Gå til innhold
Hundesonen.no

Mega-sonentreff!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Oi! Jeg vil også være med ;)

Hvis jeg har kjørt opp innen treffet er (har bursdag slutten av august), så kjører antagelig jeg nedover også. Har Rav4, så har litt plass, og hvis jeg har på takkofferten går nesten all bagasje oppi der. Hvis jeg ikke kan låne bilen, eller hvis jeg ikke har fått kjørt opp først, så kan jeg være med å kjøre til noen :yawn:

Altså, jeg sitter gjerne på jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 392
  • Created
  • Siste svar
Du trenger jo ikke å ta med en hund da! *flire* Det er klart mulig å dukke opp uten også :D

Og de som kanskje må ta med seg noen eldre, gidder dere å ta med dere kjekke, single gutter sånn tja.. fra midten av 20 årene og oppover?

*titte i taket*

Definitivt mulig å komme uten hund. Sikkert mange som trenger en hundepasser iblant? :yawn:

Ang de derre single guttene. De som må være i følge med noen eldre, skal jo liksom passes på også da. *flir* Da funker det ikke så bra om de tar med seg single gutter på 20+, som blir omsvermet av oss eldre jenter? *ler*

Og til alkohol og oppførsel: av hensyn til de som eventuelt blir under 18 år, kan man ikke bare legge ned alkohol forbud? (eventuelt kun alkohol til maten, ikke drikking utover kvelden).

Og for de under 18 år kan foreldrene skrive under (med kontaktinformasjon) at eventuell barn blir med på eget ansvar og at man informerer om at dette ikke er en "Leir", men heller ett arrangement med en gjeng venner som samles?

Satser på at det blir en helg der folk flest har mulighet, og om det eventuelt blir noe lignende neste år(om det blir i vår regi eller andres, eller om det blir i det hele tatt, vet ikke jeg, men) så kan det sikkert legges til en annen tid på året slik at andre får mulighet til å komme, og kanskje det også kan arrangeres i en annen del av landet?

Jo, man kan forsåvidt det, hvis folk er innstilt på dette? Jeg vet at noen kanskje vil ha noen små innsigelser til det, men de kan jo tross alt ta seg ut en annen gang. :P

Ja, det går forsåvidt an, men hvem skal da ta ansvaret for at disse barna/ungdommene kommer seg til arrangementet, og hjem igjen? Altså, jeg sier selvfølgelig ikke at disse som eventuelt skulle tatt ansvar, skal behøve å ta det hele og fulle ansvaret helt til den mindreårige er kommet inn døra hjemme hos foreldrene, men, heller avtale med foreldrene hvordan det blir.

Men om det er veldig mange protester mot å finne noen som kan ta ansvaret for en, så kan vi jo vurdere å gjøre det slik du foreslår. Men da blir det å snakke med foreldrene på tlf i god tid FØR treffet, og informere om hvordan det blir.

*nikke* :)

*se øverste svar*

Ja, sefølgelig. Mente ikke at hun skulle ødelegg no eder borte da. :)

Da blir det vel bur da. Mamma har uansett lyst til å kjøpe bur til Luna her hjemme fordi hun har en tendens til å bombandere kjøkkenet gjennom natten...

EDIT: Hun er ikke såå ille altså, men hun er en liten ramp. :P Det skal nok gå bra. :)

Hehe, mange hunder har litt rampe-tendenser. Får håpe dere får plukket det av henne etterhvert! Det er nok uansett lurt med bur her, når det skal være 3-5 hunder i hver hytte.

Hehe, ja, men føles kanskje litt fjernt ut å komme uten hund?

Men jeg kan kanskje finne noen single gutter til deg :(

Nejda! Går så fint at! Ta gjerne med mange single gutter, de trengs! *ler* :) Du kan fint få passe på Kee mens jeg administrerer og slikt, for eksempel. :)

Jeg vil ha single gutter!

Skal vi ha treningsgrupper på dagtid f.eks? En lydighetsgruppe, en jaktgruppe, en utstillingsgruppe etc? Og konkurranser og moro på kveldstid?

Vi har ikke fullstendig planlagt hvordan det blir, enda. Må huske på at det er tross alt 2 mnd til, fortsatt!

