Gå til innhold
Hundesonen.no

Om nick og navn.


Carma

Recommended Posts

Jeg hadde en sjokkerende opplevelse i dag! :shocked:

Når jeg kjeder meg litt (spesielt om jeg egentlig har andre ting å gjøre!), doggis er oppbrukt, mail er lest og spam slettet, nettby bare er kjedelig (sjokk!) og ingen kjente har blogget noe nytt så må jeg innrømme at jeg er en bloggsnok... ;) Gjennom andres linker fra blogger og hjemmesider eller gjennom profiler og bannere og sånt her inne så trykker jeg ivei og snuser både kjente og ukjente i privatlivet (trodde vel ikke jeg skulle si "underlivet"??)... ;)

Og av og til gjør jeg skremmende opplevelser...

I dag var jeg inne og snoket på bloggen til psycholynx. Der hadde noen lagt igjen en kommentar og kjedesegmeg trykket ivei. Fiiiin hjemmeside, tenkte jeg. Men.... men... En eller annen Borghild har STJÅLET hundene til Huldra! :shocked:

Det tok meg et sekund å innse at kanskje ikke Huldra HETER Huldra i virkeligheten (hun reagerte tross alt ikke da vi ropte etter henne i vikingeskipet...)! :shocked:

Er det bare meg som sliter litt med sånt? Som synes at folk strengt tatt burde ta seg en tur til navneskifteetaten (øhm) og skifte navn til noe man kan kjenne igjen....? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar
Hahaha ja du sier noe du ;) Jeg heter forresten Hanne, har absolutt ikke noe med nicket mitt å gjøre. Det er tatt fra Grey's Anatomy faktisk ;) Izzie(belle) Selv om jeg vurderte en gang i tiden å sette på isabelle som mellomnavn..

Da synes jeg du burde det så du ikke forvirrer blondiner som meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om noen heter Guri, håper jeg ikke folk tror jeg heter Belgerguri da. ;) Men det er jo litt forvirrende med folk som har andre, ordentlige navn til nick, sånn som feks Emma og noen andre. ;)

Haha, ja...

Jeg møtte Emma i vikingeskipet og før jeg hadde snakket med henne så snakket Gullen til henne, men hun sa jo det ordentlige navnet hennes når hun snakket til henne....

Jeg tenkte bare.. Jammen ER ikke det Emma da? Men det var jo selvfølgelig det da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen har menneskenavn som ikke er deres eget, så er jo det tusen ganger mer forvirrende enn nick.. Men f. eks Cavalita som jeg har truffet flere ganger, hvis jeg ser henne på utstilling så popper det jo opp "Åh, der er Cavalita" i hodet mitt - ikke "der er Liv-Anne" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok meg et sekund å innse at kanskje ikke Huldra HETER Huldra i virkeligheten (hun reagerte tross alt ikke da vi ropte etter henne i vikingeskipet...)! :shocked:

Man veit man har vært for mye på sonen når noen faktisk roper "Nirm" på WW og man snur seg for å se hvem det var... (Pippin&Symra, eller egentlig eieren da... :lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, Synnøve.. in Real life.. Selvom alle kaller med Synk eller Synnikken!

men Katja-kai reageres på det og.. for atte om og men... jeg er dødsens nysgjerrig sålenge jeg ikke er stresset...

Møtte jo Psycholynx på hamar, men turde ikke hilse på for liksom atte om..

"Heeei, psyko,... Katja-kai fra doggis her"... føler førsteintrykket hadde blitt noget spesielt vet at jeg åpnet setningen med "heeei psyko"... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte jo Psycholynx på hamar, men turde ikke hilse på for liksom atte om..

"Heeei, psyko,... Katja-kai fra doggis her"... føler førsteintrykket hadde blitt noget spesielt vet at jeg åpnet setningen med "heeei psyko"... :lol:

Tror hun hadde syntes det var HELT okei! :)

Dessuten... om du hadde sagt hei til henne så kanskje du samtidig hadde sagt hei til meg siden vi var der sammen (stort sett da). Og JEG hadde syntes det var HELT naturlig om du hadde presentert deg som Katja-kai! Hadde ikke husket det etterpå uansett om du presenterte deg med egentlig navn.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, Synnøve.. in Real life.. Selvom alle kaller med Synk eller Synnikken!

men Katja-kai reageres på det og.. for atte om og men... jeg er dødsens nysgjerrig sålenge jeg ikke er stresset...

Møtte jo Psycholynx på hamar, men turde ikke hilse på for liksom atte om..

"Heeei, psyko,... Katja-kai fra doggis her"... føler førsteintrykket hadde blitt noget spesielt vet at jeg åpnet setningen med "heeei psyko"... :lol:

Og dette kommer du med NÅ? 2 mnd ETTERPÅ! Jammen damen! du MÅ jo si hei! Og jeg blir ikke det minst sjokkert om folk kaller meg Psycho.. det er liksom litt vanlig det.... :)

Husker i de GODE Canis dagene... Da jeg besøkte Margrete litt sånn innimellom. Jeg het jo BuffyZ på Canis, og joda.. MArgrete-damen kaldte meg Buffy hele tida hu. Og jeg var veldig i tvil hvorfor hu egentlig snakket så mye med Buffy og ikke meg... :P

Ellers er jeg blitt sånn at jeg hører på det meste jeg... Marit, Buffy, Psycho, hører også at noen har meg som Psyko Margrete på tlf (:P Landy) Så om noen sku ropt Psycho, så er jeg redd jeg hadde snudd meg... :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter faktisk Kira, selv om de fleste nok trur det er navnet til bikkja eller så.

Men på andre nettsteder har jeg ordentlige nick, og om noen roper dem så vil jeg nok reagere, men velge å ikke sjekke hvem det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man veit man har vært for mye på sonen når noen faktisk roper "Nirm" på WW og man snur seg for å se hvem det var... (Pippin&Symra, eller egentlig eieren da... :lol:)

*leeeeeer* :)

Jeg vil også møte folk som jeg kan si feil navn til! *furt* Maren heter jo bare Maren, hun. :P

Tror jeg hadde reagert om noen hadde ropt på Roya også, meen, nå skal jeg kanskje bytte nick, haha, så får dere enda mer å streve med! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA HA HA - ja, "femidotten" er jo supert, da.. Garantert INGEN som har tenkt å rope dèt over halve ringen for å fange din oppmerksomhet! (Dog hadde det jo vært veldig moro hvis noen gjorde det, da..)

Susanne

Som heter Susanne - ikke SusanneL...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA HA HA - ja, "femidotten" er jo supert, da.. Garantert INGEN som har tenkt å rope dèt over halve ringen for å fange din oppmerksomhet! (Dog hadde det jo vært veldig moro hvis noen gjorde det, da..)

Susanne

Som heter Susanne - ikke SusanneL...

Susanne

Øy, jeg har fått forslag på det som kennel navn. Ser for meg valpe siden min "Lyst på en femidott....?" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg blitt sånn at jeg hører på det meste jeg... Marit, Buffy, Psycho, hører også at noen har meg som Psyko Margrete på tlf (:lol: Landy) Så om noen sku ropt Psycho, så er jeg redd jeg hadde snudd meg... :closedeyes:

Ville da aaaaldri kalt deg PsykoMargrete, er sambo`n som synes det er enklere med PsykoMargrete enn Marit. Mannelogikken sin det :)

Øy, jeg har fått forslag på det som kennel navn. Ser for meg valpe siden min "Lyst på en femidott....?" :P

*flirer godt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...