Gå til innhold
Hundesonen.no

Greyhounden Nitro - nye bilder høst 2012 side 15

Recommended Posts

Skrevet

Da tenkte jeg at jeg skulle lage en egen tråd til Nitro. Han har snart vært her 1 uke, og han føler seg hjemme nå. Han og Hera omgås bra sammen, men Hera er ikke så interessert i han. Han aksepterer det, og gir henne avstand.

Han er idag 9 uker, og en veldig aktiv og rampete krabat. Han skal putte alt han finner i munnen, og spesielt på kvelden blir han aktiv. Da må jeg bare ta han ut og la han få herje ifra seg i hagen. Han liker ikke å være ute. Fryser og skjelver som et aspeløv. Han løper rett bort til inngangsdøra og står klistret inntil døra og piper. ;)

Foreløpig syns vi at han er veldig åpen og nysgjerrig. Sosial både til folk og hunder, og frempå. Det lover godt. Selv om han er en håndfull, sta liten rakker, tror jeg at han kan bli bra tilslutt.

Her er noen bilder:

nitrohome5.gif

nitrohome8.gif

Hera sjekker han ut.

nitrohome6.gif

iiik.. jeg er ikke bygd for nordnorge! kaaaldt

nitrohome4.gif

Glemmer kulden litt når jeg ser noe spennende

nitrohome3.gif

Cutie!

nitrohome7.gif

Stas å ligge sammen med gamlemor :lol:

nitrohome.jpg

Nysgjerrig!

nitrohome2.gif

Flere kommer etterhvert! ;)

• Svar 304
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg mimret litt i tråden her, og tenkt på tiden som har vært. Nitro ble 10 år i desember og har blitt en skikkelig pensjonist.  Jeg trodde jeg kom til å miste han i sommer i fjor da han plutsel

Hei igjen! Nå er det på tide med noen nye bilder! De fleste er fra i høst, og nå blir det lite bilder fremover pga mørketiden. På tur til Flekkosvatnet i høst Leke litt. Nitro elsker pinner.

Noen nye bilder fra oss. Vi koser oss masse og går masse turer i skog og mark. Nitro er med overalt, om det så er fjelltur eller båttur. En fantastik hund er han (må vel være lov å skryte litt ekstra

Posted Images

Skrevet

takk! Ja han er kjempesøt! :lol:

Søt gutt, gleder meg til å følge han videre! ;) Har du forresten noen spesielle planer med han?

Vi skal stille han ut, se om vi får noe championat på han. Ellers se om han er duganes nok, slik at vi kan ha han disponibel for avl. Det gjenstår å se hvordan utstillingene går, og hvordan mentaliteten blir.

Skrevet

Naaaw :lol: Hera kommer nok til å tillate mer og mer, Mona var akkurat lik med Siri. "ææsj, hun kom borti meg" og så gikk hun og la seg et annet sted. Nå ligger de ofte sammen ;)

Hihi, myndevalper er så rare! De vokser liksom i alle retninger og ser ikke ut som de skal vokse opp til å bli velproposjonerte og elegante ;)

Skrevet

Tusen takk allesammen for hyggelige kommentarer!

Nå har han vært her i 1 uke, og vi har blitt litt mer kjent med han. Han er aktiv og spretten og har virkelige egne meninger. Han skal ikke gjøre det enkelt for oss :D Han liker fortsatt ikke å være ute, men vi går turer hver dag, kjører litt bil, har vært hos dyrlegen og vært på valpeshow og tittet. Så litt har vi gjort. Han skulle gjerne hatt noen å leke med, for Hera er ikke interessert. Men vi skal snart på valpeskole og treffe andre valpiser. Det blir nok gøy.

Her er noen flere bilder :D

Greenies er NAM!

nitrohome12.gif

Blir fort litt surr i båndene på tur

nitrohome10.gif

Fine gutten

nitrohome9.gif

Se så fin genser jeg har fått:)

nitrohome11.gif

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...