Gå til innhold
Hundesonen.no

Mann sparket ihjel hund


Tonje

Recommended Posts

Men har du noen råd (eller noen andre) for hvordan man kan forsøke å forhindre at dette "koker bort i kålen"? (rart uttrykk igrunnen. Har aldri hørt det før liksom)

EdIT: en annen ting... er det hovedsaklig VG som fører denne på nett? Har folk sett artikkel om dette i andre nettaviser?

Dagbladet

NRK Distriktsnyheter

Aftenposten

TV2-nyhetene

BA

Nettavisen

...osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar
Jeg mener, man kan bli idømt 6 mnd.. fengsel for å bryte båndtvang, straff for dyremishandling bør jo da overstige dette med ganske mye.

Han får max 3 år. Det er for lite, spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres over hvor folk får det fra at setteren hadde en smertehistorie (jeg har ikke lest de i noe av det jeg har lest) og at "morderen" hadde sm hunder? Utifra hva jeg har lest meg til har han normalt store hunder, bare hakket mindre enn setteren.

Mitt inntrykk er at de fleste vitnene mener setteren angrep (og om ikke, så det iallefall slik ut) og at "morderen" fjernet denne fra sine hunder ved hjelp av kasting eller spark. resultatet ble uansett at setteren måtte bøte med livet mens "morder" og hans hunder tilsynelatende kom fra det uten vesentlige skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres over hvor folk får det fra at setteren hadde en smertehistorie (jeg har ikke lest de i noe av det jeg har lest) og at "morderen" hadde sm hunder? Utifra hva jeg har lest meg til har han normalt store hunder, bare hakket mindre enn setteren.

VG nett

Det var en periode hvor Rocky var en del fysisk syk, sier Synøve til VG Nett.

Likevel gjorde matmoren alt for at han skulle bli frisk. Hun forteller at hun endret kostholdet hans og ga ham mosjon, og at hunden kom i toppform da den rundet ni år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får max 3 år. Det er for lite, spør du meg...

Enig, jeg skulle også ha sett at strafferammen for dyremishandling var høyere. Men selvsagt, dersom man ikke sanksjonerer tilfeller så spiller det jo nada rolle hvilken strafferamme man har i lovverket :whistle: *irritert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tragisk uansett synes jeg. Men... hvorfor står det så lite om den andre hunden som ble "angrepet" ..

Finner veldig lite om denne hunden og skader som den event.fikk.Ikke at jeg mener han som sparket i hjel GS'en juger,men jeg lurer da på hva skjedde med hunden som ble angrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye hansadesavisadusa her.... men jeg synes alikevel at det er en himmelvid forskjell på å tuppe en hund vekk fra sin(e) hund(er) og å slenge den i bakken etter å ha fulgt etter den..

kunne glatt ha tuppa bort en angripende hund om han ikke tok signalene eller jeg visste at dette greier ikke Henrik å komme seg ut av, men da er man ferdig med det det øyeblikket den er borte fra mine hund...

denne mannen skal visstnok hatt hund løs sjøl, og da oppheves vel retten til å kreve noe som helst av nødverge??

Vitner må vel kunne hjelpe til her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne mannen skal visstnok hatt hund løs sjøl, og da oppheves vel retten til å kreve noe som helst av nødverge??

Nei hvorfor skulle det oppheves? Dersom din hund er løs og blir angrepet av en annen hund så har du jo fremdeles rett til å gripe inn dersom den andre hunden ikke vil gi seg? Og for ordensskyld, med "gripe inn" mener jeg til nøds gå imellom evt. tuppe med foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
    • Takk for svar. Da tenker jeg hvertfall riktig med å hjelpe den «voksne» hunden med å gå imellom den og valpen. Så jeg fortsetter uansett med det, og gir dem også pauser fra hverandre. 
    • Personlig så synes jeg ikke at det skal være den eldste sin jobb å sette valpen på plass, selv om det er veldig fint innimellom at en tydelig og rettferdig voksen hund kan gå inn og korrigere valper/ungjunder. Det er gjerne mer effektivt enn om vi som mennesker gjør det. Den eldste skal allikevel være trygg på at du setter grenser for valpen og skjermer den ved behov. Husk at en 2 år gammel hund er ikke nødvendigvis voksen i hode.  Så mitt eneste tips er å ta den voksne på alvor når den ber om hjelp! 
    • Hei Jeg har en hund på snart 2 år og en valp på 10 uker. Valpen er selvfølgelig veldig leken og er som valper flest. Valpen synes det er veldig gøy å leke med den eldre hunden ved å gå etter bein og hale, også normalt, men hunden min på snart 2 år sier aldri ifra når hun har fått nok. Ser på hele kroppsspråket hennes at hun synes det er slitsomt, men hun sier aldri noe, bare prøver å løpe unna. Da blir det jeg som må steppe inn å «redde» henne og få valpen unna. Når den 2 år gamle hunden var valp og var voldsom mot eldre hunder ble hun satt på plass på en fin måte og dette skapte fine læringsøyeblikk. Har dere noen tips?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...