Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort med hunden din i dag?


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Skal me sjå .. De ble luftet i ca 20 minutter i morrest, før vi dro på jobb. Midt på dagen fikk de seg en kort tur av ei venninne av meg. Så har vi vært i nærmere tre timer i ettermiddag/kveld på "apellplassen" til klubben, hvor Buster fikk trene diverse morsomme greier samt litt søk, og Decoy gikk klasse 1 program (cup) + litt trening- :lol: En typisk torsdag, sett bort fra cupen. Og så skal vi ut på en liten avislesings- og tisserunde før vi tar kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøø, ikke så veldig mye. Pippin våknet i Sara sin seng og fikk tissetur av henne før hun gikk på skolen. Begge fikk en lufterunde da jeg sto opp og enda en litt senere før gubben og jeg skulle dra bort (vi skulle prøvekjøre en bil og kunne ikke ha dem med). Nå i ettermiddag har jeg gått en tur med hver av dem, fikk trent litt passering (som vi sliter litt med for tiden når jeg går med begge. Jeg vet: det er flaut med to voksne hunder som ikke kan passere folk og dyr på en skikkelig måte :lol: I dag var de veldig flinke hver for seg da). Jeg vurderer å dusje Symra igjen i dag. Og så skal gubben gå sin sedvanlige kveldstur med dem i ellevetiden.

Sånn går no dagan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på stallen i morges, først stallarbeid også god tur i skogen, var der i 2,5time

Kl to var vi på en liten tur bort til dyrebutikken, kjøpte litt snop og gikk hjem igjen, ute ca 1/2time

På ettermiddagen var vi på tur i en stor park/skogsområde vi har her borte, der møtte vi en lekevenninne av Chicka, var ute i litt over en time.

Ikveld har hun vært alene i 3timer og nå skal vi ut en liten runde for kveldstoalett.

Dette er ca aktivitet som vi har hver dag, bare at vi bytter på ting vi gjør, utetidene er nesten de samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for lite. Sliter med dårlig samvittighet, men mørke, regn, kaldt og en hund som går dårlig i bånd går gjerne ikke suverent sammen. :closedeyes: Men på turene har vi så smått trent litt lydighet og det er jo bra. (sitt når det kommer folk, hopp på steiner, kontakt, etc.) Jeg har mest lyst å gå ut i skogen å la hunden være fri, men no way i stummende mørke! Selv ikke med lommelykt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for lite. Sliter med dårlig samvittighet, men mørke, regn, kaldt og en hund som går dårlig i bånd går gjerne ikke suverent sammen. :closedeyes: Men på turene har vi så smått trent litt lydighet og det er jo bra. (sitt når det kommer folk, hopp på steiner, kontakt, etc.) Jeg har mest lyst å gå ut i skogen å la hunden være fri, men no way i stummende mørke! Selv ikke med lommelykt. :lol:

Åh, bra! Jeg var redd jeg kom til å bli den eneste i tråden som ikke har vært 2,5 time i skogen + gått gjennom hele eliteprogrammet i lydighet tre ganger i dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting.... Jeg er syk og hoster så jeg bryter meg bare jeg går på kjøkkenet.

Så Bridie fikk løpe i hagen før frokost, spiste frokost der og hadde diare, så hu måtte få en "halv dusj".

Så stakk vi en liten tur på butikken der Bri satt i bilen. Kom hjem, og hu løp noen runder i hagen igjen. Så har hun sovet på fanget mitt foran peisen halve kvelden. Vi har trent bittelitt på å STÅÅÅÅ, ellers har hu fått løpe enda en runde i hagen mens jeg fikk 2 min frisk luft.

Nå har hu kost seg med margbein med leverpostei inni en time.

Heldigvis tar hu dette ganske med ro. Så lenge hun får litt kos ;)

Åh, bra! Jeg var redd jeg kom til å bli den eneste i tråden som ikke har vært 2,5 time i skogen + gått gjennom hele eliteprogrammet i lydighet tre ganger i dag! :lol:

;);) heheeeem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta dagen med en kjapp tissetur før vi rusla til t-banen, jogga fra t-banen til toget, toget til moss, ble plukka opp der, kjørte ferge til horten, kjørte bil til larvik, med noen små luftepauser innimellom der i regnet. Så lå hun i bilen mens vi var på besøk, så fikk hun lufte seg igjen før vi dura tilbake til oslo. Med andre ord, bare t-bane, tog, bil og båt-trening på dyret i dag. Sover søtt gjør hun og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, bra! Jeg var redd jeg kom til å bli den eneste i tråden som ikke har vært 2,5 time i skogen + gått gjennom hele eliteprogrammet i lydighet tre ganger i dag! :lol:

