SusanneL Skrevet 13. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2008 Jippi - da har min Mitten vært sammen med fôrverten sin og fått tatt ultralyd i dag. Og der så de bebiser, ja - mange bebiser (minst 5...). Å, det skal bli kos å få valper igjen! Kanskje også litt spesielt fordi alle valpene kommer til å være blå (muligens fawn) - den fiiiineste fargen en beardis kan ha, synes jeg. Valpepappa denne gangen er min yngste import - Mac fra Tyskland som nå er nesten 2,5 år gammel. Dette blir hans andre kull (det første er ca 5 uker gamle, og jeg skal over til Sverige og kikke på dem til helgen, tror jeg). Bare 3 uker igjen nå... Susanne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 13. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2008 Weeee ! Artig artig ! Da gleder vi oss til å følge to Mac-kull i tida framover . Vi forlanger selvsagt bilder - masse bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 13. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2008 Grattis! Men to år siden allerede, vi fulgte da dette Sonenkullet i forrige uke? Jaja, vi håper det kryr av Doggisvalper utover høsten her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanna Skrevet 13. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2008 Spennende! Er det vanlig med blå beardiser? Vil de også lysne med alder og dermed bli enda lysere enn de vanligere sorte/grå eller er fargene vanskelige å skille som voksne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 13. Oktober 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2008 De blå er ikke sånn kjempeuvanlig, og noen prosentsats har jeg ikke. Men jeg vet at jeg har oppdrettet rundt 60 hunder, kun to av de har vært blå (og en fawn-farget). Men siden jeg nå parrer to blå med hverandre skal det ikke kunne komme noen sorte eller brune (pga dominant gen for fargen). Når de blir født er de klart grå (musegrå), mens de sorte er kullsorte, de brune er mørke nøttebrune og de fawnfargede er sandfarget. Pigmentet på de blå er naturlig nok blått hele livet, og øyenfargen vil i de alle fleste tilfeller også være blå/grå (men det er tillatt med brune øyne - men jeg har aldri sett det på en blå). De blir lyse-lyse grå i oppveksten, og man kan egentlig ikke se forskjell på en blå og en sort når de er midt i unghundstiden (annet enn på nært hold - øyne + nesen!). Pappa Mac er blå, og ser slik ut: http://www.taildown.com/Hundene/Mac.html Her er en eldre blå herremann med fantastisk pels og farge: http://www.taildown.com/Hundene/Colin.html Ja - Moses (fra mitt "sonenkull") blir 2 år nå i desember... Skremmende hvor fort tiden har gått! Susanne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Pernille Skrevet 13. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2008 Spennende! Masse lykke til, og ja, bilder må ut etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 13. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2008 Da har jeg noe å titte på nå når jeg skal sitte å vente Jeg kommer til å sitte å vibrere når du får kullet ditt. Når kommer dem til verden ca? Morro at alle blir blå da Ja tenk, 2 år har nesten gått siden jeg hadde mitt sonen kull også. Jeg glemmer at Talli snart er 2 år jeg, ser fortsatt på henne som en liten bebis og hun skal jo vokse seg til for tenkt. Men jeg tror jeg snart på innse at det toget har gått Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
swimzy Skrevet 13. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2008 Åhh så morro .....gratulerre såå masse! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 13. Oktober 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2008 Takk for alle gratulasjonene. Mitten har termin 2, november (første parring), så rundt den helgen håper jeg at det skjer.. Susanne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 13. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2008 Grattis grattis! Jeg tipper det blir sju blå, fem frøkner og to pjokker! Jeg skal følge med dem ringside i årene som kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 13. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2008 Så spennende! Var gøy å følge med sist Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 13. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2008 Så morro! Gratulerer Gleder meg til bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MollyC Skrevet 13. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2008 Trixie (Certified Image), vet du, Susanne, hun hadde ganske mørke brune øyne og var vel blå så god som noen kunne bli. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeneG Skrevet 13. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2008 Gratulerer Susanne Blir spennende å følge med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peers Skrevet 13. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2008 Å, så spennende, jeg elsker sonenkull! Dette gleder jeg meg til å følge med på Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 13. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2008 Å, så spennende, jeg elsker sonenkull! Dette gleder jeg meg til å følge med på Lykke til! nå blir det doggiskull :closedeyes: -pirkete idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carina Skrevet 14. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2008 Åh, det er så kjekt med sonenkull! Tipper det blir 8 valper, 5 hanner og 3 tisper. Også ønsker jeg meg en fawn valp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 14. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2008 Så spennende Susanne!! Skal du ha kullet hjemme hos deg eller hos förvert? Nå er det vår tur til å komme til deg for å knipe beardisvalpiser! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 15. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2008 Grattis! Så morsomt! Jeg tipper det blir 6 valper. 4 hunner og 2 hanner.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 16. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2008 Talli snart er 2 år HÆÆÆ?? Det passer ikke i mitt hode! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synne N Skrevet 16. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2008 Spennende, gratulerer så mye! Jeg tipper 4 hanner og 2 tisper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 16. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2008 3 hunner og 2 hanner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Car00line Skrevet 17. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2008 4 hanner og 3 hunner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 17. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2008 Trixie (Certified Image), vet du, Susanne, hun hadde ganske mørke brune øyne og var vel blå så god som noen kunne bli. Det hørtes lekkert ut! Selv om jeg synes isblå øyne er veldig flott også. Jeg skal ha en blå tispe en gang! Vet til og med hva hun skal hete ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar