Gå til innhold
Hundesonen.no

Svindelannonser på finn.no


Linda Marie

Recommended Posts

  • Svar 301
  • Created
  • Siste svar

Tviler sterkt på at dette er noe annet enn svindel.

Deler av siste mail:

"Kjære kundesenter!

Jeg er Mr Kum Jovens, administrerende direktør i Kamerun Airlines, vi er

her til å informere deg om et fly booket denne morgenen, den 29th.12.2008 av Miss Nadin Honl om et fly til Norge planlegger for tirsdag den 30nde

.12.2008, For en mannlig bulldog valp ved navn Danny.

Flyturen medfører følgende informasjon.

Valp's informasjon

Navn: Danny

Rase: Engelsk Bulldog

kjønn: Mann

Vekt: 2,1 IBS

Alder: 10 uker

Mottakers informasjon

Navn: Mona Iglebek

Land: Norge

State:

postnummer:

Adresse:

Telefonnummer: +47 9

sendere informasjon

Navn: Nadin honl

Land: Kamerun

status: Yaoundé

postnummer: 00237

Adresse: 5 Tinga Road

slik at ledelsen ønsker å informere deg om at flyet av valp er blitt betalt, men flyet er ikke aktivert ennå, siden det er visse krav du må ta i betraktning før valpen kan la disse kravene er å holde valpen sunt og trygt, mens man tar thr tur, kravene er som følger

Valp Anbefalt vaksiner: 700 kr

Valp Kantine avgifter: 500 Nkr

Elektronisk kasse: 300Nkr

som vil gi en total av 1500 kr, så må du overføre penger via Western Union-pengeoverføring etat direkte til vår konto ved hjelp av data,

Navn: Kum Jovens

Land: Kamerun

status: Yaoundé

postnummer: 00237

Adresse: Flyplass street

telefon: 00237 7403 3573

passord: Danny.

Så etter at du har overført pengene du har behov for å sende oss tilbake med alle de fulle overføre informasjon som

senderne i full?

pengeoverføring kontroll tall?

MTCN?

og passord?

Så når vi har penger, valpen's flytur vil bli aktivert og du skal ha en post, som vil bære alle fly informations og flybilletter slik at du vet nøyaktig når du skal vente på at valpen på døren din fremgangsmåte.

Administrerende direktør!

Kum Jovens."

Sendte svar tilbake om at jeg forventet å få valpen gratis, og derfor må hun som skal gi bort valpen betale alt. Venter svar i spenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enda et svar:

"Hallo!

Jeg booket fly og flyplassen fortalte meg det der ekstra kostnader på behovet for å betale, men siden jeg har ingen penger igjen, ville jeg gjerne spørre om du kan betale?

Så nedenfor er en kopi av mitt ID-kort, når du får valpen, trenger du litt informasjon om meg ..

Takk og tar svært godt vare på min valp ..

Hilsen!"

Og det var et vedlegg av et id-kort av noe slag.

Svarte tilbake at hun skulle ha tenkt på de utgiftene før hun valgte å gi bort hunden. Og athun fikk spare opp de pengene for så å sende valpen til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil flytte til Flyplass street.!

Men det er nettopp at de som holder på med dette får svar, tilsynelatende seriøse svar, som holder dem gående...

Om alle bare kunnet overse det å rapportert til nettstedet som har annonsen i stede, så hadde det dødd ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å skrive tilbake at det sitter et forum på ca 3000 medlemmer og ler av det hele,og at muligens halvparten av disse medlemmene(eller mer) er medlem på x antall andre forum,med alt fra 300-3000 medlemmer som er unike.

Det blir spredt som pest,så de må jo bare tro de lurer noen!hah..

Tenk at de gir folk så lite kredit at de tror vi Nordmenn er så dumme?!

Det er i grunn irriterende at sånne hulabula folk skal sitte å gni seg i nevene å tro man biter på.

Gi dem klar beskjed om at det blir latterliggjort!stygge svindlere,de er en skam for sitt slag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som holder sånne folk gående er jo faktisk at for alle de tusen som sitter og ler, sånn som vi gjør, så finnes det kanskje EN som går på... Det finnes faktisk utrolig mange lettlurte mennesker rundt i verden dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med Wilma her...vært spennende å høre hva du svarte dem også...:wub:

Jeg har prøvd å skrive hva jeg har svart. Jeg har kun gitt korte svar tilbake uansett.

Siste legger jeg ut mitt svar på "hennes" mail:

"Dette er noe du selv får betale.

----- Original Message -----

From: NADIN HONL

To: Linda Marie

Sent: Monday, December 29, 2008 2:41 PM

Subject: Re: Re:Re:Re:Re:Re:

Hallo!

Jeg har aldri visste det var en ekstra kostnad på flyplassen, hvis jeg visste at jeg ville ha betalt, jeg bare oppdaget at når jeg allerede har betalt for fly og kjøpte så leker og gave for valpen, jeg er tom, hvis du kan betale kan du gjøre det ,,,..

takk og venter "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres jo ut som en fantastisk deal liksom!

Moralen er vel at når ting høres for godt ut til å være sant, så er de det... Men finnes alltid folk som er ute etter billig og gratis og som synes at "åh, jammen hva HVIS det er sant"... Har ei venninne som er sånn... Hun har tapt utrolig mye tid og penger på å gå på alt mulig, "det kan jo hende..."! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte når jeg hørte de skulle ha adresse og sånt, var at de kom til å komme og rundstjele huset ditt. :P Folk som sitter i Norge og faker annonser og mailer og får adresser og robber hus, liksom. :wub: Men å betale 1500kr for en fiktiv valp, er ikke verdens undergang da, for de som er så dumme at de går på det. Hadde vært verre om de skulle ha 5000.. :P

Men, ja, si at du kommer og henter den, fordi du fikk et gavekort på flyreise i julegave av samboeren din eller noe sånt. :P *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha blitt inspirert av dere her, så skal jeg nå på ferie og hente valpen... :wub:

"Jeg kunne ha tatt ferie, og reist ned og hentet valpen?

----- Original Message -----

From: NADIN HONL

To: Linda

Sent: Monday, December 29, 2008 5:36 PM

Subject: Re: Re:Re:Re:Re:Re:

Hvordan vil du at jeg skal gjøre dette?? OK fint, så kan du betale halv slik at jeg betaler en halv???? "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...