Gå til innhold
Hundesonen.no

Here we go...


Mari

Recommended Posts

Nå har jeg lest og lest og lest om rasen! :getlost: Blir jo helt fasinert.

Håper virkelig meg og mine mopsetroll får hilst på vidunderet engang! :ahappy:

Det er bare å komme til Oslo det! Alpakka skal bli sosialisert på mops også hun, vi har en i familien. Av det jeg har sett så er Alanoer veldig lekne, det er bra mopser er solide små klumper. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar
Her er bilder av foreldrene:

Mamma Tundra:

3486281302_d35234ed7f_o.jpg

3486944254_6a4e2aa538_o.jpg

3491355936_8674a468db_o.jpg

Pappa Goiko:

3486128933_0680c37df7_o.jpg

3486128985_1f7118632b_o.jpg

3491355890_4890bb91c7_o.jpg

Alle valper er søte, noen valper er søtere. :getlost:

3491355806_6391a96d53_o.jpg

3491355744_e7b0f4b26f_o.jpg

3490541337_40252beea4_o.jpg

Åååh jeg vil mosekose valpis! Og Kahlo stiller skjegget sitt til disposisjon for sylskarpe valpetenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh jeg vil mosekose valpis! Og Kahlo stiller skjegget sitt til disposisjon for sylskarpe valpetenner.

Yay! Men jeg vil treffe både deg og Kahlo før Alpakka kommer. Det er jo en liten evighet til. Jeg er forøvrig helt sikker på at hun kommer til å være en helt eminent kam for en bustete bart. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! Men jeg vil treffe både deg og Kahlo før Alpakka kommer. Det er jo en liten evighet til. Jeg er forøvrig helt sikker på at hun kommer til å være en helt eminent kam for en bustete bart. :ahappy:

Da har vi en date - to kanskje? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåååhmiiiin! ;) Er det en sånn du skal ha? Den fargen? Eller vet du ikke det enda? Hæ, hæ, hæ?? ;)

Ja, er han ikke skjønn? ;) Jeg vet ikke hvilken farge jeg ende opp med. Helst vil jeg gjerne ha en svart en, i en eller annen variant. Men farge er jo selvsagt ikke det viktigste. Men jeg må innrømme at jeg synes ren brindle er ganske døllt, så den fargen velger jeg vekk om jeg får mulighet iallefall. I know I know, sehr overfladich. :P

Spennende! :P Hva er grunnen for akkurat denne rasen? Iforhold til andre raser av denn typen hund? Siden det er så få av dem i Norge, tenker jeg på.

Det er mange årsaker til det egentlig. Mye fordi jeg trenger blanke ark, noe helt nytt som det ikke er knyttet så mange forventninger til. Jeg vet ikke om det gir noen mening, men for meg har det vært ganske sentralt. Sikkert fordi jeg har den historien jeg har. Jeg må innrømme at det er ganske befriende at det nesten ikke er et rasemiljø heller her til lands. Jeg har har fått min del av dritt ved å være involvert i sånt tidligere, og jeg har blitt litt svidd. Men mest fordi Alanoens egenskaper ser ut til å innfri mine krav og virker som den kommer til å passe veldig godt inn i min livsstil. Får jeg en rasetypisk Alano så får jeg også det hundelivet jeg ønsker meg. Det har jeg iallefall valgt å stole på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å komme til Oslo det! Alpakka skal bli sosialisert på mops også hun, vi har en i familien. Av det jeg har sett så er Alanoer veldig lekne, det er bra mopser er solide små klumper. ;)

LETT! ;) Jeg skal jo besøke soppenCamilla i sommer.. ;) (så ser vi vekk ifra at hun er påvei hit for å hilse på meg og hente Boris nu i dette øyeblikk :P)

Syns forresten valpene hadde ganske pene ører jeg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Klart du får hilse på! Skal bli hyggelig å hilse på deg også tenk. ;)

Hurra, jeg gleder meg til å treffe både deg og valpis ;)

Så stilige hunder!

Vet du hvilken farge du skal ha? Synes faren hadde en ****** stilig farge! Mens moren synes jeg ikke hadde så utrolig fine farger ;)

Mari har svart på det spørsmålet på forrige side faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende rasevalg, blir morro å få "oppleve" denne rasen gjennom det jeg håper blir utallige tråder her inne ;) Blir en spennende tid fremover da. Ønsker deg lykke til, jeg synes begrunnelsen for rasevalget høres gjennomtenkt og logisk ut. Så morro det skal bli med bilder av alpakka (herlig navn også ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Legger deg til i bloggen! :) Du skriver så kult :wub:

Jeg er gjerne med på sosialisering... Jeg får også aussievalp på høst/senhøsten så det hadde passet ypperlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du Video av den? hver snill å legg ut den :thumbs:

Det ligger noen videoer av rasen her om du vil se.

Valpen er ikke født enda, så den har jeg ikke video av.

Mari, when shall ye come here? :lol:

Ooh! Grattis med vel overstått flytting, vennen! Det gleder mitt hjerte! Håper du koser deg giga!

Vi kommer når tussa har blitt gammel nok, og etter vi har prioritert tur til Trøndelag. Jeg tipper at du er her før jeg er der? håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh! Grattis med vel overstått flytting, vennen! Det gleder mitt hjerte! Håper du koser deg giga!

Vi kommer når tussa har blitt gammel nok, og etter vi har prioritert tur til Trøndelag. Jeg tipper at du er her før jeg er der? håpe*

Helt ålreit her. Skiftende vær og fjell. Jeg liker liksom horisonten på Østlandet, jeg. :thumbs:

Selvsagt kommer jeg over, du slipper ikke unna klørne på denne dama. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin og Symra står på sosialiseringslista når jeg kommer til Trondheim håper jeg...?

Klart damen har, Marianne. :thumbs:

Zarpas de las Tinieblas

3506979307_416eb83f9e_o.jpg

Castilla de los Tarantos

3506979213_cf2a6dc547_o.jpg

Jeg tipper de er myke og glatte og aldeles kosbare! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de ser liksom litt snillere ut med en gang. Jeg liker begge deler jeg. De kuperte har det aristokratiske uttrykket, untouchable liksom. Men gu' så søte med ører. :thumbs:

Puntal De Viesques

3507811596_0423b79833_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...