Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussieprat

PsychoLynx

Recommended Posts

;) det gjelder, Anniken! Ser det for meg der hun plasker rundt!

Er aussiene deres glad i å bade? Arn ELSKER det! Vil gjerne hive seg uti små kulper og vann bare han har sjansen. Kulest er det så klart å få svømme etter pinner eller ball. De andre to aussiene våre badet ikke hvis vi ikke katet noe ut til dem, men Arn legger ofte selv på svøm på eget initiativ. Koselig, egentlig. Ikke like kult når han skal plaske i et myrhull eller gjørmehull, da, men, men. Gytjebad skal jo være så sundt?!

Teddy elsker og bade, men helst på eget intiativ, kaster jeg pinne, henter ham den gjerne... problemet er at han ikke svømmer så langt med mindre han gjør det av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Hmmmm... merkelige folk! Jeg skjønner liksom ikke hvorfor man ikke bare kan greie å OVERSE ting man ikke har interesser for eller som ikke har noe med en selv å gjøre...?? Det ville aldri falle meg inn å hoppe inn i "mopseprat"-tråden og fortelle om scæferen jeg hadde og hvordan den var MYE søtere enn mopsene feks... Tror vel ikke hverken trådstarter eller andre med aussie har så mye mot at andre sammenligner hundene sine med aussien eller at de kommer med innspill, men denne "anything you can do, I can do better"-holdningen er skikkelig smålig, synes jeg! Det er helt greit at INGEN raser er unike og at ALLE raser er spesielle - men de er nå spesielle på sin egen måte! Er det ikke greit å få lov til å snakke om akkurat den tingen man selv synes er spesielt med egen (eller andres) rase da??

Jeg har selv en bc med et meget talende blikk.

Hun er bekymret:

051Bufffycopy.jpg

(moooor, seeee jeg har mygg på nesa! Ta den bort'a!)

Hun er coool:

305Buffy.jpg

Hun kan flire (gadd ikke å lete etter sitte-stille-og-smile-bilde):

345Falkor.jpg

Og hun er ofte gal! ;)

468Buffy.jpg

Hun kan slaye!

029-1.jpg

Av og til kan hun tom prøve å kamuflere seg som (bak en) aussie!

265BuffyogBridie.jpg

Buffy har en mengde blikk og ansiktsuttrykk som kan se ut som "blikket" på bilde...

Men hun har IKKE dette:

157Bridie.jpg

Jeg tror det mest dreier seg om FEELEN av et aussieblikk mer enn blikket itself... Når Buffy stirrer meg inn i øya og vil noe (ut sa du? godis, eller? kos?? tur, ja???) så bare vil hun noe. Hun ber meg om disse tingene, hun kan tom insistere ganske heftig og se ut som jeg er slemmest i verden. Men max gir det meg litt dårlig samvittighet for at det er over turtid eller noe. Når en aussie stiiiiiirrer inn i din sjel så gnager det iallefall løs direkte på mine nerver. Jeg FØLER virkelig at jeg er slemmest i verden og, som Marit sa, jeg får lyst til å hente ned den store osten der oppe.... Merkelig greie! Tror det er sånn de gjør det med disse dyra de gjeter også... "Duuuu har lyyyyyyst til å gå iiiiiinn i den hengereeeeeeeen!".... Jupp...

Beklager bildespam! Var bare for å vise hva et blikk IKKE er... :rolleyes::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi, hvor gammel er hunden din?? Og heter hva??

Du har sett henne på hwforumet før Marit! Daisy :P

Ja, var det jeg tenkte på ;) Mormor til min Arn kommer fra Skogstrollet.

Hun har veldig mange fine hunder. Ikke for og glemme din heller :P Nydelig hund!

Her er resten:

Hun er fra "Disney kullet" 2006

Far: Aussieligaen's Honda Shadow

Mor: Skogstrollet's 4. Hocus Pocus

Skogstrollet's 9. Daisy Duck. Vi beholdt liksågodt navnet fra stamtavla :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snip alt det LURE Bente sier her*

Beklager bildespam! Var bare for å vise hva et blikk IKKE er... :rolleyes::P

AMEN! ;)

Du har sett henne på hwforumet før Marit! Daisy :P

ahhhh, da gikk det opp et lite lys :P

Nysgjerrig på alt fra Skogstrollet vettu. Carma her inne og jeg er de nye valpefotografene til Trine vettu :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeeei, jeg er lur!! *hoppe opp og ned* :P

Jeg sammenligner sånn "pøh, DIN rase er ikke mer spesiell enn andre, se på MIN hund" med at noen skulle si:

Til alle dere som bor i Stavanger.

