Gå til innhold
Hundesonen.no

Kifani-tråd


Recommended Posts

Skrevet
Why not?

Jeg skal bestille noen flere bånd, og tror jeg skal drite i å ha navn på hundene på båndet. Mye kulere med slike ''påstander'' :)

Helt enig, påstander var kult, har 3stk med navnet hennes på og neste gang skal jeg ha med en påstand som er veeeldig treffende på hun :)

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Halsbånd forsvinner i pelsen på dyret mitt, så da sparer jeg jo en del penger på det...

Men er det ikke dumt å ha navnet på halsbåndet? Hvis noen stjeler hunden kan de jo lettere få god kontakt med den, når de vet hva den heter?

Selvfølgelig er det også en fordel om hunden blir borte, at noen kan rope navnet dens og den lyde det. Men jeg fikk tips en gang om aldri å skrive hundens navn på ID-brikker etc, bare eiers telefonnummer og at hunden er ID-merket.

Skrevet
Halsbånd forsvinner i pelsen på dyret mitt, så da sparer jeg jo en del penger på det...

Men er det ikke dumt å ha navnet på halsbåndet? Hvis noen stjeler hunden kan de jo lettere få god kontakt med den, når de vet hva den heter?

Selvfølgelig er det også en fordel om hunden blir borte, at noen kan rope navnet dens og den lyde det. Men jeg fikk tips en gang om aldri å skrive hundens navn på ID-brikker etc, bare eiers telefonnummer og at hunden er ID-merket.

Mine kan du kalle hva du vil og de vil elske deg om du gir de en brødsmule :)

Skrevet
Mine kan du kalle hva du vil og de vil elske deg om du gir de en brødsmule :)

Min og... Dina elsker folk, og spesielt unger, i tillegg ville hun blitt med på hva som helst for en liten matbit...

Skrevet
Halsbånd forsvinner i pelsen på dyret mitt, så da sparer jeg jo en del penger på det...

Men er det ikke dumt å ha navnet på halsbåndet? Hvis noen stjeler hunden kan de jo lettere få god kontakt med den, når de vet hva den heter?

Selvfølgelig er det også en fordel om hunden blir borte, at noen kan rope navnet dens og den lyde det. Men jeg fikk tips en gang om aldri å skrive hundens navn på ID-brikker etc, bare eiers telefonnummer og at hunden er ID-merket.

Stjeler de Chicka så kommer de tilbake med hun innen et par timer :)

Tar faktisk sjangsen på at hun ikke blir stjålet, tror man kunne kalt hun de fleste navn og hun hadde kommet, men å få hun ut fra hagen/bort fra meg, det blir verre, da legger hun seg på bakken og blir veldig tung å dra etter seg.

(flere som har prøvd å gå på tur med hun som ikke har fått hun ut av hagen...)

Skrevet
Næ...er det noene som er LP junkie så er det deg :) Ville bestilt det jeg :)

Why not?

Okei, jeg tror jeg gjør det, men jeg vet ikke om det blir synlig i aussiepels? Hadde du slikt til Blondie?

Men er det ikke dumt å ha navnet på halsbåndet? Hvis noen stjeler hunden kan de jo lettere få god kontakt med den, når de vet hva den heter?

Selvfølgelig er det også en fordel om hunden blir borte, at noen kan rope navnet dens og den lyde det. Men jeg fikk tips en gang om aldri å skrive hundens navn på ID-brikker etc, bare eiers telefonnummer og at hunden er ID-merket.

Som du sier, så er det jo en fordel at de kan rope hunden til navnet slik at hunden kommer inn.

Man kan rope hva som helst til mine, man trenger bare å se på de eller vifte med noe som kan minne om mat, så er de solgt for evig og alltid :)

Skrevet
Okei, jeg tror jeg gjør det, men jeg vet ikke om det blir synlig i aussiepels? Hadde du slikt til Blondie?

Ja, hadde til Blondie. For at det skal synes må du ha sterke farger og ganske bredt. Blondie sitt syntes litt nå og litt da :)

Skrevet
Ja, hadde til Blondie. For at det skal synes må du ha sterke farger og ganske bredt. Blondie sitt syntes litt nå og litt da :)

Hihi, jeg må jo bare prøve! Så da bestilte jeg to stykker. Et gult og svart til Cita, og Tia får roosa og svart. Spurte om det var mulig å få 6 cm brede :)

Skrevet

Ja, hun sender en mail. Hun er på ferie nå, men er vel tilbake om en ukes tid. Gav beskjed om at hun ikke kom til å sjekke mail hver dag sist jeg fikk mail fra henne. Du får nok svar når hun har sjekket mailen sin.

Skrevet
Jeg la også merke til det båndet. Likte det :rofl: Tenkte å skaffe noe lignende, bare med LP, men "LP-junkies" blir liksom litt for teit når jeg vet at du har agilityjunkies!

