Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort med hunden din i dag?


Huldra

Recommended Posts

I dag har jeg syklet en mil med Tulla, som dro hele veien. Aynï har fått en tur i fjøset og hilst på hest, geit, lama, alpakka, sau og "mini"gris. Avsluttet det hele med å spise litt kattemat.. :) Nå skal jeg på jobb, så utover dette blir det nok bare en tissetur eller to.

Aynï har tilbrakt et par minutter av kvelden med å sifra til mine at de ikke trenger å gå i nærheten av hagen hennes. ;)

Her har hundene fått 15-20 minutters båndtur på formiddagen, 1 time og et kvarters løping i skogen på ettermiddagen og nå et kvarters kveldstur. Skal gå en runde til før jeg legger meg, men den blir nok ikke på mer enn 10-20 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar
Aynï har tilbrakt et par minutter av kvelden med å sifra til mine at de ikke trenger å gå i nærheten av hagen hennes. ;)

Her har hundene fått 15-20 minutters båndtur på formiddagen, 1 time og et kvarters løping i skogen på ettermiddagen og nå et kvarters kveldstur. Skal gå en runde til før jeg legger meg, men den blir nok ikke på mer enn 10-20 min.

Så teit hun er! <_< :P Jeg skjønner ærlig talt ikke at hun ikke kjenner igjen Albin og Bella, jeg..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag datt hele data-systemet på jobben ned og siden jeg er "ubrukelig" uten den foreslo jeg for sjefen at jeg heller kunne dra hjem og bruke dagen og lyset til å gå tur med hundene mine (dream on liksom).

Men han sa han ja :icon_confused: Snille sjefen :)

Hundene ble overlykkelige over at jeg kom fire timer "for tidlig" og vi hadde en flotters over to-timers tur i skogen, som vi hadde helt for oss selv, og hundene sprang og lekte og skikkelig koste seg.

Så nå ligger de strødd her alle sammen med fornøyde glis hele veien rundt, meg inkludert som fikk benytte den fine dagen ute med hundene istedenfor inne foran data'en :whistle:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte dagen med en 20 min rusle tur. Da jeg kom hjem fra skolen hadde pappa allerede vært 2 timer i skogen med dem, men jeg tok ut Aysha på en liten løpetur i skogen med innlagt lydighetstrening og bading i ca. 50 min. Nå ligger de og snorker..

Blir vel en liten kveldslufting senere i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd!

Tja ... Jeg sto opp klokka 07.00 ,bikkja kom ned ca klokka 9 - det var først da han gadd stå opp :icon_confused:

Slapp han ut i hagen ,han tisset i lynets hastighet ,før han gikk å la seg igjen.

Klokka 10 var det på tide å gå med minsten til lekepark. Ble en times tur på bikkja. Hjem ,sove.... Klokka 13 sto han i gangen og maste ,løp opp og ned trappa - og var klar til å gå. Skulle hente i parken - så han satte av sted. Han har faktisk ikke tid til å snuse ,eller tisse når det er hentetid.(Tar det igjen når minsten sitter i vogna på hjemveg.)

Kom hjem ,etter ca 45 min tur. Han gikk å sov.

Spiste maten sin - ca kl 17 - og gikk for å hvile middag. Nå skal han straks ut på kveldsturen sin ,en 4 km runde med eldste sønnen vår. Caro er syk for tiden ,så turene blir ikke lange :whistle: Men ,vi håper han blir frisk(ere) snart!