Men vi har iallefall satt opp de konkurransene som blir. Vi har f.eks. Sonens sjarmør, Sonens beste langhår, Sonens beste korthår, Sonens beste strihår, Sonens beste bevegelser, Sonens mest spesielle hale, Sonens beste hundesmil, Sonens morsomste ører, Sonens radarpar m.fl. Vi har også Sonens beste triks, Sonens verste triks og Sonens morsomste sitt. Disse konkurransene kommer til å koste ca 30kr per påmeldt klasse. Det vil bli konkurranse for enhver hund her, uansett rase, blanding, størrelse og utseende. :P

Ellers har vi også 3 spesial-priser som vil bli utdelt lørdags-kvelden etter at vi har sett an folk og hunder en stund. ;)

Det kan nok fint gå an å ha treningsgrupper, dette var et veldig godt forslag, og vi skal se om ikke det går an å få organisert. ;) Tusen takk for tipset!

Det eneste som gjelder, uansett gruppe/type trening, er, INGEN løse hunder, takk. Langline, helt ok. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som er litt trege med å falle inn i denne tråden: Hvor er det meningen at dette skal holdes?

Ula Camping, ca et kvarters kjøring sørover fra Sandefjord. Overnattingsmuligheter! :yawn:

Bare for å snoke fordi jeg er nysgjerrig...

Hvor går pengene fra konkurransene hen?

Edit:

Jeanette: Ula Camping mellom Sandefjord og Larvik.

Det går såklart rett i lommene på oss som arrangerer!! *flir* :)

Neida, det har vi faktisk ikke bestemt enda, da vi først vil se for sikkert at det virkelig blir noe av, men det som blir til overs fra innkjøp av rosetter, eventuell overflødig mat(dersom vi går inn for å stå for grillmaten(og at folk betaler når de kommer), om den ikke blir sponset), resterende betaling på hytter(dersom det ikke kommer nok folk til å fylle alle hyttene vi kommer til å leie) o.l. vil antageligvis gå til et veldedig formål av noe slag, eller eventuelt til videre utvikling av Sonen. Eller, stå på en konto til neste års Sonen-treff, dersom noen tar på seg å arrangere det. Det får vi se an når vi får diskutert dette nærmere, men bra at du tok det opp, sikkert flere som lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei folkens!

Jeg og venninna mi tok med hundene til Ula i dag, for å sjekke ut områdene, om det var slik jeg huska. :yawn: Det er egentlig ganske store områder der, rundt hyttene, men akkurat nå var det utrolig mye campingvogner der også, og da ble det litt innsnevra. Da vi var der på skoletur var det helt tomt, så jeg kan høre neste gang jeg ringer, om alle de campingvognene kommer til å være der. Det er ordentlige toaletter en kort spasertur unna, og stranda der ser veldig fin ut! Vanner er deilig også, jeg vassa, og hundene bada. :) Man får ikke med seg bilen bort til hyttene, det er noe å merke seg. Man må gå et stykke mellom bil og hytter, men man får låne traller og slikt, så man trenger ikke være pakkesel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går såklart rett i lommene på oss som arrangerer! *flir* :yawn:

Neida, det har vi faktisk ikke bestemt enda, da vi først vil se for sikkert at det virkelig blir noe av, men det som blir til overs fra innkjøp av rosetter, eventuell overflødig mat(dersom vi går inn for å stå for grillmaten(og at folk betaler når de kommer), om den ikke blir sponset), resterende betaling på hytter(dersom det ikke kommer nok folk til å fylle alle hyttene vi kommer til å leie) o.l. vil antageligvis gå til et veldedig formål av noe slag, eller eventuelt til videre utvikling av Sonen. Eller, stå på en konto til neste års Sonen-treff, dersom noen tar på seg å arrangere det. Det får vi se an når vi får diskutert dette nærmere, men bra at du tok det opp, sikkert flere som lurer.

Jeg visste det! :)

Syntes det med videreutvikling av Sonen/stå på konto til neste års treff hørtes veldig bra ut som forslag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, gjør å ikke dette vanskligere enn nødvendig da. Avtal evnt med campingen om at frem til en viss dato vil dere sette av hyttene til Sonen folk, har ikke folket bestilt innen den dagen, så står det åpent for "hvemsomhelst". Dette er det ve ikke umulig at campingen går med på.

Og neineinei!; IKKE kjøp inn grillmat. Slik kan folk ta med selv. Folk vil ha så mye forskjellig at det er bare tull.

Om det blir en påmeldingssum, så bruk den evnt til grillkull/tennveske. Og da muligens rosetter.

Ellers er det faktisk fullt mulig å arrangere noe sånn uten påmeldingsavgift. Premier får man kastet etter seg at forleverandører osv. Og om man blir enig på forhånd ang kull osv, så trenger man ikke ha penger til det heller. Så kan folk sttå for utgiftene selv.

