Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke type hunde utseende liker du best?


Djervekvinnen

Recommended Posts

:P En herre med bart,en herre med bart -men ikke av de myke bløte,den må være....(Synger av full hals :P )

Har virkelig sans for hunder med bart,Strihåret vohrster,ruhåret dachs osv.

Men ,min favoritthundetype er store,muskuløse,"rufsete"-langhårete.. Så nøyaktig hvilken rase? Nja...Vet egentlig ikke.Er jo så utrolig mange flotte hunder! (Men nå i vår røytingen på min hund sverger jeg på at jeg ALDRI skal ha en slik hårhaug igjen... :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

" I mine øyner ER bull&terrier rasene og da spesielt pitbullen/amstaffen den mest perfekte hunden rent fysisk. De er ikke de raskeste, smidigste, sterkeste eller mest spretne men er vel ingen raser som har så perfekt kombinasjon av disse. " - sa,Snowman

Pitbull'n er jo akkurat det - kombinasjonen-Sterkeste,Smidigste og mest spretten - er vell eneste rasen som springer rett opp i treer. Ellers enig !

Glatt pels - muskler - atletisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulle- hunder liker jeg best, så lenge de ikke har for flatt fjes eller virker for tunge.

Sunn musklatur (bole-utseende på hunder er unaturlig og slett ikke pent), uanstrengte bevegelser, atletisk kropp, våkent blikk og godt lynne, er pungt jeg setter stor pris på hos hunder.

Korthårshunder er ofte flotte å se på, men tervens manke er rett og slett nydelig :thumbs:

En langhåret siberian husky er vel også noe av det flotteste jeg kan se.

Jeg liker hunder som har et naturlig utseende :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller flotteste synes jeg er en korthåret, muskuløs hund - uten at den ser 'bolete' ut. Willis som jeg hadde er selve bildet på en pen hund for meg.

070911-19.jpg

Æsj, nå fikk jeg klump i halsen. :lol: *savner*

Så nydelig pointer a gitt! Elsker også pointere, spesielt sorte eller herta(?)fargede. Me like! Men også hos meg faller de igennom pga bruksområdene desverre. :thumbs:

Men korthårede, muskuløse (uten å bli for tunge) hunder med deilig muskelspinn er på topp. Dvergpinscher (seff..), GD, RR, pointer m.flere er favoritter. Men så har vi mange andre flotte hunder da. vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker naturlig nok hunder med masse pels. Men generelt faller jeg for raser som jeg synes har ordentlig verdighet ved seg. Jeg liker utseendet på både Dobermann og Afghansk mynde, mye på grunn av den utrtrålingen de har. Den samme, verdige utstrålingen synes jeg også min egen rase har. Men rent bortsett fra dette foretrekker jeg hunder med mye pels, hengende ører (i ulike varianter) og en funksjonell kroppsbygning til tross for mye pels. Jeg foretrekker også relativt langbeinte raser, gjerne lett rektangulært bygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker hunder som ser atletiske og funksjonelle ut :) I tillegg liker jeg om de har kort pels eller halvlang (ikke svær pels så man ikke kan se kroppskonturene). Den fineste hunden er flat, liker også slanke golden og labradorer, også liker jeg de atletisk bygde gjeterhunder blant annet. Myndehunder blir for ekstreme for meg selv om det er en fryd å se dem lange ut på flat mark :) Mange andre hunder jeg også liker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo slik at jeg har den rasen som jeg syns er vakrest.... Belger... Og en velbygd tervhanne, med god manke, svart maske med en fin liten kontrastlinje i midten og god charbonnage er til å dø for.... Så liker jeg også en velbygd malle fra "utstillingslinjer" med små fine belgerører (ikke disse schäferørene som stort sett de fleste maller har) og der musklene skinner godt igjennom...

Ellers syns jeg også mørk tigrete Borzoi (vet ikke om den fargen er tillatt i norge: http://www.nktelco.net/teine/rage.htm, http://www.nktelco.net/teine/rush.htm, http://www.nktelco.net/teine/remy.htm, Men GUD så vakkert...), Afghaner, Malamute,Husky med klare definerte tegninger og isblå øyne og en velpleid blå eller svart GD er noe av det vakreste jeg ser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ironisk kanskje, men jeg synes korthårede hunder er penest. Whippet, korthåret collie, malinois, boxer osv er noen av de peneste hunderasene jeg ser. Men jeg liker også mange av de langhårede rasene. Groenendael er nydelige, aussier kan være veldig pene (men der er jeg veldig kresen på mønsteret i pelsen :)), og noen border collier er slående vakre, blant annet naboen sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker egentlig mange forskjellige typer utseende på hunder, men det er rottis utseendet som ligger mitt hjerte nærmest :)

Ellers er jeg veldig glad i staffene og amerikans bulldog, men har også utviklet en svakhet for bruksschafer og belgere, men syns de har litt mye pels.

Det er viktig for meg at hunden ser ut som en hund og ikke som et lite knøtt av et kosedyr :) Den må kunne være med på alt mulig jeg skulle finne på. Er veldig fornøyd med den rasen jeg har nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også flere forskjellige raser utseendemessig :icon_confused: Synest rottweilere er helt nydelige, samt amstaff, shæfer, boerboel og lignenede. Men den rasen jeg er helt fortapt i (å ikke bare utseendemessig) er dobermannen. Den er passe muskuløs og veldig elegant, den har bare en helt ekstrem utsrålig! Måten en dobbe bærer seg selv på er bare helt unik etter min mening.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...