Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for bilderedigering


Mirai

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan gjør jeg kanten på et bilde blurret? Altså at det blir litt blurret når du går utover i bildet?

geo_squa.gif

Se for deg at denne skal "fade inn i bakgrunnen" - how do I do it?

  • Svar 346
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

er det ingen som vil prøve seg på de bildene jeg la ut på side 7?? :whistle:;)

hadde blitt veldig glad hvis noen prøvde litt, da jeg ikke har snøring på photoshop selv ;)

Skrevet
Prøvde meg på bilde ditt jeg, litt kjapp redigering. Var ikke det enkleste men ble nå en forandring :wub:

Ser at jeg har glemt å fjerne litt skygge på gulvet fra stolen..

Fantastisk! Nå ble jeg glad! Kjempesnilt av deg å hjelpe! :wub::wub: Ble mye bedre nå :lol:

Skrevet
er det ingen som vil prøve seg på de bildene jeg la ut på side 7?? :wub::wub:

Problemet er at de bildene er et for dårlig utgangspunkt for redigering...

Ha med digitalkamera i stede for / sammen med Mobiltelefonen når du skal ta bilder...

Mobiltelefonen er ingen erstatning for et dedikert kamera,

selv et kamera til under 1000kr er mye bedre en en gjennomsnittlig Mobiltelefon...

Skrevet
tusen takk :wub: nå blei øya mye bedre :wub:

Er ikke så vanskelig og ordne det.

Klippet bort noe i kantene, gjorde bildet litt varmere og fjernet litt uting i ansikt ditt ( :wub: )

Skrevet

Noen som kan gjøre noe med dette? Ike er litt uskarp,og jeg synes at lyset er litt blast.

DSC_0697.jpg

Også synes jeg at hullet i døren ødelegger litt på dette bildet,pluss de messing-greiene der. Også henger det noe rusk fra nesa til felix,noe som er vanskelig å unngå på den karen der :wub:

DSC_0417.jpg

  • 2 weeks later...
Skrevet
Noen som kan gjøre noe med dette? Ike er litt uskarp,og jeg synes at lyset er litt blast.

Også synes jeg at hullet i døren ødelegger litt på dette bildet,pluss de messing-greiene der. Også henger det noe rusk fra nesa til felix,noe som er vanskelig å unngå på den karen der :)

Skrevet

Eh, fryktelig utgangspunkt med både hvitbalanse, fokus og hele pakka, men er det noen som klarer å få det til å se litt bedre ut? Jeg får det ikke til, men har så lyst på en versjon av det som ser ok ut :ahappy:

trulle.jpg

Større versjon

Skrevet

Det er litt dårlig kvalitet på bildet, så vanskelig å få det til å se fint ut uten at det blir for kornete/uklart. Og skarper man det opp så blir det fort til at det syns at det er dårlig kvalitet :ahappy:

bernervalp.jpg

bernervalp2.jpg

tibbe.jpg

tibbe2.jpg

Skrevet
Det er litt dårlig kvalitet på bildet, så vanskelig å få det til å se fint ut uten at det blir for kornete/uklart. Og skarper man det opp så blir det fort til at det syns at det er dårlig kvalitet :ahappy:

bernervalp2.jpg

Ooh, takk, tusen ganger bedre enn hva jeg fikk til :lol:

Hjelper jo å forminske det også, når det er dårlig kvalitet, behøver ikke være digert :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...