Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke type hunde utseende liker du best?


Djervekvinnen

Recommended Posts

jeg liker dem litt store og muskuløse. Rottweileren, amerikansk bulldogg gaten( de som ikje er dvaske og utrente seff)

men så elsker jeg og utseende på malle, alaska malamute, border collie, collie, og amerikansk akita

Så litt sånn forskjellig men har ikke så stor sansen for diverse mynder, eller de bedrer seg etterhvert som størrelsen øker.

jeg syns ikke så mye om små, fluffy"pinglete" hunder( ikke før jeg er 70/80 iallefall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar
Æsj, nå fikk jeg klump i halsen. ;) *savner*

Han var skikkelig fin!

Selv liker jeg hunder som har en kropp som "tåler" en del. Som lange turer i ulent terreng, stygt vær og som rett og slett er litt tøffe i trynet (robust). Men jeg liker at de er litt små. Og kjappe. Muskler synes jeg også de skal ha, og helst så lite pels at musklene vises.

Også er jeg jo fan av litt sånn bartetryner da ;) (Trønder vet dere... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små, søte, med store øyne, og ståører.

Chihuahua

Japanese Chin

Papillon

Pomeranien

Fransk bulldog

og lignende raser er for min del svært vakre.

Et unntak som går utenom dette, er chinese crested naken. Etter chihuahua er dette den vakreste rasen jeg vet om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vært svak for muskuløse korthårede hunder. I mine øyner ER bull&terrier rasene og da spesielt pitbullen/amstaffen den mest perfekte hunden rent fysisk. De er ikke de raskeste, smidigste, sterkeste eller mest spretne men er vel ingen raser som har så perfekt kombinasjon av disse.

3349567827_82405f3919_o.jpg

;)

Ellers liker eg veldig godt polarhunder (sibirske husky, grønnlandshunder og akita) og enkelte ur hunder som farao hound, basenji...osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsaklig liker jeg best i utseende de som har mest lik "opprinnelig" kroppsfasong. Ikke noe trykt nese, diiiigert hode, mangel på pels eller annet. Det flotteste jeg ser er vel en godt pelset, muskulær Malamute! DET er nydelige bikkjer det.

Etter det kommer en fin firkanta "gammel type" schæfer. Og ellers gjeterhund typene som aussie da.

Men det er også i tilegg flott å se på en hund som Snow Dog sin. ;) En Amstaff med virkelige muskler (uten å bli bole) er NYDELIG!

Det samme kan jeg vel finne på å se om mynde, til en viss grad.

Liker generelt dårlig hunder med trykt snute eller halvt utstikkende øyne... (sorry folkens). Ellers er det jo mye fint med mange raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er jeg jo fan av litt sånn bartetryner da ;) (Trønder vet dere... ;) )

*flir* Er det sånn med både deg og moren din? ;)

Jeg tror ikke jeg har noen fellesnevner for hva jeg liker, egentlig. Det jeg hadde tenkt å svare, var at jeg likte velbygde hunder som kunne bevege seg, men så kom jeg på stakkars Zarten, som manglet vinkler både foran og bak og gikk som om han hadde en symaskin til motor, og kom på at jeg syns jo at han var vakker - ikke som i en pen terv, men en pen hund.. Ikke bare fordi han var min Zarting, men fordi han hadde "uttrykket".. Jeg er en sucker for uttrykk, at personligheten skinner gjennom.. Da kan de være så stygge de bare vil, de blir pene allikevel :P

Men reint estetisk, velbygde hunder som kan bevege seg. Gjerne korthåra, så man ser muskelene jobbe.. Og jeg er enig med Belgerguri, pointere er (stort sett) lekre.. Samme med dalmiser, en dalmis i trav er bare :P Men en schäfer som traver ordentlig er også lekkert.. Og en helkupert dobermann med ordentlig med muskler og blank, sunn pels er nesten sexy..

Og jeg har belger fordi de er som de er på innsiden (merkelig nok *ler*), jeg syns vel egentlig ikke at belgere var noe spesielt pene før jeg fikk en sjøl *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

Jeg liker samojeder og finske lapphunder, de ser så koslige ut synes jeg. Jeg liker type korthåra, stor, muskuløs, hann vorstehhund og dobermann osv. Jeg liker også små, spretne hunder som lancashire heeler osv.

Edit: Og selvfølgelig langhåra weimaraner ;)

Edit2: Glemte jeg virkelig aussie? ;) Jeg liker veldig godt blue merle aussie, og red merle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elegant og atletisk går igjen hos de rasene jeg syns er penest. De er funksjonelt bygd og har sunne kropper, de har lite "overflødige" ting (som masse hud, veldig mye pels, alt for kraftig benstamme også videre), og er i det hele tatt "rene", i mangel på bedre ord, samtidig som de har noe spesielt med seg som gjør at man ikke kan la være å beundre dem. Jeg liker altså raser som siberian husky, basenji, weimaraner, saluki, tervueren, groenendael, australsk kelpie, korthåret collie, shiba, korthåret ungarsk vizsla og azawakh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt ubestemt jeg men stort sett finner jeg noe vakkert ved alle hunder.Svak for de større utgavene,gjerne med mye pels,eller glatte og gedigne som rottweiler,dobermann osv. Det viktigste er tilsist glimtet i øynene...noen bare har det,uansett rase ;) Setter kanskje en sunn vakker schafer på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt ubestemt jeg men stort sett finner jeg noe vakkert ved alle hunder.Svak for de større utgavene,gjerne med mye pels,eller glatte og gedigne som rottweiler,dobermann osv. Det viktigste er tilsist glimtet i øynene...noen bare har det,uansett rase ;) Setter kanskje en sunn vakker schafer på topp.

