Gå til innhold
Hundesonen.no

Mann sparket ihjel hund


Tonje

Recommended Posts

jeg har ikke lest hele tråden men er overasket over svarene i dene tråden å i et anna forum.

det er flere som skriver at de velle drept for å forsvare hunden sin.

åssen rett har dere til å drepe andres hunder, menneskets beste venn?

tror pipa ville hatt en anna lyd hvis det var deres hunder som var blitt sparka til døde.

hvilken rett har dere til å velge deres hunds liv fremfor en annen hunds liv?

tenker dere ikke på eieren i det hele tatt?

nei saken er tragisk men det er det flere av meningene her som også er..

Jeg tror du går glipp av et vesentlig poeng her Linda. Og det er at dersom du står der med din hund og den blir gjentatte ganger angrepet av en annen hund hvor enten A) eier ikke er i nærheten eller B) eier tør ikke/ klarer ikke å stoppe hunden sin, så ville du altså bare latt denne andre hunden herje på? Du ville ikke slengt ut en fot for å forsøke å sparke den andre bort? Et spark vil vanligvis ikke medfører døden for den hunden du treffer, men dersom du overser et rått parti utført av den kontrolløse hunden- så kan du banna bein på at din hund ender opp enten massivt skadet eller død. Og det synes du kanskje er ok? Selvsagt ikke, så forsøk å se hva folk faktisk skriver.

I denne saken virker det jo dessverre som om mannen har gått amok egentlig uten grunn. Og selv med grunn (altså, at hunden angrep og hundelufter som passer på hunden ikke fikk denne inn), så betyr dette ikke at han har handlet i tråd med hva noen her inne mener er korrekt. Man forfølger ikke en hund og kaster på den eller sparker den videre NÅR ens egen hund er i trygghet (altså kampen over).

Det jeg nå er mest redd for er at saken bare skal "forsvinne" bort i intet jeg. Slik det kan se ut, så virker det som om man faktisk har tatt en reell voldsutøver og jeg skulle veldig gjerne ha sett ham straffet og med en straff som ga GOD signaleffekt videre i samfunnet.

EDIT: jeg håper også at de foretar en obduksjon av hunden, slik at skadenes omfang ligger klart til denne straffeutmålingen jeg drømmer om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

jeg har lest det jeg har kommet over om denne saken å det er forskjellige vitneforklaringer så det å si at setteren var aggresiv og angrep den andre hunden kan vi ikke vite. selvfølgelig skal man få lov til å forsvare hunden sin. det ville jeg også gjort, men å skrive her at man ikke har noe problemer med det å sparke en hund til døde om det skulle skje at ens hund ble angripet syns jeg blir for drøyt, for da virker det ikke som om det ikke er siste utvei men noe man faktisk kunne gjort uten noen tanker rundt det og andre uligheter.

vet ike helt om jeg fikk frem det jeg ville nå men håper dere skjønner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lest det jeg har kommet over om denne saken å det er forskjellige vitneforklaringer så det å si at setteren var aggresiv og angrep den andre hunden kan vi ikke vite. selvfølgelig skal man få lov til å forsvare hunden sin. det ville jeg også gjort, men å skrive her at man ikke har noe problemer med det å sparke en hund til døde om det skulle skje at ens hund ble angripet syns jeg blir for drøyt, for da virker det ikke som om det ikke er siste utvei men noe man faktisk kunne gjort uten noen tanker rundt det og andre uligheter.

vet ike helt om jeg fikk frem det jeg ville nå men håper dere skjønner det.

Ja, jeg tror jeg forstår deg. Men altså, mitt inntrykk på denne siden er ikke at noen synes det er ok å sparke en hund til døde. Noen har påpekt at en kan være uheldig å treffe så galt at det skjer, men ikke at man med det for øyet kan gjøre det.

Men nå har jeg ikke lest de andre forum'ene du har vært på så hva de mener der aner jeg ikke. Blant de overstående innleggene er det vel ingen som har sagt at det er ok å drepe en annens hund, ikke etter hva jeg har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har lest har denne mannen først kastet setteren nedover en bakke,for så å gå etter og sparke den.Eventuellt slagsmål var vel allerede stoppet når hunden var i lufta på vei ned bakken? Når man da går etter å sparker hunden... det er vel ukontrollert aggresivitet? Har ikke sett et sted at hans hunder ble skadet på noen måte,normale folk klarer vel å stoppe/begrense raseriet til å kanskje kjefte på hunde lufteren når sånt skjer. Ikke ende opp med å drepe den andre hunden, om det var med vilje eller ikke ,så ble utfallet tragisk og jeg håper på en solid straff for vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de hatt bikkja si i bånd så hadde dette vært unngått, hjelper ikke med og sippe i et tv intervju.

Synd det var hunden som ble sparket og ikke eieren!!!

Rull inn! Av alle "vitneforklaringen" som avisene har meddelt så står det klart at sparket ikke skjedde UNDER et evt. angrep, men i ettertid. Og ingen har noen som helst rett til å slå eller sparke en hund når evt. "hundegemytter" har roet seg. At man kan være sinna ja, men man sparker faktisk ikke en hund dersom det ikke er såkalt nødverge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet fra et annet forum:

"Jeg så selv deler av hendelsen, og hundens eier sto ca 50 meter unna. Han er en gammel mann som pleier å henge rundt i området. Tror han er litt sinnsforrvirret eller noe. Han ser nesten ut som en uteligger. Hunden angrep den andre hunden, som var noe mindre, og "morderen" kastet hunden av gårde. Da ble den eldre mannen sint og ropte at han ikke måtte gjøre slik mot en hund. Da ble "morderen" veldig hissig og begynte å skrike og true med å brekke nakken på hunden hvis det skulle skje igjen. Han virket som en svært agressiv mann. Han kunne heller løftet opp hunden sin eller noe annet, han hadde ikke trengt å drepe hunden for å redde sin egen. Dessuten fløy den andre hunden av gårde og hadde sluttet å krangle."

Det, i tillegg til andre uttalelser fra vitner, gir en ganske klar indikasjon på at det var en totalt unødvendig handling fra denne fyren sin side. Håper han får en skikkelig straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rull inn! Av alle "vitneforklaringen" som avisene har meddelt

Ja og avisene tror vi vel blindt på alle sammen vel????

Det dere driver og forsvarer er kun synsing utifra 3 eller 4- 5 ledd såkallte "vitner"

Synes mannen gjorde det helt riktige utifra det lille jeg har lest av saken, bruk bånd så slipper man sånne situasjoner, damen skulle jo vel aldri hatt bikkje, håper hun blir fratatt undulaten sin også om hun har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mannen gjorde det helt riktige utifra det lille jeg har lest av saken, bruk bånd så slipper man sånne situasjoner, damen skulle jo vel aldri hatt bikkje, håper hun blir fratatt undulaten sin også om hun har...

Trolleri trollera. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og avisene tror vi vel blindt på alle sammen vel????

Det dere driver og forsvarer er kun synsing utifra 3 eller 4- 5 ledd såkallte "vitner"

Synes mannen gjorde det helt riktige utifra det lille jeg har lest av saken, bruk bånd så slipper man sånne situasjoner, damen skulle jo vel aldri hatt bikkje, håper hun blir fratatt undulaten sin også om hun har...

Du synser jo akkurat like mye selv som konkluderer med at eieren fikk som fortjent. Bare pittelitt empati hadde ikke vært å forakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugsy, er dette en kompis av deg siden du forsvarer han så iherdig? Selvfølgelig forfølger man ikke en hund for å sparke den på nytt. Det skjønner vel til og med du.

Å dette VET du ble gjort i denne aktuelle situasjonen ?? eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er flere forskjellige vitner som sier dette så er det troverdig ja.

he he ... så dess flere som rotter seg sammen om en historie dess sannere blir den... at det er mulig.... grøss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i Oslos parker hele tiden og det hadde ikke vært særlig mange hunder igjen her om man skulle sparket ihjel alle som gikk løse.

Etter hva jeg har skjønt så handler vel dette om litt mere enn en løs hund da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du vite det?

Jeg er vel kanskje en som ikke helt ukritisk sluker alt som skrives i aviser av sultne journalister, eller hører på hva en del av vitnene sier da.... dere skulle prøve det en gang dere også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jo klart at vitner skal man aldri høre på. :)

Uansett om hunden angrep den andre hunden eller ei, så forsvarer ikke det å forfølge den og sparke etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...