Gå til innhold
Hundesonen.no

Fast fellestrening


Hvor passer det for deg å ha fellestrening?  

18 stemmer

  1. 1.

    • Lillestrøm
      6
    • Furuset
      10
    • Ikke relevant
      2
  2. 2.

    • Lillestrøm
      5
    • Furuset
      7
    • Ikke relevant
      6


Recommended Posts

Åja, stemmer.

Men jeg har jo tilbudt meg å være hundepasser mens hu jobber for å gjøre det litt enklere de dagene det kræsjer :whistle: Glemte kanskje det da.

Jeg er uansett hypp på å trene i dag, så jeg drar dit selv om jeg skulle ende opp alene. Får alltids trena på passering om ikke noe anna. Men blir med på torsdag også hvis noen vil da og.

Kult, da sees vi der i dag. Når passer det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar
Bra!:aww: Når passer det for dere da? Hvis Kristina kan være med fra 18.30-19.00 (hun jobber) så vil jeg gjerne starte da. Greit å være litt flere, og vi tenkte å ha et "uoffisielt stevne" med kommandant, ring og at vi kjører hele programmet i riktig rekkefølge. De som vil kan selvfølgelig belønne underveis og/eller mellom øvelsene, er jo bare for treningen sin del. (Jeg må lære meg forskjell på høyre og venstre bl.a :ahappy: )

Ååå... jeg er ikke sikker på om jeg rekker det idag (kunne du sendt meg en melding om når det evt blir siden jeg snart må dra og ikke får sjekket her?) og kan ikke imorgen, men dette hørtes ut som en genial ide jeg håper vi kan ta flere ganger?

Er akkurat noe sånt vi trenger :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, da sees vi der i dag. Når passer det for deg?
Kl.18 f.eks er helt OK det. Det er egentlig samme for meg. :ahappy:

dette hørtes ut som en genial ide jeg håper vi kan ta flere ganger?

Er akkurat noe sånt vi trenger :aww:

Jeg har fått litt bronsesmak i munnen, så dette er noe jeg helt klart har lyst til å gjenta, og er nok ikke alene om det.

Og jeg håper også at alle som dukker opp på trening fremover gidder å tafse litt på tenna til Grim :whistle:

Jeg trenger virkelig hjelp med den øvelsen. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå... jeg er ikke sikker på om jeg rekker det idag (kunne du sendt meg en melding om når det evt blir siden jeg snart må dra og ikke får sjekket her?) og kan ikke imorgen, men dette hørtes ut som en genial ide jeg håper vi kan ta flere ganger?

Er akkurat noe sånt vi trenger :ahappy:

Det kan jeg gjøre vettu. :aww: Når passer det for deg isåfall?

Kommer garantert til å gjenta det, for jeg må seriøst kaste meg selv inn i lp-ringen etter hvert, og da trenger jeg så mye konkurransetrening som mulig som et forsøk på å drepe litt nerver.

Kl.18 f.eks er helt OK det. Det er egentlig samme for meg. :aww:

Jeg har fått litt bronsesmak i munnen, så dette er noe jeg helt klart har lyst til å gjenta, og er nok ikke alene om det.

Og jeg håper også at alle som dukker opp på trening fremover gidder å tafse litt på tenna til Grim :whistle:

Jeg trenger virkelig hjelp med den øvelsen. :aww:

Kl 18 passer fint for meg også, tenkte bare hvis Kristina og Marie ikke har mulighet til å komme før nærmere 19.00. Men blir som sagt fort mørkt og kaldt for tiden, hadde vært fint å fått utnyttet fineværet litt, hvis de ikke har mulighet til å komme uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått litt bronsesmak i munnen, så dette er noe jeg helt klart har lyst til å gjenta, og er nok ikke alene om det.

Og jeg håper også at alle som dukker opp på trening fremover gidder å tafse litt på tenna til Grim :whistle:

Jeg trenger virkelig hjelp med den øvelsen. :aww:

Det vil jeg gjerne hjelpe med :ahappy:

Og gøy at du også vil ta merket!

Det kan jeg gjøre vettu. :aww: Når passer det for deg isåfall?

Kommer garantert til å gjenta det, for jeg må seriøst kaste meg selv inn i lp-ringen etter hvert, og da trenger jeg så mye konkurransetrening som mulig som et forsøk på å drepe litt nerver.

Takk :aww:

Skal massere en hest i 5, halv 6 tiden og pleier å bruke halvannen time, så kan jeg dra rett avgårde. Dvs at jeg forhåpenlitgvis kan være der i 7 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra!:aww: Når passer det for dere da? Hvis Kristina kan være med fra 18.30-19.00 (hun jobber) så vil jeg gjerne starte da. Greit å være litt flere, og vi tenkte å ha et "uoffisielt stevne" med kommandant, ring og at vi kjører hele programmet i riktig rekkefølge. De som vil kan selvfølgelig belønne underveis og/eller mellom øvelsene, er jo bare for treningen sin del. (Jeg må lære meg forskjell på høyre og venstre bl.a :aww: )

Endringer i planen hos meg :aww: jeg skal på klubben min istedet og jeg har ikke vært der siden mars/april engang så jeg har skrekkelig mere lyst dit :hmm: Dessuten så sto jeg ute i regnet igår med vofsa jeg sammen med Monica! :ahappy:

