Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort med hunden din i dag?


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Bridie har fått løpe og herje på jordet idag. Siden formen min fortsatt er "host til du spyr når du går etter posten" så blir det liksom ikke så mye aktivitet ute i 8 minus, desverre. Men å kaste ball klarer man da selvom ;) Så det har vi gjort. Og SØKT etter ball... (den forsvant tilslutt da.. i snøen et sted).

ellers har Bridie vært "vakthund" og "hjelpehund" i hagen mens Lars og pappa har snekret carport ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0900 - 1000 : Eira ble luftet og fikk mat

1000 - 1100 : Eira og mamma var i Kristinshall med brukte ting til brukt-salg

1100 - 1400 : Var hjemme

1400 - 1900 : I løpet av denne tiden har Eira vært med og hentet det vi ikke fikk solgt, vært på Stav's martn, vært hos tanta mi (de har golden og de er sånn passe venner) og sittet i bilen sammen med meg mens mamma var på butikken

1900 - 1930 : Det er nå, det. Nå sover Eira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk ikke Roya komme ut før halv ti.. :P Dette fordi jeg ikke våkna før halv ni, og da var luftinga på pensjonatet i full gang, og ingen Roya kan leke med der, nå. Så da sløøva vi i senga en time til. :P Så fikk hun ut og lufte seg og leke litt med Leo etter luftinga, og så frokost. Så slappa vi av inne en stund, og ca 16.00 gikk vi ut på tur i skogen, og Roya fikk gå løs nå som det ikke er flere sau igjen der. DET var morro, det! ;) Løp fram og tilbake hele tida, og de få gangene hun løp ut av syne, så hoppa jeg og typen(som er på besøk i helgen) inn i nærmeste busk og lo oss fordervet hver gang stakkars hunden løp motsatt vei av der vi var. (dvs opp skråningen på andre siden av stien). Luktesans?? Hva er det for noe? :P

Prøvde også å trene litt på akkurat det der å bruke nesa, jeg løp og gjemte meg mens typen holdt igjen bikkja, men hun fløy bare i samme retning og så rota hun litt rundt, før hun endelig fikk øye på meg. Typen prøvde også å gjemme seg et par ganger, den ene gangen løp hun forbi ham på 1 meters avstand uten å oppdage ham.. Er det egentlig mulig..? Må si jeg er ganske paff over den dårlige bruken av nesa.

Hjemme igjen rundt halv seks, så fin kosetur i skogen med litt snøballkrig og litt løping og hopping og snubling og sånn. :P

Meen, så hadde vi VELDIG fin 'på plass' både i 90grader høyre og venstre, og helomvending, og sitt, tre ganger. Så det er vi veldig veldig fornøyd med. Selv om typen prøvde å distrahere(slå i hodet med en vedkubbe) og få Roya med og leke, så var det full kontakt og kjempeflott den siste gangen. SÅ stolt av jenta mi! Dette var da før skogsturen.

Nå ligger hun og sløver på gulvet foran peisen og storkoser seg, snorker så det rister i veggene her :P Snart ut en liten tur og lufte seg når hun våkner, tenker jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort noe med de enda. Leverte de til mamma før jeg dro på jobb, og hentet de senere når mamma skulle på jobb. Hun har vært ute med de et par timer, gått langs elva og div.

Nå skal jeg trene litt mer utgangstilling med Albin, trene dekk med Bella, gi de kveldsmat og gå en god kveldstur med de. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag (strengt tatt i går da) har vi gått en laaaang deilig tur. Gikk til Fløyen. Kjempe herlig vær og fornøyd voffs. Hun fikk hilse på mange andre fornøyde voffser på veien.

I tillegg har vi lekt og kost oss litt hjemme i løpet av kvelden og hun har fått ligge på fanget mens matmor og matfar så på film.

Så har hun fått en liten kveldstur.