Enig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Liker hunder som beveger seg uten å bruke energi, hunder som flyter bortover og gir inntrykk av at dem kan holde på i time etter time.

Liker også å kunne se at en hund har muskler, men ikke uten underpels egentlig. Langhårete faller jeg ikke helt for.

Ellers er blikket viktig for meg. Liker at hunder virkelig ser meg, ikke sånnt drømmeblikk (tom i blikket). Også at dem har ett våkent uttrykk som er "klar" for det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elegant og atletisk går igjen hos de rasene jeg syns er penest. De er funksjonelt bygd og har sunne kropper, de har lite "overflødige" ting (som masse hud, veldig mye pels, alt for kraftig benstamme også videre), og er i det hele tatt "rene", i mangel på bedre ord, samtidig som de har noe spesielt med seg som gjør at man ikke kan la være å beundre dem. Jeg liker altså raser som siberian husky, basenji, weimaraner, saluki, tervueren, groenendael, australsk kelpie, korthåret collie, shiba, korthåret ungarsk vizsla og azawakh.

Korthåret Vorstehhund er jo veldig lik korthåret weimaraner og korthåret vizla? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er blikket viktig for meg. Liker at hunder virkelig ser meg, ikke sånnt drømmeblikk (tom i blikket). Også at dem har ett våkent uttrykk som er "klar" for det meste.

Det har jeg ikke tenkt over før, men det er jeg helt enig med deg i. En som du kan se vil være med på det du ber den om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser meg nesten aldri mett på min samojed.

Det kloke rolige uttrykk i øynenen. Stødig og rolig kroppspråk i en sterk og arbeidsvillig kropp.

Jeg liker å se den fløffye halen logre og vifte i glede og for å vise meg når den vil noe.

Masse hvit myk pels er vakkert... Og når den så og si er selvrensende på støv og skitt i tillegg er det en fryd (røyteperiodene er glemt). Aldeles nydelig å se henne stille seg opp mot vær og vind med ansiktet

Jeg er fasinert av papillonens inteligente og våkne blikk og livlige kropp. Masse nydelig pels og ikke minst de

fantastiske dramatiske ørene. En loggrende papillonhale med masse pels som "vaier i vinden"... og jeg smelter helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iallefall ikke type Aussie og BC- hvordan kan man si de er vakre? Søte som sukkerspinn og helt herlige, men vakre? :P Nope! En velbygd og ikke for tung Siberian Husky er for meg den optimale hund, rent utseendemessig. Synes endel mynder er fryktelig flotte, bl.a Greyhound og Saluki. En skikkelig bygget Schäfer er utrolig flott, og utstråler noe helt spesielt synes jeg, og jeg synes også at en kraftig og godt trent Doberman er et syn for såre øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.Ny her,jeg-) Blir spennende dette. Siden jeg selv har terver,sier det seg selv at jeg synes belgeren er den vakreste rasen jeg vet om-))) Men,når det er sagt,er mynder ett estetisk syn.Det samme er collie og doberman.Men stort sett,synes jeg alle hunder er vakker,alle har sin egen personlighet.

Men det første jeg ser på hos en hund,uansett rase,er øynene.Ikke fargen,men utrykket øynene gir.Har også en forkjærlighet for boxere,samt polarhunder.Phu...det ble mange etter hvert-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker akita, shiba, elghund, buhund, lapphunder, malamuter og eurasier best av utseende. Det er noe med disse spisshundene... Og da kan man jo ikke unngå å slenge på saarlos wolfhond, sto lenge og så på dem i Stockholm i fjor.

Ellers synes jeg at en kraftig rottweiler som "flyter" når den går, er kjempevakkert og jeg snur meg gjerne etter dem. Og søtest av alle er beagle!

Men innimellom ser man jo enkeltindivider i raser som bare er helt knall, uten at man synes rasen som sådan er en favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker myk, korthåret pels. Ellers liker jeg kraftige, muskuløse hunder med et flott og kraftig hode og det må lyyyse glede av dem :P :P

Jeg har jo funnet mine 2 favorittraser, uten tvil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt jeg liker utseendet på en hund, kommer egentlig veldig an på individet. Skal jeg si hva jeg liker generelt, må det vel bli mellomstore til store hunder som ikke er for tunge. Hvis jeg skal nevne noen raser kan det f.eks være saluki, alaska husky (kommer mye an på individet), jämthund, dobermann, riesenschnauzer, storpuddel (i jevn klipp), portugisisk vannhund, m.fl. og lista kan vel bli mye lenger enn det.

Men gemytt og andre ting er så mye viktigere, og ingen kan i hvertfall beskylde meg for å ha kjøpt hund etter utseendet :P

EDIT: Når det er sagt, så må jeg jo også si at selv om jeg kanskje ikke hadde valgt rasen jeg har pga utseendet, så er det utrolig mange flotte havanaiser også! Personlig syns jeg ikke at de kommer helt til sin rett når de står nybørstede og oppstilte på et utstilingsbord, men når de er ute og løper og leker og herjer, da er de på sitt fineste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall meg pirkete. Jeg liker stående ører, lang pels, hengende hale, velproposjonert, våken osv.

Er ikke så innmari mange som går gjennom nåløyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...