rideleiren, som har ansvaret for de som kommer. Dette ansvaret vil IKKE vi som arrangerer, ha på oss. Derfor setter vi dette kravet.

Vi vil, i tillegg til skriftlig tillatelse, gjerne snakke med foreldrene til de under 18, før de kommer, dette for å være sikker, og også for å organisere betaling, overnatting, hvem som har ansvar dersom en hund skulle gjøre skade på noe/noen, eventuell henting på en flyplass/togstasjon osv.

Hmm... :D Skummelt dette da. Jeg vet ikke om jeg har noen voksen der nede i Oslo. Dyrt er det også å fly helt ned dit! :D

Kan de som vil dra på en dyrebutikk i løpet av helga? Har ikke det her oppe vet dere... :D

Dette må man planlegge, og eventuelt spørre noen her på sonen, som man har snakket litt med før, eller få med seg noen fra der man bor. Venn, familie, eller noe lignende.

Man kan selvfølgelig reise på en dyrebutikk på lørdagen, dersom man får noen andre med seg som kjører, eller finner ut av hvordan man kommer seg dit. (jeg er per nu ikke nøyaktig sikker på hvor dette ligger ifht sentrum.) Men da helst også i følge med en som er voksen. :D

Vi vil gjerne gjøre dette til et vellykket arrangement, slik at man kan gjenta det flere ganger, uten store protester fra foreldre eller andre. Derfor er vi ganske nøye på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 392
  • Created
  • Siste svar
Og så må vi krysse fingrene for at det ikke blir 18-20 september for da er jeg på kurs hos Terje Østlie :D

*krysser fingre og tær*

Ikke for å virke teit eller noe, men om du hadde tittet på linken som Soppen har lagt frem finner du mange svar :lol:

Jeg kikket på linken, men der ble jeg ikke så mye klokere. For meg ser det ut som om det kun er sesongplasser, men jeg tenkte at siden Camilla har snakket med dem så kanskje hun visste?

Jada, men det er ikke på samme plassen, i så tilfelle. Der de har campingvogner er en bitteliten tur bortenfor, bare. :)

Om det er kliss inntil eller ikke er vel ikke så nøye? :D Så lenge det er i gangavstand, liksom. Men nå er det kanskje ikke mulig med campingvogn kun for en helg, og hyttene var jo billige.

Og hvis dette faktisk blir noe av (hvilket jeg håper) er det kjempeviktig at man oppfører seg pent, ikke legger igjen noe hundebæsj, ikke ødelegger inventar (uten å betale for seg, helst ikke i det hele tatt) og at ingen hunder (eller eiere :D ) er til plage for de andre gjestene. Personlig synes jeg også man skal være meeget forsiktig med alkohol i slike sammenhenger.

Generelt sett være snill og grei og veloppdragen. :D Da er man alltid velkommen tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det nå :lol:

edit; det blir dessverre for langt for meg, ca 5 timer.

Du har jo en kjempelett, god vei ned dit du da :)

både med kollektiv og bil. (bodd på øyer og har vært på den strekningen før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

september er jo en dårlig måned, starten på rypejakta jo:P he he

Pft. Utsett det en helg, om det blir første helga i sept?

*krysser fingre og tær*

Jeg kikket på linken, men der ble jeg ikke så mye klokere. For meg ser det ut som om det kun er sesongplasser, men jeg tenkte at siden Camilla har snakket med dem så kanskje hun visste?

Om det er kliss inntil eller ikke er vel ikke så nøye? :lol: Så lenge det er i gangavstand, liksom. Men nå er det kanskje ikke mulig med campingvogn kun for en helg, og hyttene var jo billige.

Og hvis dette faktisk blir noe av (hvilket jeg håper) er det kjempeviktig at man oppfører seg pent, ikke legger igjen noe hundebæsj, ikke ødelegger inventar (uten å betale for seg, helst ikke i det hele tatt) og at ingen hunder (eller eiere :D ) er til plage for de andre gjestene. Personlig synes jeg også man skal være meeget forsiktig med alkohol i slike sammenhenger.