Så kos dere masse :whistle: så ses vi heller neste tirsdag :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Så ikke innlegget til Bambi før nå. Hittil ser det altså ut som det bare blir meg, Silje og Marie, og Siden Marie ikke kan før 19, og det samme gjelder mest sannsynlig Kristina, skal vi si det sånn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel flere av oss som er litt fleksible, så hvis det er en annen dag eller et annet tidspungt som hadde passet bedre, kan vi helt sikkert få til noen ekstra treninger. Jeg har i hvert fall ikke noe imot det :hmm: Jo flere fremmede hunder å trene i nærheten av jo bedre :lol:

Edit: Ja det hadde vært moro å prøve seg Marie, men jeg vet ikke om jeg tørr :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Ja det hadde vært moro å prøve seg Marie, men jeg vet ikke om jeg tørr :ahappy:

Det skjønner jeg veldig godt :lol:

Går på bronsemerke kurs nå, og igår fikk jeg vite at prøven er i begynnelsen av november.

Da døde jeg litt på meg hehe.

Men, dere var veldig flinke på onsdag *imponert*

(Er liksom første gang vi fikk sett ordentlig på hverandre)

Så hvis vi får til noen sånne treninger til, bør det bli bra!

(Er spent på hvordan Ellie gjør det neste gang, da skal hun ikke være like sliten! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel flere av oss som er litt fleksible, så hvis det er en annen dag eller et annet tidspungt som hadde passet bedre, kan vi helt sikkert få til noen ekstra treninger. Jeg har i hvert fall ikke noe imot det :ahappy: Jo flere fremmede hunder å trene i nærheten av jo bedre :lol:

Ja, er bare å skrike ut her - så kommer vi om vi har mulighet.

Vi kan være med de fleste mandager og onsdager, men helst ikke torsdag, og garantert ikke fredag for da trener vi lp og diverse hele skoledagen og er slitne begge to.

Vi har forresten også som regel mulighet i helgene, spesielt søndager kanskje. Da kunne vi også tatt det tidligere på dagen når det ikke er så kaldt og mørkt, også går Sico gratis på bussen. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er bare å skrike ut her - så kommer vi om vi har mulighet.

Vi kan være med de fleste mandager og onsdager, men helst ikke torsdag, og garantert ikke fredag for da trener vi lp og diverse hele skoledagen og er slitne begge to.

Vi har forresten også som regel mulighet i helgene, spesielt søndager kanskje. Da kunne vi også tatt det tidligere på dagen når det ikke er så kaldt og mørkt, også går Sico gratis på bussen. :wub:

Jeg er gjerne med på søndager :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gjerne med på søndager :wub:

Så bra! Helst ikke alt for tidlig da, vi liker nemlig å sove litt i helgene :wub:

Nå på tirsdag skal jeg, Kristina og Silje (grim) på Forskningsforum Hund, så vi kan ikke komme.

Noen som er interessert i å trene i morgen i stedet? Eventuelt onsdag? Begge deler? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Helst ikke alt for tidlig da, vi liker nemlig å sove litt i helgene :(

Nå på tirsdag skal jeg, Kristina og Silje (grim) på Forskningsforum Hund, så vi kan ikke komme.

Noen som er interessert i å trene i morgen i stedet? Eventuelt onsdag? Begge deler? :(

Når på søndager ca da? :P

Jeg trooor om jeg ikke tar helt feil at det er noen andre som trener der på mandager (så er dere hvertfall klar over det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når på søndager ca da? :(

Jeg trooor om jeg ikke tar helt feil at det er noen andre som trener der på mandager (så er dere hvertfall klar over det).

Det er ikke umulig i det hele tatt, jeg vet i hvert fall om noen som trener der på mandager :(

Mulig vi kan få til å være på søndager om det blir noe, da har jeg i hvert fall fri fra både forelesninger og jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når på søndager ca da? :(

Jeg trooor om jeg ikke tar helt feil at det er noen andre som trener der på mandager (så er dere hvertfall klar over det).

Nei altså, vi skal alltids klare å komme oss opp, men etter 12 er fint. :( Tar litt tid å komme seg dit også, fnis.

Og ang de andre folka så funker de sikkert veldig bra som forstyrrelser. :P Jeg kan ikke forestille meg at de klarer å bruke all plassen der? Med mindre de går spor ellernoe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på onsdag da, istedet for tirsdag - om flere kommer. :(

Håper vi får til sånn konkurransetrening igjen da, det var knallgøy (Men det gikk dårlig, så jeg vil prøve igjen :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på onsdag da, istedet for tirsdag - om flere kommer. :(

Håper vi får til sånn konkurransetrening igjen da, det var knallgøy (Men det gikk dårlig, så jeg vil prøve igjen :( )

Vi kommer! Og jeg er hvert fall med på liksom-stevne, jo mer - jo bedre. Husk å ta med hinderet da i såfall. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke umulig i det hele tatt, jeg vet i hvert fall om noen som trener der på mandager :P

Mulig vi kan få til å være på søndager om det blir noe, da har jeg i hvert fall fri fra både forelesninger og jobb...

Det jeg også gjør :P

Jeg er med på onsdag da, istedet for tirsdag - om flere kommer. :P

Håper vi får til sånn konkurransetrening igjen da, det var knallgøy (Men det gikk dårlig, så jeg vil prøve igjen :( )

Jeg kan antageligvis være med på onsdag :P Og håper noen kan hjelpe meg med tannvisning, for det er et stort problem. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...