Gå til innhold
Hundesonen.no

Kifani-tråd

Recommended Posts

Skrevet

Jeg bestilte på en lørdag og fredagen etter var de i postkassa. Knallfornøyd!

Bestilte to med refleks denne gangen, forbereder meg til høstmørket :wub:

• Svar 227
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jeg bestilte på en lørdag og fredagen etter var de i postkassa. Knallfornøyd!

Bestilte to med refleks denne gangen, forbereder meg til høstmørket :angry:

BILDER!! :P:P

jeg har ikke fått noe bekreftelse på bestillingen! tror dere hun har fått den fordet? eller bare ikke sett det enda?

Hun pleier å svare meg :)

Skrevet

HVORFOR, går jeg inn i sånne tråder som det her?? Nå har jeg jo ikke unnskyldningen om at det IKKE syntes pga pels mer.. jeg har jo en kortpels hund...

*sitte på fingrene sitte på fingrene sitte på fingrene*

Skrevet

Aiaiai,det limegrønne er så stilig! Har lyst på et sånt til Felixen. Jeg trooor det kan bli hardt å holde seg unna to nye halsbånd når det tikker inn penger i midten/slutten av måneden gitt :icon_confused: Noen som har prøvd å bestille fastbånd istedenfor halvstrup? Og hvordan funker de justerbare halvstrupene egentlig? Blir det hengende en sånn båndbit sånn som på bildet til RenateA?

Skrevet
Aiaiai,det limegrønne er så stilig! Har lyst på et sånt til Felixen. Jeg trooor det kan bli hardt å holde seg unna to nye halsbånd når det tikker inn penger i midten/slutten av måneden gitt :icon_confused: Noen som har prøvd å bestille fastbånd istedenfor halvstrup? Og hvordan funker de justerbare halvstrupene egentlig? Blir det hengende en sånn båndbit sånn som på bildet til RenateA?

Det med zebramønster er bånd med klips. Fungerer kjempefint. Det andre båndet er regulerbart halvstrup. Det blir en hengende en sånn båndbit på siden ja, tenker klippe den av når Circus er utvokst. Kjøpte begge Circus bånda med regulerbart, praaaktisk :D Kan jo ikke risikere at hun vokser ut av bånda :)

Skrevet
Synes det virker så dyrt jeg.. Hva betaler dere ca for et halsbånd med navn + porto + toll ?

Mitt kom på 265, da har jeg både navn og telefonnr. Jeg syns ikke det var så ille.

Skrevet

Synes prisen er verdt det jeg i hvertfall, når produktene er så fine :whistle:

Micko har to stk, ett fastbånd med klips og ett med halvstrup.. Det med halvstrup er for lite da, drar nesten av han hodet når det skal av :) Så skal bestille ett nytt ett tenker jeg, veldig fornøyd med dem, og med servicen :)

Skrevet
CIMG0414.jpg

Twinki har ett i giraffmønster fra før, så da måtte seff Circus matche med zebrastriper :whistle:

Så kule!! Har ikke fått med meg at du har fått Circus, måtte inn på bloggen din å se, kjempe søt valpis :)

Skrevet

Forstår ikke helt hvordan jeg bestiller derifra jeg :whistle:

Sender jeg dem bare en mail? eller har de et bestillingssjema ol?

Forresten.

Har de både martingale og halvstrup? i såfall hva er forskjellen?

Skrevet
Forstår ikke helt hvordan jeg bestiller derifra jeg :whistle:

Sender jeg dem bare en mail? eller har de et bestillingssjema ol?

Forresten.

Har de både martingale og halvstrup? i såfall hva er forskjellen?

Du mailer hun :aww:

Skrevet

Halvstrup er vel sånn som helstrup, bortsett fra at strupen stopper, og resten av halsbåndet blir endel av båndet

mart...llar_ribbon.jpg

Martingale er slik martingale_collar_ribbon.jpg

(det var helt forferdelig forklart!)

Men er ikke helt sikker, fordi det virker som om betegnelsene brukes litt om hverandre. Bestiller man martingale fra collarmania fks får man det jeg la ut bilde av.

Skrevet

Renate A:

Oki :whistle:

Halvstrup er vel sånn som helstrup, bortsett fra at strupen stopper, og resten av halsbåndet blir endel av båndet

mart...llar_ribbon.jpg

Martingale er slik martingale_collar_ribbon.jpg

(det var helt forferdelig forklart!)

Men er ikke helt sikker, fordi det virker som om betegnelsene brukes litt om hverandre. Bestiller man martingale fra collarmania fks får man det jeg la ut bilde av.

Hehe forsto va du mente :aww:

Skrevet
Noen som har bestilt en nomesele herifra? Og hvordan er kvaliteten på selen? Hadde vært fint med en sele med navn på.. =)

Jeg har ikke sett nomeselene, men jeg har sett halvnomene derfra og helt ærlig vil jeg anbefale deg å kjøpe en skikkelig sele hvis den skal brukes til trekking. Også heller skrible navn med en spritusj eller noe sånt. Halvnomene fra Kifani er for dårlig polstret til mye bruk/trekking, men til tusleturer i bånd fungerer de nok fint.

Skrevet
Jeg er SUPER fornøyd med halsbåndene fra www.kifani.no :(

Har to stk til Chicka og blir sikkert ikke de siste :whistle:

01.JPG

02.JPG

03.JPG

3424.JPG

ekornband02.jpg

ekornband01.jpg

det svarte m. rødt på var nyyydelig kan jeg få herme? :aww:

når dere sender mail hva skriver dere? hvordan tar dere målene å hva slags stoff har du (som jeg vil stjele ideen til) brukt?

Skrevet
Jeg har ikke sett nomeselene, men jeg har sett halvnomene derfra og helt ærlig vil jeg anbefale deg å kjøpe en skikkelig sele hvis den skal brukes til trekking. Også heller skrible navn med en spritusj eller noe sånt. Halvnomene fra Kifani er for dårlig polstret til mye bruk/trekking, men til tusleturer i bånd fungerer de nok fint.

Ok.. :whistle: Hvis ingen har erfaringer å komme med så blir det nok en annen leverandør ja.. Har sendt mail og spurt litt om selen..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...