Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis fram bilen din!


Josephine

Recommended Posts

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar
Ingen som har vurdert Honda CR-V som hundebil.?

pro / con.?

(jeg har ingen bil, Betty har Peugeot Partner som hundebil )

Honda CRV funker fint! Jeg har nettopp skiftet ut min fordi den begynte og bli gammel og fordi den var bittelitt for svak til campingvogna (gubben er perfeksjonist da ...). God bil med god plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel egentlig vist den fram i akkurat nå tråden, men om noen vil ha ideer og søke rund senere så legger jeg bildene her også:

2009_03030019.jpg

2009_03030020.jpg

2009_03030023.jpg

Skal henge opp div kroker og har kjøpt to kasser til å ha under buret. Kan sette inn ett bilde når den er ferdig "rydda" også.

Jeg hadde det først slik:

2009_02160001.jpg

Men da tapte jeg noe vanvittig med plass! og alt forann burene måtte flyttes hvergang dyrene skulle ut. Vurderte også å heve dem helt bak, men det ble liksom litt for langt inn så jeg måtte kravle inn i bilen for å åpne burdørene. Og nok en gang ville feks bagasje havne forann buret så hundene måtte klatre over.

Oppdager at det faktisk er plass til at jeg kan sove baki denne bilen, så den er faktisk lengre bak enn Caddyen jeg hadde før.

Kjempefin løsning! Vi har også samme "netting" på skilleveggen i bilen vår. Skulle gjerne tatt bilde :lol:

Hvorfor skal jeg se bakover? Det har jeg ikke gjort på 5år. Har speil jeg :rolleyes:

Men ja jeg ser noe bakover igjennom buret. Men jeg har meget vant med å rygge etter speil, så for meg er det overhode ikke noe problem. Når jeg får råd kommer jeg til å sote rutene så mørke som mulig (men det koster ca 1000,- for hver rute og det blir 5 ruter, 7 om dem regner med den lille mellomruten).

Vi har sotet rutene på vår bil, så folk ikke skal plage hundene og det ikke skal bli så varmt inni :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, artig :lol: Det er jo ikke så altfor mange av dem rundtom. Fine bilene!

Digger konebilen min ja, men et dundas å parkere på "normalt trange" plasser, hehe.. Men god plass inni, både foran og bakover, oversiktelig, 4-hjulstrekk om nødvendig og masse muligheter for plassering av bur i lasterom. Jeg har bare bur stående rett innenfor døra, orker ikke å krabbe innover. Så egentlig syns jeg det mangler en sidedør, så man fikk lettere tilgang på hele plassen. Men en tøff liten lastebil er det.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger konebilen min ja, men et dundas å parkere på "normalt trange" plasser, hehe.. Men god plass inni, både foran og bakover, oversiktelig, 4-hjulstrekk om nødvendig og masse muligheter for plassering av bur i lasterom. Jeg har bare bur stående rett innenfor døra, orker ikke å krabbe innover. Så egentlig syns jeg det mangler en sidedør, så man fikk lettere tilgang på hele plassen. Men en tøff liten lastebil er det.. :lol:

Jeg har privatsjåfør (fint oversatt fra "jeg har ikke lappen enda - samboeren min kjører"), så parkering og andre ekle ting slipper jeg å tenke så mye på foreløpig... hehe. Firehjulstrekken kom godt med når vi kjørte over fjellet et par ganger i vinter ja, glad for muligheten til å skifte til det.

Jeg hadde tenkt å spørre om hvordan du har ordnet det med bur, for det er jo som du sier litt klønete å måtte krabbe helt inn bak. Regner med vi gjør det på samme måte som deg, setter dem rett innenfor og fester de godt der :lol:

Har du gassdrift på din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bumper" denne tråden, jeg - da dette utgjør en så stor del av min tankevirksomhet for tiden.

Håper å få igjen bilen min (Peugeot Expert) fra verkstedet nå i beg. av uka i selvsagt helt tipp-topp stand. Da har jeg 2 muligheter - beholde den eller å kjøpe en nyere (les: større..).

