Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort med hunden din i dag?


Huldra

Recommended Posts

Kl08.00 ble dem luftet i hagen, fikk frokost også sov vi til ca 14

Så gikk vi en god times tur på jordet med innlagt løping, graving, demolering, rulling og smaking.

Så har dem måtte jobbe for middagen sin. Blaze har jeg shapet fram gå rundt seg selv, og Talli har jeg shapet å legge hodet sitt ned når hun ligger (starten på en flat dekk).

Dem har bare fått halve middagens så dem skal nok en runde til.

Så skal jeg nok lufte dem ett par ganger før jeg drar på jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

I daaag.. Våknet Roya i sofaen, og gadd såvidt å gløtte på et øye når jeg sto opp. Så var hun ute med Siggi fra klokka åtte, en ett år gammel vorstehermixblanding, i ca 1,5 - 2 timer, de hadde det moro med å løpe, leke og bjeffe på sauer. Så, i halv ti - ti-tiden, var det inn og få litt mat. Så være inne i et par timer til rundt tolv, mens jeg var ute og jobba, og så ut på Storjordet med Leo, newfoundlender på 11 år som hun er VELDIG glad i. Fikk være med ham fram til kvart på to, når Siggi kom ut igjen, da var det å leke med ham igjen, fram til halv fire. Så var det inn og slappe av, mens jeg var på butikken og handla. :huh:

Og gjennom hele dagen har vi trent på 'sitt' foran hver port/dør, og 'bli' iblant, og litt på kontakt og 'på plass' når vi skal ut og inn. :)

Så nå ligger Roya i sofaen og sløøver, mens jeg rydder huset til typen kommer.(bare en liiiten pause på pcen) :P Synes godt hun kunne ta en økt med støvsugeren egentlig, så jeg slapp det... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0700 - 0800 : Moren min luftet Eira og matet hun. Jeg og broren min kom også opp i løpet av denne tiden.

0800 - 0900 : Jeg gikk til skolen 0830, så Eira var alene til litt før 0900. Da kom faren min opp, fikk henne inn i buret, og dro.

0900 - 1500 : Eira var alene hjemme. Kaninene var selvsagt også hjemme, men de er en etasje under henne, pluss 2 - 3 meter nordover!

1500 - 1600 : Eira fikk mat, så var hun i buret, siden jeg skulle til byen og kunne ikke ha med hun. Eller, jeg kunne, men jeg tør ikke å ta buss med hun når hun har spist - da pleier hun å kaste opp. Og i en buss, da gitt!

1600 - 1700 : Kl 1600 kom broren min hjem, så kom faren min litt senere. Så kom jeg og mamma hjem (jeg tok bussen og gikk ned til jobben til moren min, siden jeg trengte høy til kaninene, da det var heelt tomt!). Eira fikk mat en gang for mye, fordi de påsto at jeg hadde glemt å krysse av at hun hadde fått mat, selv om jeg står ved at jeg har husket å krysse av!

1700 - 1800 : Eira ble fristet av at vi spiste middag.

1800 - 2100 : Da kom det halloween folk. Jeg tror det gikk ganske greit. Jeg var ikke hjemme ved denne tiden.

2100 - 2300 : Eira har gjort hva??

Denne er ganske kjedelig og lese - I know. Men jeg bare skriver uansett, jeg. Har ikke noe bedre og ta meg til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi gjort litt mer enn i stad. Benyttet meg av dagens hendelser og trente Jaily på å ta det rolig rundt barn i rare kostymer. Gikk veldig bra. Hun ble veldig nysgjerrig på et par barn i laken (spøkelser tydeligvis ;) ), men utover det var det ikke så spennende. ;) Ellers har vi trent mer på vendinger under fri ved fot. (Jeg klarer ikke å vende til venstre ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen til Bridie har nok vært kjedelig, MIN derimot er utslitende..

Stod opp halv 6 :shocked: og Bridie ble med ut i hagen der hu fikk herje mens vi to beinte lesset løv på hengern. Så satt Bri i bilen til søppeltomta, så til Trevatn, så til Oslo, videre til Sverige der hu fikk løpe tulling på et jorde og tryna ut i ei dyp veit så hu ble blaut fra topp til tå. Tilbake i bilen, sitte der mens vi handlet, og på vei hjem. Nå ligger hun ved siden av bordet her og sover.

