Gå til innhold
Hundesonen.no

Mega-sonentreff!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Kanskje jeg og My kunne fått sittet på dere da hvis det blir til at vi finner det for godt å ta oss en husmorferie? Hvis det blir sør for trondheim er det veldig greit for meg om jeg kan slippe å sitte noe mer på toget kan man si *ler* Ned til trondheim går bra, men lengre enn det tar jo så innnnnnmari lang tid. :D

My er veldig enkel å ha i bil og hun tar liten plass i bur eller som ekstra gulvteppe, alt ettersom hva som passer folk best. Også har jeg jo endelig fått meg et bur som går ann å drasse rundt (det forrige var gigantisk og veldigveldig tungt)

Det var meg du quotet, sant? I så fall hadde jo det vært kjempegøy! :D Gleder meg til biltur med deg allerede! :)

Om det skulle bli aktuelt, blir jeg gjerne med på å kjøre. :P Innen da har jeg enten tatt lappen eller kommet så langt med øvelseskjøringa at det ikke er noe problem å bytte på å kjøre, heller. Og Tinka er søt og snill og grei.

Forøvrig er jeg enig med det Silje sa om ansvar for de under 18 (eller altså ikke ansvar, hehe).

Men.. jeg er ikke sånn at du kan øvelseskjøre med meg. Jeg er 25, men har hatt lappen i bare tre år eller noe. Men hvis Anniken ikke kan eller det viser seg at bilen vår blir større, så skal du få være med i bilen du også!

Om det blir ei helg det passer (og jeg tør å være med :D ) skal jeg også nedover med bil, Ingvild, Huldra og Anniken :D Kunne jo være kjekt å samordne litt?

Edit: Høres veldig gøy ut med sonentreff, bra insj! :D

Samordning er en fin-fin ting! Kanskje du tar med Ingvild, kanskje er du gammel nok til å la henne øvelseskjøre også for alt jeg vet? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 392
  • Created
  • Siste svar
Det var meg du quotet, sant? I så fall hadde jo det vært kjempegøy! :D Gleder meg til biltur med deg allerede! :)

Men.. jeg er ikke sånn at du kan øvelseskjøre med meg. Jeg er 25, men har hatt lappen i bare tre år eller noe. Men hvis Anniken ikke kan eller det viser seg at bilen vår blir større, så skal du få være med i bilen du også!

Samordning er en fin-fin ting! Kanskje du tar med Ingvild, kanskje er du gammel nok til å la henne øvelseskjøre også for alt jeg vet? :D

Jepp :D Jeg fylte 25 her om dagen, og har hatt lappen siden jeg var 18. Er en kjeedelig bil å øvelseskjøre med da, med automatgir, men det tåler du vel Ingvild? :D Men kan ikke love at jeg får vært med da.

Edit: Men kanskje vi kan se an hvordan vi plasserer hundene? Kan tenke meg at en labrador trenger større bur enn vi får inn i bilen..? Men dette kan vi ordne om det blir aktuelt da, hehe. Litt typisk meg å ta ting sånn litt på forskudd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :D Jeg fylte 25 her om dagen, og har hatt lappen siden jeg var 18. Er en kjeedelig bil å øvelseskjøre med da, med automatgir, men det tåler du vel Ingvild? :) Men kan ikke love at jeg får vært med da.

Edit: Men kanskje vi kan se an hvordan vi plasserer hundene? Kan tenke meg at en labrador trenger større bur enn vi får inn i bilen..? Men dette kan vi ordne om det blir aktuelt da, hehe. Litt typisk meg å ta ting sånn litt på forskudd :D

Jeg liker også å ha ting litt klart på forskudd. :D Når det gjelder min bil er den større utvendig enn innvendig (eh, fryktelig få biler er vel større inni enn utenpå? :D ). Saken er i alle fall at min bil SER stor ut, men det er fryktelig lite plass i den. Jeg kan legge ned baksetene, og da får jeg nok inni et stort bur ekstra, men da er det kun plass til en passasjer. Må heller ikke glemme at vi antageligvis har med oss bagasje også, og da er bilen plutselig full! :D Men en passasjer med hund i bur + baggasje skal nok gå bra! Og siden Anniken røyker (og det gjør jeg også) så - kremt - passer det kanskje best at vi kjører sammen? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også å ha ting litt klart på forskudd. :D Når det gjelder min bil er den større utvendig enn innvendig (eh, fryktelig få biler er vel større inni enn utenpå? :) ). Saken er i alle fall at min bil SER stor ut, men det er fryktelig lite plass i den. Jeg kan legge ned baksetene, og da får jeg nok inni et stort bur ekstra, men da er det kun plass til en passasjer. Må heller ikke glemme at vi antageligvis har med oss bagasje også, og da er bilen plutselig full! :D Men en passasjer med hund i bur + baggasje skal nok gå bra! Og siden Anniken røyker (og det gjør jeg også) så - kremt - passer det kanskje best at vi kjører sammen? :D

