Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du funnet din(e) raser?


Kristiin

DIN rase  

159 stemmer

  1. 1. Har du funnet din rase?

    • Ja
      108
    • Nei
      51


Recommended Posts

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Nei.

Familien skal skaffe valp en gang til neste år, men har enda ikke bestemt oss for rase. Pappa liker Border collien og Dansk-svensk Gårdshund, samt at han har sett noen blandinger som han liker veldig godt. For min del så vil jeg ha en Gårdshund (helst ei tispe), men liker også andre raser som Aussie, Border collie, Labrador (ikke minst), men Labradoren og Aussien blir kanskje for store og tunge for vår familie :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte nei jeg. Fordi jeg har mange raser jeg kunne tenkt meg å prøvd. Å treffe blink på første, er jo veldig avhengig av hva man leitet etter i utgangspunktet. Så for meg, blir nok ikke terven den eneste rasen.

Jeg er veldig fasinert av Portugisisk vannhund i grunn. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet mange raser jeg, men jeg vet ikke om den neste blir en som jeg allerede har..? Og siden jeg er litt "ustabil" i rasevalg, så må jeg vel stemme nei?Jeg liker liksom å prøve flere raser, og syns det er positive og negative ting med alle. Men jeg liker kombinasjonen stor og liten hund, og siden de ikke kommer i samme rase, antar jeg at jeg nok ikke vil holde meg til en rase fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken ja eller nei! Nå har jeg jo bare en liten valp, da, men jeg tviler på at det finnes noen superfantastisk ideell rase "for meg".(selv om man sikkert aldri skal si aldri :whistle:)

Tror allikevel at jeg har gjort det beste rasevalget jeg kunne gjøre akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo si ja... og svarte ja, bc er definitivt rasen for meg og Tassen blir ikke den siste :whistle: Men er samtidig nysgjerrig på andre raser og vil ha det også (i tillegg til bc :ahappy:) Nå til våren får vi flatcoated retriever og det tror jeg nok også vi kommer til å trives godt med :ahappy:

Men uansett rase så må den være energisk og full av liv ellers syns jeg det blir for kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den bruken jeg har i dag så har jeg funnet min rase ja.

Om ting skulle drastisk endre seg når det gjelder aktivitet så hadde jeg nok byttet rase til en som hadde vært mer "mascot", vet hva jeg hadde valgt også.

Men det skal endel endringer til før jeg kutter helt ut den rasen jeg har, jeg hadde nok heller valgt litt andre linjer før jeg hadde gått bort fra rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte nei.

Men det er fordi whippeten er en hund jeg trives med og ha i hus.. men det er ikke det jeg ønsker av en hund i helhet . Den mangler en del ting som gjør at jeg savner noe som er mer Hund liksom... Men på en annen måte kunne jeg svart ja også, fordi jeg tror håper/tror det altid vil være en whippet her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er liksom stadig på jakt etter den perfekte rasen for meg, og forandrer mening hele tiden om hva som blir min neste hund :whistle: Så langt er det portugisisk vannhund som står mitt hjerte nærmest. Den eneste hunden som jeg bare MÅ bort til hvis jeg treffer en, og som er den første hunden jeg får øye på blant 1000 andre. Men så er det dette med pelsstellet som gjør meg litt usikker... I tillegg har frøkna mi vært noe krevende for meg de første par årene, men så er jo ikke alle portiser helt like som henne heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...