Gå til innhold
Hundesonen.no

Here we go...

Mari

Recommended Posts

Skrevet
Kanskje vi også..? Må sosialisere med søte, gryntete mopsefrøkner vel :thumbs:

Klart det! Vi har en mops i familien så Alpakka kommer nok til Trondheim ferdig oppvarmet. :lol:

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Oioioi! Spennende! :thumbs: Turbo vil nok veldig gjerne være med å sosialisere frøkna når hun kommer om han får lov! Så ut som en utrolig kul rase, utseendemessig iallefall :lol:

Skrevet
Pippin og Symra står på sosialiseringslista når jeg kommer til Trondheim håper jeg...?

Klart det!

Jeg likte ører best! (Er litt sånn anti-unødvendig-amputasjon jeg sjø).

Skrevet

Oooh! Grattis :) Spennende og utrolig nydelig rase! Masse lykke til ;)

Synes forresten du kan komme til Stavanger også, eller hvertfall en plass litt nær så jeg også får hilse på :):)

Skrevet

:icon_confused: Noen får pokker meg komme hit også! :)

Håper på å komme meg på noen arrangementer innimellom, soniser frekventerer jo sånt. Da kan Alpakka være on display for alle som vil tafse og hilse. :)

Skrevet
Takk folkens! Og ja, jeg vil gjerne at alle soniser kommer og hilser på dyret når hun kommer. Her skal det sosialiseres i hue og rævva, jeg kan ikke få nok mennesker og hunder å ta av! Ikke minst trenger jeg folk som kan holde meg litt nede på jorda og fortelle meg at hunden ikke kommer til å gå i oppløsning og dø rett foran øya på meg. Jeg tror dere får en utfordring...

Vi vil, vi vil, vi vil! *roper høylytt og vifter med armene* :)

:) Noen får pokker meg komme hit også! :)

Håper på å komme meg på noen arrangementer innimellom, soniser frekventerer jo sånt. Da kan Alpakka være on display for alle som vil tafse og hilse. :P

*roper enda mere*

Og masse gratulerer, også så spennende! :icon_confused:

Skrevet

Bestiller besøk av Aplpakka med eier nede i de dype skoger i indre gokk jeg, for tenk. Her har vi digre inngjera områder og masse tilgang til snille greie hunder. :lol: Ekstra soverom har jeg også - så skal alltids være en mulighet for å få sovet litt for de tobeinte også.

Skrevet

Gratulere så masse Mari. Er jo et hærlig valg du har tatt da :lol:

Jeg kan stille med valpesikre barn for sosialisering hvis vi får hilse på

Skrevet

Alpakka kommer mer enn gjerne for opphold i Gokk også hund! :)

busy, skrik ut når du er i Oslo (evt Vestfold) og jeg stiller med kvasse valpetenner sultne etter barnekjøtt å gnage på. :lol: Hadde vært veldig hyggelig å møtes igjen! :)

Skrevet

Næha! Så flott rase da Mari! Grattis med valpis, skjønner at du er maurtue nå - var sånn jeg og når man hadde bestilt store, tøffe, brindle *glise* molossen... Hjalp, åssen går detta liksom... Ikke minst med alle de dumme, slemme advarslene man fikk, "går ikke bra dette vettu", "hva gjør du når den blir sint og veier 60 -70 kg osv"... Tettinger!

Jeg har verdens største tiltro til deg som framifrå eier av en sånn hund - go girl!! Og hils til sussebass og storebror grusomme Charlie!

Skrevet

Hey, Mari!

Hope all goes well. I haven't spoken to Paco yet but imagine as soon as he gets some pics, you'll get them too!

I'm very glad this litter was produced, Goiko is certainly one of my favourite Alanos; he is such a character and a prolific hunter. He was the first Alano I ever met some 8 years ago as he jumped over the 2m fence at the breeders compound, to greet me. I remain confident that this was indeed the best litter from which to gain a puppy! This will likely be the last time Goiko plays a direct part...

I am sure both Jurasica and Orfeo will be very excited to see her this summer. We'll look at this potential mating later this year.

There is a little 'problem' on the horizon, given that the black colour is so dominant...4 of the 6 Alanos there in 'Norden' are black, the other two have the same mother and she was black!!!!

The pups born there in Norway last year are all doing well, and the girls have all just finished their first seasons.

The pup 'Vikingo' (Potstillgold Bluegrass) is with Paco so be sure and take pictures when you visit.

All the pups will be hunting this season, so more tales later this year.

Welcome to the circle! I'll pass on the ANCAE details for membership privately.

Hugs!

Neil

Skrevet
Det er en forsinket aprilsnarr, ikke sant ??

:ahappy:

I'm afraid it is not, kristiin...Puppies are no longer, and Mum has been fighting for her life. Tragic. A breeders' life is full of trials and tribulations.

A snake took one of my dogs during a hunt back in 2005. They could not get the medicines quick enough.

We only pray now, that Tundra makes full recovery and gets some rest.

Skrevet

Ånei :ahappy:

Nå ble jeg skikkelig lei meg på dine vegne Mari.

Håper alt går bra med mamman!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...