Gjør det enklest mulig, sier jeg bare. Men, jeg kan gjerne bestille hytte nå jeg altså! :yawn:

Jeg hadde nok sikkert sendt mail til forleverandører. For jeg hater å snakke i tlf.. Men, for all del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste det! :yawn:

Syntes det med videreutvikling av Sonen/stå på konto til neste års treff hørtes veldig bra ut som forslag ;)

Hahaha! Ja, vi får se an hva det blir til, og hvor mange som kommer, altså hvor mye som eventuelt kommer inn.

Et spørsmål: er planen å ha påmeldingsavgift eller at folk skal ta med alt de trenger (mat, ordne hytte) selv?

Dette har vi ikke bestemt ennå, vi skal diskutere mer i kveld. En ting av gangen, damen! :)

For all del, gjør å ikke dette vanskligere enn nødvendig da. Avtal evnt med campingen om at frem til en viss dato vil dere sette av hyttene til Sonen folk, har ikke folket bestilt innen den dagen, så står det åpent for "hvemsomhelst". Dette er det ve ikke umulig at campingen går med på.

Og neineinei!; IKKE kjøp inn grillmat. Slik kan folk ta med selv. Folk vil ha så mye forskjellig at det er bare tull.

Om det blir en påmeldingssum, så bruk den evnt til grillkull/tennveske. Og da muligens rosetter.

Ellers er det faktisk fullt mulig å arrangere noe sånn uten påmeldingsavgift. Premier får man kastet etter seg at forleverandører osv. Og om man blir enig på forhånd ang kull osv, så trenger man ikke ha penger til det heller. Så kan folk sttå for utgiftene selv.

Gjør det enklest mulig, sier jeg bare. Men, jeg kan gjerne bestille hytte nå jeg altså! ;)

Jeg hadde nok sikkert sendt mail til forleverandører. For jeg hater å snakke i tlf.. Men, for all del :P

Jeg tenkte noe ala bindende påmeldingsfrist da og da, og så gi beskjed til camping-plassen om at så og så mange kommer.

Grillkull, bestikk, tallerkener, noe slikt? Rosetter er definitivt, det kommer. Premier får vi nok sponset, men det var evt om det skulle være noe spesielt(til f.eks de tre spesial-prisene), som var verdt å bruke noen kroner på for å få litt ekstra.

Vi tenker også over muligheten for noe Sonen-artikler som kan selges på treffet, men dette er i tenkeboksen enn så lenge, ikke noe å hisse seg opp over. (sånn, ikke bli for ivrige, det er mulig det ikke blir noe av.)

Tusen takk for gode tips og råd og ideer fra alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare til å avtale med noen fra sonen som kommer som er over 20? ;)

Ok :P

Hvis du reiser fra Trondheim så tar toget ca 7 timer til Oslo :-)

Ikke la avstand være et hinder uansett dere. Dere kan ikke klage på 5 timer reisetid når jeg pendlet Trondheim-Bergen (tok gjerne 16 timer èn med venting). :P

Jeg tror jeg er den som bor lengst unna da :D

Hvis jeg kommer blir min flyreise noe sånt som dette: Vadsø - Kirkenes i bil/buss/hurtigrute, Kirkenes - Oslo fly, Oslo - Torp fly. Tror jeg :P

Noe vanskelig å legge opp en søks-konkurranse, og bedømme den, når det er en del hunder, ellers skulle vi nok prøvd å få til dette. :)

Ingen av de som arrangerer, vil ta ansvar for de under 18. Vi er tre personer som arrangerer dette, vi vil ikke ha ansvar for at personer under atten som kommer langveis fra(eller fra kort unna) og skal overnatte, rekker et fly eller tog, at de ikke roter seg borti noe tull, og at de ikke drukner (eller lignende). Vi vil ikke ha det ansvaret.

Jeg har jobbet på ridesenter som holdt rideleir om sommeren, og der er det de voksne som driver rideleiren, som har ansvaret for de som kommer. Dette ansvaret vil IKKE vi som arrangerer, ha på oss. Derfor setter vi dette kravet.

Vi vil, i tillegg til skriftlig tillatelse, gjerne snakke med foreldrene til de under 18, før de kommer, dette for å være sikker, og også for å organisere betaling, overnatting, hvem som har ansvar dersom en hund skulle gjøre skade på noe/noen, eventuell henting på en flyplass/togstasjon osv.

Dette må man planlegge, og eventuelt spørre noen her på sonen, som man har snakket litt med før, eller få med seg noen fra der man bor. Venn, familie, eller noe lignende.