Nå er det leggetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har eg dratt ho ut av senga (igjen), og lufta ho i hagen. Så herja vi litt i stua med en leke, før det var frokost tid. Så herja vi litt til, før ho tok seg en lur. Så tok vi oss en 1 1/2 times tur på traktorvei med foreldrene mine. Nå sover ho igjen, blei visst litt trøtt :P

Middagstid snart, før vi sikkert går oss en liten tur. Etter det kan det være vi legger oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg jobber fra 8 til 6 har venninnen min passet Cita. Tia er med meg på jobb og dilter etter meg overalt og er med på alt jeg gjør på jobben, i tillegg til at hun aktiviserer labradorene og løper rundt på plassen her. Nå ligger hun ved beina mine og er passe sliten ;) Når jeg kommer hjem skal jeg ta en liten tur med Cita og så skal jeg sove!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har Chili fått leke(evt. knøvle, hun kan være en anelse voldsom under lek. hehe) med en wheaten terriergutt en halvtimes tid. Så har vi trent lydighet og felt halvannen time. Nå ligger hun og sover ved siden av meg her. ;)

Vesla har gått lang tur med moren min, og den tidligere nevnte wheaten terrier'n, så hun er også sliten og fornøyd. Og jeg sitter her med god samvittighet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aynï: tur med en nabo-barnefamilie i halvannen-to timer i skogen. Lekte gjemsel og sisten. ;)

Tulla: løs i jaktskogen med tilhørende jakt *host* - var borte for meg noen minutter (for ca tredje gang i hele sitt liv), og kom pesende tilbake med rødsprengte øyne, tunga på tørk, sjanglende og haltende på ene framfoten; trødde knapt nedpå. Løftet henne opp på skuldrene og bar henne noen hundre meter (det er jammen tyngre enn det høres ut!), men plutselig var hun fin igjen og kunne gå uten å halte. Hmm. :P Dro hjem og trente utstillingstrening på skolen før hun ble kastet i dusjen. Nå løper hun rundt i stuen med silkedekkenet og prøver å tørke det av seg i gardinene, lenestolen og sofaen..! :P

Edti: nå har jeg skrapt tannstein på Tulla, og klippet klørne hennes. Det er virkelig ikke hennes dag i dag, mener hun! :rolleyes: Ulveklørne til Aynï ble også klippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i skogen fra ca 12 til nærmere halv 5 og trente på dirigering, nærsøk, sittsignal og et feltsøk som gikk mildt sagt ræva. Men jeg fikk lært mye om hvordan Decoy reagerer på å bli presset, og på å bli sliten. Så vet jeg hva jeg skal trene på videre hvertfall.

Og vi trente jo selvsagt ikke hele tiden vi var ute, satt jo selvsagt mye ved bålet og skravlet . ;) Og litt pause i bilen, men veldig lite da han ble testet mye på utholdenheten idag. Sliten og fornøyd toller som ligger på rygg på gulvet her. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen starter jo ved midnatt, så da regner vi med derifra... ;)

Hundene har fått løpt og lekt i flere omganger i dag. Både lekt med meg og med hverandre. Så har de fått trent litt lydighet (da var klokken riktignok passert to på natta da...).

Vida har fått gått spor i dag (som gikk helt supert) og lekt med en collievalp. Mens Nirm har fått herjet som han vil på et jorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen med en 10 minutters tissetur rundt nabolaget, og gikk senere en 3,5 timers tur i skauen ;) Den siste timen gikk vi sammen med en 12 uker gammel valp som hundene ikke kunne brydd seg mindre om... :P Så nå er hundene trøtte og gode, mens jeg koser meg med Grey's Anatomy på DVD :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen med 2,5 timers skogstur, så var det hjem og spise frokost. Litt senere på dagen trente vi litt fvf, triks og burleker i kanskje 45 min. Etter det dro vi ut på tur i ca. 20 min...

Nå er hun mett, og ligger ved føttene mine og sover.... Søtnosen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag startet dagen med en liten luftings utenfor før frokost og litt kos og lek. Deretter ble det en kort morgentur, på en halvtimes tid, før vi sløvet litt i sofaen begge to. Så gikk vi en 1,5 timers tur med ei venninne og hennes hund. Bea trenger å være litt med henne hunden som overser henne totalt og ikke vil leke.. Det var hun ganske fortvilet over i dag og lot det gå litt utover matmor et par ganger.. så vi har litt trening å gjøre der altså.

Så var det hjem og middagstid for matmor og etter hvert for vofsen også. Etter middagen hennes trente vi littegrann triks og nå ligger hun ganske så fornøyd å sover.

Hmm.. søndagene pleier vanligvis å være litt mer aktive enn dette, men men..

Blir nok en kveldstur om noen timer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...