Men jeg konkluderte vel med at siden den har hatt stor service, EU-kontroll, skiftet registerreim og vannpumpe i fjor og topplokk/pakning i år - så er kanskje det smarteste å beholde den et par år til..

Den ligger som "spøtta" på veien, vi kommer fram overalt der jeg ønsker den skal komme fram, drikker nærmest ingen diesel (0,6-0,7l pr mil), starter uansett vær og føre, og vi kjenner (nesten) ikke camp.vognen når den henger bakpå engang..

Den har bare to store "problemer" - den er stygg (bulkete, ripete) også begynner den å bli "voksen" (for en fransmann..).

Ang. bur:

Jeg snakket med han som har hjemmesiden www.hundebur.com forrige uke, og det var en meget overraskende telefonsamtale! Han ga meg en pris og jeg spurte "Pr bur, da?" og han sa - "Neeei - for begge burene!" DET liker man å høre, såklart!

Clou'et er selvsagt at burene jeg kjøper er ikke SÅ "sære" at de ikke passer inn i evt. andre biler jeg kjøper meg senere, såklart. Det blir helt vanlige 4-kantede dobbeltbur i passende størrelser.

Dessverre er det dobbeltburet jeg har sånn ca 20 cm for stort den ene veien.... Så det får jeg prøve å selge på finn eller noe - når jeg får de andre.

Dog synd for hundene mine, da - som nå får klart mindre plass i bilen.. Dvs de fire kommer til å oppta stort sett hele bilen uansett, men nå får de individuelle burer - ikke et gedigent som tre av dem ligger sammen i.

Vi får se hva det blir til...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har privatsjåfør (fint oversatt fra "jeg har ikke lappen enda - samboeren min kjører"), så parkering og andre ekle ting slipper jeg å tenke så mye på foreløpig... hehe. Firehjulstrekken kom godt med når vi kjørte over fjellet et par ganger i vinter ja, glad for muligheten til å skifte til det.

Jeg hadde tenkt å spørre om hvordan du har ordnet det med bur, for det er jo som du sier litt klønete å måtte krabbe helt inn bak. Regner med vi gjør det på samme måte som deg, setter dem rett innenfor og fester de godt der :)

Har du gassdrift på din?

Er ikke helt enig med meg selv ennå hvordan jeg skal gjøre det med bur ennå. Akkurat nå står det ett vanlig gitterbur som bikkjene deler på. (Gubben har jo greid å fylle lasterommet med sånne gubbeting som verktøykasser, basskasse og lignende). Blir vel antagelig et helsveiset dobbeltbur jeg har stående, men vet ikke ennå om det passer inn. Må gruble litt lenger på akkurat det der.

God gammel original dieseldrift, og bittelitt chip`et. For sånt er viktig om man skal rekke fram til alt man skal rekke i en travel verden smiley-transport017.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også "tanks". Første dagen den sto hjemme i fjor vår.

DSC00010.jpg

Vi har osgå slik bil. Det er min far sin, men jeg har ikke egne bil (enda). Helt suveren hundebil, men god plass. Også kjekt me slik stor bil med tanke på å dra hestehenger og lignende :)

Noen som skal selge hundebil, helst 5 seter, forresten? Jeg trenger sååårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøpe XL7, vært litt obs på at de kan være veldig tørste. Ihvertfall med 2.7 bensin.

Jeg holdt på å kjøpe en, helt til jeg prata med en som hadde det fra før. Han klarte ikke å få den under 1.5 på mila, samme hvor pent han kjørte. 2.0 TD derimot, er nok vesentlig bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøpe XL7, vært litt obs på at de kan være veldig tørste. Ihvertfall med 2.7 bensin.

Jeg holdt på å kjøpe en, helt til jeg prata med en som hadde det fra før. Han klarte ikke å få den under 1.5 på mila, samme hvor pent han kjørte. 2.0 TD derimot, er nok vesentlig bedre...