Han er en svært intelligent og lydig hund ,så noe trening på det blir det ikke - har aldri trent på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra å ha kastet bort mye hundetid i byen på leting etter bleikeshampo for hund, så har vi kun trent utstilling i dag. De fungerte ypperlig som gode forstyrrelser for hverandre.. :icon_confused::whistle: Men de sliter med hver sin ting; Tulla er tålelig grei å stille opp, men når hun løper har hun lett for å se på meg, og da slår hun lett over i "lydighetstrav". Trener på at hun skal løpe og se fremover. Aynï traver pent nok (vel, ikke på rimete gress, men heldigvis er utstillingen inne, hihi). Derimot er bordet litt så som så. Hun står, men er litt spak og liker seg ikke heeelt oppe i høyden. Godtar det for all del, men har potensiale til å bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen med å jage bikkja ut av senga, hun er B-hund hun! Ut i hagen et kvarters tid, før jeg slapp henne inn igjen. Tissetur når jeg kom hjem fra skolen. Gikk en times tur med frivillig kontakt trening for noen timer siden, og nå er det tid for kveldens siste luftetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble dro vi til Aynïs oppdretter for å få henne nappet til helgen. Hun var stort sett veldig grei på bordet, protesterte bare to-tre ganger med å dra seg unna. Flinke jenta si det! :) Tulla skal jo handles av oppdretteren til Aynï, så hun fikk litt utstillingstrening. Det ble litt sånn "blind fører døv" eller hvordan det ordtaket er; for jeg kan jo ikke akkurat så mye om handling, og oppdretteren har ikke handlet springer før, så dette kan bli skikkelig gøy! :) Vi kom vel frem til at jeg må skygge banen når de skal i ringen, hvis ikke blir hun veldig opptatt av meg (som om jeg ikke visste det fra før)..

Kom hjem og gikk en liten tur på en drøy time, hvor vi prøvde inngjerdingen til fuglehundklubben (som også er åpen for "min" klubb) for første gang. De løp som noen tullinger, og Tulla syns det luktet veldig interssant fugl i buskaset. Dessuten fant de noe ekkelt som luktet bæsj som de bare måtte spise, i alle fall syns Tulla det smakte snaskens!

Da vi kom hjem ble det pelsstell på Tulla, atter en gang - ørene stod til pers og napping på hodet pluss sidene. Vurderte å bade henne også, men jeg fant ut at det får vente til i morgen. Vi skal såpass sent inn i ringen at jeg kanskje rekker en tur med henne før hun må holdes i silkedekken-ro, stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har Aron vært på luftetur med meg, før jeg skulle på skolen. Mamma hadde hatt Aron på to timers tur når jeg kom hjem så det var herlig. Etter en stund ble han med meg på en 20 minutters sykkeltur og så ble det en halvtimes lydighetstrening etter det. Nå har vi nettopp vært på kveldstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og samboeren min hatt kosestund med valpen vår hos oppdretteren. Enda to uker til vi får ham, men han begynner å bli stor. Vi satt med skuldrene intil hverandre og valpen lå langs oppå begge skuldrene og sov. Han er visst en skikkelig god- gutt av en liten kosebamse. Gleder oss til å få "babyen" vår i hus <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi trent litt inne. Nå sitter Bonnie klistret til bena mine under fri ved fot på stuegulvet :).

Det gjør hun desverre ikke ute ennå men det kommer seg.

Vi har trent litt ute også men etter å ha forsøkt å stikke av 3 ganger så gadd jeg ikke mere.

Gikk tur langs veien her i kveld og nå har hun faktisk begynt å overse enkelte biler til fordel for å snuse.

Det er en stor seier og hurramegrundt hver gang det skjer. Så sinnsykt deilig.

I morgen må vi ta en tur i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og Tia gått masse spor på Ekebergsletta, i tillegg til at vi har trent en del lydighet og vært på to sykkelturer noen kilometer. Hun var også med meg på skolen de første timene, og klokken 4 skal jeg på jobb og tar med Tia da også så hun får leke med de andre hundene. Mens jeg venter på jobbtid skal jeg gå tur med Cita i øspøsregnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg, min søster, begge nevøene mine og en venninne gått tur med alle fire gompene våre.. (femte kommer i neste uke.. hihi)

Har sånn turområde med grusede stier over hele stedet, Herlig terreng, spesielt nå som det er lov å slippe hundene. :lol:

Glemte seff å ta bilder.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...