Gå til innhold
Hundesonen.no

blandinger


Linda=D

Recommended Posts

Jeg har sett blandingen boxer/rottweiler et par ganger. Begge gangene har det vært hunder som har sett ut som brune rottweilere omtrent. Ikke veldig pent i mine øyne. Men Turbo er en av de fineste blandingshundene jeg noensinne har sett. Mulig han har fått det beste fra begge raser, men med unntak av hodet har han fått mye mer fra boxeren enn fra rottweileren. Han har litt rar snutelengde egentlig. Den er nesten lengre enn både boxer og rottweiler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Scilos:

KopiavFp64.jpg

Fp18.jpg

scilos2.jpg

Aner ikke hva han er. Vi har tippa noe sånt som Cooikerpappilliontoller. Med en dryss Chihuahua :)

Eller så er han noe gresk. Hvem vet :ahappy:

Uansett, så er han en herlig, rolig hund med flott gemytt. Han er veldig kjærlig og glad i mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zita foran: far: Collie mor: Labrador/buhund

Winnie bakerst: Far ukjent, men mistenker en schæfer. Mor: tror buhund, bordercollie og en masse annet rart :)

Zita var min venneinnes hund. Winnie var min. Døde for ca. 5 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventyrblandingen/border collieblandingen Jack. Han er en hund jeg passer av og til, en utrolig herlig hund som jeg er blitt skikkelig glad i! Men han kan bli litt vel slitsom til tider, han vil helst leke døgnet rundt. :) Men bortsett fra det er han herlig på alle måter, er kjempegøy å passe han!

ncm7he.jpg

2a84800.jpg

2akchtj.jpg

rirz13.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en aldeles flott hund! Har fått veldig mye av kroppen til boxeren. Syns han er et godt eksempel på hvorfor jeg elsker boxeren. Se på kombinasjonen mellom muskler og eleganse da. Den er det ikke mange raser som har.

hehe ja han har mye boxer i seg :P

Han er så skjønn :D

Takk :D

Ja synes han har fått det beste fra begge raser.Rottiser synes jeg ofte blir for "tønnete", litt for breie og bamsete hode, mens boxere har for kort snute etter min smak, og litt for dyp brystkasse. Vet at de skal være sånn altså, bare min smak dette, jeg sier ikke noe om at avlen er feil (Nå høres det ut som om at jeg ikke liker noen av rasene, men det gjør jeg absolutt, begge er vakre på sin måte) Han er virkelig en veldig fin balansegang, og det er sjeldent blandinger er så velproposjonerte, de fleste jeg har sett har for lite hode i forhold til kroppen. Hadde det vært en rase som het boxweiler, ja da kunne jeg godt vurdert den altså, vist den så ut som Turbo :P

Vet du hvordan de andre i kullet ble, var det variasjoner hit og dit, noen mer rottis, andre boxer? Har du bilder?

Det var kun en annen tispe i kullet, sist jeg så hun var hun en spinklere versjon av Turbo egentlig :P Om du søker på boxweiler på nettet får du opp endel :P

Jeg har sett blandingen boxer/rottweiler et par ganger. Begge gangene har det vært hunder som har sett ut som brune rottweilere omtrent. Ikke veldig pent i mine øyne. Men Turbo er en av de fineste blandingshundene jeg noensinne har sett. Mulig han har fått det beste fra begge raser, men med unntak av hodet har han fått mye mer fra boxeren enn fra rottweileren. Han har litt rar snutelengde egentlig. Den er nesten lengre enn både boxer og rottweiler...

Ja de fleste jeg har sett har sett ut som feilfarga rottweilere, men her har også moren vært rottweiler. Hos Turbo er det jo faren som er rottweiler :) Utrolig gøy å høre at så mange liker han :D Jeg synes jo selv at han er en veldig sunt bygd hund da, ordentlig arbeidshund som har fine proposjoner "alle veier" hehe. Ang. hodet hans så har ikke Tia veldig "inntrykt hode" og var å møtte faren hans i dag og han har heller ikke noe spesielt kort hode, så er nok rett og slett en blanding mellom de to, kan legge ut bilde av alle tre så kan du se :P

Mamma:

a_tia3.jpg

Pappa:

eventyrskogensboris.jpg

Turbo:

DSC_0364-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden til min mor, Geisha, sterilisert tispe på 10 år.

Hun er blanding av Rottweiler, Labrador, Flatcoat og Schæfer.

1905200903038ec3a42786554e05a7.jpg

1905200903490c39d67801894c30a3.jpg

190520090419dd8f1d01b6dc4c1c9b.jpg

:D

Hunden til min tante, Ibsen, Kasterert hannhund på 10 år.

Han er blanding av Border Collie, Irsk Setter og Golden.

261220082153UbJ2tlA7dozVWZBoCb.JPG

:D

Min forrige hund, Misty.

Hun var blanding av Border Collie, Golden og husky.

160220091054d0f0efd403254f6e96.jpg

040120092145E6NjnQcKgpJrRv3Nxh.jpg

Desværre ble hun kun 2 år gammel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden til min mor, Geisha, sterilisert tispe på 10 år.

Hun er blanding av Rottweiler, Labrador, Flatcoat og Schæfer.

*klippe*

190520090419dd8f1d01b6dc4c1c9b.jpg

:D

Hun er ganske så lik Bruno i kroppen, så kanskje Bruno har litt chäfer i seg?

Har faktisk tenkt på at han ligner litt på chäfer i fargene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dæven, her var det mye flott! Men Turbo slår dem alle! (og jeg som ikke har sansen for boxere engang... :D Men kroppen på dem er flotte da! )

skal gå gjennom den eksterne harddisken her i morra etter blandingshund bilder jeg. Så kommer det noen etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse flotte hunder :D

Men jeg blir litt skremt over hvor sinnsykt mange blandinger som har buhund i seg...omtrent halvparten av hundene i denne tråden jo. Og leter man på feks finn.no er det enda flere der..

Tenkte akkurat det samme. Men jeg har ikke lagt merke til at det er mye buhund blandinger, før nå.

Mange flotte blandingser da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dikkal er en border collie mix, kjempe snill! Kosebamsen delux!

IMG_0378.jpg

IMG_0962.jpg

IMG_1317.jpg

IMG_4872.jpg

IMG_5242.jpg

Og her er valpen til Dikkal, ligner utrolig mye på moren sin!

IMG_1608.jpg

IMG_1674.jpg

IMG_1738.jpg

IMG_1807.jpg

Mor og datter

Og gamlehunden våres Nàste som nettopp har fylt 11 år, fortsatt ung og sprek!

IMG_0205.jpg

IMG_0256.jpg

IMG_0276.jpg

IMG_0618.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...