2.0 TD'n vår, som er hostkremtchippethostkremt bruker ca 0,8 på blandet kjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forøvrig min hundebil. Da jeg noe motvillig måtte innse at kabriolet og en raskt voksende schäfer

ikke lot seg kombinere lenger, ble den (bilen altså) solgt. Valget falt på en Audi A6 Quattro.

Har desverre bare bilde fra utsiden akkurat nå...

Audi0264.jpg

Har helsveiset bur bak, som tar ca. 2/3 av bredden. Men til sommeren blir det nok

artfex eller variocage dobbeltbur. Soting av vinduene bak står også på planen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min hundebil. Audi A6. Den har ikke sånn spesielt stort bagasjerom, men det holder foreløpig.

IMG_4333.jpg

Sånn har vi det når begge hundene er med. Da har Kali teppe ved siden av buret som hun ligger på, ellers har jeg treningskasen ved siden. Jeg skal også kjøpe kroker til å feste på siden på buret.

IMG_4332.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har jeg kjøpt ny bil.

Bildene ble uskarpe når jeg la de ut på eurofoto, men shit au

Er en 05 modell, diesel med mørke vinduer, skinn og sånt. Skal hentes om en uke og gleder meg som en unge

Så da er det bare å bestille et nytt dobbelt bur med side dører og kjøpe klistremerker ( enehver jakthund eier som har suv må ha logo til klubben sin på bakvinduene :) )

Hmmm

Får ikke lagt ut bilder ....

Fra eurofoto og ned i bloggen og så hit ?

*klø seg i hodet*

Se blogg fra 13 mars

Bil bilder på bloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har jeg kjøpt ny bil.

Bildene ble uskarpe når jeg la de ut på eurofoto, men shit au

Er en 05 modell, diesel med mørke vinduer, skinn og sånt. Skal hentes om en uke og gleder meg som en unge

Så da er det bare å bestille et nytt dobbelt bur med side dører og kjøpe klistremerker ( enehver jakthund eier som har suv må ha logo til klubben sin på bakvinduene :whistle: )

Hmmm

Får ikke lagt ut bilder ....

Fra eurofoto og ned i bloggen og så hit ?

*klø seg i hodet*

Se blogg fra 13 mars

Bil bilder på bloggen

Se der ja! Gratulerer med ny bil! Men du, det mangler litt utstyr på den :)

DSC_0380.jpg

Putt på chromespeilhus og blå lykteglass på 1000-meterne så er vi mål sånn bilen her ser ut nå tror jeg.. Og deksel over reservehjulet bak. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har Suzuki xl7, hvordan er de å kjøre på motorvei/skogsvei? Svakheter på bilen?

Syns den er veldig god å kjøre både på motorvei og skogsbilveier jeg. Syns det er en del støy i høyere hastigheter. Dette er nok mindre på statsjonsvogn kontra varebil.

Svakheter må vel være at den ikke akkurat er av de høyeste SUV'ene. Men så sammenligner jeg kanskje litt for mye med Land Rover også da :whistle:

Billige på verksted og servicer. (Iallefall om det ikke skjer STORE ting da).

Vet det har vært en del problemer med girkasser på noen modeller, men har de ikke gått til dundas når bilen har passert 50.000, så er sjansen liten for at det er noe dritt der. OM Jeg nå husker rett på dette her.

ellers skal jeg be Lars svare deg her etterpå jeg. Hva HAN syns :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo bra ut, syns den får god omtale rundt om.

Hvordan er det med plass inni? Tenker på varebil utgaven.

Hva SKAL du ha plass til da? :P Fra bunnen av skilleveggen og bak til døra er det 170 cm.... Det ble akkurat litt snaut å sove der :P Og mellom hjulbuene er det 91 cm bredt tror jeg at jeg fant ut her. Altså, på det smaleste stedet.

Har vel ikke hatt manko på plass baki der enda vi, BORTSETT fra når vi forsøkte å bygge opp buret så det sku bli plass til bur, bagasje OG å sove der på ferie. Vi endte opp med telt.... :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...