Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK, Bø i Telemark. Hvem skal?


Scarlet

Recommended Posts

Noah skal åpne ballet han - han er 1. mann i ringen klokken 0900 - så da får vi håpe Anne Grete er på plass så tidlig *ler*

Lilli skal inn som hund nummer 31 - og det betyr at det kan være inntil 9 hannhunder påmeldt, og det synes vi er fint *ler* - vi vil heller ha mange hanner enn tisper *fnise*

Jeg er litt blond, så jeg skjønner jo ikke disse tingene i det hele tatt. Men klarer du å få noe ut av at Cane er nr. 27 i ringen, og mest sannsynlig eneste belger i bruksklasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 308
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia
Jeg er litt blond, så jeg skjønner jo ikke disse tingene i det hele tatt. Men klarer du å få noe ut av at Cane er nr. 27 i ringen, og mest sannsynlig eneste belger i bruksklasse?

Tja... sånn bortsett fra at jeg skulle ønske Cane var nummeret før Lilli *ler* - det betyr nok at det er flere juniortisper enn Lilli og at det kanskje er en champion hann eller to - vi vet jo at Loke er der og han er jo champion. Så i værste fall er det 1 champion hanne etter Cane (dvs. Loke) og to andre junior tisper - eller så er det tre champion hanner og Lilli er første tispe *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt blond, så jeg skjønner jo ikke disse tingene i det hele tatt. Men klarer du å få noe ut av at Cane er nr. 27 i ringen, og mest sannsynlig eneste belger i bruksklasse?

Det er 22 tervueren før dere, og derfor er Cane nr 5 av groenendael'ene. Brukshundklasse er vel etter åpen klasse? I så fall er det bare championklasse, veteran og eventuelt flere gronniser i BK som er etter han av hannhundene. Er du heldig er det verken flere hunder i BK, champion eller veteran, og da er dere 5 gronnis-hanner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... sånn bortsett fra at jeg skulle ønske Cane var nummeret før Lilli *ler* - det betyr nok at det er flere juniortisper enn Lilli og at det kanskje er en champion hann eller to - vi vet jo at Loke er der og han er jo champion. Så i værste fall er det 1 champion hanne etter Cane (dvs. Loke) og to andre junior tisper - eller så er det tre champion hanner og Lilli er første tispe *ler*

Åå, så det er altså hanner først, yngste gruppe først og champion til slutt, også samme leksa med tispene? Det vil med andre ord si at siden det er minimum 5 hanner, siden det er 22 terver, inkludert Cane + eventuelle championhanner?

Edit: Åhh, takk labbis. :D Må virkelig sette meg mer inn i disse tingene.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan stille opp med mindre du allerede har skaffet handler. :D

Belgerpia har sagt hun kan løpe med henne :D

Talli er nr 62 i ringen og Blaze 63. Det betyr enten at det er en hannhund som er påmeldt eller så er det en ung tispe. Jeg trooooor det er en hannhund. Finner liksom ingen tisper som passer inn, enten er dem for unge eller eldre enn Talli.

Men det kan jo selvsagt være noen fra sverige. Men jeg vil ikke tro det kommer noen fra utlandet uten en Champ hund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belgerpia har sagt hun kan løpe med henne :D

Talli er nr 62 i ringen og Blaze 63. Det betyr enten at det er en hannhund som er påmeldt eller så er det en ung tispe. Jeg trooooor det er en hannhund. Finner liksom ingen tisper som passer inn, enten er dem for unge eller eldre enn Talli.

Men det kan jo selvsagt være noen fra sverige. Men jeg vil ikke tro det kommer noen fra utlandet uten en Champ hund :D

Hvilke startnummer har du da?

Har du 1 og 2, vet du at det er en champion eller veteran tispe.

Så regner du sammen hvor mange hunder som er før dere i katalogen ut fra rasene i PM (er det flere en aussie og cattle som kommer før dere? Jeg går surr i hvilke raser som heter australsk og hvilke som heter australian). Er det da plass til en hannhund mellom den summen og startnummeret til Talli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke startnummer har du da?

Har du 1 og 2, vet du at det er en champion eller veteran tispe.

Så regner du sammen hvor mange hunder som er før dere i katalogen ut fra rasene i PM (er det flere en aussie og cattle som kommer før dere? Jeg går surr i hvilke raser som heter australsk og hvilke som heter australian). Er det da plass til en hannhund mellom den summen og startnummeret til Talli?

Vi er nr.2 og 3. Så det er enten en ung tispe (som har gått meg husforbi på alder :) ) Eller en hannhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Noen som er i hallen til de starter på søndagen? Ei veldig god venninne av meg skal stille med hund nr 8 og 9 i ringen. Problemet kommer om de to hundene ender opp som bir-bim... Noen som vil/kan hjelpe henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det er vanvittig mye tervueren tisper der - Supra er nemlig nr. 8 i ringen - det betyr at det er MAX 7 hannhunder.

