Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort med hunden din i dag?


Huldra

Recommended Posts

Var ute i skogen fra ca 12 til nærmere halv 5 og trente på dirigering, nærsøk, sittsignal og et feltsøk som gikk mildt sagt ræva. Men jeg fikk lært mye om hvordan Decoy reagerer på å bli presset, og på å bli sliten. Så vet jeg hva jeg skal trene på videre hvertfall.

Så flinke dere er! Det er ofte på de 'rævva' treningene man lærer mest er min erfaring, så aldri så galt at det ikke er godt for noe! :P

Cane har i dag gått 1 km spor på stubb, så der fikk vi prøvd noe nytt. Vi har og hatt budføring og lydighet siden vi stilte i konkurranse i dag igjen. Gidder ikke si tisseturer, for det sier seg jo selv. Men der sa jeg det visst likevel. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar
Så flinke dere er! Det er ofte på de 'rævva' treningene man lærer mest er min erfaring, så aldri så galt at det ikke er godt for noe! :P

Cane har i dag gått 1 km spor på stubb, så der fikk vi prøvd noe nytt. Vi har og hatt budføring og lydighet siden vi stilte i konkurranse i dag igjen. Gidder ikke si tisseturer, for det sier seg jo selv. Men der sa jeg det visst likevel. :P

Det er det jeg trøster meg med *ler*

Og dere er ikke så verst flinke dere heller! Hatt en ganske god helg må jeg si, med to vellykkede konkurranser. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg trøster meg med *ler*

Og dere er ikke så verst flinke dere heller! Hatt en ganske god helg må jeg si, med to vellykkede konkurranser. :P

Takk for det! :P Vi har vært heldige i helgen, ting har fungert kjempebra! :P Og det fine med konkurranser er at man får en bra pekepinn på hva som ikke sitter like godt som en tror, og da får man ny giv og motivasjon til å trene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi gått morgentur og syklet i 20 minutter. Så har han fått godbitsøk inne og en liten løperunde på jordet. Ellers så har aron vært med å vasket bil i dag da *ler*

I går var vi på en 3 timers tur med innlagt rundering, playdate med en cavalier og tur på stranden så hunden fikk løpe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har vert på tur i dag mårres ca 20 min... så har hundene sprunge i hagen i formiddag og litt i ettermiddag , så har vi vert på tur på fjellet å gått til hytta våres , det var en tur på ca 3 timer ,der hundene sprang løse å koste seg. vi hadde med en gangs grill å grillet pølser :whistle:

stor koste oss :ahappy:

nå ligger hundene super fornøyd med peisen, å sover godt -_- -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :ahappy: Vi har vært heldige i helgen, ting har fungert kjempebra! :P Og det fine med konkurranser er at man får en bra pekepinn på hva som ikke sitter like godt som en tror, og da får man ny giv og motivasjon til å trene. :P

Jeg tror nok ikke dere bare har vært heldige, det ligger nok mye god trening bak :P Og konkurranser er veldig motiverende, og man får nok ganske ofte sett hva som bør trenes på videre! (jeg har lov å mene det selv om jeg ikke har startet offisielt enda ja? :whistle: )

..

I dag var Decoy med meg på skolen, så det ble en tusletur i midttimen. Etter skolen dro jeg opp i skogen/myra for å legge felt. Vi holdt vel på i en tre kvarter der, med mye løping. Og han var flink idag, og det var faktisk jeg og! Henger kanskje sammen det? :P

Etter kvelds nå skal jeg opp på låven å trene litt lydighet. Har et par øvelser som må terpes på gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokna sent, Fenris og Frost kom opp i senga og vi kosa leenge. Kl 13 var Frost og ned i sivilisasjonen og gikk tur sammen med Borghild og Ayni. Kl 18 var vi en tur på hundeklubben, jeg med Fenris, og lillesøster fikk låne Frost så de fikk trent før de skal på valpeshow til helga. Så kjørte jeg ned til Orkanger å jogga ca 6-8 km med Fenris og Frost. Spot har gjort det han liker best, nemelig å slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk de 2-2,5 timers tur rundt vannspeilet, elva osv., en tur på agilitybanen og en halvtimes kveldstur.

I dag har vi vært litt over en time i skogen(skulle gått mye lengre, men kom på at jeg hadde lovt bort bilen min, og jeg hadde med nøklene!) og ellers bare vært noen småturer. Skal straks ut å gå en kveldstur nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg syklet en mil med Tulla, som dro hele veien. Aynï har fått en tur i fjøset og hilst på hest, geit, lama, alpakka, sau og "mini"gris. Avsluttet det hele med å spise litt kattemat.. :) Nå skal jeg på jobb, så utover dette blir det nok bare en tissetur eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært og gått en tur i skogen sammen med en lancashire heeler. Så nå har vi sett at slike små hunder fint kan holde følge med en aussie, at de kan komme seg over veltede trær og hoppe over grøfter. Også fikk vi sett at Arn kan være snill med heeler frøkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på en halvannen times tur, hvor over halve var klatring i ulendt terreng med meg hengende på slep ("noen" bestemte seg for å finne nye turmarker, og angret kraftig på det i etterkant :) ). Om en times tid drar vi på klubbtrening. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter mitt prosjekt med valpemisshandling jeg, også kjent som pelsstell. Har barbert hals og ører og forsøkt oss på litt barbering bak, men klipperen begynner å bli sliten *flire*

Ellers har hun fått løpe og leke med en storpuddel som er like gammel - de kooosa seg. Nå sover hun vakkert på gulvet. Blir vel en tur senere + noen tisseturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en rolig dag... Jeg har vært lenge på jobb, luftet hundene, og dro til dyrlegen med Norma. Tror jeg skal trene litt med Orry etterpå, han har dessverre blitt litt tilsidesatt de siste dagene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før skolen begynte trente jeg frivillige adferder, diverse triks og bakpartskontroll i ca et kvarter. Nå har jeg kommet hjem fra en times tur i skogen/jordet og etterpå er det LPkurs. Vi må henge i i med lydighetstreninga, der har vi vært aaaltfor slappe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter mitt prosjekt med valpemisshandling jeg, også kjent som pelsstell. Har barbert hals og ører og forsøkt oss på litt barbering bak, men klipperen begynner å bli sliten *flire*

Ellers har hun fått løpe og leke med en storpuddel som er like gammel - de kooosa seg. Nå sover hun vakkert på gulvet. Blir vel en tur senere + noen tisseturer.

Jeg ble inspirert, og jammen fikk ikke hunden en del mindre pels på kroppen. Nappet de lengste på kroppen, samt klippet bein, ører, hodet, mage og rompe. Ellers har vi kun gått en tur idag, uværet har holdt oss inne. Nå ligger hunden å koser seg med tyggebein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble inspirert, og jammen fikk ikke hunden en del mindre pels på kroppen. Nappet de lengste på kroppen, samt klippet bein, ører, hodet, mage og rompe. Ellers har vi kun gått en tur idag, uværet har holdt oss inne. Nå ligger hunden å koser seg med tyggebein.

Så flink da :) Gleder meg til jeg får litt mer teknikken på nappebiten. Fader så slitsomt det er i klypa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det blitt lite trim på denne kanten. En tur i blåsten ble det på dyra, også har jeg en plan om litt småtrening inne for en gangs skyld. Prøve å lære ham at han har bakbein.. Han skjønner ikke det selv om han kan rygge opp vegger, oppå ting og slikt.:)

I går var en morsom dag da for Lyng, miljøsøk med figger på litt vanskelige plasser. Gutten jobbet godt da, og elsker det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...