Man kan selvfølgelig reise på en dyrebutikk på lørdagen, dersom man får noen andre med seg som kjører, eller finner ut av hvordan man kommer seg dit. (jeg er per nu ikke nøyaktig sikker på hvor dette ligger ifht sentrum.) Men da helst også i følge med en som er voksen. :)

Vi vil gjerne gjøre dette til et vellykket arrangement, slik at man kan gjenta det flere ganger, uten store protester fra foreldre eller andre. Derfor er vi ganske nøye på ting.

Synes det høres veldig bra ut, jeg :)

Eva, jeg kan seriøst 'ta det ansvaret' hvis det blir sånn at begge kommer :)

Er litt usikker da, pga kjæresten har bursdag den første helgen.. og den andre helgen er muligens litt dum den og, men jeg vil jo komme :D

Jippi! :) Må sikkert snakke med mamma og pappa osv. da.

Dessverre viste det seg at klassen skal på klassetur til Italia i 10 dager, og vi er enten borte 4. - 6. eller 18. - 20. (tror jeg det var). Turen har blitt avlyst før, så jeg vet ikke jeg ;) Jeg håper treffet ikke blir samtidig! Lurer på om jeg skal droppe Italia? Tror ikke jeg får lov til det da :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kommer blir min flyreise noe sånt som dette: Vadsø - Kirkenes i bil/buss/hurtigrute, Kirkenes - Oslo fly, Oslo - Torp fly. Tror jeg :)

Jippi! ;) Må sikkert snakke med mamma og pappa osv. da.

Dessverre viste det seg at klassen skal på klassetur til Italia i 10 dager, og vi er enten borte 4. - 6. eller 18. - 20. (tror jeg det var). Turen har blitt avlyst før, så jeg vet ikke jeg ;) Jeg håper treffet ikke blir samtidig! Lurer på om jeg skal droppe Italia? Tror ikke jeg får lov til det da :P

Om du skal fra Oslo til Sandefjord tror jeg nok det er billigere, og lettere, å ta tog enn fly. :yawn: Eventuelt sitte på med noen her på sonen som skal fra oslo/nord for oslo og nedover. :P

Haha, du må da ikke droppe Italia for Sonen-treffet! Sonen-treffet kan du da jaggu ta igjen til f.eks neste år, jeg regner med at om det blir en suksess, så vil det nok gjentas. :P

Nå må også alle huske på at alt er 2 mnd fram i tid, vi skal fortsatt undersøke og planlegge en del, så løsninger på de fleste ting kommer nok etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi ikke bestemt ennå, vi skal diskutere mer i kveld. En ting av gangen, damen! :yawn:

Neinei, alt på en gang! :) Var bare noe som falt meg inn at jeg lurte på - for min del liker jeg å disponere slikt selv, men dere finner vel ut av en grei løsning.

Forøvrig kan vel stolleken med hund være artig? Tror jeg har sett noe sånt på TV, da skal hunden gå rundt sammen med eier og hunden skal sitte og bli sittende før eier kan sette seg ned. Alle mulige sånne leker kan man jo ta en hundevri på. Hinderløype er enda et forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tallerkener/ bestikk og mat synes jeg hver og en kan stå for selv. Det er enklere organisatorisk og så slipper vi forhåpentligvis unna en del papp og plastikk som bare forsøpler og ødlegger kloden vår;)

Grillkull og tennvæske er kanskje greit at noen kjøper inn så spleiser alle på det med en liten krone eller 50 hver. Har campingplassen tønnegriller? er en del steder som har det, og de er jo mye bedre enn all verdens kule- og engangs griller:)

(jeg brenner litt for miljø om man ikke skjønte det:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal fra Oslo til Sandefjord tror jeg nok det er billigere, og lettere, å ta tog enn fly. :yawn: Eventuelt sitte på med noen her på sonen som skal fra oslo/nord for oslo og nedover. :P

Haha, du må da ikke droppe Italia for Sonen-treffet! Sonen-treffet kan du da jaggu ta igjen til f.eks neste år, jeg regner med at om det blir en suksess, så vil det nok gjentas. :)

Nå må også alle huske på at alt er 2 mnd fram i tid, vi skal fortsatt undersøke og planlegge en del, så løsninger på de fleste ting kommer nok etterhvert. ;)

Ok, det er jo en mulighet ;)

Edit: Kommer ikke til å droppe turen, nei :P Men jeg tror den blir ganske kjedelig da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillkull og tennvæske er kanskje greit at noen kjøper inn så spleiser alle på det med en liten krone eller 50 hver. Har campingplassen tønnegriller? er en del steder som har det, og de er jo mye bedre enn all verdens kule- og engangs griller:)

Ja, det har de, som er gratis å låne, såvidt jeg forstod, må bare holde de av på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, alt på en gang! ;) Var bare noe som falt meg inn at jeg lurte på - for min del liker jeg å disponere slikt selv, men dere finner vel ut av en grei løsning.