Tia har tjenestetegn derfra.

Oh, LP-junkies var kult! Det vil jeg ha og, men jeg har lært at det er ufint å herme :icon_confused:

Halsbånd forsvinner i pelsen på dyret mitt, så da sparer jeg jo en del penger på det...

Men er det ikke dumt å ha navnet på halsbåndet? Hvis noen stjeler hunden kan de jo lettere få god kontakt med den, når de vet hva den heter?

Selvfølgelig er det også en fordel om hunden blir borte, at noen kan rope navnet dens og den lyde det. Men jeg fikk tips en gang om aldri å skrive hundens navn på ID-brikker etc, bare eiers telefonnummer og at hunden er ID-merket.

Jeg har hørt det samme, men som andre har nevnt; det er ikke alltid man trenger navnet for å lokke til seg en hund. Orry hadde gladelig blitt med noen hjem om de kun hadde noe godt å lokke med. Norma derimot hadde nok ikke blitt med noen uansett, uavhengig av om de visste navnet eller ikke...

Skrevet
Oh, LP-junkies var kult! Det vil jeg ha og, men jeg har lært at det er ufint å herme :lol:

Jeg også :icon_confused: Men jeg fikk herme etter Martine, og da kan du få herme etter meg :rofl:

Skrevet
Jeg også :icon_confused: Men jeg fikk herme etter Martine, og da kan du få herme etter meg :lol:

Hurra! :rofl: Da skal Norma få nytt halsbånd, hun har hatt et kjedelig svart halstrupbånd altfor lenge... :wub:

Skrevet

Jeg har fått min siste bestilling fra Kifani nå (dessverre rakk jeg ikke å få det før Sølen, men vi skal jo trene senere også vi.. hehe)

Tjenestedekken:

aDSC_7694.jpg

aDSC_7703.jpg

Nye halsbåndet:

aDSC_7700.jpg

Og jo, det forsvinner nok litt i all pelsen, men jeg tenker at jeg ikke bryr meg noe særlig om det, jeg.. Jeg vet jo at halsbåndet er kult, det holder det :)

Skrevet

Hahaha, pingpong Norris. :P

Hadde det ikke vært for at Cane har en del pels rundt halsen skulle jeg jo hermet etter Martine jeg også og bestilt et 'bruksjunkies' halsbånd. :P

Har forresten tjenestedekken derfra og er strålende fornøyd. Det har vært brukt MYE siden jeg fikk det og det ser fortsatt helt fint ut.

080426-01.jpg

080426-03.jpg

Skrevet
Hahaha, pingpong Norris. :whistle:

Hadde det ikke vært for at Cane har en del pels rundt halsen skulle jeg jo hermet etter Martine jeg også og bestilt et 'bruksjunkies' halsbånd. :ahappy:

Hehe, kan ikke vi være bruksjunkies sammen da... :blink:

Jeg vil ha sånn halsbånd tror jeg, Salza vil nok ha noe med spor på. Enten "Sporsugen" eller "Sporadisk" tror jeg.

Skrevet
Hehe, kan ikke vi være bruksjunkies sammen da... :)

Jeg vil ha sånn halsbånd tror jeg, Salza vil nok ha noe med spor på. Enten "Sporsugen" eller "Sporadisk" tror jeg.

åh, for en god ide. Nå fikk jeg lyst på eget halsbånd til blodsportreningen. Blodig, Blodsugen eller Vampyr ;)

Skrevet
Nye halsbåndet:

Og jo, det forsvinner nok litt i all pelsen, men jeg tenker at jeg ikke bryr meg noe særlig om det, jeg.. Jeg vet jo at halsbåndet er kult, det holder det :)

Hvilken str bestilte du i halsbånd til Norris? Jeg husker ikke hvordan jeg målte sist, jeg vil at halsbåndet skal være passelig når det er stramt, altså halvstrup uten at det strammer...Supra og Norris er vel sikkert ganske samme str. Klarte å få feil til Supra sist, det ble alt for lite, men så husker jeg ikke nå hvilken str det var...

Skrevet

Båndet mitt kom i posten idag, det ble kjempefint:

RIMG0973.jpg

Som du sier, så er det jo en fordel at de kan rope hunden til navnet slik at hunden kommer inn.

Man kan rope hva som helst til mine, man trenger bare å se på de eller vifte med noe som kan minne om mat, så er de solgt for evig og alltid :lol:

Jeg har også tenkt litt på at det kunne være en ulempe, men når du nevner det er jo hunden min akkurat lik.

Man trenger egentlig bare å si hei til henne, så blir hu kjempeglad.

Så om noen vet navnet gjør det egentlig ikke noe fra eller til :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...