Gå til innhold
Hundesonen.no

Fast fellestrening

Hvor passer det for deg å ha fellestrening?  

18 stemmer

1. 1.

• Lillestrøm
      6
    • Furuset
      10
    • Ikke relevant
      2
  2. 2.

• Lillestrøm
      5
    • Furuset
      7
    • Ikke relevant
      6

Recommended Posts

Skrevet

Dere må jo trene uansett vær! Tenk om det blir pøsregn og haggel på et stevne (been there) og hundene ikke vil gjøre noe fordi de ikke er vant til å trene når det er vått.

Hilsen Benedicte som sitter på andre siden av Oslo og ikke har tid :ahappy:

• Svar 483
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Ja ;) Så bra! Håper du også kan Grim :)

Yes. :)

(Det er i morgen vi snakker om? :))

Grim driter i lyn og torden, så kommer uansett vi. :ahappy:

Skrevet

Jeg kan se om vi rekker å komme, vi skulle gjerne fått trent igjen altså :ahappy: Det har blitt litt for lang treningspause på oss nå...

Skrevet
Yes. :)

Grim driter i lyn og torden, så kommer uansett vi. :ahappy:

Good. Da sier vi 7. Samme sted som "alltid"? ;)

Jeg kan se om vi rekker å komme, vi skulle gjerne fått trent igjen altså ;) Det har blitt litt for lang treningspause på oss nå...

Håper dere får kommet dere en tur :)

Skrevet

Om vi får til å komme; er det noen som har en grei veibeskrivelse fra togstasjonen til treningsstedet? Mulig det er nevnt tidligere i tråden, men jeg er litt lat :ahappy:

Skrevet
Om vi får til å komme; er det noen som har en grei veibeskrivelse fra togstasjonen til treningsstedet? Mulig det er nevnt tidligere i tråden, men jeg er litt lat :ahappy:

Går ut av togstasjonen og til motsatt ende av bussterminalen, da står du å ser rett på rådhuset. Vi trener rett bak der, mellom elva og rådhuset (på gresset der).

Edit: Kart ;)

veibeskrivelse.jpg

Skrevet

Ok, takk! Praktisk med detaljert kart, jeg er ikke kjent i Lillestrøm i det hele tatt.... Da skal vi prøve å komme :ahappy:

Skrevet
Ok, takk! Praktisk med detaljert kart, jeg er ikke kjent i Lillestrøm i det hele tatt.... Da skal vi prøve å komme :ahappy:

Tar bare et par minutter å gå ;)

Edit: Kan vi få til litt tafsing også? Trenger bittelitt hjelp med tanke på utstilling.

Skrevet
Dere må jo trene uansett vær! Tenk om det blir pøsregn og haggel på et stevne (been there) og hundene ikke vil gjøre noe fordi de ikke er vant til å trene når det er vått.

Hilsen Benedicte som sitter på andre siden av Oslo og ikke har tid :P

Hvordan har jeg klart å glemme det allerede! ;);) på meg.. Neste gang det regner løper vi ut for å trene ;)

Ok, takk! Praktisk med detaljert kart, jeg er ikke kjent i Lillestrøm i det hele tatt.... Da skal vi prøve å komme :)

Tror jeg rekker det også...

Yes. :P

Grim driter i lyn og torden, så kommer uansett vi. :)

Jippi :P

(ja imorgen onsdag :ahappy: )

Skrevet

Jeg fikk dessverre ikke kommet, men det skjønte dere vel :lol: Nettet mitt tok kvelden på tirsdag, så jeg mistet både veibeskrivelse og mulighet til å ta kontakt med folk. Vi blir gjerne med en annen gang! :whistle:

Skrevet

Tenkte på om du kunne ha gått deg bort, og hadde kanskje ringt om jeg hadde hatt nummeret :whistle:

Men regnet med at alt var i orden da!

• 2 weeks later...
Skrevet

Da dropper vi det idag tror jeg.

Men kan forløpig nesten alle dager i neste uke.

Håper flere blir med da :|

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...