Gå til innhold
Hundesonen.no

Fast fellestrening


Hvor passer det for deg å ha fellestrening?  

18 stemmer

  1. 1.

    • Lillestrøm
      6
    • Furuset
      10
    • Ikke relevant
      2
  2. 2.

    • Lillestrøm
      5
    • Furuset
      7
    • Ikke relevant
      6


Recommended Posts

Det skjønner jeg veldig godt :whistle:

Går på bronsemerke kurs nå, og igår fikk jeg vite at prøven er i begynnelsen av november.

Da døde jeg litt på meg hehe.

Men, dere var veldig flinke på onsdag *imponert*

(Er liksom første gang vi fikk sett ordentlig på hverandre)

Så hvis vi får til noen sånne treninger til, bør det bli bra!

(Er spent på hvordan Ellie gjør det neste gang, da skal hun ikke være like sliten! )

Hoho, jasså ja. Går nok kjempebra! Kanskje jeg skal melde meg på kurs også. Hmm.

Hehe, jo takk. Det gikk ikke så værst. Hadde jo til og med så god kontakt at han tryna ned i det hølet :jump:

Selv om jeg syntes dere var flinke, så blir det nok enda bedre når det ikke har vært action hele dagen. Forstålig at det ikke er full krutttønne da liksom. :)

Og litt skeptisk til hender... Så en blanding av det gjør det vanskelig :banana:

Min er generelt skeptisk til folk, så han kvepper unna. Men han kurra hvertfall ikke. :cheer:

Så du er ikke alene om å måtte trene mye på det. Årnær sæ vøtt.

Søndager duger det, og vi blir med på onsdag.

Det trener forresten andre der på tirsdager også, og de har ikke gitt uttrykk for at vi er i veien hvertfall.

Såppas får de tåle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar

Hvor i Lillestrøm skal man møte?

Ser at det er flere her som trenger hjelp med tannvisningen, det gjør jeg også. Er ikke bare greit når dyret elsker alle mennesker og vil rundkysse alle sammen i ansiktet :whistle:

og fellesdekk hadde vært fint å få trent litt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Lillestrøm skal man møte?

Ser at det er flere her som trenger hjelp med tannvisningen, det gjør jeg også. Er ikke bare greit når dyret elsker alle mennesker og vil rundkysse alle sammen i ansiktet :whistle:

og fellesdekk hadde vært fint å få trent litt på?

Bak rådhuset sånn ca ved det hvite huset der :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tittet litt på denne tråden, og lurt litt på å dilte med dere med et dyr eller to... Men det er jo litt vanskelig å få grepet på *når* disse treningene finner sted :whistle:

Som regel 19, men nå i mørketida prøver vi av og til å få tatt det kl 18 :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tittet litt på denne tråden, og lurt litt på å dilte med dere med et dyr eller to... Men det er jo litt vanskelig å få grepet på *når* disse treningene finner sted :wub:

Normalt sett på Tirsdager, men siden at flere av de som trener skal på forskingsforum hund er det satt til onsdag. også prøver vi nå å finne ut en dag til med klokkeslett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at så mange kan komme i morgen. Vi kan komme kl 18 i hvert fall. På søndager er 13/14-tiden perfekt. :wub:

Turbobensen: Blir som regel en fellesdekk eller tre :)

Ellers er jeg ikke på forskningsforum hund allikevel i dag :) Ble skikkelig dårlig i natt nemlig, og har enda ikke klart å bli kvitt kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. det hørtes veldig fristende ut å bli med her.. det er bare det at det er et lite stykke til Lillestrøm når man ikke har bil..

Er det noen her som bor i Bærum-området og som tar kollektiv trafikk til Lillestrøm? Hvordan er det, og hvordan ligger prisene? Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. det hørtes veldig fristende ut å bli med her.. det er bare det at det er et lite stykke til Lillestrøm når man ikke har bil..

Er det noen her som bor i Bærum-området og som tar kollektiv trafikk til Lillestrøm? Hvordan er det, og hvordan ligger prisene? Noen anbefalinger?

Jeg er ikke kjent i Bærum-området overhodet, men gikk inn på www.trafikanten.no og søkte fra Bærum til Lillestrøm, ankomst før kl 18.00. Da kom det opp litt forskjellige alternativer i Bærum-området, så jeg valgte bare Bærum sykehus jeg. Derfra går det et tog til Sandvika, og så et fra Sandvika til Lillestrøm. Sammenlagt reisetid 1t og 14min, men da er det inkludert 15min ventetid i Sandvika, og du er framme i Lillestrøm 18.07.

Pris aner jeg ikke, men kan tenke meg det koster litt med mindre du har noen form for månedskort ellernoe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis bor jeg 15 min unna Oslo S. Så da er vel tog greiest. Har desseverre bare Oslo månedkort, men må vel bare betale litt ekstra. Får prøve meg på søndag hvis dere har trening da!?

Ah, ok. Isåfall har du jo bare rundt en halvtimes tid med reise, og kanskje en 50lapp i utgift for å komme deg dit. Tør å påstå at det er vel verdt det, hehe. :wub:

Ser ut til at det blir en trening på søndag ja, vi er i alle fall med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ok. Isåfall har du jo bare rundt en halvtimes tid med reise, og kanskje en 50lapp i utgift for å komme deg dit. Tør å påstå at det er vel verdt det, hehe. :whistle:

Ser ut til at det blir en trening på søndag ja, vi er i alle fall med.

Da tror jeg vi sees på søndag, med mindre noe skulle dukke opp! Skulle dog gjerne vært med idag, men har trening med klubben her i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det trening på søndag fra 13.00 og utover. Er det noen som ikke kan komme før 14.00 så er det greit :innocent:

Jeg kommer om noe ikke helt uventet skjer, så lurer på hvem andre som kommer og om noen andre kommer til 13.00. Greit å vite så jeg slipper å stå der alene en halvtime-time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...