Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis fram bilen din!


Josephine

Recommended Posts

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar
Inspirert av hus og kjøleskap tråden så

Vis meg "hundebilen" din!

Har du noen smarte løsninger, eller et fint bur.. Vis det frem!

hihi, skal få tatt bilde av bilene her etterhvert jeg. Så får dere se mine eminente hundeløsninger. haha. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ford mondeo stasjons vogn med dobbel bur baki. Er kjempe fornøyd med buret men skulle hatt noen kroker til å henge diverse ting i..

IMG_0767.jpg

Jeg drømmer om en Pathfinder, men typen skal ha wv transporter til å trekke bil med også fylle opp hele lasterommet med dekk som han skal spinne ut på banen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Tro om jeg har den miste hundebilen utifra hvilke hunder jeg har? Jeg har en liten honda civic. Hera stappa i bagasje rommet, og Nitro ruler baksetene (men han er jo såpass liten enda så det går bra). :)

hudibil.jpg

civic2.jpg

Joooda, vi skal få oss en større bil når vi får solgt huset..

Hihi jeg tror faktisk du slår meg :) Skal ta bilde av vidunderet i morra jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ford mondeo stasjons vogn med dobbel bur baki. Er kjempe fornøyd med buret men skulle hatt noen kroker til å henge diverse ting i..

Hva med en tur innom clas ohlson eller biltema e.l. kjøpe skipskroker? Det har venninna mi. funker fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil, ja..

Noe HERK når de ikke virker som de skal, da.. Min står på verksted akkurat nå - og i neste uke får jeg vel en regning på ca 25 "lapper".. Men på ingen måte gratis å kjøpe ny heller, så man får vel fikse på den man har litt til.

Jeg har en Peugeot Expert - som jo er en fin hundebil i alle fall. Skal skaffe meg nye og bedre bur i den, slik at den blir litt mer sikker for hundene også.. Men den er mest et oppussings-prosjekt akkurat nå, da.

Jeg skal ha inn to dobbeltburer så hundene kan ferdes trygt og godt.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg har vel egentlig vist den fram i akkurat nå tråden, men om noen vil ha ideer og søke rund senere så legger jeg bildene her også:

2009_03030019.jpg

2009_03030020.jpg

2009_03030023.jpg

Skal henge opp div kroker og har kjøpt to kasser til å ha under buret. Kan sette inn ett bilde når den er ferdig "rydda" også.

Jeg hadde det først slik:

2009_02160001.jpg

Men da tapte jeg noe vanvittig med plass! og alt forann burene måtte flyttes hvergang dyrene skulle ut. Vurderte også å heve dem helt bak, men det ble liksom litt for langt inn så jeg måtte kravle inn i bilen for å åpne burdørene. Og nok en gang ville feks bagasje havne forann buret så hundene måtte klatre over.

Oppdager at det faktisk er plass til at jeg kan sove baki denne bilen, så den er faktisk lengre bak enn Caddyen jeg hadde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med "innredningstips" - sånn som du har buret baki tenkte jeg også gjøre i min bil. Men i tillegg ha et dobbeltbur med fronten mot skyvedøren på siden (jeg har bare en sidedør).

Men hvordan fester du dette så du føler at "det holder"?

Må få tilbake bilen min fra verkstedet før jeg kan gå ut og måle den sånn skikkelig også. Men regner med at buret mitt bakover blir bredere men ikke så dypt - det andre motsatt.. hmmm...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyundai_terracan.jpg

Jeg har en Hyundai Terracan. Dette er et bilde fra nettet, tror ikke jeg har tatt noe bilde som viser min egen bil. Jeg er veldig fornøyd med denne, først og fremst fordi den er behagelig å kjøre og dessuten råsterk. Tror ikke det skal by på problemer å kjøre over Valdresflya på vei til Nesbyen i sommer med campingvogn bakpå denne! Jeg har toseter, altså god plass til tre hundebur (Pippin, Symra og Selma sine) og masse stæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Flott med "innredningstips" - sånn som du har buret baki tenkte jeg også gjøre i min bil. Men i tillegg ha et dobbeltbur med fronten mot skyvedøren på siden (jeg har bare en sidedør).

Men hvordan fester du dette så du føler at "det holder"?

Må få tilbake bilen min fra verkstedet før jeg kan gå ut og måle den sånn skikkelig også. Men regner med at buret mitt bakover blir bredere men ikke så dypt - det andre motsatt.. hmmm...

Susanne

Jeg stropper fast slik at bena blir presset "utover" og da presser veggen innover, i tillegg går festestroppene både bakover og framover. Så bena kan liksom ikke skli ut noen vei, den må løsne i toppen for at burene skal falle ned, der er det 3 skruer og (straks jeg får fingen ut) også en "støtte" stolpe på undersiden av platen som går på kortsiden fra hjørne til hjørne og festes i bena.

Burene i seg selv har jeg borret 4 hull i hvert bur (8 tilsammen) har skrue med mutter under. Jeg skal også (når jeg nok en gang får fingen ut) kjøpe en lastestropp til som kommer til å gå over begge burene. I Touranen er man så heldig at det er 4 steder å feste lastestropper baki varerommet, itillegg fins det 2 til rett bak fører setet + 2 faste kroker som også kan festes i om du skal ha flere bur enn jeg har.

Jeg lagde den samme konstruksjonen i Caddy'en jeg hadde og det fungerte veldig bra. Ikke noen tegn til at det kom til å falle ned selv etter 1års bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Jeanette: Det ser veldig lurt ut slik som du har gjort det :whistle: Men ser du noe i det hele tatt bakover? :)

Hvorfor skal jeg se bakover? Det har jeg ikke gjort på 5år. Har speil jeg :rolleyes:

Men ja jeg ser noe bakover igjennom buret. Men jeg har meget vant med å rygge etter speil, så for meg er det overhode ikke noe problem. Når jeg får råd kommer jeg til å sote rutene så mørke som mulig (men det koster ca 1000,- for hver rute og det blir 5 ruter, 7 om dem regner med den lille mellomruten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollstigenchn.jpg

Her har jeg akkurat hentet den i Molde og er DRITstolt :P

VW Touran 2.0 TDI Highline varebil

De der er ille gode å kjøre :)

Jeg har akkurat nå en gaaaaammel bil, men funker for en fattig student som kjører en av bilene til pappan sin :D

Mitsubishi lancer vartfall... gammel å grå, men funker topp på interføre! Hakke noe bilde :whistle:

Ønske meg en bil i fremtiden med plass til begge bikkja og eventuell barnevogn, og det kan bli en prøvelse for meg som er litt kresen på bil egentlig <_<

Jeg vil nemmlig ikke ha gammelbil for alltid :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har vurdert Honda CR-V som hundebil.?

pro / con.?

(jeg har ingen bil, Betty har Peugeot Partner som hundebil )

Og Betty ønsker seg en bedre bil. :closedeyes:

Et bilde fra bak i bilen:

kenneltreff15.jpg

Det er ikke sidedør på den, og det setter endel begrensninger for utnyttelse av plassen dessverre.

Burene skal byttes ut. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...