Gå til innhold
Hundesonen.no

Om nick og navn.


Carma

Recommended Posts

Husker i de GODE Canis dagene... Da jeg besøkte Margrete litt sånn innimellom. Jeg het jo BuffyZ på Canis, og joda.. MArgrete-damen kaldte meg Buffy hele tida hu. Og jeg var veldig i tvil hvorfor hu egentlig snakket så mye med Buffy og ikke meg... :lol:

Du kommer til å bruke litt tid på å bli ferdig med det der???? :)

Ellers er jeg blitt sånn at jeg hører på det meste jeg... Marit, Buffy, Psycho, hører også at noen har meg som Psyko Margrete på tlf ( :P Landy) Så om noen sku ropt Psycho, så er jeg redd jeg hadde snudd meg... :closedeyes:

NÅ skjønte jeg ikke noenting.. Buffy, du heter da vel ikke det? Marit Margrete, Margrete Marit... Hjelp en forvirret stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar
Ville da aaaaldri kalt deg PsykoMargrete, er sambo`n som synes det er enklere med PsykoMargrete enn Marit. Mannelogikken sin det :lol:

Hehe jeg vet, men det ble litt feil å hinte til Tom i tråden her :P derfor ble det deg :P

Du kommer til å bruke litt tid på å bli ferdig med det der???? :)

Kommer aldri til å bli ferdig med den der. Og du får trøste deg med at det er gode minner som henger ved her da :P

NÅ skjønte jeg ikke noenting.. Buffy, du heter da vel ikke det? Marit Margrete, Margrete Marit... Hjelp en forvirret stakkar.

hehehehe, :P Nei, heter kun Marit ja (eller Psycho, psycko, Buffy eller annet :P) Aner ikke helt hvorfor Tom fant på Margrete jeg. Men Nå heter jo ikke Lars hverken Truls, Roger, RallyRoger, Tregskalle eller annet heller da, men det er visst navn som automatisk dukker opp i Team Elvedalen :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Nå heter jo ikke Lars hverken Truls, Roger, RallyRoger, Tregskalle eller annet heller da, men det er visst navn som automatisk dukker opp i Team Elvedalen :lol::)

Nå var det jo en krystallklar logikk bak navnet Tregskalle :P (og jeg fliira!)

Er heller ikke mange forunt å få en hel bakke kalt opp etter seg, "alle" vet jo hvor Trulsebakken er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man veit man har vært for mye på sonen når noen faktisk roper "Nirm" på WW og man snur seg for å se hvem det var... (Pippin&Symra, eller egentlig eieren da... :lol:)

Hahaha, tenkte faktisk å skrive om det i denne tråden før jeg så at du gjorde det! Jeg visste jo ikke hva du het, og var bare sånn 60% sikker på at det var Jeanette du gikk sammen med, så jeg kunne ikke rope det heller. Siden dere var i ferd med å forsvinne i folkemengden måtte jeg bare klemme til og rope "Nirm!" Det var faktisk noen som snudde seg og så på deg, de syntes sikkert du hadde et tøft navn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Nå heter jo ikke Lars hverken Truls, Roger, RallyRoger, Tregskalle eller annet heller da..

Nei, han heter Kjakablakken han! *si bestemt*

Heter Tonje, men det nicket er jo allerede opptatt :lol: Ellers så får jeg da virkelig ikke håpe at folk tror jeg egentlig heter Blondiemamma :)

Jovisst! Da jeg så deg på Hamar så tenkte jeg iallefall IKKE, "åh, der er Tonje"!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Hehe, husker bedre nicket og navnet på hundene til folk, enn navnet deres. :lol:

Men, hvis noen roper Tone, så reagerer jeg antagelig ja.. :) Også hvis de sier Maja, Sofi, snuppa, tjukka osv.. haha :P

Ehm, fikk plutselig noen minner fra de første hundetreffene dine hvor jeg alltid kalte deg Maja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, fikk plutselig noen minner fra de første hundetreffene dine hvor jeg alltid kalte deg Maja :lol:

Hehe, tenkte på deg når jeg skrev det ja.. :)

Men husket jo ikke navnet ditt i starten heller da. Bare Vegas.. Men jeg sier heller "Du" :P

edit: og noen ganger kaller jeg folk "tingen" hvis jeg glemmer hva de heter, og ikke tenker før jeg snakker... :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Hehe, tenkte på deg når jeg skrev det ja.. :lol:

Men husket jo ikke navnet ditt i starten heller da. Bare Vegas.. Men jeg sier heller "Du" :)

edit: og noen ganger kaller jeg folk "tingen" hvis jeg glemmer hva de heter, og ikke tenker før jeg snakker... :blush:

Haha, da er vi skulls :P

Når jeg først registrerte meg på sonen så het jeg "Hyper-Bærta" så ehm..Tror det er bra jeg skifta nick, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe Carma :lol:

Presten: " hva skal barnet hete?"

Min mor: " Hun skal hete Blondiemamma!" :lol:

Ja...? Mener du at det IKKE skjedde sånn?? :shocked:

hahaa, bare å gjøre det altså, hadde sikkert snudd meg :D

Flott, da har vi en avtale! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg het Peers her inne tidligere, da var det en del som trodde jeg var en mann av en eller annen grunn *flir* Har dog aldri opplevd at noen har ropt Peers etter meg...

