Gå til innhold
Hundesonen.no

Kifani-tråd


Recommended Posts

I September /Oktober bestilte jeg et nytt halsbånd fra Kifani. Halsbåndet kom fort i posten og var veldig fint, akkurat slikt jeg hadde bestilt det. Men dessverre så går båndet opp når hun rykker til eller drar hardt i båndet.. Har riktignok klipsbånd men når halsbåndet er 4 cm og hunden kun veier 11kg så forventer jeg at båndet holder. :yes: Ellers ble det veldig fort skittent og går ikke å få det rent igjen. Har runderingsdekken i samme stoff og der er det bare å ta en våt fille over men på halsbåndet nytter ikke det. Ellers begynte det allerede etter et par dager å løsne tråer fra navnet. Veldig synd ettersom jeg er så fornøyd med dekkenet derifra.. Men er jo et fint halsbånd, men ikke et jeg tør å bruke til annet en pynt… :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

I September /Oktober bestilte jeg et nytt halsbånd fra Kifani. Halsbåndet kom fort i posten og var veldig fint, akkurat slikt jeg hadde bestilt det. Men dessverre så går båndet opp når hun rykker til eller drar hardt i båndet.. Har riktignok klipsbånd men når halsbåndet er 4 cm og hunden kun veier 11kg så forventer jeg at båndet holder. :yes: Ellers ble det veldig fort skittent og går ikke å få det rent igjen. Har runderingsdekken i samme stoff og der er det bare å ta en våt fille over men på halsbåndet nytter ikke det. Ellers begynte det allerede etter et par dager å løsne tråer fra navnet. Veldig synd ettersom jeg er så fornøyd med dekkenet derifra.. Men er jo et fint halsbånd, men ikke et jeg tør å bruke til annet en pynt… :yawn:

Hmm.. Det var jo rart! jeg har riktig nok ikke klipsbånd, men halvstrup, og det tåler en god del rykk og napp fra en hund som veier så og si det samme som din!Ikke noe problemer der ihvertfall:) Det samme med trådene fra navnet, ikke noe som har løsnet, og det ene båndet er ganske godt brukt altså. Riktignok har båndet blitt veldig møkkete (hvit skrift), men jeg bestilte derfor en annen farge på bånd nr. 2, og det ser helt nytt ut fortsatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I September /Oktober bestilte jeg et nytt halsbånd fra Kifani. Halsbåndet kom fort i posten og var veldig fint, akkurat slikt jeg hadde bestilt det. Men dessverre så går båndet opp når hun rykker til eller drar hardt i båndet.. Har riktignok klipsbånd men når halsbåndet er 4 cm og hunden kun veier 11kg så forventer jeg at båndet holder. :ahappy: Ellers ble det veldig fort skittent og går ikke å få det rent igjen. Har runderingsdekken i samme stoff og der er det bare å ta en våt fille over men på halsbåndet nytter ikke det. Ellers begynte det allerede etter et par dager å løsne tråer fra navnet. Veldig synd ettersom jeg er så fornøyd med dekkenet derifra.. Men er jo et fint halsbånd, men ikke et jeg tør å bruke til annet en pynt… :getlost:

Har du sendt de en mail og klaget? Jeg kan vedde på at de sender deg et nytt et uten omkostninger for deg, for makan til service fra en norsk bedrift har iallefall ikke jeg opplevd før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sendt de en mail og klaget? Jeg kan vedde på at de sender deg et nytt et uten omkostninger for deg, for makan til service fra en norsk bedrift har iallefall ikke jeg opplevd før!

Ville gjort som Tulip sier, send en mail og si i fra.

Marianne har sinnsyk bra service og det kan hende det er noe feil med klipsen som hun ikke vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig fornøyd med mitt. Har vært igjennom både myr-vann/jord og kuskitt vårt, har lagt det i vann i 10-15 min og skylt av. har hvit skrift jeg også.

har halvstup med justerin på mitt, og ingen løse tråder eller noe. skal bestille et til etterhvert, synes de er knallbra, og serciven er også super!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig fornøyd med mitt. Har vært igjennom både myr-vann/jord og kuskitt vårt, har lagt det i vann i 10-15 min og skylt av. har hvit skrift jeg også.

har halvstup med justerin på mitt, og ingen løse tråder eller noe. skal bestille et til etterhvert, synes de er knallbra, og serciven er også super!