Noah og Neo er to av dem - og da er det bare fem til man trenger å ha koll på. 22 totalt, det betyr at det er 15 tisper påmeldt det - dæven, det var voldsomt altså *ler*

På Groenendael virker det som om det er flere hanner enn tisper - siden Lilli er nr. 31 - og man ser over her at Extra er nummer 37.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Da er ett mysterie oppklart - det er 7 tervueren hanner på BØ, Neo er sistemann, det blir hektisk å rase rundt med Neo først for så å halke inn med Supra *ler* - men det får gå - men det betyr at det er 15 tisper faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ett mysterie oppklart - det er 7 tervueren hanner på BØ, Neo er sistemann, det blir hektisk å rase rundt med Neo først for så å halke inn med Supra *ler* - men det får gå - men det betyr at det er 15 tisper faktisk.

Æsj, så unødvendig med så mange tisper.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chili er nummer nitten i ringen, så da satser jeg på at det er atten hanner før henne. :) I lydighetsringen er vi nummer 31, så da kommer vi vel med i første fellesdekk, tenker jeg.

Skal dere starte i klasse 1 eller 2 i LP? :)

Jeg er fryktelig spent på hvordan kjønn- og klassefordelingen er for vår del... Norma stiller i unghund for første gang, og er nr 23 i ringen (springeren er første rase og har 42 påmeldte). På utstillingen nå i helgen var det 6 påmeldte i junior tispe, så om det er ca samme antall på Bø ser jeg for meg at det er en del færre hannhunder enn tisper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ett mysterie oppklart - det er 7 tervueren hanner på BØ, Neo er sistemann, det blir hektisk å rase rundt med Neo først for så å halke inn med Supra *ler* - men det får gå - men det betyr at det er 15 tisper faktisk.

Vi skal passe på å stå klare, Supra er forøvrig alltid klar for å løpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Æsj, så unødvendig med så mange tisper.. :)

*ler*

Vi vet om noen da:

Lisell - åpen

Cora (mamma'n til Noah, men det er usikkert om hun kommer pga. røyting) åpen klasse

Iris - som er mamma til Lisell tror jeg - åpen klasse

Ace'n din - åpen klasse

Kifa til Heidi

Supra - junior

Chilli - bår hun i bruksklasse eller åpen?

Rosie - champion klasse tispe

Det er åtte det, og det ene katalognummeret på terv er en oppdrettergruppe - så da mangler vi 6 tisper som vi ikke vet hvem er *ler*

På hannhund vet jeg bare av Noah og Neo - det er to *ler* Men det er jo ikke værst at vi før start vet hvem halvparten av de startende hundene er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

62 bernere, jeg har påmeldt to, og jeg skal ikke en gang begynne å gjette på hvem de øvrige 60 er... Bare de er dårligere enn mine, er det det samme hvem de er! :)

Beklager å måtte skuffe deg... :closedeyes: :)

Tror jeg kan komme på bortimot 10 iallefall. Bella, X'en, Even, Eros, Bitte, Zanto, Aknaton, Bentley, Hugo(?)..hmm, det var bare 9.. Men Hiselfoss, cafrida, leearmand og apoletano kommer sikkert med en del, så da er vi vel oppe i 30-40 allerede! Bare for å gjøre det enkelt, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte skuffe deg... :closedeyes: :)

Tror jeg kan komme på bortimot 10 iallefall. Bella, X'en, Even, Eros, Bitte, Zanto, Aknaton, Bentley, Hugo(?)..hmm, det var bare 9.. Men Hiselfoss, cafrida, leearmand og apoletano kommer sikkert med en del, så da er vi vel oppe i 30-40 allerede! Bare for å gjøre det enkelt, liksom.

Jada, begynner en å telle og sannsynlighetsberegne, så kan en sikkert ramse opp en del. Men, de får komme de som komme vil, så får dommeren dømme, også får vi ta det derfra. Eller noe sånt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hannhund vet jeg bare av Noah og Neo - det er to *ler* Men det er jo ikke værst at vi før start vet hvem halvparten av de startende hundene er...

Vet du hvilke groenendaeler som skal stilles bortsett fra Dina, Lilli og Loke? Blir kjekt å se hunder fra østlandet, her borte er det jo samme folkene og hundene hele tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Vet du hvilke groenendaeler som skal stilles bortsett fra Dina, Lilli og Loke? Blir kjekt å se hunder fra østlandet, her borte er det jo samme folkene og hundene hele tiden. :)

Nei, jeg aner ikke - ikke litt engang - vet bare av Lilli, Loke, Dina og Cane - og en champion hanne som er fetter med Dina - men det er det jeg vet av - dvs. 5 av 14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere starte i klasse 1 eller 2 i LP? :)

Klasse 2. :)

*ler*

Vi vet om noen da:

Lisell - åpen

Cora (mamma'n til Noah, men det er usikkert om hun kommer pga. røyting) åpen klasse

Iris - som er mamma til Lisell tror jeg - åpen klasse

Ace'n din - åpen klasse

Kifa til Heidi

Supra - junior

Chilli - bår hun i bruksklasse eller åpen?

Rosie - champion klasse tispe

Det er åtte det, og det ene katalognummeret på terv er en oppdrettergruppe - så da mangler vi 6 tisper som vi ikke vet hvem er *ler*

På hannhund vet jeg bare av Noah og Neo - det er to *ler* Men det er jo ikke værst at vi før start vet hvem halvparten av de startende hundene er...

Æsj, unødvendig med så mange tisper, altså... :) Chili går i åpen klasse.

Grozza til Ann-Merethe er påmeldt, tror jeg. Hun går vel i juniorklassen. Montmorenja's Fox Arving er påmeldt, kanskje Frikk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...