Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis fram bilen din!


Josephine

Recommended Posts

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Hehe, det vurderer sambo her å innstallere også. Hva betalte du for det?

8000 ferdig installert. Webasto blir 10000 dyrere, så det droppa jeg. Dette er versjonen med fjernkontrollen, den var billigere enn panelet i bilen, merkelig nok..

Lader batteriet, så slipper jeg å bekymre meg for det også. Veldig greit :whistle:

Noen bilder (edit, fiksa sånn at flickr ikke blir sinte)

4271803369_29aa791b79.jpg

Buret, tilgang fra bakluka. Eneste minuset er at det er litt høyt ned til bakken.

4271803211_d02267837d.jpg

Buret forfra. Legg merke til stroppene. Jeg har tre stropper over buret (som trykker det ned) og en som stopper det fra å kunne komme fremover. Det bør jaggu holde. Seler og NRH-trekantene er fast i buret. Buret skal passe i bilen selv om jeg ordner med bakseter.

4272545554_c5329685ca.jpg

Resten av rotet. Legg merke til krokene til å henge jakker/vester i oppe til venstre. Det er en list med kroker som er laget for å ha i fortelt til campingvogner. Den passer i min bil og jeg hadde en sånn på XL7en også. Hjelper mot å ha hauger med klær. Regnklær tørker litt også. Starthjelpa har jeg aldri brukt på min bil, men den er kjekk å ha, enklere enn å hjelpe med startkabler. I tillegg så har den kompressor, lys, og to tolvvoltsuttak. NRH-vesten har jeg ikke fått tatt ibruk ennå dessverre. Jeg driver og rydder litt i hundeutstyret og skal ordne med noen kasser baki bilen med utstyr :hmm:

Buret kjøpte jeg forresten brukt (1 mnd) for ca. halv pris. Genialt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000 ferdig installert. Webasto blir 10000 dyrere, så det droppa jeg. Dette er versjonen med fjernkontrollen, den var billigere enn panelet i bilen, merkelig nok..

okai, ja vet det er en del dyrere med webasto... Er med fjernkontroll vi evnt har vurdert også. Men får se om det bare blir kupevarmer i tilegg til den motorvarmeren som sitter der nå inntil videre. Koster pæng jo! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver og ser etter litt nyere HiAice nå :whistle: sånn omkring 2003-2005 moddel :hmm: både til jobbebil og hundebil :) skal ha plass til to GD'er med ganske store bur og litt til jobbinga. Så er mer praktisk med HiAice enn VW, med tanke på at Toyota'n har 5 dører og VW 4 ;) gleder meg til jeg finner en bra kandidat og å innrede den :)

Me too..

Men den skal jo helst koste ikke-noe, og selges på Toyota på Alna (som ikke finnes lengre). Det er jo sååå tiltak å reise rundt og kikke på bil...

Men det dukker opp interessante kandidater stadig vekk, så plutselig en dag greier jeg vel å få kjøpt meg en, muligens, kanskje.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Usj, økonomien fant ut at det var best å bytte til noe billigere, så nå har jeg en 2004-modell Passat med 4motion.

Billigere på alt egentlig..

Litt dårligere plass, men det overlever jeg :lol:

Må bare bli flinkere til å prioritere, og det kan bli takboks etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, BILEN er jeg fornøyd med... Lars vil bytte den i en BMWx5, men han får ikke lov :closedeyes:

Vi byttet visst ut XL7'n med BW X5 (varebil) i sommer vi gitt. Mye mindre plass inni (den er ikke så høy baki), men fortsatt så vidt plass til det vi trenger :) Bikkjene deler et bur nå da :D så er ikke noen optimal hunde/burløsning. Men jeg er fornøyd med bilen. Plutselig ble det litt comfort igjen :D

Ehrm, ja ikke sant.... Jeg klarte jo ikke stå fast på at han ikke fikk bytte bil da, men han fikk trasset det gjennom. Og vi kjører fortsatt X5.