Forøvrig kan vel stolleken med hund være artig? Tror jeg har sett noe sånt på TV, da skal hunden gå rundt sammen med eier og hunden skal sitte og bli sittende før eier kan sette seg ned. Alle mulige sånne leker kan man jo ta en hundevri på. Hinderløype er enda et forslag.

:P Vi skal prøve å finne en løsning som er grei for dere, for oss, og for campingplassen. :yawn: Å finne kompromisser, heter det! ;) (vi sleit litt med å finne det rette ordet.) :)

Ellers så tenkte vi jo på først nå, at vi må uansett ha en bindende påmelding, for å se hvor mange som kommer. Og, vi må ha oversikten over hvor mange som kommer. Hvor mange tar med seg unger, mann, kone, søsken, kjæreste, venn(er) eller lignende? Dette må vi vite, når den bindende påmeldingen kommer. Bare så folk tenker over det og ikke sier "vi kommer", uten å oppgi hvor mange "vi" er.

Stol-leken var en god ide! Hinderløype kan være god ide, men da må noen stille med div. hinder o.l. :P

tallerkener/ bestikk og mat synes jeg hver og en kan stå for selv. Det er enklere organisatorisk og så slipper vi forhåpentligvis unna en del papp og plastikk som bare forsøpler og ødlegger kloden vår;)

Grillkull og tennvæske er kanskje greit at noen kjøper inn så spleiser alle på det med en liten krone eller 50 hver. Har campingplassen tønnegriller? er en del steder som har det, og de er jo mye bedre enn all verdens kule- og engangs griller:)

(jeg brenner litt for miljø om man ikke skjønte det:P)

Poenget er, at det er bestikk og tallerkener i hyttene. Men er så dumt om folk skal rote bort eller knuse det, og måtte begynne med erstatning og greier, da er det mye lettere med innkjøpt bestikk og tallerkener. Det er selvsagt best om folk tar med selv, og de har vel rimelig billige plast-tallerkener på Nille eller lignende butikker? (slik at det ikke knuser i bagasjen, tenker jeg på.)

Grillkull og tennvæske kommer nok vi til å handle inn, tenker jeg, og så får folk være med og spleise på det.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Kan 11-13 helgen jeg.

Og om det er i Sandefjord/Larvik så kan man jo nesten ta seg en dagstur også (for dem av oss som syns det er helt normalt å kjøre langt for å treffe/se på hunder) :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg sitter gjerne på jeg :yawn:

Det er greit ja, hvis jeg skal nedover :) (som sagt.. ;) )

Jeg har to hinder, en kort tunnel og et dårlig hinder, så kan jeg evnt. ta med begge til hinderløypa. Det har det ikke noe å si om de blir ødelagt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se an hva vi evt legger opp til. På en slik hinderløype må man jo da evt bruke langline, tenker jeg. Vi får diskutere og planlegge. :yawn: Men kjempeflott at folk tilbyr seg å ta med! Og et par hinder må jo gjerne være med om det får plass i bil/bagasje, ingenting i veien for at folk kan prøve seg på ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se an hva vi evt legger opp til. På en slik hinderløype må man jo da evt bruke langline, tenker jeg. Vi får diskutere og planlegge. :yawn: Men kjempeflott at folk tilbyr seg å ta med! Og et par hinder må jo gjerne være med om det får plass i bil/bagasje, ingenting i veien for at folk kan prøve seg på ting. :)

Ikke sant!

Ellers må jeg jo bare si at dere som planlegger gjør en god jobb! Super idè! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se an hva vi evt legger opp til. På en slik hinderløype må man jo da evt bruke langline, tenker jeg. Vi får diskutere og planlegge. :yawn: Men kjempeflott at folk tilbyr seg å ta med! Og et par hinder må jo gjerne være med om det får plass i bil/bagasje, ingenting i veien for at folk kan prøve seg på ting. :)

Jeg tenkte jo hinderløype for både hund og eier jeg da, så man slipper løse hunder. Det som er lett for hunden er ikke nødvendigvis lett for eier og omvendt. Kan bli festlig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang de derre single guttene. De som må være i følge med noen eldre, skal jo liksom passes på også da. *flir* Da funker det ikke så bra om de tar med seg single gutter på 20+, som blir omsvermet av oss eldre jenter? *ler*

Nei nei, altså- vi har jo folk som er i par også. Så de tar jo og passer på mens vi andre snakker med gutta.

Søren altså, single gutter eller ei- dette er jo nesten litt "MUST" å få med seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...