Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

Så spennende! Valp å greier :blink: og så svææær og nydelig Kita har blitt.. Noe annet en valpisen som jeg var med på valpeshow det tenker jeg :blink:

Ja det blir skikkelig spennende :wub: neste valpisen blir nok en del større en Kita ja :blink: faren var 86cm når han var 8mnd :hmm:

litten hvit dverg du var på valpeshow med eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Turbogutt: Ja det syntes jeg også :P der var det kjærlighet ved første blikk fra min side

:D

Lola Pagola: nei han skal ikke det :) men vil gjerne vite hvem farge det blir før den får navn, ja for denne gangen skal det bli en gutt (så sant det ikke bare blir merlegutter) :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpis og jeg skal x fingre og labber for at det blir en liten harlgutt til deg! Hadde selv veldig lyst på valp fra dette kullet, men det blir ikke slik... Om Arwen parres igjen senere, så kanskje. Og Theodor bor jo her i Theim nå, så jeg regner med å treffe på ham etterhvert. Skal bli gøy å se utviklinga hans, han er jo så massiv allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpis og jeg skal x fingre og labber for at det blir en liten harlgutt til deg! Hadde selv veldig lyst på valp fra dette kullet, men det blir ikke slik... Om Arwen parres igjen senere, så kanskje. Og Theodor bor jo her i Theim nå, så jeg regner med å treffe på ham etterhvert. Skal bli gøy å se utviklinga hans, han er jo så massiv allerede :P

Så bra, kryss det du har :) Harl. er jo bare lekkert hvis de er fint tegnet :) ja dette må være min drømme kombinasjon tror jeg :P Ho skal parre Snehvit etterhvert også, ho er jo bare kjempesøt, skikkelig kosejente :P

Theodor er flott ja :D Han kom muligens til Vikersund, eller så håper jeg å se han på NGDK's utstilling i Tr. Heim. Skal stille der å ta det som en ferie samtidig :P At han er flott er det ingen tvil om nei, skikkelig beinstamme, bra vinkler og vakkert hode :o noe jeg syntes Arwen har også :D

Du får komme å hilse på hvis vi skal til Tr. Heim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å himmel for en staselig og flott hanne! :)

Jeg ble helt forgapt jeg, og viste bildet til samboeren min. Han var skjønt enig i at han var vakker, men utbrøt "Hva gjør man om han plutselig finner ut at han vil gå en annen vei? Da må man jo bare bli med? :) "

:P

hehe Somregel er de såppass godt oppdratt at det ikke er no problem :) ellers er det en del som bruker grime sånn for sikkerhets skyld :P

Men må jo si at han er en fryd for øye den unge herremannen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren var jo bare lekker :) Her blir det nok en herlig krabat du får :)

Ps. Diego vil gjerne leke med Kita igjen snart :D

Håper det blir en stor "litten" krabat ja :P får halvparten av utseende til faren sin skal jeg bli fornøyd :D

Prøve å få til en leikedate med Diego en dag :) akkurat nå løper ho, så det hadde nok Diego likt :P men om en 14 dagers tid kommer vi gjerne til særp. og leiker :o de trives jo så godt sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djervkvinnen: ja, Arwen er en pent tegnet harlequin, ikke mue gråe prikker eller stikkelhår :P

KristinR. Mantel er sorte hunder som har hvit krage, hvit snute (med eller uten bles), hvite bein, hvit buk og haletipp :)

mantlegreatdane.jpg

Bilde hentet fra google

Du kan også lese mer her, av hva som kreves av avtegn for å være "fulltegnet" mantel som vi sier :)

http://www.chromadane.com/mantle.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry meg søstersen, men det der var en stygg GD! :) :)

Vis fram ho fra Tullamore istede! :P

hehe skal finne et fint eksemplar :D gi meg litt tid så :P må ha en som er fint tegnet :D

Edit: etter ønske fra søstersen, en litt mer rasetypisk GD (ikke slik veldig USA type)

En Jättiläisen hund :)

farger_mantel_vinski.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir en stor "litten" krabat ja :) får halvparten av utseende til faren sin skal jeg bli fornøyd :)

Prøve å få til en leikedate med Diego en dag :D akkurat nå løper ho, så det hadde nok Diego likt :P men om en 14 dagers tid kommer vi gjerne til særp. og leiker :P de trives jo så godt sammen :)

Jeg hadde tenkt å skrive liten krabat, men så kom jeg på hvem rase det er snakk om så da droppet jeg det :D

Da er det nok best og vente 2 uker, eller så hadde Diego blitt helt tullerusk :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å skrive liten krabat, men så kom jeg på hvem rase det er snakk om så da droppet jeg det :P

Da er det nok best og vente 2 uker, eller så hadde Diego blitt helt tullerusk :)

Hehe barna til ho "mor" er nok alltid små:D selv om de blir mellom 50-90kg :P

Du får bli med på treffet i særp. :) tror det blir ved tågstasjon der, slik du foreslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har Kita vært på utstilling på exporama :wub: var 12 GD'er og dommeren så ut til å være ganke streng, så var sikker på vi kom til å ryke på blått i dag, men fikk 1. kval og 2. jkk :lol: så det er vi ytterst fornøyd med :o ny dag i morra med nye muligheter :lol:

Så er forresten Arwen sjekket (for å se stadiet under løpetiden). Fortsatt ganske tidlig, regnet med parring i slutten av neste uke :o :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat i dag! Velfortjent! :lol:

Vi gleder oss til å være heiagjeng og fotografer i morra også...:o

Blir kjempe spennende med Arwen framover... Er jo den knallparringa du venter valp etter! :lol:

Kjempekoselig å ha dere og Aimee med :o blir nok en bra dag i morra, med masse kos rundt ringen :lol:

Ja må i dette er en knallparring :wub: liker begge foreldrene utrolig godt :o og kan si jeg er meget pent på hvilken farger som dukker opp :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste GDene! :o Utrolig staselig og flott rase dette her! :lol: Heldig du som har en slik en :o

Ja de er kjempehærlige :o har eid bare en, men det er definitivt ikke den siste :wub: skal ha fler i framtiden :lol: så rolige og tolmodige dyr skal man leite lenge etter :o

Heldigvis blir levealderen bedre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

I helga blei Arwen parret med Theodor, så da er det bare å krysse fingrene for at det kommer noen småtutter i starten av april :)

Så noen nye bilder av Kita :P

Idun trener litt utstilling med Kita'n min :P flinke :P

IdunlpermedKita7feb.jpg

Kita med HP sløyfa si :lol:

Kitahode13mndfikkHP.jpg

Kita med en snøklump, som ingen andre får ta :)

Kitaifullfart6februar2010.jpg

Kita i kjent løpestil :icon_redface:

Kitaikjentlpestil6februar2010.jpg

Kita i farta :)

Kitaikjentstil6februar.jpg

Kita underviser Aimee "Hvordan være GD på sitt beste" :)

KitaogAimee6februar2010.jpg

Kita sammen med sin store beundrer Ajax :P

KitaogbeundrerenAjax6februar2010.jpg

Meg og Kita på GD treff i Råde :P

Kitaogmeg7feb.jpg

Alle hundene som var på GD-treffet i Råde :lol:

KitapGDtreffiRde7februar09.jpg

Lille snuppelura mi kan vel ikke se stort mer stusselig ut enn dette :lol:

StusseligKita.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er oppdretter useriøs som holder sånne ting hemmelige?
    • Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...