Stakkars hund ;)

MEN, hun har fått nytt regndekken idag... En pose griseører. 12 pinners slalom. 2 store tennisballer. 4 tyggebein. Nytt teppe til buret i bilen så hun ikke fryser kattunger på seg i vinter. Og desverre hadde de ikke inne svart BiaBed så det innkjøpet ble utsatt til senere. (og for å ha sagt det, forbannet være Ikea Furuseth som har slutta med PELS-kolleksjonen sin!)

Nå er det straks natta kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig gøy med BC i hundekjøringspann ;) Imponerende..

Håper jeg også har en hund å skrive om snart.

Jeg gjør endel imaginære hundeting jeg da.. som å gå først bak til bagasjerommet for å sette inn 'bikkja' før jeg kan kjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor lite, egentlig ;)

Mamma luftet henne på morgenen, så gikk hun en 30-45 minutters tur på formiddagen. Jeg gikk en halvtime på ettermiddagen, og en halvtime i kveld. Gadd ikke slippe henne løs en gang (og det er noe jeg ALLTID gjør) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg faktisk ikke gjort noen ting! Sambo tok morgenturen (og resterende), etter jobb dro jeg rett på middag med en venninne fra jobb som skal ha fire mnd. feriepermisjon og det ble litt vin ;) I morgen derimot er det min tur ;) skulle ønske det var noen hundegale mennesker jeg kjente i rykkinn området, buhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting enda. I dag skal vi trene, tror jeg, så da blir det en økt med skrulle 1 og 2 i hagen. Vi har forresten klipt klør, og det som vanligvis går veldig greit var i dag verdens undergang og fryktelig tortur:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på morgenturen vår, og trent litt på at det går an å se hund på avstand uten å hyle av glede. Og så har jeg tatt en råsjans og dytta litt mat i dyret, siden magen har vært bra siden i går kveld - og nå sover hun vakkert i senga mi mens jeg koser meg med kaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først var vi ute en liten luftings tidlig på morran for at knøttelure skulle få tisset litt, så gikk vi morgentur når vi sto opp et par timer senere. ;) I stad dro vi opp på klubben og gikk lang tur i skogen. Etter turen, trente vi litt lydighet på banen. Innkalling, fot, dekk og bli, vendinger og stå begynner å sitte bra nå... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt en treningsøkt med Knott, som gikk betraktelig bedre enn den i går, og en lekeøkt med Zima (vi øver på å leke vi, nemlig), hvor hun faktisk gnafset litt på meg i iver. Flinke blåveisen. Et par timer etter det tuslet vi oss en tur i finværet, med innlagt trening av Knott. Flinke, flinke snella mi som gikk med full kontakt gjennom en skokk med unger. Turen ble avsluttet med en sprint på jordet, og nå er hundene slitne og koselige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp kommet hjem fra en og en halv times tur i skogen med rundering og feltsøk. På veien hjem var vi innom agilitybanen en halvtime :-)

Regner med det blir ganske rolig utover kvelder her. Blir nok bare en liten kveldstur + noen tisseturer før vi legger oss regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute på en tur på to timer, hvor vi gikk i jevnt og passelig høyt tempo (les: jeg ble svett *ler* ). Senere ikveld skal jeg ut å "teste" ut låven. Har jo kommet opp lys der og gode greier, så må begynne å ta den i bruk snart. Må se om jeg skal la gulvet være som det er, eller ha på flis eller noe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på jaktprøve, men det gikk ikke så veldig bra.

Kjedelig

Ny mulighet i morgen. Siden vi var tidlig ferdig så gikk jeg en liten tur i skogen og strammet opp sitt dressuren ( som er grunnen til at vi røyk ut tidlig i konkurransen. )

Bikkja ligger som et slakt og er sliten. Selv om hun fysisk ikke fikk gjort så mye i dag, så er det psykisk slitsomt å være på konkurranse. Skal bare ta det rolig resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna har fått sin første vask i sitt liv. Mao sin første vask på 7 mnd. Hun luktet rett og slett gorrskittent.

Etter det (11.00) har jeg og Luna ligget på soffaen og vært halvdøde, jeg har influensa / er utslitt etter hard uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
×
×
  • Opprett ny...