Vi har en flott by å bo i, synes dere ikke? Har dere vært på det nye kule utestedet?

Hvorpå da flere svarer:

Pøh, Stavanger er da ikke en flottere by å bo i enn andre. Og utestedet her i Drammen er MYE kulere.

-Har du vært i Stavanger da? Sett det nye utestedet?

-Nei, men og så da? Stavanger er da ikke kulere enn andre steder. Og se på DETTE utestedet, det er kult altså!

Osv..

Mulig en dårlig sammenligning, men... Jaja.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

n530141302_1099273_199.jpg

Tia må være en av de mest skjønne aussiene jeg har sett. Har bare sett bilder da men. Hun er så nydelig.. ;) . En slik aussie vil jeg også ha i fremtiden... Så skjønt at hun drikker i fea vasken da :P

EDIT:

Carma, hvor har du fått din BC fra. ER den renraset. Hun var utrolig nydelig =) ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carma, hvor har du fått din BC fra. ER den renraset. Hun var utrolig nydelig =) ..

Ja, hun er helt ekte. Fra Steinkjer. Får høre at hun er mye rart da. Har pleid å være mest enten "åh, nei, der har du nok blitt lurt" eller "Fin kleiner münsterländer" eller "det må jo være en sånn der toller" og innimellom "ja, det der er jo en springer spaniel". I det siste har det kommet en del "åh, er det en sånn derre øustreilien nonting det der?" eller helst at det er en blanding av bc og aussie.. Gjerne av folk som har aussie også da... ;) Men ingen som har aussie og som lærer henne å kjenne er i tvil om at hun IKKE er det da! Hun har ingenting av aussiens overmot, galskap og ekstreme pågangsmot i seg - dessverre... Hun er nemlig en grundig, alvorlig (ikke dødsalvorlig, men vi LEKER ikke her altså, vi JOBBER!) dame som må finne ut av ting i eget tempo og overbevises om at ting ikke tar livet av henne... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMEN! ;)

ahhhh, da gikk det opp et lite lys :P

Nysgjerrig på alt fra Skogstrollet vettu. Carma her inne og jeg er de nye valpefotografene til Trine vettu :P

Ja har fått meg det at du tar litt bilder derfra :P Har hatt hu med på sausanking nå. Begynner og gå seg til! Men hu er litt, tja.. "sta/tunghørt". Noe anna enn og drive med Border Collie det der.. Hehe.. Ellers så er det en nydelig hund!

Og bare mens du var inne på det.. litt OT men har sett bildene du har lagt ut av birdie på hw. Hvilke linse er det du bruker til kamera?

Ja, hun er helt ekte. Fra Steinkjer. Får høre at hun er mye rart da. Har pleid å være mest enten "åh, nei, der har du nok blitt lurt" eller "Fin kleiner münsterländer" eller "det må jo være en sånn der toller" og innimellom "ja, det der er jo en springer spaniel". I det siste har det kommet en del "åh, er det en sånn derre øustreilien nonting det der?" eller helst at det er en blanding av bc og aussie.. Gjerne av folk som har aussie også da... :P Men ingen som har aussie og som lærer henne å kjenne er i tvil om at hun IKKE er det da! Hun har ingenting av aussiens overmot, galskap og ekstreme pågangsmot i seg - dessverre... Hun er nemlig en grundig, alvorlig (ikke dødsalvorlig, men vi LEKER ikke her altså, vi JOBBER!) dame som må finne ut av ting i eget tempo og overbevises om at ting ikke tar livet av henne... ;)

Kjempe fin. Naboen her, som også driver med sau har en lysebrun og hvit BC. Hvis jeg ikke husker feil så mener jeg det var ei bekjent av han i trøndelag som ordnet den hunden. Begynner iallefal og bli noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare mens du var inne på det.. litt OT men har sett bildene du har lagt ut av birdie på hw. Hvilke linse er det du bruker til kamera?

