Gå til innhold
Hundesonen.no

Mann sparket ihjel hund


Tonje

Recommended Posts

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Litt tidlig og kommentere dette særlig enda, om personen har sparket for og forsvare egen hund så er det ifølge mange her på sonen fullt ut forsvarlig,,, et spark kan være nok til å ta livet av en hund om man treffer riktig (eller feil) hadde vel gjort og gjør også akkurat den samme metoden mot agresive hunder som kommer mot min hund.

Dør de så "So what" bikkja mi berger iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt drøyt!

Har han sparka flere ganger i raseri,eller traff han bare slik at hunden døde?

Synes at det og sparke etter hunder som angriper egen hund er greit om man må beskytte egen hund...men hallo?

Det og drepe en hund pga det,med spark er utrolig kaldt...Da mister man vel besinnelsen eller?

Det står jo at han sparket den så den døde,og ikke TIL den døde?Så var han uheldig da eller?hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig og kommentere dette særlig enda, om personen har sparket for og forsvare egen hund så er det ifølge mange her på sonen fullt ut forsvarlig,,, et spark kan være nok til å ta livet av en hund om man treffer riktig (eller feil) hadde vel gjort og gjør også akkurat den samme metoden mot agresive hunder som kommer mot min hund.

Dør de så "So what" bikkja mi berger iallefall...

Det tenkte jeg også. Aner ikke, men det går vel kanskje an å treffe uheldig slik at bikja dør? Går jo an å drepe mennesker med ett enkelt slag så.. Men det er vel kanskje ikke så sannsynlig at det er det som har skjedd. Og med mindre hunden ble drept ved et uhell, så er dette langt verre enn jeg helt ser nødvendigheten av i forhold til å beskytte bikja si. Selvfølgelig beskytter man sin egen, men en hund vil vel normalt trekke seg unna før den blir banka i hjel? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig vanskelig for å tro at denne mannen drepte hunden med ett spark uten å mene det. Ja, mennesker kan også dø av ett slag, men da er det i så fall med viten og vilje fra motparten. Etter likposen å dømme var det ikke akkurat en chihuahua det var snakk om heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abcnyheter står det også noe.

Lurer på forhendelsen til dette. En gammel setter er liksom ikke en hund jeg ser for meg angripe en annen hund uprovosert. Og hvis mannen handlet i nødverge, så må det virkelig bevises!

Tror nok heller denne mannen burde innlegges på lukket avdeling en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig nysgjerrig på denne saken, og håper det kommer mer utfyllende opplysninger etter hvert. Det blir dumt å trekke en konklusjon i både den ene og den andre retningen når man ikke vet hva som faktisk har skjedd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig nysgjerrig på denne saken, og håper det kommer mer utfyllende opplysninger etter hvert. Det blir dumt å trekke en konklusjon i både den ene og den andre retningen når man ikke vet hva som faktisk har skjedd...

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt drøyt!

Har han sparka flere ganger i raseri,eller traff han bare slik at hunden døde?

Synes at det og sparke etter hunder som angriper egen hund er greit om man må beskytte egen hund...men hallo?

Det og drepe en hund pga det,med spark er utrolig kaldt...Da mister man vel besinnelsen eller?

Det står jo at han sparket den så den døde,og ikke TIL den døde?Så var han uheldig da eller?hmmm

Den ble sparket til døde ja-

"En 50-åring er mistenkt for å ha sparket hunden til døde. "

"mann sparket en hund til døde."

"Deretter skal mannen ifølge vitneforklaringer ha sparket hunden til døde."

Høres for meg ut som denne eldre setteren har visst noe agresjon til en annen hund, og deretter blitt så sur på hunden sin pga. av det at han sparket den til døde.... (etter hva jeg har lest ja..)

Stakkars hunder som må få lide en slik død...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=554004

Den nå døde hunden skal ha angrepet hunden som gikk i bånd, og eieren skal ha sparket den så den døde

kunne glatt ha gjort det samme dersom hundne hadde angrepet en av mine. Hvis jeg ikke fikk den til å slippe, og jeg hadde sparket, og den ikke slapp, ja jeg hadde sparket til den slapp jeg. Om den da hadde vært bevisst, bevisstløs eller død hadde vært meg likegyldig, så lenge jeg klarte å redde min/mine. Heller den andre hunden enn en eller flere av mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forstått handlingen hvis den angripende hunden ikke ville gi seg og holdt på å skade stygt den andre men når det er slikt som det beskrives nå er det rene hevneaksjon/henrettelse:

Plutselig tok mannen setteren i nakken og kastet den nedover bakken. Deretter løp han etter den nedover. Da hunden kom seg på beina sparket han hardt til den. Så kom hunden bort til meg, og ble stående like ved meg. Den så forvirret ut, og jeg satte meg på huk foran den. Så tok den to skritt til siden, og segnet om. Noen ropte «Han har jo drept den!». Hunden pustet litt, men så fikk den kramper og døde. Da ringte jeg politiet, forteller Wang.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=554024

:mad:

Alle hundene var løse og lekte vistnok:

og enkelte vitner har hevdet at den nå døde hunden angrep gjerningsmannens hund, som gikk i bånd.

- Det stemmer ikke. Hans hunder var løse, og det var de fortsatt da politiet kom, sier Wang til VG Nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forstått handlingen hvis den angripende hunden ikke ville gi seg og holdt på å skade stygt den andre men når det er slikt som det beskrives nå er det rene hevneaksjon/henrettelse:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=554024

:mad:

Alle hundene var løse og lekte vistnok:

Uff, tragisk.. :(

Mannen må jo straffes på noe vis? Kan umulig slippe unna med det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje det viktigste akkurat nå er dette:

"Jourhavende jurist Peter Johansen i Oslo politidistrikt sier til VG Nett at politiet foreløpig ikke har noe klart bilde av hva som skjedde i gressbakken ved Solli torsdag ettermiddag.

