Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK, Bø i Telemark. Hvem skal?


Scarlet

Recommended Posts

  • Svar 308
  • Created
  • Siste svar

Jeg fikk melding fra frisøren min en halvtime før fristen gikk ut i går, om jeg kunne ta med ene hunden hennes nedover.. :rolleyes2:

Så da kommer jeg med en liten mittelspitz i tillegg.

Er det noen som ikke skal stille på søndag, og som kunne tenke seg å stille den om den skulle kræskje med bernerne?

Edit; Har funnet handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også her godt flere påmeldte enn i fjor (http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=4642)..

Tydelig at vi hundefolk blir ikke segrlig skremt av verken finanskrise, vinterføre eller trange og kalde idrettshaller midtvinters..

Men det er en flott hall, da - og hvis man er på plass litt tidlig er det jo plass rundt ringene også.. (Understreker her å komme tidlig - både mht parkering og plass rundt ringen!)

Vet at man pleier å si at hallen er kald - men selv synes jeg den kjempefint for oss som står, går, løper og børster hele tiden. Men visstnok trekkfull for de som bare sitter og ser på...

Kan vi alle prøve å hjelpe NKK med å si ifra til folk så de plukker opp etter hundene sine? (Ta med ekstra poser til deg selv som du kan ofre til noen som har "glemt", osv..)

Har tenkt på det de to siste årene: Det finnes ikke noe mere grisete sted enn utenfor hallen i Bø når det gjelder akkurat hundemøkk! Men jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor det er så ille akkurat DER??

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som kommer med morgentoget fra Oslo på lørdag (det som går 07.13 fra Oslo ellerno sånt)? Spleise på taxi opp til hallen, i så fall?

Må bare si at jeg er imponert over at du reiser land og strand rundt, Ingvild :) Uten hund som stilles. Entusiasten sin, det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Også her godt flere påmeldte enn i fjor (http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=4642)..

Tydelig at vi hundefolk blir ikke segrlig skremt av verken finanskrise, vinterføre eller trange og kalde idrettshaller midtvinters..

Men det er en flott hall, da - og hvis man er på plass litt tidlig er det jo plass rundt ringene også.. (Understreker her å komme tidlig - både mht parkering og plass rundt ringen!)

Vet at man pleier å si at hallen er kald - men selv synes jeg den kjempefint for oss som står, går, løper og børster hele tiden. Men visstnok trekkfull for de som bare sitter og ser på...

Kan vi alle prøve å hjelpe NKK med å si ifra til folk så de plukker opp etter hundene sine? (Ta med ekstra poser til deg selv som du kan ofre til noen som har "glemt", osv..)

Har tenkt på det de to siste årene: Det finnes ikke noe mere grisete sted enn utenfor hallen i Bø når det gjelder akkurat hundemøkk! Men jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor det er så ille akkurat DER??

Susanne

Det er faktisk helt ****** hvordan det ser ut på utstillinger nå om dagen - på Hellerud i helgen var det helt forferdelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun reagert på dette utenfor Telemarkshallen, jeg.. Men nå var jeg ikke på Hellerud i helgen heller.

Men det er en SKAM for hundefolket at vi forlater det slik rundt oss. De som er på utstillinger der burde jo være litt mer enn "vanlig interessert" i at man får fortsette å låne haller, skulle man tro?

Dessuten at det faktisk på utstillinger (ofte) er tilstrekkelig tilgang på bærsjeposer og søplesekker, at det å la sånt bli liggende burde være meget unødvendig, og utrolig ekkelt.

Men ja - VI her inne er sikkert kjempeflinke alltid, ergo kan vi kanskje oppdra noen fler til å gjøre det samme? I alle fall ikke være redd for å si ifra til folk man ser synder. Gå fram, gi dem en pose og si "hei du - du glemte visst noe der borte!"

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk helt ****** hvordan det ser ut på utstillinger nå om dagen - på Hellerud i helgen var det helt forferdelig

Og Leto var ikke mye bedre. Det var skikkelig glatt også, så jeg var jo nesten redd for å skli og tryne i ei ruke. Og selv om det er mykt, er det ikke bedre enn hard is...

Nei, folk må skjerpe seg! Støtter Susannes tale, vi får heller donere av våre poser til disse fattiglemmene som ikke har råd til poser (men sikkert har brukt mer penger på bensin for den ene turen dit enn jeg bruker på drittposer i løpet av et år...)