Jeg bruker egentlig litt forskjellige linser.. Men hovedsaklig Nikon 55-200mm. Den billige zoom linsa som man kan få til D40. Ellers er det KIT-linsa for det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin. Naboen her, som også driver med sau har en lysebrun og hvit BC. Hvis jeg ikke husker feil så mener jeg det var ei bekjent av han i trøndelag som ordnet den hunden. Begynner iallefal og bli noen år.

Åh...?? *interessert* Kan det være en slektning, tror du?? Buffy er nå 3,5 år. Mora til Buffy heter Hedda noenting (har skrevet opp det fulle navnet et sted...) og hun har bare hatt et kull. Der var det 11 brune valper. Mora til Hedda igjen heter Prixie og har hatt to eller tre kull tror jeg. Der har det vært både brune og svarte valper (altså brun-hvit og svar-hvit). Hun har barn som er både eldre og yngre enn Buffy iallefall.... Mulig bestemor også har et fancy navn, det vet jeg ikke. Ikke hørt annet enn Prixie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tia må være en av de mest skjønne aussiene jeg har sett. Har bare sett bilder da men. Hun er så nydelig.. :P . En slik aussie vil jeg også ha i fremtiden... Så skjønt at hun drikker i fea vasken da :P

Takk for det :P Hun er virkelig noe for seg selv (eller får jeg ikke lov til å si det?)

Savner valpetiden jeg.... :P

Med_20mamma_20p_E5_20jobb.jpg

valper219.jpg

Ikke store størrelsesforskjellene der...

valper017.jpg

valper271.jpg

valper029.jpg

Benedicte20og20Tia202-2.jpg

valper084-2.jpg

Tia20g-2.jpg

bestinshow-1.jpg

Jenten min ble jo også best in show valp som liten knøttis

(beklager bildespammingen ;) )

Ingen av hundene jeg har hatt har gått like amok etter et bad som det Tia gjør. Når hun er våt får hun skikkelig raptus og ruller seg og gnikker seg på alt og alle. Bades hun innedørs er det klær, sengen min, håndkler, tepper osv som får gjennomgå (jeg får ikke lov til å tørke henne med håndkle, det klarer hun fint selv), ute er det busker og gress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sett henne på hwforumet før Marit! Daisy :)

Hun har veldig mange fine hunder. Ikke for og glemme din heller :) Nydelig hund!

Her er resten:

Hun er fra "Disney kullet" 2006

Far: Aussieligaen's Honda Shadow

Mor: Skogstrollet's 4. Hocus Pocus

Skogstrollet's 9. Daisy Duck. Vi beholdt liksågodt navnet fra stamtavla :wub:

Å, er hun fra det kullet :brr: Da er vel våre i slekt uti der ett sted, hehe. Shadow er jo så pen!

Men ingen som har aussie og som lærer henne å kjenne er i tvil om at hun IKKE er det da! Hun har ingenting av aussiens overmot, galskap og ekstreme pågangsmot i seg - dessverre... Hun er nemlig en grundig, alvorlig (ikke dødsalvorlig, men vi LEKER ikke her altså, vi JOBBER!) dame som må finne ut av ting i eget tempo og overbevises om at ting ikke tar livet av henne... :sint_01:

;) veldig bra beskrivelse på forskjellen mellom bc og aussie!

Søte valpebilder over her! Aussievalper må jo være noe av det søteste som finnes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrooooolig søte valpebilder da!! *smelte*

Jeg tror faktisk ikke det er MULIG å komme i spam-kategori med sånne bilder jeg! For en teddybjørn! Får veldig mosekosekløe nå! :sint_01:

Hmmm... når man ser sånn ut som baby er det kanskje ikke så rart at man FORVENTER oppmerksomhet og kos som stor heller...? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av hundene jeg har hatt har gått like amok etter et bad som det Tia gjør. Når hun er våt får hun skikkelig raptus og ruller seg og gnikker seg på alt og alle. Bades hun innedørs er det klær, sengen min, håndkler, tepper osv som får gjennomgå (jeg får ikke lov til å tørke henne med håndkle, det klarer hun fint selv), ute er det busker og gress.

Spam i vei, og Tia er jo bare skjønn! LIke herlige live også! (skal du på aussie jubileumet forresten?)

Bridie er også sånn da hu har badet. Spinner rundt, ruller seg, grynter, knur seg inntil alt som er, både folk, stoler, tepper osv. Helt vill. Buffy var forøvrig sånn hu også, om enn ikke SÅ ille. Men hu rullet seg som en gal på teppet hu og.

Herlige badedyrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...