Jeg får også dårlig samvittighet når jeg ser hvor mange som er så flinke til å trene lydighet hver dag...men jeg trøster meg med at jeg har god og normal lydighet på hunden min og da trenger vi ikke å terpe på det hver dag for tenk.. ;)

(Vi skal jo ikke konkurrere i noe lydighet heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars dere med mørketid.. :lol:

Selv føler jeg at dagen har vært en blanding mellom aktivitet og passivitet. Begynte med den vanlige morgenturen, ti minutter. Når klokken ble to syntes jeg at jeg hadde daffet nok, og dro de med ut på tur. Tulla i trekksele og magebelte, Aynï i vanlig sele og bånd. Gikk for en gangs skyld opp til skogen (pleier å kjøre), og gikk først en runde jeg pleier å gå som èn tur, deretter fortsatte vi oppover til "jaktskogen" til Tulla; en skog hun løper som en tulling i - på jakt. Da vi kom til et hoggefelt var det på med bånd og Aynï sin tur til å løpe løs. Har ikke begge to løse samtidig når jeg vet Tulla går i jakt (på fugl i denne skogen), for Aynï henger seg lett med. Når Aynï er løs alene løper hun bare rundt oss andre. Bestemte meg for endelig å prøve den "veien" jeg aldri har turt å gått helt ut. Det er egentlig ikke en vei, men ser ut som et veeeldig brett tråkk over en myr. Det viste seg å være skiløypen, og vi kom ut litt lenger opp i veien. Derfra fortsatte vi videre oppover til toppen, og gikk en runde tilbake igjen over åsen og gjennom skogen. Skogen, som dessverre har blitt hoggefelt. Den fine skogen med sti og masse trær er nå nesten helt ødelagt. Da vi kom til veien igjen, fulgte vi den bare nedover.

Brukte faktisk bare 2 timer og 45 min på turen, noe som er litt rart syns jeg. Både den første runden, turen i jaktskogen, og stien gjennom skogen er alle tre turer jeg vanligvis går "hver for seg" og som jeg gjerne bruker over en time på hver. ;) Gikk tydeligvis mye raskere å gå de samlet!

Men bortsett fra det har det vært lite, og kjedelig i grunnen. ;) Skal se litt på tv etterhvert tenkte jeg, deretter kommer en tissetur på et kvarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi virkelig ikke gjort noenting! Et par-tre lufteturer à 15 minutter, samt to små treningsøkter (trente på ordentlig neddekk, omvendt-lokking, fvf og andre ting hun burde kunne mye bedre enn hun kan). Det er egentlig litt merkelig at jeg får gjort så mye mer med bikkja når jeg bruker halve dagen på å være på skolen sammenlignet med dager som i dag, hvor jeg er hjemme hele dagen og kan være ute med hunden i mange timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunas dag:

Opp 06.50 - tissetur i halvmørket.

08.00 : 15.30 - alene hjemme mens mamma var på universitet. Kjedelig

15.30 : 16.30 - rasetur i snøen mens skumringen ble til mørke. Vi løp opp bakker, klatret opp bakker og jeg fikk løpe 20 runder i glede på fotballbanen. Etterpå spiste jeg litt snø fordi det ble til vann i munnen, så løp jeg 20 runder til. Jeg var enda ikke sliten, så vi måtte spore litt for å skru tempoet ned. Sporing er gøy så nå ble jeg glad.

16.30 : 18.30 - laddet opp på soffaen hjemme for mamma lovte meg stortur etterpå.

19.00 : 21.00 - mamma kjørte til telegrafbukta. Vi gikk i skogen og møtte en Toller. Den hoppa på mamma men jeg hoppa ikke på den andre eieren. Mamma ble visst veldig stolt. Jeg dreit.

21.00 : 22.00 - jeg sov på soffaen med kalde poter og "frossen hjerne" etter all snøen jeg spiste. Men det var godt, og jeg kommer til å gjøre det igjen!

