Gå til innhold
Hundesonen.no

blandinger


Linda=D

Recommended Posts

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar
Oi, Nero var flott! Er det den neste labradoodelen vi ser her? ;-)

Han har ikke labra eller doodle i seg. :) Det var weimaraner, setter, riesen og et par til som jeg ikke husker. Måtte omplassere han, og så vidt jeg vet lever han i beste velgående hos en familie i nord et eller annet sted. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Tanta mi sin hund. Hun heter Gulli og er 7-8 mnd. 50% gordon setter, 25% kelpie og 25% border collie. Har ingen bra bilder av hele hun, men jeg legger inn noen av dem, men ingen av disse bildene er spesielt bra.

15mep03.jpg

2uzxe1t.jpg

16ljjir.jpg

Gulli og Eira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa, blandingshunden til bestemoren min. Hun var visstnok blanding av rottweiler og schäfer, men jeg tror kanskje det var noen flere raser blandet inn også. Da hun var valp ble hun plassert på FOD-gården etter at hennes narkomane eiere ble arrestert, så opphavet hennes er usikkert.

Diversebilder022.jpg

På bildet er hun ca. 14 år gammel. Jeg har dessverre ingen andre bilder på denne PCen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Skummelt lik min Twinki som visstnok skal være blanding av eng.setter/labrador/golden/bc. Fikk henne da hun var 10 måneder og nå er hun 4.

%7Boption%7Dhttp://i48.photobucket.com/albums/f219/Baafsa/DSC_0045-2.jpg[/img
%7Boption%7Dhttp://i48.photobucket.com/albums/f219/Baafsa/DSC_0060.jpg[/img


Hah, jaggu! Nero har skikkelig bart da, men det syns ikke så godt på bildene, ser jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er motstander av blandingshunder, mrk da blandingshunder som ales frem bevisst!

Så vidt jeg har forstått er Turbo en hund som ikke er avlet frem som en labrador/puddel blanding osv, men er en "uheldig blanding". Men det skal nå sies, at denne hunden er utrolig flott. Her ser man muskler, man ser kropp, man ser veldig mye hund i denne kroppen. Og det er vel også enese hunden jeg kommer til å si at jeg synes er vakker selv om det er en blandingshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo må ha det nydeligste valpetrynet jeg har sett tror jeg :ahappy: Kjempefin!

Takk, synes ikke det er så rart at jeg ikke klare å reise fra han nei :)

Jeg er motstander av blandingshunder, mrk da blandingshunder som ales frem bevisst!

Så vidt jeg har forstått er Turbo en hund som ikke er avlet frem som en labrador/puddel blanding osv, men er en "uheldig blanding". Men det skal nå sies, at denne hunden er utrolig flott. Her ser man muskler, man ser kropp, man ser veldig mye hund i denne kroppen. Og det er vel også enese hunden jeg kommer til å si at jeg synes er vakker selv om det er en blandingshund.

Det var veldig hyggelig å høre :) Jeg skal ærlig si at jeg ikke er for blandingshunder, skulle jo aldri ha blandingshund selv, skulle ha hund til utstilling jeg :) Men så fikk jeg Turbo av broren min og klarte jo ikke si nei! Men har aldri angret for han ble jo ganske så fin både i gemyttet og utseende - til slutt. Men det ikke er en blanding jeg skal ha igjen, verken denne blandingen eller andre blandinger, jeg mener det er alt for risky og drive å blande raser.. Men dette blir O.T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 2 år

turbo.jpg

Hunden min Turbo, blanding av boxer/rottweiler :ahappy:

Han er en aldeles flott hund! Har fått veldig mye av kroppen til boxeren. Syns han er et godt eksempel på hvorfor jeg elsker boxeren. Se på kombinasjonen mellom muskler og eleganse da. Den er det ikke mange raser som har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanding av whippet og papillon! Vet ikke helt hvor gammel han var her - et par-tre år kanskje?

blanding.jpg

Den blandingen tror jeg ikke jeg hadde gjettet. Første gang jeg har sett whippet x papillon.

*klipp*

Hunden min Turbo, blanding av boxer/rottweiler :)

Han er så skjønn :ahappy:

Vilmund er en 4-5 år gammel blandingshund.

DSC00099.jpg

Hva er han blanding av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja synes han har fått det beste fra begge raser.Rottiser synes jeg ofte blir for "tønnete", litt for breie og bamsete hode, mens boxere har for kort snute etter min smak, og litt for dyp brystkasse. Vet at de skal være sånn altså, bare min smak dette, jeg sier ikke noe om at avlen er feil (Nå høres det ut som om at jeg ikke liker noen av rasene, men det gjør jeg absolutt, begge er vakre på sin måte) Han er virkelig en veldig fin balansegang, og det er sjeldent blandinger er så velproposjonerte, de fleste jeg har sett har for lite hode i forhold til kroppen. Hadde det vært en rase som het boxweiler, ja da kunne jeg godt vurdert den altså, vist den så ut som Turbo :ahappy:

Vet du hvordan de andre i kullet ble, var det variasjoner hit og dit, noen mer rottis, andre boxer? Har du bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...