Nå har jeg jo noe så kjedelig som mitt eget navn som brukernavn, så da er det vel ikke så vanskelig å tenke seg hva jeg heter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig vant med et forum der man må hete navnet sitt, og syntes egentlig det er veldig greit jeg :rolleyes:

Kanskje litt kjedelig? Men det virker også som om folk står mer for hva de skriver i enkelte tilfeller, når de ikke skjuler seg bak et nick ... :closedeyes:

Jeg liker forresten ikke så godt å hete Marie.S så skal bytte til Marie og XXX når jeg vet hva valpen skal hete :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sjokkerende opplevelse i dag! :shocked:

Når jeg kjeder meg litt (spesielt om jeg egentlig har andre ting å gjøre!), doggis er oppbrukt, mail er lest og spam slettet, nettby bare er kjedelig (sjokk!) og ingen kjente har blogget noe nytt så må jeg innrømme at jeg er en bloggsnok... :lol: Gjennom andres linker fra blogger og hjemmesider eller gjennom profiler og bannere og sånt her inne så trykker jeg ivei og snuser både kjente og ukjente i privatlivet (trodde vel ikke jeg skulle si "underlivet"??)... :D

Og av og til gjør jeg skremmende opplevelser...

I dag var jeg inne og snoket på bloggen til psycholynx. Der hadde noen lagt igjen en kommentar og kjedesegmeg trykket ivei. Fiiiin hjemmeside, tenkte jeg. Men.... men... En eller annen Borghild har STJÅLET hundene til Huldra! :shocked:

Det tok meg et sekund å innse at kanskje ikke Huldra HETER Huldra i virkeligheten (hun reagerte tross alt ikke da vi ropte etter henne i vikingeskipet...)! :shocked:

Er det bare meg som sliter litt med sånt? Som synes at folk strengt tatt burde ta seg en tur til navneskifteetaten (øhm) og skifte navn til noe man kan kjenne igjen....? :lol:

:P Jeg må si jeg med ett ble litt redd da jeg så navnet mitt stå der, og jeg leste noe om å stjele hundene mine.. :shocked: Men så skjønte jeg jo hva det var snakk om da.. :P Jeg må jo ærlig talt innrømme at jeg heller ville hett Huldra enn Borghild, men men.. :lol:

Det slo deg ikke at noen fra min stall eller lignende, som het Borghild, hadde stjålet hundene mine og lagd hjemmeside? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter Tonje, men det nicket er jo allerede opptatt :whistle: Ellers så får jeg da virkelig ikke håpe at folk tror jeg egentlig heter Blondiemamma :rolleyes2:

Haha, jeg satt og tenkte på deg på søndagen, siden jeg skreiv for en liten hvit ds, men så var det jo ikke deg som stilte! Så jeg satt og prøvde å vrenge hjernen for å finne ut hva du het, men kom aldri på det. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok meg et sekund å innse at kanskje ikke Huldra HETER Huldra i virkeligheten (hun reagerte tross alt ikke da vi ropte etter henne i vikingeskipet...)! :shocked:

Jeg klarer aldri å huske at Tulla heter Tulla, jeg innbiller meg at hunden jo må hete Huldra, siden det er nicket.

Selv om noen heter Guri, håper jeg ikke folk tror jeg heter Belgerguri da. :whistle: Men det er jo litt forvirrende med folk som har andre, ordentlige navn til nick, sånn som feks Emma og noen andre. :rolleyes2:

Noen av oss startet jo her som anonyme, og da er det litt dumt å bruke personnavnet sitt, hundens navn (hvor mange heter X'en, for eksempel?), rasenavn og slikt. Hvorfor det ble Emma, er rett og slett fordi jeg "het" det i en periode før, da jeg var lei av mitt virkelige navn og det fungerte dårlig i internasjonal sammenheng. "Schtajnee" er bare ikke lekkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det jo en krystallklar logikk bak navnet Tregskalle :whistle: (og jeg fliira!)

Er heller ikke mange forunt å få en hel bakke kalt opp etter seg, "alle" vet jo hvor Trulsebakken er :P

:P Sant så sant! Hehehe, Tregskalle historien ja... :D

Nå har jeg jo nettopp byttet brukernavn (til mitt eget navn), men jeg håper at ingen har gått rundt i troen av at jeg heter "wesminster". :P Det har vel riktignok hendt et par ganger at folk har spurt om jeg er "hun wes...ehm *host*?"

Jammen!! Du er jo ingen Ingvild... Du er en Wesminster du... :rolleyes2: Syns ikke folk skal bytte nick jeg! ¨

Nei, han heter Kjakablakken han! *si bestemt*

:P ja for det er han tenk!

edit: og noen ganger kaller jeg folk "tingen" hvis jeg glemmer hva de heter, og ikke tenker før jeg snakker... :blush:

Du Tingen! Kom hit! :sleep:

går det an å skifte nick? jeg.. angrer.. ung og dum, ung og dum :yawn:

Neineinei! Skal du bytte nick må det bli et av to... Enten "navnet" på bikkja eller det jeg kaller deg! Ellers blir jeg enda mer forvirra!

Følte plutselig at jeg er HELT klar for å rope på deg på en stor utstilling ett eller annet sted altså.... :yes:

Døøh, Carbis? Du veit hvem dette er, gjør du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...