Når det er sagt, er det utrolig hvor mange sneiper det er rundt inngangspartiene også... Det og gule flekker, så jeg skjønner at visse ærend skal gjøres fort, gæli og nærmest mulig inngangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg er imponert over at du reiser land og strand rundt, Ingvild :D Uten hund som stilles. Entusiasten sin, det! :)

Nå må jeg nedover i forbindelse med NKKUs årsmøte og sånt, da - jeg hadde neppe tatt turen nedover i år hvis det ikke hadde vært for det, liksom. Men jo, jeg har dratt sørover på en del utstillinger som jeg overhodet ikke hadde trengt å dra til. Jeg har til gode å dra nordover og til Vestlandet, da! :D Men det er jo litt vanskeligere å komme seg dit så billig som mulig uten at reisetiden blir aaalt for lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Er oppgitt. Jeg skal innrømme at det hender jeg går uten pose (men det er når jeg har skiftet til handlerantrekk og skal ha siste luftings) men det er fordi jeg har tømt lommer for alt annet enn godis. Men gud, da spør jeg noen, er jo ikke så mye annet enn hundefolk der da :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Er oppgitt. Jeg skal innrømme at det hender jeg går uten pose (men det er når jeg har skiftet til handlerantrekk og skal ha siste luftings) men det er fordi jeg har tømt lommer for alt annet enn godis. Men gud, da spør jeg noen, er jo ikke så mye annet enn hundefolk der da :closedeyes:

OT, men hvor har du godbiter når du er i ringen? Siden du er i handlerantrekk uten lommer.

Jeg prøver å være flink, og røsker med meg drittposer når jeg går ut, og stapper de heller i BH'en om jeg skulle være lommeløs. Eller knyter rundt lenka.

Det finnes ingen gode unnskyldninger for ikke å ha med seg drittposer, en klarer vel å holde den i hånda mens de går ut av hallen for å lufte dyret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men hvor har du godbiter når du er i ringen? Siden du er i handlerantrekk uten lommer.

Jeg prøver å være flink, og røsker med meg drittposer når jeg går ut, og stapper de heller i BH'en om jeg skulle være lommeløs. Eller knyter rundt lenka.

Det finnes ingen gode unnskyldninger for ikke å ha med seg drittposer, en klarer vel å holde den i hånda mens de går ut av hallen for å lufte dyret?

Har lommer, har de i lommene, men tar ut alt utenom godisen. Dette fordi jeg har en hund hvor jeg ofte må røske opp en godbit fort, og da skal det ikke komme opp en bæsjepose i stedet. Men fra bilen til hallen har jeg poser på meg, også i uts. jakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Synes jeg ser Emma med bæsjeposer i bh'n... :icon_confused: Er det duganes sjekketriks for mannlige hundeintresserte eller? :sleep:

En skal være ganske flat eller utringet for ikke å kunne ha en sammenkrøllet bæsjepose i kløfta, uten at det flagrer sort rundt øra! :cheer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg nedover i forbindelse med NKKUs årsmøte og sånt, da - jeg hadde neppe tatt turen nedover i år hvis det ikke hadde vært for det, liksom. Men jo, jeg har dratt sørover på en del utstillinger som jeg overhodet ikke hadde trengt å dra til. Jeg har til gode å dra nordover og til Vestlandet, da! :sleep: Men det er jo litt vanskeligere å komme seg dit så billig som mulig uten at reisetiden blir aaalt for lang.

Hvilken av dagene og klokkeslett er møtet? Jeg finner ikke den mailen jeg fikk om det... Jeg er jo faktisk "nominert" til varamedlem. :icon_confused: Bør jo kanskje delta da, kanskje? :cheer: Jeg er interessert i et verv, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dere over her angående å plukke opp møkka til hundene, samt å oppfordre andre til å gjøre det samme. På Hamar glemte jeg pose, dyret måtte på do og ingen andre var ute. Hva gjør man da? Trasker den lange veien tilbake og henter posene man har glemt, det er straffen sin det...

Når det er sagt; det har skjedd et par ganger at jeg har glemt å plukke opp, men det er slutt på det nå, etter at jeg har sett hvordan det faktisk blir seendes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet til Bø er klart, så da kommer sikkert startnummer snart også.

*trenger lykkenummer*

62 bernere og 4 mittelspitzer.

Ser jammen ut til at jeg rekker å stille begge og, er 8 hunder før spitzen og 19 før bernerne.

"Måling av spitz: kl. 08.45" Hva betyr det tro? Må høre med eieren i morgen.

Jeg vil også ha lykkenummer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

62 bernere og 4 mittelspitzer.

Ser jammen ut til at jeg rekker å stille begge og, er 8 hunder før spitzen og 19 før bernerne.

"Måling av spitz: kl. 08.45" Hva betyr det tro? Må høre med eieren i morgen.

Jeg vil også ha lykkenummer..

Det er kommisjonsmåling hvis noen trenger å bekreftes eller flyttes. Skjer også på puddel og dachs. Hvis den du skal stille er trygt innenfor sin størrelsesvariant eller er over en viss alder skal den ikke måles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 (!) bearded collies - det er jo fullstendig "katastrofe"... Nærmest ikke noe, og hvis ikke dommeren er streng nok absolutt "billige" cert, ja.

Men nå har vi heldigvis norsk dommer - og de tør jo faktisk holde igjen det meste de, da.

En koselig ring vi har i alle fall - en kilometer med corgies før oss og alle colliene etterpå.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...