Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis fram bilen din!


Josephine

Recommended Posts

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar
Dobbel bur på hele 98,5 cm breit, altfor mye hunde utstyr og bagasje :P

Om du setter buret inntil skilleveggen, så er det jo bredere. Men usikker på dybden der, eller hva man skal kalle det. Vi har buret stående inntil skillevegg. Med åpning ut på siden. Bruker nå kun et stort sammenleggbart bur, men håper å få spesiallaget et med 3 utganger, bygget opp et stykke osv. Men, det var de pengene da... :P

Men, BILEN er jeg fornøyd med... Lars vil bytte den i en BMWx5, men han får ikke lov :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har Suzuki xl7, hvordan er de å kjøre på motorvei/skogsvei? Svakheter på bilen?

Plussene jeg syns er Billig i drift og skikkelig manuelt girvekslingssystem på høy og lavserien, Generelt gode og driftsikre biler, med billige orginaldeler o gservice på merkeverkste :P Noen av diselene har hatt problemer med toppen og girkasse, men som nevnt "bikker" de 60tkm så er den store faren over :P

Minusene som jeg syns er støy(varebil), for lat motor(diesel på lavt turtall), ALT for liten bakkeklaring for bruk i ulent terreng, og dårlig/svakt frontlys(Er et kjent problem), <_< Derfor montert xenon i hovedlykter og ekstralykter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! Gratulerer med ny bil! Men du, det mangler litt utstyr på den :D

*klippe bort bilde*

Putt på chromespeilhus og blå lykteglass på 1000-meterne så er vi mål sånn bilen her ser ut nå tror jeg.. Og deksel over reservehjulet bak. :D

Det kommer nok skal du se :D

Vurderer å få laget deksel til reservehjulet bak ...he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen Monica da... :D Du får ikke godkjent kufanger foran og bak lenger :D Da må du ta det av når bilen skal eu-godkjennes.

Men må lage eget merke på reservehjul dekselet da :D Står bare teameelvedalen.com på vårt nå, men jeg vurderer å lage en logo å ha der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Hmf, hvorfor såg jeg ikke denne tråden tidligere da..

Kanskje litt sjeldent her på sonen :)

Jammen Monica da... :banana: Du får ikke godkjent kufanger foran og bak lenger :lol: Da må du ta det av når bilen skal eu-godkjennes.

Men må lage eget merke på reservehjul dekselet da :) Står bare teameelvedalen.com på vårt nå, men jeg vurderer å lage en logo å ha der :)

Reservehjulet på XL7 er finest uten deksel.. :P

(oppgraderte fra XL7 til Pathfinder for rundt et år siden jeg, angrer ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel egentlig vist den fram i akkurat nå tråden, men om noen vil ha ideer og søke rund senere så legger jeg bildene her også:

2009_03030019.jpg

Skal henge opp div kroker og har kjøpt to kasser til å ha under buret. Kan sette inn ett bilde når den er ferdig "rydda" også.

Åååh, så herlig!! *drømme*

Jeg har ikke egen bil, men cruiser rundt i mine foreldres VW Passat stasjonsvogn. :banana: Vi har Trønderbur baki, og egentlig er det jo en veldig fin hundebil om man har behov for å ha flere enn to seter. Det er fint plass til dobbeltbur for to store hunder baki, og så får man bruke baksetet til alt man skal drasse med seg, eventuelt skiboks om bilen er full av både hunder og mennesker.

Men så lenge jeg holder meg barnløs (og det gjør jeg i alle fall noen år til! :) Men så blir det vel riktignok noen år til jeg kjøper meg både bikkjer og bil, også), er drømmen å ha noe ala Jeanette sin bil. Det ser så praktisk og anvendelig ut. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på utkikk etter ny bil, men har ikke bestemt oss for hvilken enda. Noen som kan tipse oss?

Det må vær en bil som har plass til hundebur (To mopser), har fem seter, har plass til barnevogn (har ikke barn, men skal jo ha en gang i fremtiden) også må den koste max 160 000kr siden jeg fortsatt er student.. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

image-upload-142-763403.jpg 

Her er det flotte, nye gliset vårt!  :banana:  Bortsett fra fargen, så er det en toppers bil.  7 seter, de fem bak er alle lett uttagbare, så nå har vi to seter bak, og dritgod plass til bur, utstyr og stæsj.  Kan sove i den hvis vi vil det.  Selv om den er kjøpt for noen mnd siden, er det først nå vi har fått ta den i bruk, så den er ikke "innredet" enda.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reservehjulet på XL7 er finest uten deksel.. :)

(oppgraderte fra XL7 til Pathfinder for rundt et år siden jeg, angrer ikke)

Iiiiik, er du gal??? Det ser jo så... ehhrm.. BILLIG ut!! også er det jo ikke bra for dekket å bli utsatt for vær og vind heller :whistle::)

Vi byttet visst ut XL7'n med BW X5 (varebil) i sommer vi gitt. Mye mindre plass inni (den er ikke så høy baki), men fortsatt så vidt plass til det vi trenger ;) Bikkjene deler et bur nå da ;) så er ikke noen optimal hunde/burløsning. Men jeg er fornøyd med bilen. Plutselig ble det litt comfort igjen :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiik, er du gal??? Det ser jo så... ehhrm.. BILLIG ut! også er det jo ikke bra for dekket å bli utsatt for vær og vind heller :whistle::hmm:

Hmm, dekk tåler ikke vær og vind de nei.. :)

Men med alufelgene, så er det faktisk finest uten det dekselet, helt sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, dekk tåler ikke vær og vind de nei.. ;)

Men med alufelgene, så er det faktisk finest uten det dekselet, helt sant :whistle:

Hehe, ikke om de blir stående ute i sola dag ut og dag inn osv ;) Du vet at sånn sliter på dekk?? :hmm: De blir tørre, sprekker osv. Er jo en grunn til at dekk bør oppbevares mørkt og kjølig :) *vifte med belærende pekefinger* ;)

Og nei, det MÅ ha deksel. MEN, det må være i bilens farge. Ikke såå billig sort plast/stoff deksel :)

070809_05.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke somlet meg til å kjøpe deksel til reservehjulet. Tips til steder man kan gjøre det med egen logo/tekst ?

Broren min mener at man kan sette på kufanger og ekstra lys, men det må være godkjente varer kjøpt i butikk. Noen som vet ?

Ellers synes jeg XL7'n er fin å kjøre. Ikke noe problem på lange turer eller noe

Så jeg er super fornøyd

I bilen har jeg et bur på 1m x 70cm ( dobbeltbur som bikkjene deler )

Man får vel aldri nok plass i en bil ???? :whistle: He he he he

Ikke noe problem å fylle bilen når man er to stykker og 4 hunder som skal på jakt tur :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver og ser etter litt nyere HiAice nå :hmm: sånn omkring 2003-2005 moddel :whistle: både til jobbebil og hundebil :) skal ha plass til to GD'er med ganske store bur og litt til jobbinga. Så er mer praktisk med HiAice enn VW, med tanke på at Toyota'n har 5 dører og VW 4 :) gleder meg til jeg finner en bra kandidat og å innrede den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke somlet meg til å kjøpe deksel til reservehjulet. Tips til steder man kan gjøre det med egen logo/tekst ?

Broren min mener at man kan sette på kufanger og ekstra lys, men det må være godkjente varer kjøpt i butikk. Noen som vet ?

Ellers synes jeg XL7'n er fin å kjøre. Ikke noe problem på lange turer eller noe

Så jeg er super fornøyd

I bilen har jeg et bur på 1m x 70cm ( dobbeltbur som bikkjene deler )

Man får vel aldri nok plass i en bil ????  :whistle:  He he he he

Ikke noe problem å fylle bilen når man er to stykker og 4 hunder som skal på jakt tur  :hmm:

Ang kufanger; du kan ikke bare montere på dette sånn uten videre.  Det må stå oppgitt i vognkortet at bilen skal ha kufanger.  Hvis det ikke står, kan du søke om å få det, men sannsynligvis blir søknaden avslått, da de har blitt ganske strenge på det i det siste.  Så; hvis det ikke står i vognkortet, kan du i praksis bare glemme det.  Alternativt kan du ta sjansen på at det går bra, men hvis du blir stoppet av polisen (uansett grunn), og de ser i vognkortet at du ikke har lov å kjøre med kufanger, så er ikke det så gøy..  Det finnes også temmelig strenge krav til hvordan en kufanger skal være (med tanke på vekt, hva den er laget av, og hvor lett den skal løsne).  (Hilsen noen som hadde lyst på kufanger på en Pajero.)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, artig träd!

Jeg kjörte en BMW 318i frem til 31.desember 2009, dagen etter länte min fars kjäreste bilen, en full mann i en stjälet Audi A4 i 100 km/h, kommer over i hennes fil og raser frontal inn i hele förersiden av bilen min, og totalvraker den. Heldigvis skjedde det ikke kjäresten til Pappa noe, men min aller förste bil *snufs* er skrap.. her et bilde av skjönnheten min som jeg fikk kjöre 1 1/2 mnd..

19057_289196405976_549200976_4959167_5576655_n.jpg

Etter masse arbeid med forsikring og tull og ball, har jeg endelig bestilt min "nye" bil, og denne gangen en litt mer hundevennelig en, ettersom planen jo etterhvert er ä utvide med ärene, hehe.. Denne gangen falt valget pä en Chrysler PT Cruiser, 2005 modell, kun kjört 42.000 km, 121 hester diesel, var utrolig heldig, og fikk den til en knallpris! :whistle:

Og NÄ har jeg virkelig plass!

Her noen bilder (hentet fra Internett) men ser helt lik ut!

Front-Close.jpg

used-2009-chrysler-pt_cruiser-touring-9005-4597483-16-640.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortsatt vår lille søte sorte bil, men har fått oss ny i fjor sommer.

En honda crv. Meeeen, fortsatt sliter vi med plassen.. Ønsket var å ha begge hundene i bur, men det er ikke plass til to bur i bilen. Ihvertfall ikke et så stor bur som Nitro trenger. Har prøvd litt av hvert, til og med snekra selv et slags dobbeltbur, uten hell. Så derfor har vi Chanti i bur i baksetet, fordi hun har godt av å være i bur (blir så urolig i bilen alene), og Nitro har hele bagasjerommet for seg selv. Men han er ikke sikret der, så en påkjørsel bakfra kan være ille for hans del.. Akkurat nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal løse dette.

Er ingen biler som tilfredstiller mine ønsker. *snurt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...