130610_02.jpg

Men er mannen fornøyd??? Å neida... De siste 6 mnd har han mast om å få kjøpe Defender istedet... :) Jeg nekter denne gangen også. Og skal han ha Defender, skal jeg ha en hund/katt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har ikke skrevet i denne tråden siden jeg kjøpte XL7 ser jeg, spurte om den i starten av tråden...

Nå har vi da :

2002mod XL7 2,7l 173Hk, med AC, 2seter UTEN trekk over alu-reservedekket :)

1995mod Mondeo 1,9 med AC 5seter

Nå er det vel strengt tatt kun 2,7l Bensin som er XL7, alle de andre er bare Grand Vitara'er...? :)

Det er faktisk Mondeoen som har det dobble mim-buret permanent å kjøres mest. (vertfall nå om sommeren)

Mye pga driftsutgifter og bensinforbruk, men den er også mer komfortabel, til en 10.del av prisen på xl7'n... :D

XL7 får vel kjørt seg mer i vinter med nye piggdekk og 4x4 høy og lav :)

Ustoppelig mye plass også, madrass så er det bare å sove baki :D

OG den blir varm på minutter pga "stor" motor, i motsetning til bilene vi har på jobb som rett å slett ikke blir varm, selv ikke etter 2timer kjøring... Webasto-dritt (sidespor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har ikke skrevet i denne tråden siden jeg kjøpte XL7 ser jeg, spurte om den i starten av tråden...

Nå har vi da :

2002mod XL7 2,7l 173Hk, med AC, 2seter UTEN trekk over alu-reservedekket :)

1995mod Mondeo 1,9 med AC 5seter

Nå er det vel strengt tatt kun 2,7l Bensin som er XL7, alle de andre er bare Grand Vitara'er...? :)

Det er faktisk Mondeoen som har det dobble mim-buret permanent å kjøres mest. (vertfall nå om sommeren)

Mye pga driftsutgifter og bensinforbruk, men den er også mer komfortabel, til en 10.del av prisen på xl7'n... :)

XL7 får vel kjørt seg mer i vinter med nye piggdekk og 4x4 høy og lav :D

Ustoppelig mye plass også, madrass så er det bare å sove baki :D

OG den blir varm på minutter pga "stor" motor, i motsetning til bilene vi har på jobb som rett å slett ikke blir varm, selv ikke etter 2timer kjøring... Webasto-dritt (sidespor)

Interessant! Vurderte motorvarmer/kupèvarmer fra Webasto, men det er kanskje ikke veien å gå da? Hva anbefaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har ikke skrevet i denne tråden siden jeg kjøpte XL7 ser jeg, spurte om den i starten av tråden...

Nå er det vel strengt tatt kun 2,7l Bensin som er XL7, alle de andre er bare Grand Vitara'er...? :)

Hvorfor er de bare Grand Vitara'er? Er det noe som sies, eller gjelder det de som faktisk ikke har XL7 skrevet på seg?

Tror ihvertfall foreldrene mine er fornøyd med den, personlig syntes jeg den er litt seig, i akselerasjonen altså. Spesielt sammenlignet med den veldig mye lettere Sköda Octavia'en.

Men genial når veien er litt humpete, og litt høy.. da merker man ingenting. Men det er ingen off-road bil føler jeg.. men nå har ikke jeg testet den skikkelig enda.

Syntes ihvertfall de to bilene til mamma og pappa er skikkelig til hvert sitt bruk :)

Selv skal jeg har Toyota Corolla :) Når den tid kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant! Vurderte motorvarmer/kupèvarmer fra Webasto, men det er kanskje ikke veien å gå da? Hva anbefaler du?

Webasto fungerer det, når det er nytt...

Vi har kvittet oss med de bilene dette gjaldt på jobben (Opel Combo 1,2l)

Hvorfor er de bare Grand Vitara'er? Er det noe som sies, eller gjelder det de som faktisk ikke har XL7 skrevet på seg?