Men skal du ha flere passasjerer enn Anniken? Og Anniken, skal du ha med begge hundene? Dersom vi kjører sammen kunne jo jeg hatt Emma og Sita (og kanskje det er plass til Aynï også) i bilen, og bagasje fra dere, om dere får plass til Tinka? Jeg kjører prius nemlig, og den er så lav under taket i bagasjerommet, at jeg tror ikke vi får lukka igjen om Tinka skal sitte der. Men det går kanskje an å sette buret i baksetet/legge det ned?

Jepp, jeg kunne vunnet VM i å gjøre ting unødvendig komplisert :D Jeg tror vi får snakke nærmere om dette dersom det blir slik at alle skal avgårde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal du ha flere passasjerer enn Anniken? Og Anniken, skal du ha med begge hundene? Dersom vi kjører sammen kunne jo jeg hatt Emma og Sita (og kanskje det er plass til Aynï også) i bilen, og bagasje fra dere, om dere får plass til Tinka? Jeg kjører prius nemlig, og den er så lav under taket i bagasjerommet, at jeg tror ikke vi får lukka igjen om Tinka skal sitte der. Men det går kanskje an å sette buret i baksetet/legge det ned?

Jepp, jeg kunne vunnet VM i å gjøre ting unødvendig komplisert :D Jeg tror vi får snakke nærmere om dette dersom det blir slik at alle skal avgårde :)

Hvis jeg skal ta med en passasjer med hund + baggasje, så blir det fullt i bilen. Muuuulig jeg får plass til en hund til hvis jeg ikke har med baggasje. Jeg kan alternativt ta med fire passasjerer, men da er det ikke plass til noen hunder, og ikke all baggasjen til folk. Dum bil, med dårlig planløsning, haha! :D

Jeg kan kanskje ta med Tinka i tillegg til My og Anniken (skal ikke Emma være med?), men da kan jeg ikke ha med noe særlig baggasje, og alle hundene må i bur. *kjøpe hundehenger og lære å kjøre henger*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ringe det ene hyttestedet og høre om man får det noe billigere dersom man leier alle hyttene en helg. Det er da eventuelt opp til dere hvor dyrt dere vil ha det, kommer ann på om dere vil sove med andre eller ikke. :D Men jeg kan ikke ringe før etter 16.00, står det på sidene deres. Jeg kan forhøre meg om helger i august og september jeg, også skrive de ned, så finner vi ut noe. Også satser vi evt på at det ikke er såååå kaldt i september. Global oppvarming ftw. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at jeg orker å ta med Emma, hun er ikke akkurat like stille og enkel som My er på reiser. Man kan vel kanskje si at My har uendelig med tålmodighet når hun bare må men Emma eier ikke et eneste gram tålmodighet. :D Dessuten syns Emma det er ekkelt å måtte forholde seg til større flokker med hunder, hun er litt rar sånn også blir hun fort politimester som skal passe på at alle gjør som hun syns de skal gjøre dvs. ikke leke for heftig, ikke bjeffe og bråke osv. :)

Og jeg røyker ja :D Røykepauser er obligatorisk!

Hvordan skal jeg eventuelt ha med My'en da? Tar vel med buret uansett så hvis du har plass til det så kan hun jo bruke det som oppholdsplass i bilen. Du har ikke en sånn høy en som gjør at man kan stable i høyden? På tur til gjøvik i fjor hadde vi 3 bur i en stor bil men med liten plass, og da satt aussievalpen på 3mnd i et bur som sto oppå mitt bur og var stripset fast.