Jeg har også hvitt stoff og hvit skrift på et av mine og jeg har bare vasket det på 30grader også er det fint igjen, det har også vært med på ekstrem turer, stallen, rullet i sauebæsj osv osv :wub: ser like fint ut nå :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg ville også sendt en mail og klaget, da får du sikkert nytt, kjempebra service der i gården.. Kanskje det betyr at jeg må kjøpe noe nytt, er lenge siden jeg har kikket innom siden nå- montro om det er kommet noe nytt..Ja jeg er halsbåndgal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I September /Oktober bestilte jeg et nytt halsbånd fra Kifani. Halsbåndet kom fort i posten og var veldig fint, akkurat slikt jeg hadde bestilt det. Men dessverre så går båndet opp når hun rykker til eller drar hardt i båndet.. Har riktignok klipsbånd men når halsbåndet er 4 cm og hunden kun veier 11kg så forventer jeg at båndet holder. :aww: Ellers ble det veldig fort skittent og går ikke å få det rent igjen. Har runderingsdekken i samme stoff og der er det bare å ta en våt fille over men på halsbåndet nytter ikke det. Ellers begynte det allerede etter et par dager å løsne tråer fra navnet. Veldig synd ettersom jeg er så fornøyd med dekkenet derifra.. Men er jo et fint halsbånd, men ikke et jeg tør å bruke til annet en pynt… :aww:

Har kifani halsbånd til min, halvstrup :banana: kjempefornøyd :blink: hunden veier over 50kg og det har ikke gått opp ennå :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har tenkt og bestille ett til Zorba også, men han må ha rype/vilt eller noe frilufts. Noen forslag? Gjerne link til bilder!

Henger meg på denne

Vurderer å kjøpe til mine to også

Noen som har halsbånd med klips ? Er det solide og okey ? Jeg liker nemlig klips bedre enn halvstrup/bånd med må tre over hode på hunden. Men jeg har hunder som trekker så de må være solide. Har fra seleverkstedet nå og de er jeg super fornøyd med, men kunne vært morsomt med navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne

Vurderer å kjøpe til mine to også

Noen som har halsbånd med klips ? Er det solide og okey ? Jeg liker nemlig klips bedre enn halvstrup/bånd med må tre over hode på hunden. Men jeg har hunder som trekker så de må være solide. Har fra seleverkstedet nå og de er jeg super fornøyd med, men kunne vært morsomt med navn.

Jeg ville sendt en mail til marianne og hørt med hun hva hun anbefaler.

Hun har også veldig mange trykk inne på maskinen sin som hun kan finne frem dersom du vil ha jakt eller fugle motiv :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjempe flott. Har sendt henne en mail

Ved ettertanke lurer jeg på om jeg skal kjøpe halvstrup. Hva er best, den regulerbare eller ikke ?

Jeg har vanlig halvstrup uten regulering til Chicka og kjøpte en gave til hunden til ei venninne med regulerbar strup.

Må si jeg syntes den uten regulerbar ser finere ut, hadde ikke valgt det dersom jeg var sikker på str på hunden.

Vet egentlig ikke hvordan str Marianne lager til Chicka heller, det første hun lagde var litt for stort siden jeg ga feil mål, så hun sydde det inn.

Etter det så har jeg bare bestilt og halsbåndene har kommet i riktig størrelse, hun kan virkelig service den damen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to stykker med regulerbar halvstrup. Grunnen til at jeg valgte regulerbar, var fordi jeg kjøpte de når Bali var valp, så hun hadde noe å vokse i. Men det er garantert finere uten regulerbar, så når hun er ferdig utvokst så bestiller jeg nok uten :whistle: Ellers er det ene i fleece og det andre i vanlig stoff, og begge er jeg veldig fornøyd med :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Renate

Da kjøper jeg uten regulerbar. Regnet egentlig med at det var finest .. Men måtte bare sjekke.

Har du med fleece også ? Hvordan er den ? Lurer nemlig på en om jeg skal ha to stykker, en med fleece og en med vanlig stoff.

Nei har ikke fleece fordi jeg ikke syntes noe om det når det blir vått, Chicka bader MYE om sommeren, det gjør vel dine også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 6 months later...

Dytter denne opp litt jeg. Har sendt en mail med bestilling av halsbånd til Midas. Han må jo også ha, Dina har to.

Jeg har også spurt henne litt om sporsele. Dere som har sporsele fra henne, er dere fornøyd? Gleder meg til å få Midas sitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen sender jeg bestilling til Keela! :whistle:

Halsbåndene er jo kjempefine! Men hvordan måler man? Står jo "Mål hundens hodeomkrets (NB! det er ikke godt nok å oppgi størrelsen på halsbåndet hunden bruker nå)og omkretsen rundt halsen".

Er det over der med ørene da å nede ved nakken? (sikkert dumme spørmsål men) :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måler halsomkretsen til hunden din, der halsbåndet sitter. Og så måler du henne rundt hodet, der ørene sitter. Du skal jo kunne dra båndet over hodet på henne, så det må være klarning. Gi likevel nøyaktig mål, sånn at du er sikker på at båndet ikke blir for stort. De legger inn riktig klarning for deg. :ahappy:

Jeg venter på mine, og skal legge ut bilder når de kommer! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt tilsammen 4 halsbånd fra Kifani og er kjempefornøyd. Dette er siste tilskuddet til samlingen:

DSC_1137.jpg

DSC_1136.jpg

Det var skikkelig stilig!

Jeg sendte mail til Marianne for noen dager siden med bestilling av halsbånd til Midas, men ikke fått svar enda. Skal legge ut bilde når jeg får det :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...