Generelt sett være snill og grei og veloppdragen. :) Da er man alltid velkommen tilbake.

Vi får se, hittil ser det jo lovende ut, gjør det ikke?

Ang campinvogn skulle Camilla ringe og høre en dag, sa hun.

Ellers helt enig i det du sier ang hundebajs, inventar osv. Man får enten bruke bur på hunden, eller la den bli hjemme, hvis det er sjanse for at den kan finne på gnage i stykker noe. Og selvfølgelig ikke ødelegge noe selv.

Ja, alkohol skal man være forsiktig med, men dette får voksne folk ha styringen på selv, slik som de andre hyttegjestene som kommer dit.

Følg kardemommeloven, ha respekt for andre, og ha det gøy! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva, jeg kan seriøst 'ta det ansvaret' hvis det blir sånn at begge kommer :lol:

Er litt usikker da, pga kjæresten har bursdag den første helgen.. og den andre helgen er muligens litt dum den og, men jeg vil jo komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både august og september er nok fullbooka for vår del, da hadde eneste mulighet vært noe a'la forslaget med å legge det til en utstillingshelg som f.eks. Bjerke. Men men, vi får jo se om det blir en suksess om kanskje gjentas neste år, så får man kanskje litt bedre tid til å skvise det inn i kalenderen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se, hittil ser det jo lovende ut, gjør det ikke?

:D

Ang campinvogn skulle Camilla ringe og høre en dag, sa hun.

Flott!

Ellers helt enig i det du sier ang hundebajs, inventar osv. Man får enten bruke bur på hunden, eller la den bli hjemme, hvis det er sjanse for at den kan finne på gnage i stykker noe. Og selvfølgelig ikke ødelegge noe selv.

Ja, alkohol skal man være forsiktig med, men dette får voksne folk ha styringen på selv, slik som de andre hyttegjestene som kommer dit.

Følg kardemommeloven, ha respekt for andre, og ha det gøy! :lol:

Jepp! Bare en oppfordring/påminnelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, jo mer jeg leser, jo mer har jeg lyst å være med... Jeg får vel låne med meg en hunde- og menneskesosial hund.

Du trenger jo ikke å ta med en hund da! *flire* Det er klart mulig å dukke opp uten også :lol:

Og de som kanskje må ta med seg noen eldre, gidder dere å ta med dere kjekke, single gutter sånn tja.. fra midten av 20 årene og oppover?

*titte i taket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pft. Utsett det en helg, om det blir første helga i sept?

Første helgen er eneste helgen som går, for jakta begynner ikke før 10.:lol: var mest til om det blir en av de andre... men man fr se, så langt ser det jo lovende ut for første helgen så om man får trent litt der óg så skal det gå helfint:)

Og til alkohol og oppførsel: av hensyn til de som eventuelt blir under 18 år, kan man ikke bare legge ned alkohol forbud? (eventuelt kun alkohol til maten, ikke drikking utover kvelden).

Og for de under 18 år kan foreldrene skrive under (med kontaktinformasjon) at eventuell barn blir med på eget ansvar og at man informerer om at dette ikke er en "Leir", men heller ett arrangement med en gjeng venner som samles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjempe lyst men det spørs om jeg får lov^^ mamma er generelt skeptisk til sånt.

men er ikke sikkert jeg kan engang, det spørs hvor jeg kommer inn på skole. blir enten i Moelv å da kommer jeg om jeg får lov men kan også hende jeg flytter til sverige å går på skole der (hundelinje:D)

så da får vi se:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke å ta med en hund da! *flire* Det er klart mulig å dukke opp uten også :)

Og de som kanskje må ta med seg noen eldre, gidder dere å ta med dere kjekke, single gutter sånn tja.. fra midten av 20 årene og oppover?

