Gå til innhold
Hundesonen.no

Fast fellestrening


Hvor passer det for deg å ha fellestrening?  

18 stemmer

  1. 1.

    • Lillestrøm
      6
    • Furuset
      10
    • Ikke relevant
      2
  2. 2.

    • Lillestrøm
      5
    • Furuset
      7
    • Ikke relevant
      6


Recommended Posts

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar

Jeg også. :) Jeg har faktisk ikke råd dessverre, koster nærmere 150kr for meg og Sico på bussen, og jeg har i overkant av 400 kr fram til 15. november.. :)

Men vi kan komme på lørdag eller søndag, da slipper jeg i det minste å betale for Sico.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro dit i dag jeg, men der var det ingen andre :whistle: Eneste hunden vi møtte var en politihund ute på luftetur. Da kastet vi 120 kroner ut vinduet...

Vet ikke om jeg kommer til helga. 1 gang i uka er liksom greit nok.. 2 ganger blir veldig dyrt. Må tenke på om jeg kanskje må kjøpe månedskort, gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svineinfluensa? :banana:

Vi kommer ikke til helgen i hvert fall, da skal vi på kurs...

Ja nøff nøff *oiiiiink oiiink* :)

Nei mere enn halveis sjølforskyldt forkjølelse :) *svette, stå i ro bli kald, gå inn på varm buss, svette, ut i kulda svette også så inn i varme, kulde, varme. * Også dårlig påkledning til Gåte konserten :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også. :) Jeg har faktisk ikke råd dessverre, koster nærmere 150kr for meg og Sico på bussen, og jeg har i overkant av 400 kr fram til 15. november.. :banana:

Det er litt samme grunn til at jeg helst må la være å komme, for det er ganske langt å kjøre for meg så det blir litt i bensin og bompenger.

Særlig nå som vi kjører langt til bronsemerkekurs i tillegg, (men det er det bare to ganger igjen av) så da kommer jeg nok igjen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt samme grunn til at jeg helst må la være å komme, for det er ganske langt å kjøre for meg så det blir litt i bensin og bompenger.

Særlig nå som vi kjører langt til bronsemerkekurs i tillegg, (men det er det bare to ganger igjen av) så da kommer jeg nok igjen :ahappy:

Ett lite spm, nå er det jo opp til dere...

Men kjører ikke du forbi Furuset på motorveien Marie? Har du eventuellt plass til flere folk og fe i bilen? altså istedetfor å bruke 150,- hver for hvergang kan ikke dere kjøre sammen også heller chippe inn i bensin og bompenger? :)

Hadde ikke det vært en ide?

edit: det er jo bare for julie, benedicte, birte å stå på bussholdeplassen på furuset skole på motorveien (er toppen 1 min stopp tenker jeg.) og kjøre videre :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite spm, nå er det jo opp til dere...

Men kjører ikke du forbi Furuset på motorveien Marie? Har du eventuellt plass til flere folk og fe i bilen? altså istedetfor å bruke 150,- hver for hvergang kan ikke dere kjøre sammen også heller chippe inn i bensin og bompenger? :ahappy:

Hadde ikke det vært en ide?

edit: det er jo bare for julie, benedicte, birte å stå på bussholdeplassen på furuset skole på motorveien (er toppen 1 min stopp tenker jeg.) og kjøre videre :banana:

Tenkte akkurat på det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plukket dem opp før ihvertfall, så det funker jo :banana:

Hadde ikke det vært en ide så fremt at det passer, sånn at de gangene ting passer så kjører man carpool. ? blir mindre utgifter og lettere for begge parter antar jeg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plukket dem opp før ihvertfall, så det funker jo :ahappy:

Da kunne jeg godt tenke meg å være med på det. Kan jo bare møte deg nede ved broen over Lysakerelva eller noe?

Ellers ser det ut som om jobben kommer til å fikse månedskort til meg! Og jeg må uansett kjøpe månedskort til Tinka hvis hun skal være med på jobb hver dag, så da er det jo veldig billig for oss å komme oss videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite spm, nå er det jo opp til dere...

Men kjører ikke du forbi Furuset på motorveien Marie? Har du eventuellt plass til flere folk og fe i bilen? altså istedetfor å bruke 150,- hver for hvergang kan ikke dere kjøre sammen også heller chippe inn i bensin og bompenger? :ahappy:

Hadde ikke det vært en ide?

edit: det er jo bare for julie, benedicte, birte å stå på bussholdeplassen på furuset skole på motorveien (er toppen 1 min stopp tenker jeg.) og kjøre videre :banana:

Marie har vært snill og latt meg sitte på mange ganger hun - uten at jeg har gitt noe for det, men jeg har tenkt på å gi penger for bensin, det skulle jo bare mangle. Nå aner ikke jeg hvor mye du betaler i bensin og bompenger hver vei, men hvis dette høres ut som en god idé for deg, så får du jo bare finne ut ca hvor mye du vil ta for en tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie har vært snill og latt meg sitte på mange ganger hun - uten at jeg har gitt noe for det, men jeg har tenkt på å gi penger for bensin, det skulle jo bare mangle. Nå aner ikke jeg hvor mye du betaler i bensin og bompenger hver vei, men hvis dette høres ut som en god idé for deg, så får du jo bare finne ut ca hvor mye du vil ta for en tur :)

Lurte på hvordan i alle dager jeg skulle svare på det Bambi skrev uten å få det til å høres ut som jeg syntes at det var dumt at dere ikke hadde betalt før, for det ville jeg egentlig ikke tenkt på å kreve for den korte turen :)

En annen ting er jo om det er avtalt på forhånd, og blir en vin vinn situasjon :)

Det dyreste er jo egentlig det jeg kjører før jeg har kommet opp til Furuseth liksom, men!