Jeg blir neppe å drasse med meg så veldig mye bagasje heller kjenner jeg meg rett, bruker nesten å være My som får med seg mest bagasje. :D

Er det noen som har noe flottmiddel av noe slag til overs da? :D Hehehe, når nordlendingen skal sørover får den noia for flått av alle ting :D Men fysj, det vil jeg IKKE plukke av My kjenner jeg.. (jeg har aldri sett en sånn før og vil aldri gjøre det heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at jeg orker å ta med Emma, hun er ikke akkurat like stille og enkel som My er på reiser. Man kan vel kanskje si at My har uendelig med tålmodighet når hun bare må men Emma eier ikke et eneste gram tålmodighet. :P Dessuten syns Emma det er ekkelt å måtte forholde seg til større flokker med hunder, hun er litt rar sånn også blir hun fort politimester som skal passe på at alle gjør som hun syns de skal gjøre dvs. ikke leke for heftig, ikke bjeffe og bråke osv. :D

Og jeg røyker ja :D Røykepauser er obligatorisk!

Hvordan skal jeg eventuelt ha med My'en da? Tar vel med buret uansett så hvis du har plass til det så kan hun jo bruke det som oppholdsplass i bilen. Du har ikke en sånn høy en som gjør at man kan stable i høyden? På tur til gjøvik i fjor hadde vi 3 bur i en stor bil men med liten plass, og da satt aussievalpen på 3mnd i et bur som sto oppå mitt bur og var stripset fast.

Jeg blir neppe å drasse med meg så veldig mye bagasje heller kjenner jeg meg rett, bruker nesten å være My som får med seg mest bagasje. :)

Er det noen som har noe flottmiddel av noe slag til overs da? :P Hehehe, når nordlendingen skal sørover får den noia for flått av alle ting :D Men fysj, det vil jeg IKKE plukke av My kjenner jeg.. (jeg har aldri sett en sånn før og vil aldri gjøre det heller

Flåttfjerner har jeg, middel har jeg ikke, men de må vel behandles med ett eller annet ja.

Hundene får mest baggasje her også, kjenner jeg meg selv rett. :D Jeg har relativt høy bil, men ikke veldig (Pajero hvis det sier deg noe?). Har ikke sjekket om jeg får buret til Aynï oppå Tulla sitt, men det går ikke to store bur i bredden (dumme hjulbuer!! :D ). Det går akkurat med Tulla og Aynïs bur i bredden, men vi skal klare å få inn et stort bur til foran der, men da blir det altså mindre bagasje plass. Baggasjen eller bagasjen :P kan evt plasseres oppå burene, det pleier vi å gjøre. Har du bur du kan ta med, og hvor stort er evt det? Jeg kan jo prøve å måle. :D

Ringer man de, eller sender man mail?

Sats på RC, Eukanuba er noe dritt å forholde seg til (vi har avtale med de med klubben, og de suger på oppfølging!). Har også inntrykk av at det er flere som fôrer på RC enn Eukanuba, Eukanuba har liksom fallt litt i popularitet de siste årene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på RC, Eukanuba er noe dritt å forholde seg til (vi har avtale med de med klubben, og de suger på oppfølging!). Har også inntrykk av at det er flere som fôrer på RC enn Eukanuba, Eukanuba har liksom fallt litt i popularitet de siste årene. :D

Eller så er også Proplan flinke til å gi, vet jeg.

Da vi hadde pinsetreffet vårt nå hadde også en rekke forretninger og andre virksomheter i nærområdet gitt ulike gavepremier, totalt ukoblet til hund. Jeg vant for eksempel en stor og fin lighter (ligger nå i tursekken) og slike bordskånere til å sette glass/flasker på.

Så om noen bor i nærheten av der vi skal være, kan jo det være en idé å gå på generell tiggerunde. Få nærmeste matbutikk til å sponse grillmat, snop og brus, osv. Hva finnes i nærmiljøet? Tenke kreativt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er også Proplan flinke til å gi, vet jeg.

Da vi hadde pinsetreffet vårt nå hadde også en rekke forretninger og andre virksomheter i nærområdet gitt ulike gavepremier, totalt ukoblet til hund. Jeg vant for eksempel en stor og fin lighter (ligger nå i tursekken) og slike bordskånere til å sette glass/flasker på.

Så om noen bor i nærheten av der vi skal være, kan jo det være en idé å gå på generell tiggerunde. Få nærmeste matbutikk til å sponse grillmat, snop og brus, osv. Hva finnes i nærmiljøet? Tenke kreativt! :-)

Jepp, ProPlan og Hills er fine alternativ til Eukanuba. :D Sikkert null problem å få fôr slengt etter seg, men jeg vet ikke hvordan det er med Hills på akkurat det punktet?

