Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for bilderedigering


Mirai

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svar 346
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...
Guest Snusmumrikk
Skrevet
jeg er helt grønn på fotografering... og har vært ute å prøvd å tatt noen bilder av Frida og kattene, men de ble mørke og uklare... jeg er ikke noe flink med bilderedigering, og lurer på om noen av dere flinke bilderedigerere kan prøve å få dem lyse og klare?! Dere trenger ikke ta alle, men da har dere noe å velge mellom

legger ut link til bildene:

http://i170.photobucket.com/albums/u243/Al...da/DSC_0024.jpg

http://i170.photobucket.com/albums/u243/Al...da/DSC_0026.jpg

http://i170.photobucket.com/albums/u243/Al...da/DSC_0027.jpg

http://i170.photobucket.com/albums/u243/Al...da/DSC_0028.jpg

http://i170.photobucket.com/albums/u243/Al...da/DSC_0029.jpg

http://i170.photobucket.com/albums/u243/Al...da/DSC_0030.jpg

http://i170.photobucket.com/albums/u243/Al...da/DSC_0031.jpg

http://i170.photobucket.com/albums/u243/Al...da/DSC_0032.jpg

http://i170.photobucket.com/albums/u243/Al...da/DSC_0033.jpg

http://i170.photobucket.com/albums/u243/Al...da/DSC_0034.jpg

http://i170.photobucket.com/albums/u243/Al...da/DSC_0035.jpg

http://i170.photobucket.com/albums/u243/Al...da/DSC_0036.jpg

http://i170.photobucket.com/albums/u243/Al...da/DSC_0037.jpg

http://i170.photobucket.com/albums/u243/Al...da/DSC_0043.jpg

http://i170.photobucket.com/albums/u243/Al...da/DSC_0044.jpg

http://i170.photobucket.com/albums/u243/Al...da/DSC_0040.jpg

Jeg kan nok ikke hjelpe deg med noen redigering, men uansett hvor god eller ikke god man er på fototekniske ting så blir alle bilder tusen ganger bedre hvis man kommer seg nærmere motivet. Skal du ta bilde av hunden og katten, så kom tett innpå hunden og katten. På noen av bildene dine er det mest landskap rundt med en bitteliten hund i et hjørne. Så kommer du nærmere innpå motivet vil det være lettere å rette opp detajer, for mørke bilder osv etterpå. Så mye er det vanskelig å kutte i etterkant og få et bra resultat. Ellers er det vanskelig å ta bilder når det ikke er skikkelig lys ute.

Ønsker meg photoshop til jul og litt sol så jeg kan øve meg på bildetaking <_<

  • 2 weeks later...
Skrevet
Jeg har ikke peiling på bilderedigering,men hvis noen vil leke litt med disse så sett igang:)

hytteturjuli08083.jpg

post-4638-1229970409_thumb.gif Jeg har fikset litt på dette bildet. :D

Jeg gjorde hundens avtegn klarere, og fikk litt sterkere farge på pelsen (samt litt hvitere).

Gjorde også halsbåndets mønster mere synlig, da jeg gjorde det litt lysere. :)

Håper du liker det! :)

Skrevet

wow,dere er jo rene tryllekunstnerene! :P jeg må jaggu finne frem noen av mine crappy bilder å se om noen vil gjøre et forsøk på å gøre dem bedre etterhvert :P

bildet av øyet var forresten RÅSTILIG!!

Skrevet

ganske bedritent utgangspunkt,jeg vet. men kanskje noen kan gjøre dette til et fint bilde? noe å bryne seg på! lykke til :P

535.jpg

Skrevet
Hvordan får man gjort deler av et bilde i svart/hvitt, mens noe i farger? Har photoshop elements..

Jeg har Cs3, men det er vel omtrent det samme.

Høyreklikk på layeret "Background" - altså layeret med bildet, nede i høyre hjørne. Velg "Duplicate layer". Nå har du to helt like layere. Så visker du ut alt bortsett fra det som skal ha farger i det øverste layeret. Deretter velger du layeret "background" igjen og gjør det svart/hvitt.

Du kan også markere det som skal ha farger, høyreklikke, velge "select inverse" og så gjøre det svart/hvitt.

Dårlig forklart, bare spør om du ikke skjønner noe :whistle:

Skrevet

Man har også et redskap som heter "Sponge Tool" i Photoshop, vet ikke hvordan det er med elements. Men den gjør hvertfall det man "tegner over" med den, om til svarthvitt :whistle:

Skrevet
eye.jpg

Hva synes dere? Er det fryktelig teit med svart/hvitt med detaljer i farger, eller fungerer det her?

Det ble skikkelig kult! :wub:

Og takk til deg og IW for tips om hvordan man kan lage sånne bilder, det har jeg ikke klart å tenke meg fram til selv *flir*

Skrevet
Det ble skikkelig kult! :icon_confused:

Og takk til deg og IW for tips om hvordan man kan lage sånne bilder, det har jeg ikke klart å tenke meg fram til selv *flir*

Bare hyggelig, og takk :icon_redface:

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...