Da kunne jeg godt tenke meg å være med på det. Kan jo bare møte deg nede ved broen over Lysakerelva eller noe?

Ellers ser det ut som om jobben kommer til å fikse månedskort til meg! Og jeg må uansett kjøpe månedskort til Tinka hvis hun skal være med på jobb hver dag, så da er det jo veldig billig for oss å komme oss videre!

Hvis jeg har plass i bilen om de andre skal sitte på, så kan du selvfølgelig det :)

Edit: Glemte meg, beklager dobbeltpost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på hvordan i alle dager jeg skulle svare på det Bambi skrev uten å få det til å høres ut som jeg syntes at det var dumt at dere ikke hadde betalt før, for det ville jeg egentlig ikke tenkt på å kreve for den korte turen :)

En annen ting er jo om det er avtalt på forhånd, og blir en vin vinn situasjon :)

Det dyreste er jo egentlig det jeg kjører før jeg har kommet opp til Furuseth liksom, men!

Er jo klar over det, men på den annen side så er det mye hjelp for den som lite rår :) På begge sider.

Altså du kjører 3x2 mil med 50,- i bomvei (er ikke det riktig?) og for å bruke bensinslukern vår som ett eksempel

så vil det si 2l på mila x 6mil + 50,- = med overregning = 275,- Men mest trolig ligger vel bilen din på 0,7-1.2l tipper jeg? og da er det 125,- cirkus for en vei og om jentene betaler deg 50,- for t/r er det hjelp til deg og de sparer 100,- selv for t/r hvergang :)

Håper dette ble forståelig knegg. Jeg skjønner veldig godt at det ikke er der kostnaden ligger mest for deg Marie. Men om du har plass og de betaler bensin selv for den korte turen så er det til hjelp for deg, og det gjør også at de slipper de enorme kollektiv utgiftene. Er det ikke tross alt bedre å motta en 50lapp fra hver og få den hjelpa og samtidig hjelpe dem med å ikke miste hele innkomsten i den dyre kollektiven bare fordi de vil trene og være sosiale?

*skravlete humør* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem kommer søndag? Jeg har visninger å gå på mellom 13-14 så jeg får ikke kommet før etter i det tilfelle. Men om det er furuset gjengen som kommer så kan vi heller ta det på furuset, da jeg er i det området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem kommer søndag? Jeg har visninger å gå på mellom 13-14 så jeg får ikke kommet før etter i det tilfelle. Men om det er furuset gjengen som kommer så kan vi heller ta det på furuset, da jeg er i det området :)

Vi kan på søndag, og det er bare supert om vi kan ta det på Furuset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det jo ut som om folk planlegger søndag, selv om jeg spurte om lørdag. Men jeg kan visst ikke uansett. Jobbe og kollokviegruppe

Jeg spør søndag, fordi det er fredagskveld og ingenting om lørdag er avklart. Søndag og tirsdager er de "faste dagene" og man går helst utifra dem :)

Jeg er nemlig for de faste dagene med fast tid og fast sted for å få mest mulig lettere å planlegge :)

Men foruten det så spør jeg her nå om hvem som kommer søndag på det grunnlaget om at hvis det bare er meg, birte og julie for eks som kommer så synes jeg mere om at vi kan ha det på furuset da det er der jeg er på visning sist og gubbe nskal jobbe i området. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør søndag, fordi det er fredagskveld og ingenting om lørdag er avklart. Søndag og tirsdager er de "faste dagene" og man går helst utifra dem :whistle:

Jeg er nemlig for de faste dagene med fast tid og fast sted for å få mest mulig lettere å planlegge :)

Men foruten det så spør jeg her nå om hvem som kommer søndag på det grunnlaget om at hvis det bare er meg, birte og julie for eks som kommer så synes jeg mere om at vi kan ha det på furuset da det er der jeg er på visning sist og gubbe nskal jobbe i området. :D

Blir også kortere tur for Marie og Tinka-tequila om de skulle komme, og eventuelt andre interesserte som bor på den siden av byen. Er vel Monica og Silje som bor i Lillestrøm-området, men altså, det er like lang og dyr reise Furuset - Lillestrøm som omvendt :icon_redface: (Nå er jeg så godt som skrapt for penger nemlig, og har ikke råd til å komme til Lillestrøm før eventuelt tirsdag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...