- Hvilke hunder som var løse, må etterforskningen klarlegge. Foreløpig er saken inne i en tidlig fase, og vi forholder oss ikke til «versjoner» av hva som har skjedd. Ingen har vært inne til vitneavhør ennå, og mannen vil bli avhørt i løpet av kvelden, sier Johansen."

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=554024

Vi vet vel alle hvor lite pålitelige VG kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fikk jeg link til via FB av en kompis.. og helt ærlig, magen min vrenger seg! Hovedsaklig pga hvordan dette fremstilles i media og hvis dette er korrekt så er det faktisk horribelt!

Så håper jeg innstendig at noen virkelig tar tak i dette og ser alvoret i å finne ut eksagt hva som skjedde. Er hendelsesforløpet slik det fremstilles av denne Wang som var vitne til hendelsen så er det jo helt klart at mannen agerte UTOVER hva en har rett til (tenker altså på rett til å beskytte, den er WAY off!). Og hvis dette foreligger så skal det bli spennende å se hvilken straff mannen blir tildelt. En slik handling bør etter mitt syn straffes hardt og ja, med fengselsstraff. Ikke en liten klaps på hånden og en større bot.

...jeg lurer også litt på hvor eieren til setteren er i bildet her. Han nevnes bare i vg's "dette sa vitne" artikkelen og da sto han jo på god avstand selv når hunden hans hadde segnet om. Og det må jeg si slår meg som veldig merkelig. Men ja, jeg håper virkelig at alle fakta kommer på bordet i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg lurer også litt på hvor eieren til setteren er i bildet her. Han nevnes bare i vg's "dette sa vitne" artikkelen og da sto han jo på god avstand selv når hunden hans hadde segnet om. Og det må jeg si slår meg som veldig merkelig. Men ja, jeg håper virkelig at alle fakta kommer på bordet i denne saken.

Reagerte på det jeg og. Man står vel ikke akkurat å ser på at noen denger bikkja de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svært vondt for å tro at en setter kan ha gjort så mye gale. Hadde det vært en større/tyngre rase som er mer avlet/egnet til å sloss (nei, ikke ta det i verste mening), så hadde jeg forstått det bedre.

Jeg er vel (som mange andre) den som hadde gjort "alt" for å redde mine hunder, men man har da en grense? Hadde noen drept min hund på denne måten, så hadde det gått menneskeliv tapt også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svært vondt for å tro at en setter kan ha gjort så mye gale. Hadde det vært en større/tyngre rase som er mer avlet/egnet til å sloss (nei, ikke ta det i verste mening), så hadde jeg forstått det bedre.

Minner meg på engang i borestrand da eg gikk med min hund i bånd og en engelsk setter kom løpende mot oss med reist bust og fyker rett i hunden min. Slåssing mellom hunder er ikke bare forbeholdt enkelte raser selvom det kanskje er større grad av hundeaggresjon hos noen raser.

Skal bli "spennendes" å høre ka som kommer ut av etterforskingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig tragisk!

Jeg er vel (som mange andre) den som hadde gjort "alt" for å redde mine hunder, men man har da en grense? Hadde noen drept min hund på denne måten, så hadde det gått menneskeliv tapt også :(

Nei Marthe.. Settere er lumske vesen. Helt uten å legge skyld på den andre parten, så vil jeg nå si at mange settere har en greie. Spesielt Gordon. Jeg opplevde ikke dette når jeg hadde schæfer, men så forsvant han og dermed fikk jeg oppleve hvor lumske de kan være. De gjeter på en måte de å, og får de svar i gjetingen, altså tilbake stirr, så er de ikke trivelige lenger. Og med litt herjing med ball, stress og en som sier "min ball" med lite knurr så har jeg ikke problemer med å se at en setter tar igjen.

Uansett, man sparker ikke noen til døde, setter, polvott eller mastiff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke lest hele tråden men er overasket over svarene i dene tråden å i et anna forum.

det er flere som skriver at de velle drept for å forsvare hunden sin.

åssen rett har dere til å drepe andres hunder, menneskets beste venn?

tror pipa ville hatt en anna lyd hvis det var deres hunder som var blitt sparka til døde.

hvilken rett har dere til å velge deres hunds liv fremfor en annen hunds liv?

tenker dere ikke på eieren i det hele tatt?

nei saken er tragisk men det er det flere av meningene her som også er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det et øyenvitne som sier at setteren ble kastet ned en bakke,før mannen fulgte etter og sparket den så den segnet om.

Og allt dette var i følge vitnet u-provosert.

Alle hundene hadde lekt fritt,uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig vanskelig for å tro at denne mannen drepte hunden med ett spark uten å mene det. Ja, mennesker kan også dø av ett slag, men da er det i så fall med viten og vilje fra motparten. Etter likposen å dømme var det ikke akkurat en chihuahua det var snakk om heller.

Hva slags grunnlag har du for å si noe slikt? Dette er totalt feil, Et menneske kan dø av et slag uten vilje fra motparten.

Jeg har svært vondt for å tro at en setter kan ha gjort så mye gale. Hadde det vært en større/tyngre rase som er mer avlet/egnet til å sloss (nei, ikke ta det i verste mening), så hadde jeg forstått det bedre.

Eh... så er det en litt større hund så går det greit å sparke den ihjel da eller? Nice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...