*titte i taket*

*nikke* :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du reiser fra Trondheim så tar toget ca 7 timer til Oslo :-)

Ikke la avstand være et hinder uansett dere. Dere kan ikke klage på 5 timer reisetid når jeg pendlet Trondheim-Bergen (tok gjerne 16 timer èn med venting). :)

Er litt vanskelig når man har foreldre å forholde seg til. Mamma og pappa lar meg ikke dra nedover med noen jeg kjenner over nettet og de bare har snakket med i telefon.

Du har jo en kjempelett, god vei ned dit du da :lol:

både med kollektiv og bil. (bodd på øyer og har vært på den strekningen før)

Da må jeg først ha noen å dra med som foreldrene mine faktsikt kjenner og stoler på, de er jo ekstremt redde for meg. :D

Men hadde hatt kjempe lyst til å komme, får nesten bare snakke litt med foreldrene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hundene skal overhodet ikke ødelegge noe av betydning mens vi er der. Det må hver enkelt ta ansvar for selv.

EDIT: Er det noen andre former for konkurranse dere vil ha? Nå har vi jo i retning utstilling-ish, har dere andre forslag?

Ja, sefølgelig. Mente ikke at hun skulle ødelegg no eder borte da. :)

Synnøve: Hvis det er fare for at hunden din kan spise opp alt inventaret i en hytte, må du ha med enten bur, eller munnkurv, eller la hunden bli igjen hjemme. Ellers må du erstatte alt den har ødelagt. Det kan bli dyrt! :lol: (jeg skal ha med bur til min av samme grunn, siden hun KAN finne på å gnage på ledninger). Dessuten blir man flere personer i en hytte, mest sannsynlig, og da er det best om man har med bur, fordi det vil være flere hunder i en hytte samtidig. :D

Da blir det vel bur da. Mamma har uansett lyst til å kjøpe bur til Luna her hjemme fordi hun har en tendens til å bombandere kjøkkenet gjennom natten...

EDIT: Hun er ikke såå ille altså, men hun er en liten ramp. :D Det skal nok gå bra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel 17t en vei for meg hadde jeg tatt tog hele veien :yawn:

;) Blir svimmel av mindre! ;) Men hvor langt er det til Trondheim da?

Jeg har forresten stemt på de to miderste helgene. Siste helgen skal Aynï på MH, første helgen må jeg velge mellom utstilling eller to dagers AG-konk, eventuelt dette.. shit altså, at det skal være så lett å trippel-booke seg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke å ta med en hund da! *flire* Det er klart mulig å dukke opp uten også :yawn:

Og de som kanskje må ta med seg noen eldre, gidder dere å ta med dere kjekke, single gutter sånn tja.. fra midten av 20 årene og oppover?

*titte i taket*

Hehe, ja, men føles kanskje litt fjernt ut å komme uten hund?

Men jeg kan kanskje finne noen single gutter til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, men føles kanskje litt fjernt ut å komme uten hund?

Men jeg kan kanskje finne noen single gutter til deg :yawn:

Det er sikkert noen som vil låne deg en hund - mange har jo mer enn en, og trenger muligens armene sine til andre ting utover kvelden?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert noen som vil låne deg en hund - mange har jo mer enn en, og trenger muligens armene sine til andre ting utover kvelden?? :yawn:

Haha, var det et hint eller? :)

Jeg får høre med gubben om hva han mener, han har jo litt å si hvis jeg ska reise bort og han må være "barnevakt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt vanskelig når man har foreldre å forholde seg til. Mamma og pappa lar meg ikke dra nedover med noen jeg kjenner over nettet og de bare har snakket med i telefon.

Da må jeg først ha noen å dra med som foreldrene mine faktsikt kjenner og stoler på, de er jo ekstremt redde for meg. :yawn:

Men hadde hatt kjempe lyst til å komme, får nesten bare snakke litt med foreldrene mine.

Det derimot er ett helt annet problem ;) jeg skjønte det som at du var gammel nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...