22.30 : 23.00 - mamma dro meg ut IGJEN. Vet ikke hvorfor, skulle visst bruke den ekle blitztingen igjen. Æsj. Men jeg fikk gå mine første snøspor og det var gøy. Men det var kaldt å sniffe snø :lol:

23.00 : 24.00 - mamma sier jeg kommer til å ligge på soffaen og snorke, før vi skal gå ut og jeg får drite igjen. Så skal jeg sove ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg vet ikke hva Eira gjør tidlig om morgenen, fordi da er det mamma som lufter henne. Men litt før 8.30 i dag, så luftet jeg henne, og hun elsker snø! Andre dagen i hennes liv med snø. Hun digger den - vil ikke inn! Men ihvertfall, faren min står opp sist, så han tar hun i buret om morgenen litt før kl 9. Så kom faren min hjem ved 16-tiden, og luftet henne og ga hun mat (hun fikk forresten mat om morgenen også! :lol:). Vi har jo luftet henne, da. Men ingen tur, så vidt jeg vet. Vel, kl 19.15 var det valpeslipp på Birkebeineren. Da raste hun rundt der med en schæfer hanne. De hadde det kjempe morsomt! Før det var turen dems, så hilste hun forresten på den andre hunden eieren til den schæferen har. Det er også en schæfer hanne, på 1 år eller noe sånn. Legger seg ned så han ikke skal bli så stor for lille Eira. Haha, så søtt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og Marco daffa alt for mye, men begge er relativt slappe i dag så det var jo bra timing. Vi har vært på flere små turer i dag i den ekle slafsa som nå i kveld har blitt til is.. (brodder sa du?) Også var Marco stakkars innmari vond bak i rompa fordi det satt fast bæsj som ikke ville ut så matmor måtte hjelpe til å få ut en lang ting som så ut som noe tekstil greier :rolleyes: Etter det måtte han vaskes litt i rompa og han var vel ikke stor fornøyd med å bli vaska både i går og i dag. (men i går var den store rengjøringa altså) Vi har trent mye forskjellig hverdagslydighet i dag, er et par ting vi trenger litt terping på gitt. Han har hatt en time med snørasing bak i hagen og spist uendelige hauger med snø.. På alle turene våre har han klart å dra seg ut av halsbåndet. Altså holdt igjen hodet når han var bak meg, så har jeg gått der med halsbåndet løst litt da også snur jeg meg og hvor er Marco? joda han stoppa ved en snøhaug for å spise littt mer av den (han er for opptatt til å tisse nå når all denne morsomme snøen er her) Han kommer så fort jeg ber han da og bøyer hodet for at jeg skal få på båndet igjen så det er i hvertfall bra.. :lol: Vi håper på at hund og eier er mer opplagte i morgen og kan finne på noe mere gøy. Men altså lydighetstrening er langt i fra noe vi gjør hver dag må jeg innrømme ;) Jeg synes det er kjedelig.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å lære inn targetstick. Bonnie ville mye heller spise den enn å dytta snuta borti men

etter en liten stund skjønte hun pointet ;).

Får prøve å bruke den litt fremover så hun ikke glemmer den igjen.

Trente litt på fri ved fot, på plass og div. småting også.

Så har vi gått tur med Caroline og Saeta i lysløypa på Hvaltjern.

Var ikke så lange turen men vi fikk nå bjeffa på noen folk :lol: også mistet vi selvfølgelig yndlingsballen.

Lysegul liten ball i hvit snø er en dårlig kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toiwos dag har vært sånn ca:

07.30 Tusle/leke tur på ca 45 min i skogen, tisse og bæsje og sånn...

Så søke opp frokosten ute på plenen her i ca 30 min.

Kose og sove...

Ca.11.30 Tok bilen ned i butikken, stoppet ved et turområde for å tusle/trene i ca 45 min, måtte jo teste MuckBootsa i slapseføret ;)

Kose og sove......

Ca. 1630 Ut med bilen igjen, ned til sentrum og tusle/trene en liten time.

Søke opp kveldsmaten, nye 30 min.

Kose og sove..

Ca 2300 Ut å tisse, trøtt i trynet, inn igjen etter 5-6 min ;)

Sove til ca 07-07.30 og så er det på`an igjen... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Her gikk dagen litt tregt.

ca 05.00: sambo ut med Cesar for å tisse

08.30: jeg og Cesar ut på en liten tur.

09.00-17.00: Cesar og jeg på diverse gå-på-tur-ute-for-ikke-å-tisse-inne-turer

17.00-20.30: sambo hjemme med Cesar. Sikkert turer

21.00: liten tur ut og gjøre sitt fornødne for kvelden

22.00: liten tur til

Må slenge med at det ble lite med langtur idag da jeg var borte så lenge, men pleier å slenge inn en tur på ca 45 minutter på kveld og noen 30 min runner turer på gresset med en kleinspits de dagene vi ikke går lang tur

Mvh meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...