Tror ihvertfall foreldrene mine er fornøyd med den, personlig syntes jeg den er litt seig, i akselerasjonen altså. Spesielt sammenlignet med den veldig mye lettere Sköda Octavia'en.

Men genial når veien er litt humpete, og litt høy.. da merker man ingenting. Men det er ingen off-road bil føler jeg.. men nå har ikke jeg testet den skikkelig enda.

Syntes ihvertfall de to bilene til mamma og pappa er skikkelig til hvert sitt bruk :console:

Selv skal jeg har Toyota Corolla :icon_cry: Når den tid kommer..

The first-generation XL-7 (frem til 2006) was a Suzuki design and was essentially a stretched Grand Vitara. It had a Suzuki-designed 2.7 liter V6 on a rear wheel drive-based platform with optional four wheel drive.

Det er dette som er ekte XL-7, ikke de små 2.0l Dieselmotorene som de aller aller fleste farter rundt i...

Ser på finn.no nå så er kun 1 av 30 biler som ligger under XL-7 ekte 2.6l V6 Bensin...

V6'ern min sparker fra seg godt den, akselerer godt å nyter høye turtall opp mot 7000rpm, noe som tar livet av seige dieselmotorer...

Og 4x4 er bare herlig....

Har prøvd den offroad og i dyp snø, det er dekkene som stopper den, har ikke offroad dekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webasto fungerer det, når det er nytt...

Vi har kvittet oss med de bilene dette gjaldt på jobben (Opel Combo 1,2l)

Det er dette som er ekte XL-7, ikke de små 2.0l Dieselmotorene som de aller aller fleste farter rundt i...

Ser på finn.no nå så er kun 1 av 30 biler som ligger under XL-7 ekte 2.6l V6 Bensin...

V6'ern min sparker fra seg godt den, akselerer godt å nyter høye turtall opp mot 7000rpm, noe som tar livet av seige dieselmotorer...

Og 4x4 er bare herlig....

Har prøvd den offroad og i dyp snø, det er dekkene som stopper den, har ikke offroad dekk...

Hehe ok så det er bare det at XL-7 "vår"(altså pappas) ikke er "ekte".. men den er fremdeles en XL-7, bare diesel :icon_cry:

Litt kjipt at den er sånn, men det er ekstrabilen og den fungerer utmerket til sitt formål :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått lagt inn bilde av bilen min :) Fineste bilen :wub:

nkk-trondheim5.jpg

Skal få inn dobbelbur baki nå og da må alt annet ligge i baksetet :P Men kjøper et par kasser som kan stå bak forsetene, så blir det så bra så! Skal jeg ha folk i baksetene, så kan jeg jo bare ta ut kassene ;)

EDIT: Det er forresten lille Loppa phalene som sitter i forsetet og de krøllete hodene i baksetet er Molin og Java ;) På vei til Trondheim, alle hundene satt fastspent bare så det er sagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Gammel tråd, men her er bilder av min bil! En gammel Renault Scenic

URenMeganeScenic97to99.jpg

Bak har jeg et Dobbel Variocage XL bur, som jeg er veldig fornøyd med.

IMG_4370-1.jpg

IMG_4372-1.jpg

IMG_4373-1.jpg

Det kjekke er at baksetene er enkle og ta ut og inn. Her har jeg kun ett baksete i bilen.

Det har vært mye galt med denne bilen, men plassutnyttelsen i bilen er helt suveren! Jeg synes i hvertfall det er veldig greit å kunne lempe inn sykkel (den kan stå på tvers hvis jeg bare tar av forhjulet). I denne lille bilen stappet jeg nylig inn 3giga-kofferter, dobbeltburet med 3 hunder, en sykkel, 1 fôrdunke, 1 fôrsekk ved siden av, et LP-hinder, en TV og 5 handleposer. Ikke dårlig? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...