Jump to content
Hundesonen.no

Hva slags hundegruppe liker du best?

Tuskelusken

Hva slags hundegruppe liker du best?  

79 members have voted

1. 1.

• Gruppe 1 (Bruks-, Hyrde- og Gjeterhunder)
      37
    • Gruppe 2 (Pinscher, Schnauzer, Molosser og Sennenhunder
      23
    • Gruppe 3 (Terriere)
      5
    • Gruppe 6/4 (Dachs-, Drivende- og Sporhunder)
      1
    • Gruppe 5 (Spisshunder)
      15
    • Gruppe 7 (Stående Fuglehunder)
      3
    • Gruppe 8 (Apporterende Hunder)
      14
    • Gruppe 9 (Selskapshunder)
      13
    • Gruppe 10 (Mynder)
      7
    • Blandingshunder (Blandingshunder og ikke-godkjente raser)
      5

Recommended Posts

Sånn gruppesett så må det bli grupe 9 (ja jeg liker små lodne hunder jeg :) ) men jeg får vel også nevne gruppe 2 siden jeg er en schnauzer-entustiast... Synes dvergschnauzeren skulle gått i gruppe 9, men det er jo en annen diskusjon .... :D

Jeg har alltid hatt en forkjærlighet for spisshunder. Særlig de fra nordlige strøk. Men med 13 års intens støvsuging, må jeg si at det frister å vurdere en rase med litt mindre pels neste gang, selv om jeg aldri hadde trodd jeg ville si det. Jeg har virkelig fått øynene opp for Whippeten. For en utrolig elegant og behagelig hund. Dessuten lurer jeg på hvordan det føles å faktisk kunne slippe hunden sin innimellom. Det er noe drit å være hodestups forelsket i raser med ulemper som begynner å irritere en..

Guest Dratini

Noen av rasene i gruppe 2, samt noen av rasene i gruppe 5. Det er mine "grupper"

Sånn gruppesett så må det bli grupe 9 (ja jeg liker små lodne hunder jeg :) ) men jeg får vel også nevne gruppe 2 siden jeg er en schnauzer-entustiast... Synes dvergschnauzeren skulle gått i gruppe 9, men det er jo en annen diskusjon .... :D

Den diskusjonen kan vi ta en annen plass :) Og jeg tror det er flere som er enige enn uenige i det :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...