Uansett - GOD idè! :) Alltid morsomt med premier, selv om jeg setter størst pris på hunderelaterte ting. Men sponsing er jo fint, og grillmat må man ha! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :D Jeg fylte 25 her om dagen, og har hatt lappen siden jeg var 18. Er en kjeedelig bil å øvelseskjøre med da, med automatgir, men det tåler du vel Ingvild? :) Men kan ikke love at jeg får vært med da.

Edit: Men kanskje vi kan se an hvordan vi plasserer hundene? Kan tenke meg at en labrador trenger større bur enn vi får inn i bilen..? Men dette kan vi ordne om det blir aktuelt da, hehe. Litt typisk meg å ta ting sånn litt på forskudd :D

Som dere styrer! :D Jeg har aldri kjørt med automatgir, men det fungerer da sikkert det også, haha.

Og hunden min kan trykkes ned mellom beina til den som sitter i passasjersetet, altså. Hun er ikke så vanskelig å ha med å gjøre (så lenge det ikke ligger mat framme). :D

Den tid, den sorg - først må vi jo se når det blir og om jeg i det hele tatt har mulighet til å være med. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er også Proplan flinke til å gi, vet jeg.

Da vi hadde pinsetreffet vårt nå hadde også en rekke forretninger og andre virksomheter i nærområdet gitt ulike gavepremier, totalt ukoblet til hund. Jeg vant for eksempel en stor og fin lighter (ligger nå i tursekken) og slike bordskånere til å sette glass/flasker på.

Så om noen bor i nærheten av der vi skal være, kan jo det være en idé å gå på generell tiggerunde. Få nærmeste matbutikk til å sponse grillmat, snop og brus, osv. Hva finnes i nærmiljøet? Tenke kreativt! :-)

Ja. Venninna til mamma skulle ordne med premier til en jaktprøve, og da tok mamma inn masse fór og fórkopper. Nå er det tepper man får med fóret når man kjøper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har STOR bil med plass til mye av hund og bagasje :D holder til på Toten (Skreia) og i Skiptvet (indre Østfold) for de som trenger noen å sitte på med;)

hadde vært morro med sånne premier som dere snakker om :)

spent på å høre hvor det blir:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har STOR bil med plass til mye av hund og bagasje :) holder til på Toten (Skreia) og i Skiptvet (indre Østfold) for de som trenger noen å sitte på med;)

hadde vært morro med sånne premier som dere snakker om :D

spent på å høre hvor det blir:)

OT: Og jeg på Gjøvik og er fra Spydeberg :D

Om det passer slik at jeg skal reise har alltids jeg plass til i allefall ett menneske og en hund til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"soppenCamilla" har du fått ringt nå?? jeg er spent på å høre hvor du har tenkt å plassere oss :D

Da har man ringt, ja! Det stedet jeg snakker med/om er Ula Camping mellom Sandefjord og Larvik. Der er det kjempefint (jeg kan dra med meg Tuppetroll en dag for å ta bilder av området), det er plass til 40-50 stk i hyttene, pluss teltplass. Det er strand rett nedenfor hyttene, og de har tønnegriller som vi kan reservere om/når vi bestiller hyttene! :)

Avhengig av hvor mange som vil dele hytte (fire senger i hver hytte) så vil det koste 350,- kr per hytte per natt (altså kan man få til å betale under 100 kr hver for overnatting), og 750,- for to-roms (jeg vet ikke hvor mange toroms de har).

I Sandefjord er det Torp flyplass, evt Geiteryggen i Skien, det går alltids ann å fikse transport derfra og hit, ellers er det togforbindelse direkte fra Hamar/Lillehammer, forbi Gardermoen, gjennom Oslo S og rett til Sandefjord! Busser går det også.

Ledig har de Bjerkehelga i august, så den faller greit ut, også hele september, så da må vi finne ut hvilken helg i september som passer best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe masse bilprat*

Hvis jeg har kjørt opp innen treffet er (har bursdag slutten av august), så kjører antagelig jeg nedover også. Har Rav4, så har litt plass, og hvis jeg har på takkofferten går nesten all bagasje oppi der. Hvis jeg ikke kan låne bilen, eller hvis jeg ikke har fått kjørt opp først, så kan jeg være med å kjøre til noen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...